Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 40 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 37 gasten

Chriske, Daniel00


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    parameters saey kali mini cv

    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters saey kali mini cv Empty parameters saey kali mini cv

    Bericht van Gast vr jan 16, 2009 3:49 pm

    beste,

    ik heb een saey kali mini cv in werking - iedere keer na het reinigen werkt hij een tijdje perfect maar als hij enkele uren werkt loopt het verbrandingsmandje van de pellets over en gaat hij natuurlijk ook minder zuiver branden - ik heb hier al enkele keren gelezen dat er parameters kunnen worden aangepast maar in mijn gebruikershandleiding (zelfde als rika) staat er nergens iets over aan te passen parameters - ik zou dus eigenlijk wel graag de pelletstoevoer en/of de ventilator-snelheid bijregelen - alleen weet ik niet of het wel mogelijk is en zo ja hoe ik dat moet doen - het lijkt alsof er te veel pellets komen en ze bijgevolg niet op tijd opbranden en ik veronderstel dat de kachel goed moet kunnen werken aangezien hij het de eerste uren wel perfect doet - het is pas na een tijdje dat de pellets zich gaan opstapelen - als het mandje te vol is begint mijn ruit ook snel te vervuilen maar dat komt allicht omdat er door een te veel aan pellets (of te weinig luchttoevoer) geen goeie verbranding meer kan plaatsvinden - is er iemand die mij kan helpen en uitleggen hoe ik die instellingen kan doen en op die manieer kan testen of het beter kan? - mijn email is zwans99@hotmail.com - met dank en vriendelijke groeten - hans
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters saey kali mini cv Empty Re: parameters saey kali mini cv

    Bericht van Gast vr jan 16, 2009 5:47 pm

    Hans,

    Ik heb 2 saey kali's (naast een neema) en allebei hebben ze de neiging van bepaalde pellets te weigeren. Ik heb dat oa met wonterspan gehad.
    Dat betekent (volgens mijn leverancier) dat er iets scheelt aan de kalorische waarde of de densiteit van de pellet. Hij test zelf z'n pellets uit in een kali. branden ze goed in de kali, dan zijn het volgens hem pellets van zéér goede kwaliteit (hij verdeelt verschillende merken !). De kachel is zodanig uitgerust met sensoren dat hij té vlug reageert op schommelingen in temperatuur en dan schakelt hij zichzelf uit met op het scherm de mededeling "no pellets" en de vuurkorf loopt dan over.
    Gewoon een ander merk proberen of beter nog, vershillende merken mengen ! Dan omzeil je het probleem.
    Tussen haakjes, de Neema is niet zo kieskeurig.
    Greetz !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters saey kali mini cv Empty parameters?

    Bericht van Gast ma jan 19, 2009 10:30 am

    windaddict schreef:Hans,

    Ik heb 2 saey kali's (naast een neema) en allebei hebben ze de neiging van bepaalde pellets te weigeren. Ik heb dat oa met wonterspan gehad.
    Dat betekent (volgens mijn leverancier) dat er iets scheelt aan de kalorische waarde of de densiteit van de pellet. Hij test zelf z'n pellets uit in een kali. branden ze goed in de kali, dan zijn het volgens hem pellets van zéér goede kwaliteit (hij verdeelt verschillende merken !). De kachel is zodanig uitgerust met sensoren dat hij té vlug reageert op schommelingen in temperatuur en dan schakelt hij zichzelf uit met op het scherm de mededeling "no pellets" en de vuurkorf loopt dan over.
    Gewoon een ander merk proberen of beter nog, vershillende merken mengen ! Dan omzeil je het probleem.
    Tussen haakjes, de Neema is niet zo kieskeurig.
    Greetz !

    beste,
    dank voor uw reactie op mijn vraag ivm mijn saey kachel
    weet u ook hoe ik eventueel parameters kan/moet aanpassen in mijn saey kali mini cv?
    met dank en groeten - hans
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters saey kali mini cv Empty Re: parameters saey kali mini cv

    Bericht van Gast za jan 21, 2012 3:12 pm


    Beste, heb net hetzelfde probleem met de saey mini cv die ik net geplaatst heb.
    Is dit uiteindelijk opgelost en zo ja, op welke wijze ?
    met dank, Dirk
    Anonymous
    Gast
    Gast


    parameters saey kali mini cv Empty Re: parameters saey kali mini cv

    Bericht van Gast do feb 23, 2012 7:34 pm

    Probleem met de SAEy mini cv raakt niet opgelost, blijkbaar is het onmogelijk zonder pc van de fabriek in de instellingen te geraken. Ik heb in andere woningen nog drie pelletkachels branden zonder enig probleem of zonder ooit aan de instellingen te moeten prutsen, nu geraak ik wel echt gefrustreerd niemand kent er blijkbaar wat van of niemand die het wel weet wil mij verder helpen. ik wil gerust betalen om het probleem opgelost te krijgen (is wel in de ardennen). Gaat er niet om via dit forum centen uit te sparen, wel om verder geholpen te worden.
    Ik kan de kachel niet laten doorbranden en moet hem zelfs overdag al een of meermaals stilleggen om het overvolle potje leeg te maken;
    HELP !!!! is echt klote zo nergens terechtkunnen. Installateur heeft er nog nooit zo eentje geplaatst en stelt maar uit, gaat navraag doen , zal volgende week langskomen, ... zo al heel de winter aan het verder klooien.
    Kun je me helpen of ken je iemand die het zou kunnen, zeg me jouw prijs en we spreken iets af.
    Met dank, groetjes dirk

    Gesponsorde inhoud


    parameters saey kali mini cv Empty Re: parameters saey kali mini cv

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 6:44 pm