Persoonlijk heb ik liever dat de originele plaatser ook mijn onderhoudsman/afsteller in de toekomst blijft.
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 29 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
+6
Brahman
jorist
Fleur
erwin
pedro
Johnny Derveaux
10 plaatsers
Welke inbouw pellet kachel?
meribo- Pelletje
- Aantal berichten : 27
Registration date : 20-12-12
- Bericht nummer 51
Re: Welke inbouw pellet kachel?
Jorist
Persoonlijk heb ik liever dat de originele plaatser ook mijn onderhoudsman/afsteller in de toekomst blijft.
jorist- Pellet
- Aantal berichten : 94
Leeftijd : 82
Registration date : 12-02-13
- Bericht nummer 52
Ja, uiteraard wil je iemand vinden die op de hoogte is van pellets kachels, maar dat staat niet te lezen op hun gezicht. Ik probeer dan ook via rondvragen iets te weten te komen. Maar zoveel mensen met een inzet kachel heb ik nog niet gevonden, 2, om een cijfer te noemen. Men zou met een stoel naar de Colruyt moeten gaan en voor de pellets gaan zitten om de pelletskopers aan te spreken...
makhila- Pellet
- Aantal berichten : 56
Leeftijd : 57
Registration date : 07-11-12
- Bericht nummer 53
@ jorist,
denk eraan mannen die hun kachels enkel maar verkopen " als ze je schouw goed vinden ",vinden meestal wel de nodige argumenten om te veranderen, dit om hun product te verkopen (lees" aanpassen meneer", dat gaat niet werken als "wij " niet mogen intuberen, dikwijls handige verkooptruks ......
gewoon jouw gezond verstand laten werken, en aanvullen met ervaring van het forum.
denk eraan mannen die hun kachels enkel maar verkopen " als ze je schouw goed vinden ",vinden meestal wel de nodige argumenten om te veranderen, dit om hun product te verkopen (lees" aanpassen meneer", dat gaat niet werken als "wij " niet mogen intuberen, dikwijls handige verkooptruks ......
gewoon jouw gezond verstand laten werken, en aanvullen met ervaring van het forum.
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32449
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 54
van verkopers die de kachel verkopen zonder omzien naar de schouw zou ik meer schrik hebben..
Leeftijd : 82
Registration date : 12-02-13
- Bericht nummer 55
Na veel klikken lezen en weer klikken en lezen, ben ik precies de voorkeur aan het geven aan de MCZ Boxtherm 70, [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] . Dus, mensen die hierover iets te vertellen hebben...ik zit te wachten hoor. Met dank bij voorbaat.
Gast- Gast
- Bericht nummer 56
Verstandige keuze waar je, mits goed en deskundig geïnstalleerd, veel stookplezier van zult hebben. Goede kwaliteit en de nieuwste technieken en natuurlijk het Active System.
Gast- Gast
- Bericht nummer 57
Hoi,
Eerst hadden we ook de MCZ vivo80 op het oog mede omdat MCZ een goede reputatie heeft. Maar toen we echter naar batibouw geweest zijn hebben we de pelletinbouws van L'Artistico zien branden, wat een verschil met de MCZ vivo 80.
De vivo80 heeft een heel klein raampje terwijl die van L'Artistico een ruim panoramisch raam heeft. We hadden de MCZ vivo80 nog nooit zien branden, op batibouw hebben we dus kunnen vergelijken en wat een verschil, de L'Artistico vinden we zo veel mooier. Dit is natuurlijk persoonlijke smaak.
Eerst hadden we ook de MCZ vivo80 op het oog mede omdat MCZ een goede reputatie heeft. Maar toen we echter naar batibouw geweest zijn hebben we de pelletinbouws van L'Artistico zien branden, wat een verschil met de MCZ vivo 80.
De vivo80 heeft een heel klein raampje terwijl die van L'Artistico een ruim panoramisch raam heeft. We hadden de MCZ vivo80 nog nooit zien branden, op batibouw hebben we dus kunnen vergelijken en wat een verschil, de L'Artistico vinden we zo veel mooier. Dit is natuurlijk persoonlijke smaak.
steven- Moderator
- Aantal berichten : 5472
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08
- Bericht nummer 58
AlainM,
Vergeet wel niet dat het brandpotje van een kachel niet groot is en dat het vuur niet volledig alles zal vullen. Met wat truukjes kan ik mijn vlammenspel van mijn pelletkachel ook laten mooier ogen, maar met veel verlies aan rendement.
Het zijn wel mooie inbouwkachels moet ik eerlijkheidshalve zeggen
Vergeet wel niet dat het brandpotje van een kachel niet groot is en dat het vuur niet volledig alles zal vullen. Met wat truukjes kan ik mijn vlammenspel van mijn pelletkachel ook laten mooier ogen, maar met veel verlies aan rendement.
Het zijn wel mooie inbouwkachels moet ik eerlijkheidshalve zeggen
- Bericht nummer 59
de reputatie en technische ondersteuning van een merk is veel belangrijker, proper blijft de ruit van een pelletkachel immers toch nooit, of ze nu groot of klein is..
ik kan geen keuze maken !!!!
Hallo iedereen,
Ik probeer al weken een keuze inbouwkachel te maken. Misschien kan er ons iemand helpen bij het maken van onze keuze;
1) welke merk is eender.
2) met een maximum van €3500
3) met kannalisatie naar 1ste verdiep
4) liefst rond de 10kw
mvg,
en alvast bedankt voor de reacties ...
Ik probeer al weken een keuze inbouwkachel te maken. Misschien kan er ons iemand helpen bij het maken van onze keuze;
1) welke merk is eender.
2) met een maximum van €3500
3) met kannalisatie naar 1ste verdiep
4) liefst rond de 10kw
mvg,
en alvast bedankt voor de reacties ...
Gast- Gast
- Bericht nummer 61
Als je een insert met kanalisatie zoekt waarbij de kanalisatie prima en effectief werkt zou je eens naar MCZ kunnen kijken, MCZ Vivo Comfort Air.
De Vivo kost hier 3308,=€ incl. 19& BTW en verzendkosten.
De Vivo kost hier 3308,=€ incl. 19& BTW en verzendkosten.
Gast- Gast
- Bericht nummer 62
dank je wel dicktwist. Maar bij ons kost hij betrekkelijk meer.
erwin- Admin
- Bericht nummer 63
moet het perse een inbouw zijn?
volgens de vrouw wel ja
en heeft die vivo 80 kannalisatie? want da vond ik niet terug op de installatie fiche
en heeft die vivo 80 kannalisatie? want da vond ik niet terug op de installatie fiche
erwin- Admin
- Bericht nummer 65
ja die heeft 2 kanalisaties: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
in dit topic staan ervaringen: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
in dit topic staan ervaringen: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
inbouw
hoi, ik heb een mcz vivo 80 en ben daar zeer tevreden over en deze kachel heeft 2 ventilators die apart kunnen geregeld worden
Gast- Gast
- Bericht nummer 67
op zoek naar een pelletkachel inbouw
Hallo ,
Ik ben op zoek naar een pelletkachel inbouw , vind ik het mooiste .
De te verwarmen ruimte is +- 250m3 . Ik zou voor het merk MCZ kiezen daar ik hierover de beste kritieken heb gelezen .
Onze woning is een houtskeletbouw , dus zeer goed geisoleerd . Ons jaarlijks gasverbruik is +-1000m3 , zowel warmwaterproductie als verwarming dus een zware inbouwhaard is niet echt nodig .
Alsook hebben wij geen schouw maar het schijnt dat men met een korte buis langs buiten de rookgassen zou kunnen afvoeren .
groetjes
jp
Ik ben op zoek naar een pelletkachel inbouw , vind ik het mooiste .
De te verwarmen ruimte is +- 250m3 . Ik zou voor het merk MCZ kiezen daar ik hierover de beste kritieken heb gelezen .
Onze woning is een houtskeletbouw , dus zeer goed geisoleerd . Ons jaarlijks gasverbruik is +-1000m3 , zowel warmwaterproductie als verwarming dus een zware inbouwhaard is niet echt nodig .
Alsook hebben wij geen schouw maar het schijnt dat men met een korte buis langs buiten de rookgassen zou kunnen afvoeren .
groetjes
jp
Gast- Gast
- Bericht nummer 68
Zeer beslist niet, bij een MCZ vervalt dan zelfs de garantie en daarnaast is het gewoon wettelijk niet toegestaan.Alsook hebben wij geen schouw maar het schijnt dat men met een korte buis langs buiten de rookgassen zou kunnen afvoeren .
Over schouwen gaan we hier niet verder uitwijden, in de FAQ staan 4 topics over schouwen, als je die leest ben je op de hoogte: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Johnny Derveaux- Pellet
- Aantal berichten : 194
Leeftijd : 57
Registration date : 03-03-12
- Bericht nummer 69
ik werk met een inbouw Sara Ecotec en ben daar zeer tevreden over.
Fleur- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 3130
Registration date : 06-12-11
- Bericht nummer 70
jean pierre
eerst goed de voor en nadelen inschatten van een inbouw en een voorzet
ik heb de twee soorten
eerst goed de voor en nadelen inschatten van een inbouw en een voorzet
ik heb de twee soorten
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
bij welke dealer in de regio waasland kan men de vivo 80 en de andere inbouwmodellen van mcz bekijken ?
Gast- Gast
- Bericht nummer 73
Het beste contact opnemen met invoerder Fero (kontaktknop op de site) en vragen welke dealers ze in die regio hebben.