Zuinig stoken. Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 17 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Zuinig stoken. I_vote_lcapZuinig stoken. I_voting_barZuinig stoken. I_vote_rcap 
steven
Zuinig stoken. I_vote_lcapZuinig stoken. I_voting_barZuinig stoken. I_vote_rcap 
pedro
Zuinig stoken. I_vote_lcapZuinig stoken. I_voting_barZuinig stoken. I_vote_rcap 
krusty
Zuinig stoken. I_vote_lcapZuinig stoken. I_voting_barZuinig stoken. I_vote_rcap 
Fleur
Zuinig stoken. I_vote_lcapZuinig stoken. I_voting_barZuinig stoken. I_vote_rcap 
ss
Zuinig stoken. I_vote_lcapZuinig stoken. I_voting_barZuinig stoken. I_vote_rcap 
jeanhup
Zuinig stoken. I_vote_lcapZuinig stoken. I_voting_barZuinig stoken. I_vote_rcap 
Philip
Zuinig stoken. I_vote_lcapZuinig stoken. I_voting_barZuinig stoken. I_vote_rcap 
Annejanne
Zuinig stoken. I_vote_lcapZuinig stoken. I_voting_barZuinig stoken. I_vote_rcap 
Maryline
Zuinig stoken. I_vote_lcapZuinig stoken. I_voting_barZuinig stoken. I_vote_rcap 

 

 Zuinig stoken.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Zuinig stoken. Empty
BerichtOnderwerp: Zuinig stoken.   Zuinig stoken. Emptydo feb 21, 2013 11:59 am

Als beginner ben ik benieuwd hoe ik het meeste rendement uit mijn pelletkachel haal.
Zoveel mogelijk op de laagste stand doorlaten branden. Of zet hem uit als je bv. 4 uren van huis bent en zet hem dan weer aan.
graag een reactie.

Jan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Zuinig stoken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuinig stoken.   Zuinig stoken. Emptydo feb 21, 2013 12:13 pm

Met de zoekknop linksboven en wat zoektermen kun je veel vinden, er zijn al heel wat berichten daarover geplaatst.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Zuinig stoken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuinig stoken.   Zuinig stoken. Emptydo feb 21, 2013 12:17 pm

hallo menne001 als je maar voor 4u weg bent kan je de kachel beter laten branden,af zetten verbruikt +- 300watt opstarten +-150watt ,pellet verbruik +-1/2kg p/u wat iets minder kost dan elec ,en het is warm als je thuis komt!maar zoals dicktwist aangeeft...
grts eric
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3092
Registration date : 06-12-11

Zuinig stoken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuinig stoken.   Zuinig stoken. Emptydo feb 21, 2013 12:38 pm

menne001
bij iedereen is dit verschillend,iedereen is daar ook niet mee bezig,ik ken er die er gewoon op los stoken,anderen zijn met hun budget bezig en piepen alles uit,....na een winter stoken leer je vlug en wat je zelf doet is altijd beter.(isoleren)
mijn vriend is de zon,omdat er veel glas aanwezig is en als die er is zorgt ie voor 50procent reductie op een dag.... tof

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Zuinig stoken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuinig stoken.   Zuinig stoken. Emptyza maa 02, 2013 10:55 pm

Bedankt voor de antwoorden.
Hier kan ik wel wat mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
hermanV
Pellet
Pellet
hermanV


Man Aantal berichten : 128
Leeftijd : 67
Registration date : 07-01-12

Zuinig stoken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuinig stoken.   Zuinig stoken. Emptyzo maa 03, 2013 8:50 am

Ik zet mijn kachel altijd op de laagste stand en bij vriestemperaturen werkt dan de normale chauffage om de t° verder op te trekken naar 22°. Zodoende wordt ook in rest van het huis de grote koude verdreven. Alleen met pelletkachel wordt het t°-verschil tussen living (en keuken) en de rest van het huis te groot.

gr,
hermanV
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Zuinig stoken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuinig stoken.   Zuinig stoken. Emptyzo maa 03, 2013 9:25 am

Hier altijd op ECO stand,gaat uit eens boven de 23 gr en start terug op als ze onder de 21 graden zakt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Zuinig stoken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuinig stoken.   Zuinig stoken. Emptyzo maa 03, 2013 11:32 am

Het meeste rendement uit mijn pelletkachel halen is voor iedereen anders , heb je nog andere verwarming ?
Onze keuze om een pelletkachel te kopen was als ondersteuning v/d cv het is uitgedraaid dat de kachel dag en nacht
aanstaat ( als het s'nachts tien graden is gaat ze uit )maar dat is het niet de laatste tijd dus brand ze rustig verder.
Als we beslissen om de kachel te kuisen hmmm dan gaat de cv even aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Zuinig stoken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuinig stoken.   Zuinig stoken. Emptyzo maa 03, 2013 1:20 pm

Skyper,

We hebben ook nog cv maar die gebruiken we nu om de douche en de boven verdieping soms te verwarmen. Het went trouwens snel dat de temperatuur iets lager is op de bovenverdieping. Als we visite heben en de kinderen spelen boven dan gaat de cv natuurlijk wel aan. De pelletkachel heb ik 's nachts uit. Ik stook de kamer dan van 16 gr naar 19 gr overdag en 's avonds naar 20 a 21gr. Op een wat hoger vermogenstand. P3 ipv P1 (p1=eco). Het is misschien niet de voordeligste manier maar je ervaard wel een heerlijke warmte.
Bedankt voor je reactie.

Groet,
Jan.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Zuinig stoken. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuinig stoken.   Zuinig stoken. Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Zuinig stoken.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Pelletkachel in de zomer maanden
» Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets
» convectieventilator=hoger rendement=goedkoper stoken?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: