van Gast do maa 06, 2014 11:55 am
Hallo, we hebben 1 maand geleden een pelletkachel van Skia Design gekocht, type Fusion Glass (black). We zijn er heel tevreden over.
Ik had eerder via dit forum de vraag gesteld of we voor een 8.5kw of een 11kw moesten gaan. Is voor onze veranda van 30m2 of 75m3 te verwarmen. Ik kreeg toen meerdere reacties dat een 8.5kw ruim voldoende zou zijn. En dit klopt
Er zijn 5 standen (van 1 tot 5) en op stand 3 krijgen we op 2 uur een temperatuursstijging van 10°C.
Wel wat pech gehad bij het installeren. Hij viel tijdens de installatie (door de verdeler waarbij we deze gekocht hebben) in panne en kon niet meer opgestart worden. De verdeler heeft dan Skia Design Vlaanderen opgebeld en wijzelf kregen al na een uurtje bevestiging door deze laatste dat er nog een technieker langskwam dezelfde avond. Bleek dat er een klein onderdeeltje moest vervangen worden en we kregen een heel goede uitleg van de technieker van Skia zelf.
Wij hebben ook gekozen voor een Magna-glas langs de binnenkant. Er wordt een soort folie op de binnenkant van het glas aangebracht waardoor je de vuile aanslag niet ziet :- maar waardoor je ook een ander vlammenspel ziet. De vlammen zijn nu rood ipv geel en je ziet het bakje binnen of de pellets niet vallen. Is echt wel mooi.
Je hebt wel altijd een beetje een verbrande houtgeur in huis, vind ik. Is dit normaal ? Een familielid heeft een ingebouwde pelletkachel en daar ruik je dit niet zo.