van walter vr maa 22, 2013 10:00 pm
Hallo,
Ik heb een installatie van nu zo'n 12 jaar oud. GAScondensatieketel + zonnelboiler.
Sinds een jaar heb ik een pelletkachel.
Huis heeft een redelijk goede isolatie ( kan altijd beter natuurlijk ).
Maar de kostprijs van mijn installatie van toen + mijn pelletkachel van vorig jaar is toch veel en echt VEEL lager dan deze referentie van meer dan 23.000 EURO en dan nog exclusief BTW.
Persoonlijk denk ik dat dit nooit of te nimmer een redabele installatie kan worden. Dat je dan pellets stookt mag dan wel "leuk" en/of "modern" wezen.
Tenslotte nog een persoonlijk bedenking: Het merk waarvan sprake heeft een zeer behoorlijke reputatie betreffende mazoutketels. Zonder dat ik hierover negatief advies wil geven. Nog nooit iemand ontmoet die een pelletketel heeft van hen. Denk dat PELLETKETELS bij hen vrij nieuw zijn ( in Belgie ) en let inderdaad op dat de typische (huis-merk) installateur ook de nodige kennis heeft.
Als je dan toch voor een pelletketel gaat zou ik advieseren te kiezen voor een merk dat reeds jaren pelletketels maakt en in de markt zijn "kennis" en "kunde" hierin reeds heeft bewezen. De prijs zal zeker in dezelfde grootorde liggen ( ook zeer hoog dus ) maar dan heb je wel een produkt met maturiteit.
Gewoon mijn bedenking en natuurlijk enkel ter info.
Toch SUCCES bij de installatie van WAT dat het ook mag worden.
Walter