Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 2 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    pellet ketel viessmann of niet

    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast di maa 19, 2013 7:01 pm

    Hallo,
    vandaag eerste offerte binnen gekregen 23.512 € ex btw

    Omvat : pelletketel van viessmann en de bijhorende zonneboiler.
    Viessmann kost rond de 10.750 euro excl btw + het zonnesysteem komt rond de 6.500 euro excl btw en daarbij komt nog de schouwflexibel in inox en geïsoleerd en de werkuren + klein materiaal dit loopt al snel op tot 23.512 euro ongeveer excl btw, is dit een prijskaartje welk in uw budget past of moet ik een ander merk zoeken welk goedkoper ketel aanbied? Graag een eerlijk antwoord terug.

    Is deze prijs ok of te duur.
    mvg
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van grossard.rob di maa 19, 2013 8:14 pm

    Hoi,

    Ik denk dat je beter op ecobouwers/zonstraalforum de vraag stelt daar je een groene totaalformule vraagt.
    ook meer informatie is vereist.

    A Zonneboiler= 6500€; naverwarming op ketel of elektrisch? Hoeveel panelen, afstand panelen boiler...
    Voorraadvat? verbruik water?
    B Pelletketel, welke sterkte? Aantal radiatoren? Silo? Etc....

    Meerdere installateurs van hetzelfde merk raadplegen levert soms nog een kleine marge op,
    afhankelijk van de grootte van het bedrijf en zijn afname maar meestal is dat niet overdreven veel <750€.

    Andere merken wordt soms appelen met peren vergelijken en ga je de bomen door het bos niet zijn.
    Want je kan je blind staren op de prijzen, maar er zijn zoals bij auto's "kwaliteitsverschillen".
    Autofreaks start aub geen discussie hieromtrent.

    Best kan je een afspraak maken met DUBO; dit kan soms gratis via je gemeente... Leuven.
    http://www.vlaamsbrabant.be/wonen-milieu/wonen-en-ruimtelijke-ordening/provinciaal-steunpunt-duurzaam-bouwen/duurzaam-bouwadvies/index.jsp

    Dit zijn architecten en geven een bouwadvies met kosten/baten analyse vanuit objectief standpunt.
    Over prijzen discusseren ze minder maar misschien is een andere goedkopere setting ook interessanter.
    Ze gaan heel ver en kunnen je een (ver)bouwadvies geven die zichzelf op korte en lange termijn terugverdiend.


    Met vriendelijke groeten,
    Grossard Rob
    Greenhorn
    Greenhorn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 133
    Leeftijd : 70
    Registration date : 07-08-12

    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Greenhorn di maa 19, 2013 8:19 pm

    Hallo daddy0365,

    Hoe ga je uw ketel bevoorraden? Manueel of met vacuümzuigsysteem? Ik zie hier bv geen prijs voor textielsylo.Zonnesysteem vacuumbuis of vlakke plaat, Hoe groot is uw boiler? 23512 euro vind ik nogal veel.Nazorg is zeer belangrijk.Vacuumbuizen zijn hier in België geen meerwaarde, wel meer winst voor de instalateur en grotere kans op miserie (buizen verliezen soms hun vacuum).Ik zou ook nog eens prijs vragen bij andere merken.Okofën -invoerder stroomop- zit technisch zeer goed ineen en betrouwbaar, maar het belangrijkste is een instalateur waar je kan op vertrouwen! En dat is het moeilijkste van je zoektocht...

    Succes,Patrick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast wo maa 20, 2013 1:57 pm

    Ik stook zelf heel tevreden met een 50kW pelletketel.

    Ben zelf op zoek naar een mogelijk pellettransportsysteem. Heb de Maulwurf in Frankfurt gezien, maar die is erg duur en met andere systemen schijnen of heel duur of ook problemen te kennen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast wo maa 20, 2013 2:30 pm

    Hallo,
    de bevoorrading gebeurt via bulktransport naar de kelder heb een plaats van 6m x 3.45 en 1.70 hoog.
    De zonnecollector gebeurt via vlakke platen met een boiler van 300 liter.
    Naar het schijnt moet er in Keerbergen een installateur zijn van Hargassner ga daar eens mijn licht opsteken.
    Wordt vervolgt.
    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast wo maa 20, 2013 2:34 pm

    Waarom zo'n klein buffer?

    Ik laat op het moment een systeem uitrekenen met mijn pelletketel en een zonneboiler van ca 8 m2 n een combivat van 1000 liter met een santairwater van 250 liter.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast wo maa 20, 2013 6:55 pm

    Beste Daddy,

    Ter vergelijking:
    Mijn systeem: ketel 15kw (L&S) + boiler 500L + zonneboiler met 3 vlakkeplaatcollectoren (8,5m²) kwam inclusief inrichting van de Voorraadplaats op € 17500. Van Hargassner had ik ook een offerte, die lag wat hoger, maar dit vooral omdat leverancier/importeur van verder moest komen. Als je voor Viessmann gaat, best controleren of je installateur verstand van pelletketels heeft. De meeste Viessmann dealers zijn hier immers niet mee bekend.
    Succes

    Gisse
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast wo maa 20, 2013 7:27 pm

    offerte binnen gekregen 23.512 € ex btw , brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van grossard.rob wo maa 20, 2013 9:00 pm

    @ Skyper

    Blijven ademen sunny

    @ Gisse

    Ik ben mee met je stelling dat de meeste viesmann installateurs deze nieuwe techniek niet altijd onder de knie hebben,
    daar de hoofdbezigheid op andere toepassingen ligt.

    Op aanraden van DUBO kocht ik een systeem van eenzelfde fabrikant Vaillant, HR+ Condensatieketel & zonneboiler,
    een van de grotere, bekendere, oudere installatiebedrijven (Heating Center Leuven) aangesproken.
    Plaatsen zelden een zonneboilercombi...

    Met vriendelijke groeten


    Laatst aangepast door grossard.rob op wo maa 20, 2013 9:04 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast wo maa 20, 2013 9:03 pm

    kun je daar aan uit als zo een hoge investering doet. Ik moet zelf ook een nieuwe ketel, zit nu op stookolie en wil naar gas overschakelen. Zit nu met de pelletkachel op 600 liter mazout en voor 600 euro pellets opgestookt. Nieuwe gasinstallatie zou me 5000 euro gaan kosten inclusief kleine boiler.
    Als ik dit uitreken zou ik met het verminderde verbuik ongeveer op 1000 euro per jaar gaan uitkomen(gas en pellets).
    Word met die bedragen van 23000 euro de terugverdientijd niet te lang. Is de zonneboiler met een magnesium of titanium anode, anders zit je ook nog met weerkeerende jaarlijkse kosten en wat zou het verbuik van je pelletketel zijn.
    Grtzzzz,
    Ronny
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast do maa 21, 2013 6:49 pm

    Hallo,
    De hoogwaardig gecoate koperen absorber in meandervorm met Sol-Titan-coating garandeert een hoog optisch rendement en lage warmteverliezen. welke anode dat weet ik niet graag wat uitleg hierover.misschien deze :Vitocell 300-B EVB
    Zonneboiler
    Staande stalen warmwaterboiler
    Boilerinhoud 300 l
    Corrosiebeveiligd via magnesiumanode
    Zaterdag en zondag enkele personen bezoeken die een okofen staan hebben, daar leer ik wel iets bij zijn opendeurdagen bij klanten van stroomop.
    mvg


    Laatst aangepast door daddy0365 op do maa 21, 2013 7:02 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast do maa 21, 2013 7:00 pm

    Bij optisch rendement gaat mijn gedachte in eerste instantie naar een lange schoonheid in een kort hemdje maar Googelen leverde de informatie van Viessman zelf: http://www.viessmann.be/nl/Producten/energiebronnen/dossier_zonne-energie/rendement.html
    Greenhorn
    Greenhorn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 133
    Leeftijd : 70
    Registration date : 07-08-12

    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Greenhorn vr maa 22, 2013 11:44 am

    @daddy0365

    Als je in het weekend Ökofen insalaties gaat bezoeken moet je eens goed letten op de Pellaqua-buffer in combonatie met Pellesol zonnecollector.Per m2 zonnepaneel heb je een buffer nodig van 100l. Per persoon heb je 1 à 1,5 m2, dus voor 4 pers. heb je een buffer nodig van 600l dit alles enkel voor warmwaterondersteuning.300l is echt te weinig.

    Grtz,Patrick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast vr maa 22, 2013 1:31 pm

    Hoe kom je aan die wijsheid? Wij kunnen ons royaal redden met een 150L zonneboiler voor twee personen.

    Ter info, een douche verbruikt ongeveer 5L water van 60 graden per minuut. Dat betekend dat je uit 600L tot 2-uur kunt douchen. Lijkt me wat overdreven voor 4 personen Wink

    Beter is het om het buffervat niet te groot te kiezen om te voorkomen dat het vat niet goed op temperatuur komt en de ketel alsnog steeds bij moet springen om de temperatuur op niveau te brengen. Als vuistregel zou ik 75 tot 100L per persoon aanhouden en daar vervolgens het juiste collectorvermogen bij zoeken.
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van grossard.rob vr maa 22, 2013 2:31 pm

    Om tot een subsidie te komen tellen ze maar 50liter/m² geinstalleerd.
    Greenhorn
    Greenhorn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 133
    Leeftijd : 70
    Registration date : 07-08-12

    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Greenhorn vr maa 22, 2013 6:10 pm

    Die Pellaqua buffer is een boiler die zijn sanitair warm water haalt op basis van specale inox buis en warmwaterbereiding in doorstroom daarom ook 600l. Als vuistregel geldt voor zo'n type boiler 100l per m2 zonnepaneel.De naverwarming gebeurt met de pelletketel.

    Indien je een zonneboiler hebt met elektrische, gas of stookolie naverwaming is inderdaad 300l ideaal
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast vr maa 22, 2013 7:04 pm

    Beste,

    De meeste fabrikanten raden 50L per m² kollektoroppervlak aan.
    Wat voor naverwarming je daarbij neemt, pellets, stookolie, gas,etc. heeft op zich geen belang. Het enige wat je bij een pelletketel wel zou kunnen doen is een combiboiler nemen (sanitair water en buffervat) in één.
    walter
    walter
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 25
    Registration date : 19-01-09

    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van walter vr maa 22, 2013 10:00 pm

    Hallo,

    Ik heb een installatie van nu zo'n 12 jaar oud. GAScondensatieketel + zonnelboiler.
    Sinds een jaar heb ik een pelletkachel.
    Huis heeft een redelijk goede isolatie ( kan altijd beter natuurlijk ).

    Maar de kostprijs van mijn installatie van toen + mijn pelletkachel van vorig jaar is toch veel en echt VEEL lager dan deze referentie van meer dan 23.000 EURO en dan nog exclusief BTW.
    Persoonlijk denk ik dat dit nooit of te nimmer een redabele installatie kan worden. Dat je dan pellets stookt mag dan wel "leuk" en/of "modern" wezen.

    Tenslotte nog een persoonlijk bedenking: Het merk waarvan sprake heeft een zeer behoorlijke reputatie betreffende mazoutketels. Zonder dat ik hierover negatief advies wil geven. Nog nooit iemand ontmoet die een pelletketel heeft van hen. Denk dat PELLETKETELS bij hen vrij nieuw zijn ( in Belgie ) en let inderdaad op dat de typische (huis-merk) installateur ook de nodige kennis heeft.

    Als je dan toch voor een pelletketel gaat zou ik advieseren te kiezen voor een merk dat reeds jaren pelletketels maakt en in de markt zijn "kennis" en "kunde" hierin reeds heeft bewezen. De prijs zal zeker in dezelfde grootorde liggen ( ook zeer hoog dus ) maar dan heb je wel een produkt met maturiteit.

    Gewoon mijn bedenking en natuurlijk enkel ter info. confused

    Toch SUCCES bij de installatie van WAT dat het ook mag worden. Shocked
    Walter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast vr maa 22, 2013 10:30 pm

    Hallo,
    zelf zou ik nooit zoveel uitgeven aan een installatie, het mag dan nog milieu vriendelijk zijn.
    Ik hoop nog verdere info te vinden van hargassner , okofen en windhager en zien in hoeverre deze merken zijn in service en overtuigen van hun eigen produkt.
    walter
    walter
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 25
    Registration date : 19-01-09

    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van walter za maa 23, 2013 7:39 am

    Dag,

    Ik blijf erbij dat een investering van het bedrag waarvan hier sprake, echt ver voorbij het doel schiet. Enkel de fabrikant/leverancier gaat hier behoorlijk beter van worden. Een centrale verwarmingsketel (welk type dan ook) staat ergens op een centrale plaats en dient zijn werk te doen. Of die nu groot, mooi of lelijk is, maakt niet uit. Als het ding zijn taak maar naar behoren kan uitvoeren en als de kostprijs van zowel de investering ervan EN het verbruik ( afhankelijk van je isolatie...) redelijk is, rekening houdend met de levensduur. Toestel moet ooit vervangen worden.
    UITERAARD is iedereen vrij te kiezen wat hij wil.

    Groeten en succes met je keuze.
    Walter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast za maa 23, 2013 12:01 pm

    Ik ben het eens dat €23000 veel te veel is, mijn aankoopbedrag was € 17500 all in.
    Daddy mocht je geintresserd zijn in Lindner|Sommerauer, installateur is BFP: www.houtketel.be

    Gisse
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3077
    Registration date : 06-12-11

    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Fleur za maa 23, 2013 1:08 pm

    om bij de topic vraag te blijven

    waarom kost een viessman meer of een ander merk ? welke onderdelen en materiaal worden er gebruikt bij viessman ?
    vergelijken we hier terug geen appels en peren ?

    hier wordt er ook een prijs naar voor geschoven van een volledige geplaatste installatie en inox schouw plus nog een zonneboiler wat ook een verkeerd beeld schept tegenover de ketel afzonderlijk.

    laat ons dan een keer de prijs alleen van de ketels vergelijken en kijken welke kwaliteit we in huis halen.
    Volgens bericht 1 zou Viessmann 10.750 euro excl btw kosten zonder plaatsing.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast zo maa 24, 2013 3:42 pm

    waarom kost een viessman meer of een ander merk ?

    Viessmann is een topmerk met veel innovatieve techniek en hoogwaardige onderdelen, door de grote investeringen in technologisch onderzoek is het een goed maar duur merk met compleetoplossingen.

    Er zijn daarnaast ook andere merken die zeker niet slecht zijn en wil je rekenen met een eventuele terugverdiendtijd zul je dat met Viessmann niet bereiken. Als je een ander merk neemt en je wilt realiseren wat TS voor ogen heeft kom je al gauw in de situatie dat de ketel merk A is, de buffer merk B en de collectoren merk C.

    Je zult voor een eerlijke prijsvergelijking inderdaad de totale installatie in onderdelen op een rij moeten zetten want de ene inclusief plaatsing vergelijken met een ander merk zonder plaatsing werkt niet.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast zo maa 24, 2013 4:07 pm

    Zaterdag en zondag naar opendeurdagen geweest bij mensen die okofen staan hebben, in totaal 4 installatie's in werking gezien ik moet zeggen heb 2 installatie gezien van een en dezelfde installateur.
    Ik ben niet snel tevreden maar dat was heel netjes afgewerkt.
    De eerste heeft nog een houtkachel waar de leidingen geintregeerd waren voor extra verwarming kachel was van ddg .
    dat gaf een vertekend beeld met zijn verbruik maar die woning was ook bijna het dubbele van mijn huis.
    Tegen vrijdag heb ik mijn eerste offerte binnen van okofen .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gast zo maa 24, 2013 4:12 pm

    Je zou ook eens aan forumlid Dan12 kunnen vragen, die heeft recent een Ottawa laten plaatsen voor een dubbel huis. Hij is erg tevreden over de ketel en de plaatsing, wat hij kwijt was kun je denk ik per PM aan hem vragen.

    Gesponsorde inhoud


    pellet ketel viessmann of niet Empty Re: pellet ketel viessmann of niet

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 10:36 am