Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 45 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 44 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+16
Fleur
krusty
biezoe
ann
krista
player
theco
Philip
erwin
stoffel
christ
Uthrex
noizz
pedro
pellbox
steven
20 plaatsers

    Eigenschappen Hogramix


    Gast
    Gast


    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van Gast zo feb 22, 2009 1:54 pm

    je moet trouwens bij hogramix de extractiemotor verhogen door de samenstelling van hun meel.Iets meer zuurstof toevoegen voor een betere verbranding en iets meer rookafzuiging , dan wordt je kachel niet zo vuil, ook moet je de pellettoevoer verminderen omdat deze sowieso veel meer warmte afgeven.Je zal zien de kachel zal heel wat minder vuil worden.Elke pelletsoort = kachel anders afstellen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van pedro di feb 24, 2009 5:01 pm

    Bij hetuitgieten van een zak Hogramix opgemerkt dat er stukskes (langwerpig) hout tussenzaten...... Surprised


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van Gast di feb 24, 2009 5:40 pm

    ja dat heb ik ook al gehad , maar bij Domo pellets
    avatar
    christ
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 56
    Registration date : 29-01-09

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van christ di feb 24, 2009 5:54 pm

    Ik ben vandaag ook naar Reningelst gereden en heb mij van elke soort ( Din en Din+) 5 zakken meegebracht.
    Ben van plan om die te mengen met Plospan en hopelijk geeft dat ook goede resultaten.
    Graag had ik die ook getest met Badger pellets maar jammer genoeg kun je die in Kuurne niet meer krijgen per zak.
    Weet er misschien iemand een verkooppunt niet te ver van kortrijk die hier nog niet in de lijst van verkoop punten staat ?

    Gr. christ
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van pedro di feb 24, 2009 9:55 pm

    Normaal gezien hebn ze dr ook in Wervik,maar geloof da ze nu uitverkocht zijn.....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    avatar
    christ
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 56
    Registration date : 29-01-09

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van christ za feb 28, 2009 5:44 pm

    Ok de Hogramix ( Din : witte zakken ) gemengd met Plospan geven een goed resultaat, witte as - ruitje wordt niet te vuil, zelfde warmte als Plospan alleen .
    De hogramix ( Din - witte zakken ) gemengd met die andere soort van Vepa ( Din + : doorzichtige zakken ) geeft zwarte as - ruitje snel zwart en kachel vanbinnen ook redelijk vuil, maar meer warmte dan vorige mengeling.
    Dinsdag probeer ik plospan gemengd met Vepa ( Din + : doorzichtige zakken ).

    gr. christ
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van Gast zo maa 01, 2009 8:16 am

    Ik blijf het herhalen. Mengen jongens, vanalles mengen en ferme cocktails maken i drunken bom
    greetz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van Gast ma maa 02, 2009 11:34 am

    Ik ben ook al een tijdje 3 soorten pellets aan het mengen en moet zeggen dat geeft een goed resultaat voor alle factoren zoals stof ,vervuiling van het ruitje en geen verstoppping van het verbrandingskorfje.

    David.
    avatar
    christ
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 56
    Registration date : 29-01-09

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van christ ma maa 02, 2009 11:53 am

    En welke soorten mogen dat dan wel zijn David?

    gr. christ
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van pedro do maa 12, 2009 9:57 pm

    Heeft er iemand ervaring met de doorzichtige zakken van Vepa?Dus de din+!?

    Danku


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    avatar
    christ
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 56
    Registration date : 29-01-09

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van christ vr maa 13, 2009 7:55 am

    De twee soorten van Vepa zijn erdoor. Van de Hogramix (din) ben ik erg tevreden, bijna geen stof in de zak mooie korrels dus niet te veel kleine stukjes, ruitje blijft redelijk proper en niet te veel assen.
    De doorzichtige zakken (Din+) branden ook goed maar geven van die zwarte assen die durven een korstje vormen, het ruitje wordt ook sneller vuil en er zit meer stof en kleine brokjes in de zakken ( deze haal ik wel eerst door een zeef eer ik ze gebruik).
    Gemengd met elkaar of met in mijn geval Plospan doen ze het erg goed en daarom denk ik dat ik de beide soorten gemengd van Vepa volgende winter ga gebruiken.
    Misschien haal ik er nog van de Molecule om die eens te proberen met die van Vepa.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van pellbox za maa 14, 2009 1:18 pm

    Ik vraag mij af of er ooit een merk het gat in de markt zal vinden en gemengde pellets zal verkopen ... scratch
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van steven za maa 14, 2009 1:22 pm

    of van de eerste keer goede pellets verkopen?

    anders zijn die mengeligen niet nodig.


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van pellbox za maa 14, 2009 1:25 pm

    Badger is een goed merk, maar bij mij zou de kachel wel eens durven doven bij laag vermogen.

    Hogramix ben ik ook heel tevreden over, maar durft wel eens koekvorming geven.

    Als je de 2 mixt, ..., geen problemen. :D
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van steven za maa 14, 2009 1:29 pm

    Dat moet toch lukken om die twee eigenschappen te combineren?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van Gast za maa 14, 2009 5:56 pm

    hilde schreef:Badger is een goed merk, maar bij mij zou de kachel wel eens durven doven bij laag vermogen.

    Hogramix ben ik ook heel tevreden over, maar durft wel eens koekvorming geven.

    Als je de 2 mixt, ..., geen problemen. :D


    Dat komt omdat je kachel niet goed afgesteld staat.Badger en hogramix zijn 2 totaal verschillende pellets die een compleet andere afstelling van de kachel nodig hebben.Blijkbaar staat jouw kachel ergens tussen de 2 ingesteld.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van pedro za maa 14, 2009 6:14 pm

    Ik ben ook zeer tevreden over de Badger,het enige dat ik wel opmerk is dat er in vergelijking met andere merken ,meer kleine stukjes pellets naast het vuurkorfje liggen en redelijk veel zwarte puntjes tegen het glas....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van steven za maa 14, 2009 7:43 pm

    Ik heb ook al eens even getest met Badger en ik had weinig as, veel warmte en de ruit werd minder vuil.


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van pedro do maa 26, 2009 3:07 pm

    Drieske schreef:na 4 dagen hogramix even mijn bevindingen.Ben momenteel bezig met de goedkoopste van de twee te branden en ik moet zeggen, tot op heden (hout vasthouden) ben ik vrij content.
    Eerst en vooral geven deze pellets zeer veel warmte af, waar ik tot vorige week nog regelmatig moest stoken op stand 4 staat mijn kachel nu bijna ga de dag op spaarstand te branden, behalve het eerste uurke op de ruimte op te warmen.Ik haal dezelfde warmte op stand 2 als ik op stand 4 met bioflam had.Het raam wordt ook beduidend mider snel vuil als bij bioflam pellets.Verder heb ik bijna continu een mooie grote vlam, wat voorheen alleen maar af en toe eens was.
    Ik zit na 4 dagen nog maar aan 2 zakken bij dit weer.Ik ga er in de loop van de avond een derde inkieperen.Hoewel hogramix zel zegt dat in de goedkopere zakken meer stof zit vind ik dit nog vrij goed meevallen, echt stof zit er niet in wel wat gruis, ook de pellets zijn bijna allemaal van dezelfde grootte.Ik hoop dat ik zo kan blijven branden.Nog drie zakken te gaan en dan brand ik de duurdere Din + pellets van hogramix ( die blijkbaar geen eigen fabricaat zijn maar uit Duitsland komen, zakken zijn doorzichtig en pellets zien er allemaal even groot uit en geenstof of gruis te bespeuren, ben benieuwd.)

    Drieske,

    vandaag bij het passeren ook es binnengesprongen voor een 5tal zakken din+,de doorzichtige blanco zakken dus.deze hebben volgens mij bijna hetzelfde uitzicht van de Hogramix(zijn ook donker van kleur,in tegenstelling wat hier geschreven wordt),en men vertelde me dat deze doorzichtige zakken ook door Vepa wordt gefrabiceerd Rolling Eyes ??!
    Maar dan wel met wit zaagsel...

    Blijkbaar is dit dan toch niet zo als hier wordt beschreven,dat ze van Duitsland afkomstig zijn??De pellets zouden wel din+ zijn,de geur van de pellets is niet echt een houtgeur,maar eerder een ....verfgeur....???? silent

    Ben es benieuwd wat het gaat geven...


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van Gast do maa 26, 2009 5:44 pm

    We zullen het morgen eens vragen tussen de soep en de patatten.
    We zullen ook direct eens vragen of er verf in zit Twisted Evil .
    Ik vond trouwens dat van de duurdere mijn kachel vuiler werd.
    Maar eigenlijk ben ik er ondertussen al vrij van overtuigd dat we hier vaak appels met peren vergelijken.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van pedro do maa 26, 2009 10:00 pm

    Jep mss wel,maar vroeger waren de duurdere pellets toch bleke,en waren ze ingevoerd,en nu zijn het plots donkere en eigen fabricaat en din+....

    Toch raar... confused


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van Gast do maa 26, 2009 10:22 pm

    Die duurdere waren ook nog redelijk donker hoor, dat waren zeker geen bleke pellets zoals bv de lava pellets.Zijn het nog steeds doorzichtige zakken ? Want als je echt zelf de pellets maakt dan zet je er volgens mij toch je naam op.
    Wanneer gaat ge gpp eens testen Razz , ik zou wel eens willen weten wat die nu echt waard zijn.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van pedro do maa 26, 2009 10:31 pm

    Drieske schreef:Die duurdere waren ook nog redelijk donker hoor, dat waren zeker geen bleke pellets zoals bv de lava pellets.Zijn het nog steeds doorzichtige zakken ? Want als je echt zelf de pellets maakt dan zet je er volgens mij toch je naam op.
    Wanneer gaat ge gpp eens testen Razz , ik zou wel eens willen weten wat die nu echt waard zijn.

    Het zijn idd nog altijd doorzichtige zakken met NIKS op,ik zie daar eigenlijk het nut ook niet van in hoor,dr zou toch iets moeten opstaan van gegevens of zo....
    Mss morgen ook es voorleggen Surprised
    Ik was van plan om deze middag ook es te passeren bij GPP,maar ik vond nie sebiet een adres...
    Nu eerst es die 5zakken van vepa testen,en zien wat het geeft...


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van pedro za maa 28, 2009 7:30 pm

    M'n eerste zak van Vepa,din+ ist er bijna door,en mn eerste indruk is wel positief,bijna geen roetaanslag op mn ruit en as valt goed mee.As is licht van kleur,in tegenstelling tot wat ik hier lees.....
    De warmte is ook heel goed!Een groot verschil met de hogramix din pellets....!!
    Ook het stof in de zakken valt goed mee.
    Wat mij betreft een heel goed alternatief voor de Badgerpellets!
    Dr gaan hier de komende dagen wel meerdere reviews te lezen zijn wss,met al die zakken pellets dat ze daar uitgedeeld hebben.......... Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van pellbox zo maa 29, 2009 11:26 am

    Ik heb het in een andere topic al vermeld, maar zal het hier nog eens neerzetten.

    Ik ben ook de din+ aan het branden nu (dus de blekere pellets uit de doorzichtige zakken) en ben dus wel tevreden ook. Goede warmte, geen asresten in het brandkorfje. Bij mij wel zwarte as in de lade, en weinig aanslag op de ruit.

    Qua warmte is er volgens mij een miniem verschil met de donkere din pellets. De donkere geven nog altijd iets meer hitte af.

    Vepa is een familiebedrijfje en niet erg groot. Ik werk zelf ook in een familiebedrijf en ik weet dat verpakking veel geld kost. Ik vermoed dus dat Vepa zelf het (nog) niet zo belangrijk vindt om grote kosten te doen aan de verpakking. Ik heb gevraagd hoe het kwam dat er soms blanco zakken te koop zijn. En zijn antwoord was "als de voorraad bedrukte zakken op is, dan doen we ze in blanco zakken".

    De bedrijfsleider zei ook dat alhoewel ze din+ pellets hebben, het niet op de zak vermeld staat omdat ze geen certificaat hebben. Misschien dat dat certificaat er nog zal komen, maar het schijnt dus een hele dure zaak te zijn en dat wordt dan ook doorgerekend in de pelletsprijs. Het was voor hen op dit moment geen prioriteit.

    En ik ga dus volledig akkoord met Pedro hierboven dat de din+ van Hogramix zeker een goed alternatief is voor de badger. Volgens mij geven ze meer warmte ook dan badger.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van Gast zo maa 29, 2009 11:37 am

    En het is goede reklame voor de westvlaamse werkgelegenheid (knipoogje)

    Gesponsorde inhoud


    Eigenschappen Hogramix - Pagina 5 Empty Re: Eigenschappen Hogramix

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 03, 2024 12:29 am