Vroeger had je toch maar 2keuzes,de witte bedrukte zakn(din norm) met Hogramix op(goedkoopste) en de doorzichtige zakn(din+norm)
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 29 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
+16
Fleur
krusty
biezoe
ann
krista
player
theco
Philip
erwin
stoffel
christ
Uthrex
noizz
pedro
pellbox
steven
20 plaatsers
Eigenschappen Hogramix
pedro- Admin
- Aantal berichten : 4782
Registration date : 18-12-08
- Bericht nummer 301
Re: Eigenschappen Hogramix
Oe,hebn ze nu al 3soorten Krista?
Vroeger had je toch maar 2keuzes,de witte bedrukte zakn(din norm) met Hogramix op(goedkoopste) en de doorzichtige zakn(din+norm)
krista- Pellet
- Aantal berichten : 96
Leeftijd : 54
Registration date : 09-06-09
- Bericht nummer 302
ja drie soorten
wit met rode opdruk de goedkoopste
doorzichtige witte pellets
wit met groene opdruk is din
wit met rode opdruk de goedkoopste
doorzichtige witte pellets
wit met groene opdruk is din
krusty schreef: Nu ook Hogramix bij brandhouthandelaar in Denderleeuw Hugo Verrieststraat 3
4 € per zak 15 kg afgehaald,
per pallet 60 zak 230 €
0478/286221
Vandaag enkele zakjes halen om te testen, daar ik deze nog nooit gehad heb.
De hogramix is OK , alleen heb ik de toevoersnelheid moeten vertragen met 0,4 anders zit ik hier in een sauna
Desondanks zal het bij enkele testzakjes blijven. Het zijn donkere pellets zonder stof in de zak !
pedro- Admin
Leeftijd : 44
- Bericht nummer 304
Vandaag,als test,nog es paar zakskes Hogramix gehaald(de goedkoopste aan 3,20)De blanco zakn zouden aan 3,50€ staan en din+ zijn de witte zakken met groene opdruk eveneeens din+ en aan 3,80€....
De kwaliteit ziet er idd weer oke uit!pellets allemaal mooi van lengte en weinig stof in de zakn.Sebiet es branden ermee
De kwaliteit ziet er idd weer oke uit!pellets allemaal mooi van lengte en weinig stof in de zakn.Sebiet es branden ermee
- Bericht nummer 305
ondertss al 1,5 zakken Hogramix gebrand en kmoet zeggen .
Pellets geven véél warmte,een lichte wazige aanslag op de ruit en weinig (wit/grijs) as.
De kwaliteit is idd weer optimaal!!!
Zeer tevreden dus,en dat voor die prijs
Pellets geven véél warmte,een lichte wazige aanslag op de ruit en weinig (wit/grijs) as.
De kwaliteit is idd weer optimaal!!!
Zeer tevreden dus,en dat voor die prijs
- Bericht nummer 306
Vandaag,na 5dagen branden mn kachel es uitgekuist,ALHOEWEL het eindelijk nog niet nodig ging zijn.In die 5dagen uitsluitend gebrand met Hogramix.Bevindingen bij het kuisen,heel weinig as,ruitje makkelijk te kuisen,as is lichten voelt fijner aan dan van andere pellets,MAAAAAAR in het vuurkorfje had ik 2nogal grote en harde stukken 'koek'.Toch wel een domper op de vreugde
Ik zal nu es de extractiemotor iets hoger zetten,kijken of dit helpt
Ik zal nu es de extractiemotor iets hoger zetten,kijken of dit helpt
Pedro
Ik veronderstel dat je pellets van 3,2€ gebruikt verleden week heb ik ook een volle pallet gehaald en ik moet je bij treden in uw bevindingen. ik zou zelfs zeggen dat de kwaliteit veel beter is dan vroeger. wat die koek vorming betreft tot nu toe heb ik dat nog niet vast gesteld.
Kwa rest afval per verstookte zak is het miniem en ook het ruitje is gemakkelijk te kuisen .
Grts Dries81
Ik veronderstel dat je pellets van 3,2€ gebruikt verleden week heb ik ook een volle pallet gehaald en ik moet je bij treden in uw bevindingen. ik zou zelfs zeggen dat de kwaliteit veel beter is dan vroeger. wat die koek vorming betreft tot nu toe heb ik dat nog niet vast gesteld.
Kwa rest afval per verstookte zak is het miniem en ook het ruitje is gemakkelijk te kuisen .
Grts Dries81
pedro- Admin
- Bericht nummer 308
Idd dries81,
ik gebruik de goedkoopste.
Vorig seizoen had ik daar ook al es last van van die versteende stuuken as in mn vuurkorfje...Voor de rest heel tevreden van!
heb je ervaring met de andere pellets?
ik gebruik de goedkoopste.
Vorig seizoen had ik daar ook al es last van van die versteende stuuken as in mn vuurkorfje...Voor de rest heel tevreden van!
heb je ervaring met de andere pellets?
@pedro
Ik heb mijn kachel van december 2007 dus heb ik al enkele tonnen pellets verstookt,en voor mij is hogramix tot nu toe de beste en ook de goedkoopste .Ik hou wel de prijzen in het oog van de pellets die ik gebruik .Met hogramix heb ik het minste verbruik en het meest warmte clean fire staat op de 2de plaats iets minder warmte en wat meer verbruik .Verder gebruik ik soms eens domo ,granilux en plospan is geleden van mijn eerste winter.
Grts Dries81
Ik heb mijn kachel van december 2007 dus heb ik al enkele tonnen pellets verstookt,en voor mij is hogramix tot nu toe de beste en ook de goedkoopste .Ik hou wel de prijzen in het oog van de pellets die ik gebruik .Met hogramix heb ik het minste verbruik en het meest warmte clean fire staat op de 2de plaats iets minder warmte en wat meer verbruik .Verder gebruik ik soms eens domo ,granilux en plospan is geleden van mijn eerste winter.
Grts Dries81
Gast- Gast
- Bericht nummer 310
wij hebben ook pas hogramix gebruik na een tijdje lava gehad te hebben,de prijzen zijn hetzelfste voor lava en hogra 3,80 en als je hogra din+ neemt zelfs 4,50 euro wat toch veel is tegenover wat ik hier lees,tevreden over beide merken maar hogra geeft iets meer warmte en iets minder vuil,we zijn nog aan het zoeken naar de beste pellets vermits we de kachel nogmaar een 3maand hebben,
grt
grt
pedro- Admin
- Bericht nummer 311
vlammeke schreef:wij hebben ook pas hogramix gebruik na een tijdje lava gehad te hebben,de prijzen zijn hetzelfste voor lava en hogra 3,80 en als je hogra din+ neemt zelfs 4,50 euro wat toch veel is tegenover wat ik hier lees,tevreden over beide merken maar hogra geeft iets meer warmte en iets minder vuil,we zijn nog aan het zoeken naar de beste pellets vermits we de kachel nogmaar een 3maand hebben,
grt
Waar koop je je Hogramix dan wel?Ik betaal er 3,20 voor....
Grtzzzz
- Bericht nummer 313
Mja,de winkel moet er natuurlijk ook iets aan verdienen é......
Rechtstreeks bij hogramix afgehaald is de prijs momenteel 3,2€ voor de donkere dus de goedkoopste zoals Pedro zegt .
Grts Dries81
Grts Dries81
pedro- Admin
- Bericht nummer 315
En staat nu wel op zn duurste denk ik,normaal zijn de zomerprijzen van 2,80 tot 3€ alsz ik het goe voor heb
Leeftijd : 68
Registration date : 28-02-09
- Bericht nummer 316
Hallo,
Wat is dan eigenlijk het verschil tussen de gewone en de
din+ van Hogramix want ze kosten uiteindelijk 60 cent
duurder dan de gewone!!
Wat is dan eigenlijk het verschil tussen de gewone en de
din+ van Hogramix want ze kosten uiteindelijk 60 cent
duurder dan de gewone!!
Gast- Gast
- Bericht nummer 317
Hier vind je het verschil https://pellets.forummotion.com/t70-eigenschappen-hogramix
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32457
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 318
krusty schreef:Hier vind je het verschil https://pellets.forummotion.com/t70-eigenschappen-hogramix
en hier
http://www.hogramix.be/houtpellets%20houtkorrels%20hogramix%20plus.html
de din+ geeft zwarte as, de din grijze as,
en de din meer asse dan de din+
- Bericht nummer 319
Ik brand hier al een tijdje met de goedkoopste,din norm dus.Deze koop ik aan 3,20€ en ze zitn voor het ogenblik in witte blanco zakken.Of dat de din meer as geeft da een din+ pellet zou ik eerst nog es moeten zien hoor,ik moet de kachel maar 1keer per week reinigen(brandt dagelijks) en dan nog is het niet echt nodig....Ze geven ook extreem veel warmte!Asse is idd lichtkleurig.Van koekvorming (waar ik in het verleden al es last van had) heb ik nu ook geen last meer.Ik zou zeker eerst es de goedkoopste proberen Biezoe!
Grtz,
Pedro
Grtz,
Pedro
- Bericht nummer 320
Hallo Pedro,
Heb van elk 5 zakken Hogramix haalt en heb al 1 dag met die goedkoopste gebrand. Zijn heel goed bevonden maar heb wel een lichte bruine laag op mijn ruit nu. Kachel gekuist en brand nu op de duurdere, de Din+. Ik laat je morgen weten wat ik van deze vind !!
Heb van elk 5 zakken Hogramix haalt en heb al 1 dag met die goedkoopste gebrand. Zijn heel goed bevonden maar heb wel een lichte bruine laag op mijn ruit nu. Kachel gekuist en brand nu op de duurdere, de Din+. Ik laat je morgen weten wat ik van deze vind !!
pedro- Admin
- Bericht nummer 321
Biezoe,
de goedkoopste zitn voor tmoment wss in blanco witte zakn é,Met die brand ik al een tijdje en ik vind ze heel goe.Vooral de lichtkleurige as in mijn kachel vind ik een voordeel,ook omdat de binnenkant van mijn kachel lichtbruin is.Op het ruitje krijg je idd een heel lichtbruine wazige aanslag.Maar het duurt veel langer tegen dat mn ruitje echt vuil komt in vergelijking met andere pellets.
Dan heb je nog pellets hogramix din+ norm met rode opdruk en nog een soort met groene opdruk,wat het exacte verschil is ertuss weet ik niet exact.
Allez,ben es benieuwd naar je bevindingen met de din+ norm pellets...
Grtz,
Pedro
de goedkoopste zitn voor tmoment wss in blanco witte zakn é,Met die brand ik al een tijdje en ik vind ze heel goe.Vooral de lichtkleurige as in mijn kachel vind ik een voordeel,ook omdat de binnenkant van mijn kachel lichtbruin is.Op het ruitje krijg je idd een heel lichtbruine wazige aanslag.Maar het duurt veel langer tegen dat mn ruitje echt vuil komt in vergelijking met andere pellets.
Dan heb je nog pellets hogramix din+ norm met rode opdruk en nog een soort met groene opdruk,wat het exacte verschil is ertuss weet ik niet exact.
Allez,ben es benieuwd naar je bevindingen met de din+ norm pellets...
Grtz,
Pedro
- Bericht nummer 322
Pedro, ik heb bij Vepa weest halen 5x zakken met rode afdruk,
DIN-norm 51731 met 1% as voor 3.20/zak; en vervolgens 5x zakken
met groene afdruk, DIN+ norm met 0,5% as voor 3.80/zak.
DIN-norm 51731 met 1% as voor 3.20/zak; en vervolgens 5x zakken
met groene afdruk, DIN+ norm met 0,5% as voor 3.80/zak.
pedro- Admin
- Bericht nummer 323
Biezoe,je hebt ook nog een slag ertss aan 3,60E Din+ met rode opdruk...
Van mij zaten de din pellets in witte blanco zakn.
Grtzzzzzzzz
Van mij zaten de din pellets in witte blanco zakn.
Grtzzzzzzzz
heb juist gebeld:
zomeractie mei en juni
gewoon afhalen 3 euro/zak voor palet
hogramix + 3.70
zomeractie mei en juni
gewoon afhalen 3 euro/zak voor palet
hogramix + 3.70
pedro- Admin
- Bericht nummer 325
Scheelt dus 20cent in vergelijking met de winterprijzen......
Vandaag bij Olijve een Stubo en een Gloria opgehaald. Super gozer, bakje koffie, veel info gekregen, alle vragen netjes beantwoord
De Stubo meteen in de schoorsteen gezet en achter 5 zakjes Hogra Din+ gereden.
Vepa ligt 5 min bij me vandaan.
Heb 3,90 Euro betaald per zak. Prijs per pallet bleef gelijk volgens de vrouw des huizes. (Afhaalprijs)
Op Eco is het hier nu lekker warm. (ik zet dit jaar een palmboom, ipv een kerstboom);-)
Als deze 5 zakken er door zijn ga ik bij GPP langs om wat test materiaal (zit hier ook om de hoek)
De Stubo meteen in de schoorsteen gezet en achter 5 zakjes Hogra Din+ gereden.
Vepa ligt 5 min bij me vandaan.
Heb 3,90 Euro betaald per zak. Prijs per pallet bleef gelijk volgens de vrouw des huizes. (Afhaalprijs)
Op Eco is het hier nu lekker warm. (ik zet dit jaar een palmboom, ipv een kerstboom);-)
Als deze 5 zakken er door zijn ga ik bij GPP langs om wat test materiaal (zit hier ook om de hoek)