Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 10 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Even voorstellen => Thom

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen => Thom Empty Even voorstellen => Thom

    Bericht van Gast vr apr 05, 2013 10:00 pm

    Hallo,

    Ik ben Thom, 59 jaar en wonende te Nederland. Wij, mij vrouw en ik, wonen op een varend woonschip.
    Tot nu toe stoken wij onze kachel en CV op rode diesel (mazout), maar vanaf afgelopen 1 januari is deze, in Nederland, alleen nog maar verkrijgbaar voor de beroepsvaart. Ook de zogenaamde huisbrand en/of stook-olie is per die datum niet meer verkrijgbaar. Dus zijn we afhankelijk geworden van de normale (witte) diesel, en dus ruim 0,65 Euro duurder.

    We zijn ons nu aan het orienteren op alternatieve methoden, waarbij we eigenlijk maar op 1 alternatief uitkomen, namelijk stoken op pellets. Het stoken van hout is niet mogelijk, daar we, op de wal, geen hout kunnen opslaan. En aan boord is geen optie => insekten, etc....

    Dus het worden pellets, waarbij we eerst beginnen met het vervangen van onze kachel in woonkamer. Deze gebruiken we het meest, omdat dit een fijner warmte is dan dat van die kille radiatoren. In een later stadium willen we de olie-brander, van onze CV, vervangen door een pelletbrander. Tenminste, als dat in onze CV mogelijk is!

    Aangezien het interieur, en zeker de schouw, aan boord redelijk authentiek is, zijn we voorlopig uitgekomen op de pelletkachel Rave 80 van Nordic Fire. Deze heeft ook een authentieke uitstraling, die ons goed lijkt te passen. De huidige kachel, op olie, is een zogenaamde platte buiskachel.

    Maar mogelijk zijn er nog meer kachels, met een dergelijk uitstraling, dezelfde prijsklasse en kwaliteit.

    Graag hoor ik jullie mening, advies, ervaringen, etc...., zodat ik de juiste keuze kan maken!

    Ik heb ieder geval al een heleboel op dit forum kunnen vinden, maar ook veel tegenstrijdigheden. Dit laatste maakt het mij soms erg moeilijk.

    Tot zover mijn introductie, en alvast bedankt voor de info op dit forum!

    Groet,
    Thom van der Molen

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31524
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Even voorstellen => Thom Empty Re: Even voorstellen => Thom

    Bericht van erwin vr apr 05, 2013 10:12 pm

    Thom,

    welkom op het forum, bedankt voor de uitgebreide voorstelling,
    ik wens je veel succes met de zoektocht naar en de keuze van een geschikte pelletkachel...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen => Thom Empty nordic

    Bericht van Gast vr apr 12, 2013 9:19 pm

    Ik ben nog even verder gegaan met het navragen m.b.t. de garantie ivm onze interesse voor de Rave 80 van Nordic Fire. Dit zowel bij de dichtst bijzijnde dealer als bij Nordic Fire zelf.

    Maar de consequentie gaan zelfs verder in geval van een tweedehands aankoop. Zowel de dealer, die ook installateur is, als Nordic Fire geven aan dat de garantie komt te vervallen als de kachel van eigenaar verandert. En beide geven tevens aan, dat zij de kachel dan niet komen aansluiten en parameteriseren. Van Nordic Fire kreeg ik wel 1 adres, 90 km van ons vandaan, die dit misschien wel wilde doen. Ze weten dit echter niet zeker. Als argument, voor het niet voortzetten van de garantie, gebruiken ze het eventueel ontstaan van haarscheurtjes bij het verplaatsen/verhuizen van de kachel.

    De garantievoorwaarden van Nordic Fire zitten potdicht. Alleen een erkende dealer/installateur mag de kachel plaatsen en aansluiten. Tevens mag, zolang de garantie geldt, het jaarlijks onderhoud, ofwel na 2200 branduren, alleen door een erkende dealer/installateur, a 160 euro, worden uitgevoerd.

    Hoewel ik deze kachel zelf ook wil aanschaffen, begin is nu steeds meer te twijfelen. We wonen op een varend woonschip. Het schip schommeltje, bij harde wind, altijd en bij het varen ontstaan altijd wel trillingen, van de motor en/of van golfslag van andere schepen. Voor een dealer/installateur en/of Nordic Fire een argument om onder de garantie uit te komen.

    Hoe is dit bij de andere merken geregeld? En wie heeft reeds een dergelijke ervaring ondervonden.

    Deze kachel staat overigens nog steeds op nummer 1 van onze verlanglijst, qua prijs, kwaliteit en uitstraling.

    Groet, Thom
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Even voorstellen => Thom Empty nordic1

    Bericht van krusty vr apr 12, 2013 9:32 pm

    " haarscheurtjes bij het verplaatsen/verhuizen van de kachel. ""

    Sommige installateurs zijn meer proffessioneler in het uitvinden van nieuwe woorden dan dat ze met hun werk bezig zijn!Als ze de garantie maar kunnen van hun gat kunnen schudden.

    Net zoals deze ""Uw kachel staat vochtig in uw huis OF gij wast uw kachel zeker af met volle water en sop ""
    Was te lezen in testaankoop .Trouwens wat is er van deze fantast onderhand geworden!!!!!!!

    @t.vander.molen , drop het merk en de installateur , er zijn nog zoveeeeeeeeel andere merken waarvan er zeker eentje is die in je gading zal vallen zonder veel gezever van merk en verkoper ....weg ermee!!
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Even voorstellen => Thom Empty Re: Even voorstellen => Thom

    Bericht van pedro vr apr 12, 2013 10:19 pm

    Thom,

    blijkbaar heeft zowel de dealer als installateur zich héél goed ingedekt,zodat er bij eventuele garantieproblemen altijd wel één of andere reden goed zal zijn om moeilijk te doen.

    Ik sluit me dan ook aan bij de laatste zin in de post hierboven van Krusty.

    Grtzzzzzz


    Laatst aangepast door pedro op vr apr 12, 2013 10:42 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Even voorstellen => Thom Empty Re: Even voorstellen => Thom

    Bericht van krusty vr apr 12, 2013 10:41 pm

    Ik heb mijn handleiding eens opgesnord en daar rept men met geen woord over haarscheurtjes enz.....

    Men zegt alleen dat "Indien de kachel verkocht wordt of in een andere plaats opgesteld wordt, de handleiding ( het boekje) de kachel steeds moet volgen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Even voorstellen => Thom Empty Re: Even voorstellen => Thom

    Bericht van pedro vr apr 12, 2013 10:42 pm

    Als de verkoper met zo een dingen komt aandraven weet je eigenlijk al genoeg.....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31524
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Even voorstellen => Thom Empty Re: Even voorstellen => Thom

    Bericht van erwin za apr 13, 2013 12:17 am

    ze geven wel 5j garantie, maar blijkbaar moet je bij een probleem nog harder gaan zoeken om iets te vinden waar de garantie niet door vervalt:

    Situaties waarbij de garantie vervalt en niet meer van toepassing is:

    -De haard niet door een aangewezen Nordic Fire dealer of op onvakkundige wijze is geïnstalleerd.
    -De installatie afwijkt van hetgeen door Nordic Fire is voorgeschreven.
    -Het toestel niet minimaal 1x per jaar of minimaal elke 2200 uur volledig wordt gereinigd door de installateur.
    -De schoorsteen niet minimaal 1x per jaar wordt gereinigd of tenminste elke 2200 uur.
    -Men geen EN+A1 gekeurde pellets gebruikt. Niet gekeurde pellets kunnen teveel stof bevatten of bevatten niet altijd de juiste houtsoorten, waardoor een slechte verbranding of schade kan ontstaan
    -Men pellets van hardhout gebruikt
    -Aan het toestel wijzigingen zijn aangebracht zonder voorkennis aan ons;
    -Parameters zijn gewijzigd zonder overleg met de installateur (of medewerkers van Nordic Fire bv)
    -Het toestel van eigenaar is veranderd;
    -De richtlijnen van de gebruiksaanwijzing niet zijn opgevolgd;
    -Het toestel verwaarloosd of ruw behandeld is;

    Mogelijk komt daarbij nu de volgende aanvulling:
    -Registreren op het pelletforum rollen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen => Thom Empty Re: Even voorstellen => Thom

    Bericht van Gast za apr 13, 2013 9:09 am

    Ik krijg ook steeds meer een raar onderbuik gevoel van Nordic Fire. Temeer omdat wij op een varend woonschip wonen. Het schip beweegt altijd wel iets, en met harde wind of een voorbij varend schip/boot zelfs veel meer. Dus genoeg redenen te vinden, voor Nordic Fire en/of de dealer/installateur, om onder de garantie uit te komen.

    Gelukkig zitten we aan de goede kant van het jaar. Dus ik heb nog even de tijd, om rustig verder te kijken.

    Groet, Thom
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31524
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Even voorstellen => Thom Empty Re: Even voorstellen => Thom

    Bericht van erwin za apr 13, 2013 2:32 pm

    Thom,

    heeft MCZ niets in zijn gamma wat je aanspreekt, dan heb je meteen een uitgebreid dealernetwerk met een technisch sterke importeur achter de hand.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Even voorstellen => Thom Empty Zie mijn avatar!

    Bericht van Gast ma apr 15, 2013 9:27 pm

    @Erwin => zie mijn avatar. Dit is de huidige opstelling van mijn olie(mazout)kachel en de schouw waarin deze staat. De kachel zal verdwijnen, maar de schouw blijft. Ik zou dus specifiek naar een kachel die hierin/hierbij past. Bij MCZ heb ik jammer genoeg niets van mijn gading kunnen vinden.
    Op dit moment heb ik de volgende kachel op het oog;

    Coccinella 10 of 13, van Pasian.

    Maar.... ik sta nog steeds open voor andere opties.

    Groet, Thom

    UPDATE:  we hebben een beslissing genomen, zie topic: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31524
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Even voorstellen => Thom Empty Re: Even voorstellen => Thom

    Bericht van erwin ma apr 15, 2013 11:04 pm

    Thom,

    Ik zou gewoon gaan voor de kachel die je bevalt, ik denk trouwens dat de kwaliteit/prijs van pasian wel goed is.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Even voorstellen => Thom Empty Re: Even voorstellen => Thom

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu ma mei 06, 2024 1:38 pm