Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 69 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 68 gasten

krusty

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_rcap 
steven
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_rcap 
pedro
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_rcap 
krusty
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_rcap 
Fleur
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_rcap 
ss
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_rcap 
jeanhup
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_rcap 
Philip
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_rcap 
Annejanne
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_rcap 
Maryline
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 I_vote_rcap 

 

 Tips voor schoonmaken ruit

Ga naar beneden 
+36
costerke
Mauritsius
jeanhup
Luc Melis
antonio1980
meribo
Relax
binck
Pcorsa
nick1
ben-revo
jc
Fleur
stef123
boke
piet
forma
pollydor
Jef
francky
jan 49
vyncke002
theco
ann
ss
krista
turkoois
petrah
Geert
erwin
boxke
Annejanne
Philip
biezoe
pedro
steven
40 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
AuteurBericht
stef123
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje



Aantal berichten : 323
Registration date : 22-09-12

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyma dec 31, 2012 5:58 pm

Als ik dat hier allemaal lees dan heb ik toch wel een probleem geloof ik, ik kuis het ruitje elke dag met Cif en mag toch wel flink wrijven hoor. Zachtjes polijsten.... dat lukt hier niet, dan krijg ik het bruin er nooit af.
mvg
Stef
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyma dec 31, 2012 6:42 pm

Het is maar net welke kachel en welke vervuiling.
Soms is een stukje keukenrol voldoende maar als je moet poetsen, het kan ook aan de matige verbranding liggen dus veel roet vorming maar ook aan de Pellets.

Er zijn enkele met misleidende keurmerken waar spaanplaat is toegevoegd en verbrande lijm resten zijn een ramp.
Koop dus niet zomaar veel van een goedkope aanbieding als je niet weet of je kwaliteit of rotzooi kreeg.

Dus test liever eerst 1 zak of er geen Spaanplaat weggewerkt is want dat is gratis materiaal en makkelijk te persen tot Pellets!
Naast Din+ word er ook wel eens Din* verkocht en dat is wat anders...

Terug naar boven Ga naar beneden
turkoois
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
turkoois


Man Aantal berichten : 297
Leeftijd : 74
Registration date : 23-10-10

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyma dec 31, 2012 6:51 pm

Dan heb ik waarschijnlijk geluk.
Ik ga 's morgens met de stofzuigerborstel over de binnenzijde van het ruitje en het ruitje is al nagenoeg schoon.
1x per week ga ik er met een nat gemaakt stukje papier van de keukenrol over heen en schoon is de ruit.

Groetjes,

Chris (turkoois)

_________________
AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
Elite pellets
12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
12 Solaredge embedded optimizers
Solaredge 3000 omvormer.
Totaal 3.12 kWp.
Terug naar boven Ga naar beneden
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptydi jan 01, 2013 9:45 am

Schuren heb ik nog nooit moeten doen op het ruitje, enkel afvegen met keukenrol en wat verdunde azijn. Ik doe het wel elke dag....ik hou van propere vensters Laughing

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptydi jan 01, 2013 10:30 am

dat doe ik ook zo..
maar er zitten wel eens wat stevige zwarte punten op het glas en dat doe ik dan anders.
ik gebruik dan het spul wat ik ook voor de kookplaat gebruik en het krabbertje wat ik daarvoor gebruik
en dat werkt prima...
Terug naar boven Ga naar beneden
jc
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
jc


Man Aantal berichten : 213
Leeftijd : 55
Registration date : 05-10-10

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptydi jan 01, 2013 11:24 am

ik gebruik alleen keukenrol een beetje nat maken en daarna met droog
en na zes jaar is mijn glas nog altijd proper aan de zijkant heb je soms wel is een keer iets minder proper maar de volgende keer gaat het er weer af
ik zou zeker niet met zif of ander bijtmiddelen op het glas gaan het vreet in of schuurt krasjes
en je krijgt als maar moeilijker proper
gr jc

_________________
<br>
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptydi jan 01, 2013 3:48 pm

het geheim van oma vergeet men weer he, vochtige doek beetje dompelen in de assen....
Terug naar boven Ga naar beneden
francky
Pelletkachel
Pelletkachel
francky


Man Aantal berichten : 633
Registration date : 29-10-10

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptydi jan 01, 2013 5:44 pm

Er is daar al een topic over geweest ! Niet opnieuw he

_________________
Edelkamin funny 11kw
zibro carmen 11 kw
lava
Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptydi jan 01, 2013 5:46 pm

We zetten oma even op slot en verwijzen naar de zoekfunctie van het forum:

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyza feb 02, 2013 6:48 pm

Ovenreiniger (HG) werkt perfect ruit is weer helemaal schoon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyza feb 02, 2013 7:17 pm

Hier eerst met vochtig keukenpapier en vervolgens met stahlwolle (wel de fijnste nemen 0000) en je ruit is en blijft als nieuw.

Groeten
Bert
Terug naar boven Ga naar beneden
ben-revo
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ben-revo


Man Aantal berichten : 257
Leeftijd : 61
Registration date : 09-12-11

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyza feb 02, 2013 7:26 pm

Het gaat toch niet over het reinigen ???
voor propere ruit dien je de ruitspoeling open te houden ,
somige kachels hebben maar zeer kleine openingen , zoals mijn superior en deze heeft meer last van een vuile ruit dan mijn revo met grote openingen voor de ruitspoeling , en een propere ruit is niet voor iedereen het zelfde , de revo heeft alleen een melkachtige witte waas , en bij de cleo zie je na 24 uur as tegen de ruit kleven zonder een donkere of zwarte ruit te hebben .

_________________
Rika Revo 9kw
Rika Topo II 10kw
Terug naar boven Ga naar beneden
ben-revo
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ben-revo


Man Aantal berichten : 257
Leeftijd : 61
Registration date : 09-12-11

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyza feb 02, 2013 7:28 pm

@bert docx , staalwol vermijden geeft microscopische krassen waardoor in de toekomst onreinigbaar word Evil or Very Mad

_________________
Rika Revo 9kw
Rika Topo II 10kw
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyza feb 02, 2013 7:32 pm

kachel niet aandoen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyza feb 02, 2013 7:40 pm

gazetpapier natmaken en in de as doppen en daarmee poetsen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Schoonmaken ruiten   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyza mei 25, 2013 7:48 pm

Sinds kort heb ik mijn MCZ pelletkachel.
Enkele dagen gebrand, maar dan tijd niet kunnen gebruiken, geen pellets meer in de handel...
Vandaag heb ik de ruit schoongemaakt met droog keukenpapier.
Maar wat is nu de beste manier? Ik lees op het Internet iets over vochtige keukenrol deppen is de as, en daarmee de ruit schoonmaken, en reinigen met thee. Geldt dit ook voor pellet kachels?





Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 838
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyza mei 25, 2013 8:10 pm

Ik borstel mijn ruit gewoon af en dan kuis ik deze met een uitgeperst nat doekje. Als het echt hardnekkig is dan gebruik ik staalwol met drie of vier sterren (is zeer fijne staalwol).

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
vyncke002
Pellet
Pellet
vyncke002


Man Aantal berichten : 73
Registration date : 16-10-11

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyza mei 25, 2013 8:42 pm

Ik heb het hier op het forum geleerd.
Gewoon azijn en keukenrol.

Maakt asse geen krassen?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32173
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyza mei 25, 2013 8:44 pm

ik doe het op dezelfde manier als nick: eerst afborstelen met een verfborstel met de slang van de stofzuiger eronder, dan met nat papier van de keukenrol, opdrogen met droog papier.

als het hardnekkig is even het nat papier in de asse deppen, verwijdert alles perfect zonder krassen.



_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyza mei 25, 2013 9:26 pm


Toen de kachel juist geïnstalleerd was, was de ruit al na 5 minuten zwart. Omdat het de eerste keer was of vanwege de pellets?
Nu heb ik Badger en na 2 uur nog niet veel te zien.
Ben geen poetsmaniak, maar het vlammetje zien vind ik toch wel knus Smile
Van azijn heb ik gehoord dat dit de ruit wit maakt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyza mei 25, 2013 11:17 pm

Azijn kan absoluut geen kwaad op glas, dit is de methode die onze grootouders nog gebruikten voor de kolenkachels. Is echt het beste en...goedkoopste schoonmaakmiddel voor het ruitje.

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32173
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyza mei 25, 2013 11:35 pm

probeer het toch maar eens met de asse, nog goedkoper Smile

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyzo mei 26, 2013 10:12 am

ik maak de mijne zuiver met azijn,asse heb ik nog niet geprobeerd
Terug naar boven Ga naar beneden
Pcorsa
Pellet
Pellet
Pcorsa


Man Aantal berichten : 69
Registration date : 30-10-11

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyzo mei 26, 2013 7:46 pm

ik met instanet Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyzo mei 26, 2013 9:17 pm

ik heb over de buis van de assezuiger een stuk binnenband van een fiets en zo kan ik met de buis het stof van de raam zuigen zonder krassen te maken, daarna met een schuimreiniger en klaar ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Emptyma mei 27, 2013 1:31 am

reinig uw ruit met wat je nu doet! dan smeer je ze in met een door gesneden aardappel !
succes verzekerd je ruit blijft tot2x langer proper
en remeber wat je zelf doet .......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 8 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tips voor schoonmaken ruit
Terug naar boven 
Pagina 8 van 11Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Tips voor starters!
» Tips voor starters pelletkachels!
» schoonmaken amalfi

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: