Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Soortgelijke onderwerpen
+9
MCZ SUITE AIR
weske32v
biker
erwin
Relax
pedro
kvkkvkkvk
braxx
krusty
13 plaatsers
Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??
jorist- Pellet
- Aantal berichten : 94
Registration date : 12-02-13
- Bericht nummer 21
Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??
zeker weten. dik in orde...
flamme- Pelletje
- Aantal berichten : 43
Leeftijd : 50
Registration date : 28-10-08
- Bericht nummer 22
ik brand al bijna 6 jaar met de mcz athos multi air en over het algemaan vrij tevreden over het branden zelf maar .....
ik heb al wel 2x afstandsbediening laten vernieuwen
het instellingsbordje op de kachel is vernieuwd (ontvanger was stuk )
de inox brandkorf trekt op niks naar mijn mening want na 1 seizoen is er het beste vanaf (mijn broer heeft musa en die heeft een gietijzer wat toch langer meegaat )
ook de achterkant (witte steen) bladert af en dit is ook al de tweede ( gewisselt onder garantie ) en dit was dan een ander model want door het vorige model waren er blijkbaar kachels die stukbrande omdat de vlammen de metalen zijkanten van de kachel lieten barsten (de mijne zijn ook al niet meer zo recht )
en dan nu ligt ze in panne :-)
ze heeft juist enkele dagen gebrand en vandaag ging ze in alarm (a01) vuurkorfje zat vol dus heb ik dat leeg gemaakt en wilde ik de kachel resetten maar dit lukt niet
de kachel blijft op a01 staan dus nu is het wachten op een telefoon van de dealer die technieker gaat sturen
als je mij vraagt zou je ze terug opnieuw kopen daar durf ik niet op antwoorden branden doet ze super met elke soort pellets maar ik twijfel eerlijk gezegd aan de kwaliteit van de electronica en sommige materialen
groetjes steve
ik heb al wel 2x afstandsbediening laten vernieuwen
het instellingsbordje op de kachel is vernieuwd (ontvanger was stuk )
de inox brandkorf trekt op niks naar mijn mening want na 1 seizoen is er het beste vanaf (mijn broer heeft musa en die heeft een gietijzer wat toch langer meegaat )
ook de achterkant (witte steen) bladert af en dit is ook al de tweede ( gewisselt onder garantie ) en dit was dan een ander model want door het vorige model waren er blijkbaar kachels die stukbrande omdat de vlammen de metalen zijkanten van de kachel lieten barsten (de mijne zijn ook al niet meer zo recht )
en dan nu ligt ze in panne :-)
ze heeft juist enkele dagen gebrand en vandaag ging ze in alarm (a01) vuurkorfje zat vol dus heb ik dat leeg gemaakt en wilde ik de kachel resetten maar dit lukt niet
de kachel blijft op a01 staan dus nu is het wachten op een telefoon van de dealer die technieker gaat sturen
als je mij vraagt zou je ze terug opnieuw kopen daar durf ik niet op antwoorden branden doet ze super met elke soort pellets maar ik twijfel eerlijk gezegd aan de kwaliteit van de electronica en sommige materialen
groetjes steve
Gast- Gast
- Bericht nummer 23
beste,
wij zijn reeds 3 jaar aan het stoken met een MCZ Musa en zijn hier zeer
tevreden over.tot hiertoe hebben wij er nog niet de minste problemen
mee gehad.stoken wel al drie jaar met Makro pellets,nu ze die veranderd hebben moet ik de nieuwe nog testen.heb begin september
ook zelf een groot onderhoud gedaan en heb ondervonden dat dit niet zo heel moeilijk is.( heb bijna alles er afgevezen gekuisd ,en terug in elkaar gevezen ,terug opgestart en hop hij doet het alweer)
MCZ is zeker een aanrader !!!!!!
wij zijn reeds 3 jaar aan het stoken met een MCZ Musa en zijn hier zeer
tevreden over.tot hiertoe hebben wij er nog niet de minste problemen
mee gehad.stoken wel al drie jaar met Makro pellets,nu ze die veranderd hebben moet ik de nieuwe nog testen.heb begin september
ook zelf een groot onderhoud gedaan en heb ondervonden dat dit niet zo heel moeilijk is.( heb bijna alles er afgevezen gekuisd ,en terug in elkaar gevezen ,terug opgestart en hop hij doet het alweer)
MCZ is zeker een aanrader !!!!!!
stefke- Pellet
- Aantal berichten : 121
Leeftijd : 60
Registration date : 18-02-11
- Bericht nummer 24
Wegens herinrichting woonkamer kachel verhuisd naar andere hoek en ook een Musa geplaatst in plaats van de piazzetta , musa is stiller van ventilators ,viel meteen op verder afwachten op warmte en verbruik nog maar pas in gebruik dus ....
- Bericht nummer 25
héél tevreden! Een Mercedes tov van de vorige pelletkachel ( last calor Zoe)
Diene last calor was 13 KW, maar ik heb het nooit zo warm gekregen in huis als met de musa air..en dan brandt deze laatste nog niet op vol vermogen. Gewoon super, ook al omdat je de 2 ventilatoren kan regelen naar eigen wens.
Diene last calor was 13 KW, maar ik heb het nooit zo warm gekregen in huis als met de musa air..en dan brandt deze laatste nog niet op vol vermogen. Gewoon super, ook al omdat je de 2 ventilatoren kan regelen naar eigen wens.
sickofitall- Pelletje
- Aantal berichten : 28
Registration date : 06-01-12
- Bericht nummer 26
Hoi
Wij hebben de MCZ Star (Pietra Ollare afwerking) 8KW.
We hebben deze nu 2 winters en tevreden over (in zoverre dat ik eigenlijk niet echt kan vergelijken).
De tijd programmeren kan wel enkel met vooringestelde programma's maar daar hebben we ons naar aangepast (en klok verzet van de kachel).
Ze geeft snel warmte (20 minuutjes opstarttijd) en er blijft een gezellig vuurtje branden (ik heb gehoord dat niet bij elke kachel een vuur blijft branden).
Uitkuisen proberen we elke 2-3 dagen te doen.
In de winter moét dat elke 2 dagen zijn of er komt een harde koek van de as onderaan in het as-potje.
Verwarmingskosten zijn serieus gedaald dus voor iedereen die plaatst heeft om pellets te leggen, zou ik het zeker aanraden!
Vroeger hadden wij elektrische verwarming (met een verbruik van 9000kwh/jaar).
Die staat er nog steeds, maar we gebruiken ze niet meer.
Wij hebben de MCZ Star (Pietra Ollare afwerking) 8KW.
We hebben deze nu 2 winters en tevreden over (in zoverre dat ik eigenlijk niet echt kan vergelijken).
De tijd programmeren kan wel enkel met vooringestelde programma's maar daar hebben we ons naar aangepast (en klok verzet van de kachel).
Ze geeft snel warmte (20 minuutjes opstarttijd) en er blijft een gezellig vuurtje branden (ik heb gehoord dat niet bij elke kachel een vuur blijft branden).
Uitkuisen proberen we elke 2-3 dagen te doen.
In de winter moét dat elke 2 dagen zijn of er komt een harde koek van de as onderaan in het as-potje.
Verwarmingskosten zijn serieus gedaald dus voor iedereen die plaatst heeft om pellets te leggen, zou ik het zeker aanraden!
Vroeger hadden wij elektrische verwarming (met een verbruik van 9000kwh/jaar).
Die staat er nog steeds, maar we gebruiken ze niet meer.
krusty- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 4514
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11
- Bericht nummer 27
""Die staat er nog steeds, maar we gebruiken ze niet meer""".
Uw portemonee zal dat graag horen, en wij ook !
Uw portemonee zal dat graag horen, en wij ook !
sickofitall- Pelletje
- Aantal berichten : 28
Registration date : 06-01-12
- Bericht nummer 28
Inderdaad! Hopelijk volgend jaar eens een strengere winter zodat we onze kachel eens goed kunnen uittesten.
We hebben nu nog een 30-tal zakken over door de zachte winter.
Bij onze MCZ Star gaat het vullen vlotjes. Er kan meer dan 1 zak (15kg) in dus, als ie bijna leeg is kunnen we er alweer een volledige zak ingooien.
Het enige spijtige dat ik vind is dat er geen signaal opstaat die meldt als de kachel "bijna" leeg is. Zodat die kan verderbranden.
Nu valt de kachel uit en geeft die een soort van foutmelding waardoor je hem opnieuw moet opstarten als de pellets op waren.
regelmatig eens in de bak kijken is nog altijd de beste methode om te weten of de kachel pellets nodig heeft.
We hebben nu nog een 30-tal zakken over door de zachte winter.
Bij onze MCZ Star gaat het vullen vlotjes. Er kan meer dan 1 zak (15kg) in dus, als ie bijna leeg is kunnen we er alweer een volledige zak ingooien.
Het enige spijtige dat ik vind is dat er geen signaal opstaat die meldt als de kachel "bijna" leeg is. Zodat die kan verderbranden.
Nu valt de kachel uit en geeft die een soort van foutmelding waardoor je hem opnieuw moet opstarten als de pellets op waren.
regelmatig eens in de bak kijken is nog altijd de beste methode om te weten of de kachel pellets nodig heeft.
Gast- Gast
- Bericht nummer 29
MCZ Tube model 2013.
SUPER kachel met een schitterende kanalisatie en een zeer goed functionerende afstandsbediening.
Timer functie werkt perfect!
Geen zwarte ruit, geen zwarte steen, bijna geen assen, kortom super tevreden!
SUPER kachel met een schitterende kanalisatie en een zeer goed functionerende afstandsbediening.
Timer functie werkt perfect!
Geen zwarte ruit, geen zwarte steen, bijna geen assen, kortom super tevreden!
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32466
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 30
berichten ivm. vullen van de boxtherm en vaste dagprogrammas van de ego zijn verplaatst naar bestaande topics, te vinden met de zoekknop.
vanaf nu geen berichten van verkopers meer in dit topic, enkel particuliere ervaringen met mcz kachels.
vanaf nu geen berichten van verkopers meer in dit topic, enkel particuliere ervaringen met mcz kachels.
wij hebben een mcz gio van in de winter en zijn er heel tevreden van wij kunnen heel onze beneden er mee verwarmen
Gast- Gast
- Bericht nummer 32
ik heb bijna 4 jaar een mcz vivo 80 dik tevreden mee.
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32466
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 33
is iedereen nog altijd even tevreden over zijn mcz kachel, verkoper of invoerder fero.
ik hoor/lees de laatste tijd dingen die me doen vermoeden dat het bij mcz en fero niet meer is zoals het ooit geweest is.
hopelijk gaan we test-aankoop geen gelijk moeten geven...
ik hoor/lees de laatste tijd dingen die me doen vermoeden dat het bij mcz en fero niet meer is zoals het ooit geweest is.
hopelijk gaan we test-aankoop geen gelijk moeten geven...
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11
- Bericht nummer 34
Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??
Hier nog altijd tevreden van de MCZ, verder heb ik nog niemand nodig gehad !
Gast- Gast
- Bericht nummer 35
hier het zelfde als krusty , kachel brand altijd ,start zonder problemen en dit al voor het 3de jaar
Gast- Gast
- Bericht nummer 36
Ook hier een tevreden gebruiker : Ego met kanalisatie is nu bezig aan z'n 3e stookseizoen, en dit zonder één enkel probleem
Gesponsorde inhoud
- Bericht nummer 37