Mijn kachel is een Sideros Gemini. De stuurprint is defect. Als ik de stroom op af en op zet doet hij weer normaal. Ik zie op internet printen voor andere merken die kosten 150euro. De Sideros moet met een speciaal toestel van Sideros ingesteld worden Enkel op deze manier kan men de parameters aanpassen.Al van bij aanschaf heb ik geprobeerd om dit toestel te kunnen kopen,is niet gelukt.Als ik nu iemand vind die alles moet doen,hoe lang zal het duren voor hij de print heeft en wat zal de totale kost zijn met werkuren,transport enz. reeds van het begin kregen we af en toe een fout zoals de brandkorf vol pellets en niet branden,of gewoon geen ontsteking melding terwijl er wel al vuur was maar nog niet genoeg warmte op de sensor.Dan maar met een lepel de pellets eruit halen en terug laten opstarten.We hebben veel geduld gehad,dachten dit hoort er bij.
Om nog kosten te doen aan een niet optimaal systeem daar heb ik vragen bij. Daarom heb ik nu een gaskachell van Wellstraler besteld.Ik kan alleen maar aanraden koop een kachel bij een bedrijf dat ook onderdelen op stock houd. Maar wie zegt dat ze van alle kachels ze zullen op stock houden. Er zijn veel te veel merken vrees ik. Er zijn maar enkele merken die gebleven zijn sedert ik in 2006 de Sideros kocht. Wettelijk moet er 10jaar lang onderdelen zijn,maar wat doe je er aan als er geen invoerder is! Op welke termijn wordt een pelletkachel afgeschreven voor een fabrikant?
Om nog kosten te doen aan een niet optimaal systeem daar heb ik vragen bij. Daarom heb ik nu een gaskachell van Wellstraler besteld.Ik kan alleen maar aanraden koop een kachel bij een bedrijf dat ook onderdelen op stock houd. Maar wie zegt dat ze van alle kachels ze zullen op stock houden. Er zijn veel te veel merken vrees ik. Er zijn maar enkele merken die gebleven zijn sedert ik in 2006 de Sideros kocht. Wettelijk moet er 10jaar lang onderdelen zijn,maar wat doe je er aan als er geen invoerder is! Op welke termijn wordt een pelletkachel afgeschreven voor een fabrikant?