Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 11 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_rcap 
steven
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_rcap 
pedro
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_rcap 
krusty
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_rcap 
Fleur
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_rcap 
ss
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_rcap 
jeanhup
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_rcap 
Philip
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_rcap 
Annejanne
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_rcap 
Maryline
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 I_vote_rcap 

 

 Ervaringen met Bioflam pellets

Ga naar beneden 
+35
kempenaar
peter van den Branden
boxke
ponneke
bertus
krusty
demarc
baerts
Pcorsa
Roger C
MCZ SUITE AIR
stef123
Ikzelf
ben-revo
jc
nick1
Min esse
dxnature
francky
Fleur
niel
Geert
Brahman
ss
Annejanne
Block
ann
Philip
erwin
pedro
atlasgust
Uthrex
pellbox
flamme
steven
39 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyvr feb 12, 2010 9:49 pm

Wellke plekken zijn dat dan ?
kun je dat deze leek ook duidelijk maken?
vr gr MJ
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyza feb 13, 2010 7:58 am

Ik brand al 5 jaar bioflam pellets en mijn kachel rika allegro II is nog geen enkele keer dichtgeslipt

ik volg de onderhoudsrichtlijnen van de fabrikant,ttz dagelijks -weekelijks- en maandelijks onderhoud
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyza feb 13, 2010 8:54 am

sorry mijn kachel is een rika INTEGRA II
mvg
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyza feb 13, 2010 9:02 am

aalen schreef:
sorry mijn kachel is een rika INTEGRA II
mvg


aalen

op welk model van schouw is jou kachel aangesloten ? study




gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyza feb 13, 2010 10:54 am

hallo

de schouw is een gemetste schouw met potten van 14x14
mvg
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyza feb 13, 2010 11:44 am

Plekken waar je slecht voor het stofzuigen bij kan zullen kachel per kachel wel verschillend zijn.
Bij de bij ons geïnstalleerde insert zijn bv. schrapers aanwezig om het stof van de warmtewisselaar te schrapen. Ongelukkig genoeg lopen de buizen van de wisselaar dieper dan de potjes voor as-opvang en bij die diepe plek kan je enkel met een zelfgemaakte dunne plasticdarm die op de stofzuiger gemonteerd moet worden. Je moet dan wel de schraper omhoog houden en "op gevoel" de ruimte eronder proberen te bereiken. Zien kun je niks, je kan enkel merken dat na de reiniging de schrapers weer iets dieper vallen.
Eén keer per maand is het dus na het verwijderen van de achterplaat een beetje prutsen !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptydi feb 16, 2010 7:22 pm

hebben ze eerst getest en dan per palet besteld en vandaag onze 2 de palet reeds gekocht maar ja het is dan ook koud buiten en bij ons binnen lekker warm
verschillende soorten geprobeert maar vinden toch deze van bioflam het beste
weinig as
aanslag op venster is wit en dit na paar dagen
stof in zakken is verminderd
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptydi feb 16, 2010 7:56 pm

Bedankt; ga eerstdaags een kijkje nemen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptydi feb 16, 2010 8:04 pm

ik heb voor de eerste keer nu bio flam gekocht en de kwaliteit is inderdaad niet goed voor mij ik moet mijn ventilator veel hoger zetten voor zelfde temperatuur te krijgen als ik met mandi pellets werk is gewoon een vasstelling die waar is .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptydo feb 25, 2010 12:35 pm

Na een eerste zeer positieve ervaring met de Bioflam pellets (en jammer genoeg, ook na aankoop van een ganse pallet hiervan :-S ), is er nu toch een probleem opgedoken.

Sinds vorig weekend kreeg ik geregeld foutmeldingen op de kachel, beveiliging tegen te hoge rookgastemperaturen, waardoor de kachel automatisch uitviel (A04). Contact genomen met onze verkoper/ installateur, eea gecheckt & getest, en vervolgens andere pellets gebruikt (makro). Probleem opgelost, geen foutmeldingen meer! Niks mis met de kachel, wel met de pellets dus.

Bioflam's geven blijkbaar een te hoge temperatuur, en dit komt nu tot uiting nu het weer buiten wat zachter wordt.

Soit, ik moet nu mijn pellets gaan mengen met andere pellets, om dit probleem op te lossen. Wat uiteraard niet de bedoeling was.

Voor mij alleszins geen bioflam's meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptydo feb 25, 2010 5:23 pm

Hallo,,,
Misschien kan het helpen om de extractie motor iets hoger te zetten in de settings,dan gaat er een beetje meer warmte langs de schouw naar buiten.
Mvg,John
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptydo feb 25, 2010 6:39 pm

Ik heb het gevoel dat het verhogen van de extractie de pellets harder gaat opjagen en dus MEER warmte in de wisselaar gaat pompen, en dus finaal een hogere temperatuur.
Verminderen van pellettoevoer kan helpen maar als alles in overleg is gebeurd met de installateur zal deze optie wel getest zijn.
Als ik het zo lees moet ik eens langs Dessel na een telefoontje betreffende de prijs. Heet vuur in een geregelde verbranding zou tot minder verbruik kunnen aanleiding geven en dus een + punt voor Bioflam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptydo feb 25, 2010 11:17 pm

hobbymachine schreef:
Ik heb het gevoel dat het verhogen van de extractie de pellets harder gaat opjagen en dus MEER warmte in de wisselaar gaat pompen, en dus finaal een hogere temperatuur.
Verminderen van pellettoevoer kan helpen maar als alles in overleg is gebeurd met de installateur zal deze optie wel getest zijn.
Als ik het zo lees moet ik eens langs Dessel na een telefoontje betreffende de prijs. Heet vuur in een geregelde verbranding zou tot minder verbruik kunnen aanleiding geven en dus een + punt voor Bioflam.


inderdaad Hobby , extractie verhogen is hier uit den boze , pellet toevoer verminderen, had ik vorig jaar ook met bioflam het is iets typisch bij veel van die hardhout pellets.
En tevens het grote probleem bij hardhout pellets, je moet de extractie hoog genoeg zetten omdat ze meer zuurstof nodig hebben maar daardoor krijg je bij een hoog vermogen een te hoge uitgangstemperatuur.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyvr maa 12, 2010 7:18 pm

beste ik heb reeds vele zakken van bioflam verbrand en steeds met hetzelfde resultaat dat de pellets ophopen in de verbrandingskorf wat natuurlijk niet leuk is
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyza maa 13, 2010 10:14 am

pellettoevoer verminderen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyza maa 13, 2010 10:20 am

dan blaast ie minder lucht in de korf en verstop ie nog sneller
de persoon die hem komen plaatsen heeft heeft hem 2 maal komen herinstellen nu brand in badgers en clean fire en heb geen problemn meer en hoef mee 1 maal per week uit te kuisen
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyzo maa 14, 2010 10:39 am

Alle jaren krijgt Bioflam bij ons de kans om zich te profileren. De voorbije jaren waren ze echt niet goed. Het eerste jaar een steen in een zak, veel stof, kruimels, pellets van alle lengtes. Vorig jaar ook nog teveel stof, kruimels (gebroken pellets), weinig warmte-afgift.

Van de week zijn we nog is 10 zakken gaan halen.
Wat een ommekeer. Weinig tot geen stof in de zakken, geen kruimels meer. Mooie harde gladde blinkende pellets. Lengte varieert nog een beetje, maar er zitten geen te lange of te korte tussen. Warmte afgift zoals ik nog nooit bij Bioflam gezien heb.
Als ze hun kwaliteit op dit niveau kunnen houden, gaan ze eindelijk terug meespelen op de pelletmarkt.
Klein minpuntje. De prijs, €3.5 voor een zak, afgehaald in de fabriek. Voor de prijs kan je din+ pellets vinden. Dat de prijs niet meer zal zakken kan ik me wel voorstellen, misschien dat ze voor die prijs thuis kunnen leveren (per ton ofzo).

In ieder geval, proficiat aan het Bioflam team. Doe zo verder.

Mvg,
Uthrex
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyzo maa 14, 2010 11:00 am

vraagje welke kleur heeft jouw as van je bioflam pellets als ik ze brand heb ik altijd een witte as laag
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyzo maa 14, 2010 11:05 am

Een gewoon grijze kleur. Fijne assen, weinig tot geen zwarte roet aanslag.
Maar dat heeft allemaal veel te maken met het vermogen. Staat de kachel op een laag vermogen zal je sneller een roetafzetting hebben.

Mvg,
Uthrex
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyzo maa 14, 2010 11:09 am

mijn kachel staat steeds ingestel op 22 graden en brand bijna constant op eco maar op die stand doet hij geen cleaning en dan gebeurt het soms dat bioflam pellets blijven plakken in de verbrandingskorf
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4764
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyzo maa 14, 2010 2:15 pm

stephen schreef:
mijn kachel staat steeds ingestel op 22 graden en brand bijna constant op eco maar op die stand doet hij geen cleaning en dan gebeurt het soms dat bioflam pellets blijven plakken in de verbrandingskorf

Raar dat ie op deze stand geen cleaning firepot doet?Met blijven plakken bedoel je dan een harde koek die achterblijft??

Grtzzz

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyma maa 15, 2010 3:30 pm

ja idd dat bedoel ik neen hij doet geen cleaning in aco mode staat ook vermeld in de gebruikershandleiding
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyza maa 20, 2010 1:05 pm

vandaag zijn we ook 10 zakken gaan halen bij bioflam zelf
zien er goed uit , donker, weinig stof in de zakken
de kachel zit nu nog vol met anderen pellets ,vanaf maandag gaan we ze testen , ben benieuwd


gr
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptydo maa 25, 2010 11:48 am

even een update
de pellets van bioflam vallen heel goed mee ,(is hardhout)
branden mooi op en het ruitje blijft heel goed proper
ze geven ook veel warmte af , heb mijn keuze gemaakt nu ,ik ga er zeker binnenkort een aantal pallets van aanschaffen

gr
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptyza maa 27, 2010 11:24 pm

Voor mij is het stookseizoen zo goed als om ......eindelijk !!!!
Vandaag de laatste 10 zakjes BIOFLAM aan 3,5 € uit de zelfbouwmarkt Ninove aangeschaft en ik moet eerlijk toegeven , ze zijn NU ok !!! ttz. 1 tot 2 cm lang en bijna geen stof in de zak, dus geen lange pellets van 6 cm meer !!! Misschien hebben ze bij BIOFLAM toch rekening gehouden met mijn telefoontje ????

Mijn totaal verbruik is 220 zakken






Nog 2 dagen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Emptywo apr 14, 2010 6:47 pm

update heb opnieuw bioflam pellets gebruikt eerste wat me opviel is dat ze een donkerdere kleur hebben en minder stof in de zakken ook bij het branden geen problemen veel warmte
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ervaringen met Bioflam pellets
Terug naar boven 
Pagina 3 van 12Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» verkooppunten Bioflam pellets
» firestixx pellets
» Ervaringen German pellets

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pellets :: Bioflam pellets-
Ga naar: