Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 12 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_rcap 
steven
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_rcap 
pedro
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_rcap 
krusty
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_rcap 
Fleur
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_rcap 
ss
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_rcap 
jeanhup
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_rcap 
Philip
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_rcap 
Annejanne
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_rcap 
Maryline
Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_lcapErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_voting_barErvaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 I_vote_rcap 

 

 Ervaringen met Bioflam pellets

Ga naar beneden 
+35
kempenaar
peter van den Branden
boxke
ponneke
bertus
krusty
demarc
baerts
Pcorsa
Roger C
MCZ SUITE AIR
stef123
Ikzelf
ben-revo
jc
nick1
Min esse
dxnature
francky
Fleur
niel
Geert
Brahman
ss
Annejanne
Block
ann
Philip
erwin
pedro
atlasgust
Uthrex
pellbox
flamme
steven
39 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende
AuteurBericht
demarc
Pellet
Pellet



Aantal berichten : 122
Registration date : 11-12-11

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: bioflam   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyvr dec 14, 2012 10:57 pm

Ga morgen eens een paar zakjes bioflam halen voor te testen op onze superior sonia
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyza dec 15, 2012 8:23 pm

Ik vond het de moeite waard om ze te testen.
Zonder instellingen aan te passen, 80% minder asse, grijze asse pv bruine, grotere warmte opbrengst.
Dit zijn wel mijn ervaringen en misschien is dit omdat mijn kachel deze beter "verteert" maar als het goed is mag het ook gezegd worden. Smile

Ben trouwens aan bioflam geraakt via dit forum dus; thx pelletforum
Terug naar boven Ga naar beneden
MCZ SUITE AIR
Pellet
Pellet
MCZ SUITE AIR


Man Aantal berichten : 102
Leeftijd : 62
Registration date : 17-05-12

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyzo dec 16, 2012 11:01 am

amai, zijn wel goede pellets maar 80% minder asse vind ik toch veel. heb hier veel verschillende pellets gestookt en het verschil is toch klein hoor. Bij mij natuurlijk. Ik weet dus niet welke kwaliteit mijn pellets hebben. Zit wel veel stof in mijn bioflam pellets.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyzo dec 16, 2012 9:09 pm

Van stof mag ik niet echt klagen, enkel is de "koekvorming" wel een pak hoger.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Ervaringen Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptywo dec 19, 2012 2:17 pm

Citaat :
Bioflam pellets bezitten 80 a 90 % eik en de rest is tropisch hardhout . Absoluut geen dennehout. Deze pellets worden voornamelijk gemaakt van het zagemeel van eikenhout parketvloeren.

Wij raden het gebruik van 100 % naaldhout in onze pelletkachels af en dit omwille van het veel lagere rendement van deze houtsoort en vooral ook omdat er in naaldhout zeer veel hars aanwezig is en daardoor alle componenten van de kachel op termijn aangetast zullen worden. Ook de kachelruit wordt veel vuiler dan met gebruik van eikenhout pellets !

Winterprijzen ( afgehaald in Zepperen) BIOFLAM eikenhout pellets

Bij aankoop van 4,5 of 6 palleten : 4,00 €/zakje




klopt het wat men hier zegt ivm de naaldhout pellets? en is dit een goede deal bij aankoop van 4 palletten
grts eric
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31732
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptywo dec 19, 2012 3:19 pm

er zijn heel veel tevreden gebruikers van bioflam (zie groepsaankoop bioflam), maar in uw geval lijkt me de afstand toch te groot om af te halen..

er zijn hardhout freaks en zachthout freaks, zoals met alles..

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptywo dec 19, 2012 5:42 pm

@erwin ja inderdaad 90km enkel is indd te ver zou er zoiets niet in de buurt van mechelen te vinden zijn ,ik vind het allesins niet.spijtig
grts eric
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptydi feb 12, 2013 4:31 pm

Hallo

ik heb afgelopen zomer 6 ton Bioflam gekocht. Super product.
En van de ene naar de andere pallet bioflam pellets wil mijn kachel ze voor geen meter meer.
Binnen het half uur ligt het branderskorfje volledig vol.
Ook precies een beetje teeraanslag achterzijde.
Nog iemand voor gehad.

Dus afgelopen vrijdag even naar Piron hier gereden en van elke type wat die heeft 5 zakje genomen.
Mijn kachel lust ze allemaal alsof het niets is.

Ik zie dus maar één oplossing zoals voorheen al eens gedaan. Ze mixen

spartherm,
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4431
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptydi feb 12, 2013 4:34 pm

Mixen....of ze doorverkopen aan een lagere prijs op kapaza klop
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptydi feb 12, 2013 4:45 pm

parameters aanpassen,minder pellets geven meer afvoer,wat proberen,moet ik ook doen bij verandering van pellets de ene pellet is de andere niet heb ik al ondervonden (ook al is het merk het zelfde)
grts eric
Terug naar boven Ga naar beneden
MCZ SUITE AIR
Pellet
Pellet
MCZ SUITE AIR


Man Aantal berichten : 102
Leeftijd : 62
Registration date : 17-05-12

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptydi feb 12, 2013 5:10 pm

Ik heb 2 palletten gekocht in de zomer en dit zijn totaal verschillende pellets.
Veel stof in de zakken. Branden wel goed.

_________________
MCZ SUITE AIR  pelletje
fireland-wood-premium wood-agriselect-plus-econ-
green energy-bioflam-igel-florafire-badger-pivetau-greenmax
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: slakvorming met Bioflam   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyzo nov 17, 2013 2:27 pm

Beste,

Ik heb mij met de groepsaankoop Limburg dit jaar, 3 palletten Bioflam gekocht. Kwa warmte ben ik heel tevreden over deze pellets, alleen zit er veel stof in de zakken. Ik heb met deze pellets ook last van slakvorming in het verbrandingskorfje. Vorig jaar stookte ik met piron pellets( de rode zak) en had ik hier geen problemen mee. Ik ben in het bezit van een edilkamin funny en heb hier nog geen problemen mee gehad.

Zijn er nog forumleden die hier problemen mee hebben en weet er iemand een oplossing voor.
Moeten er misschien parameters aangepast worden, de mijne staan nog altijd op auto.

Alvast bedankt.

zie dit topic.
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 837
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyzo nov 17, 2013 2:47 pm

Had ik vorig jaar ook met de Bioflam's en niet met Piron. Heb toen zitten experimenteren met de parameters maar ben er nooit in geslaagd om de koekvorming weg te krijgen, leren mee leven zou ik zeggen. Waren verder wel goede pellets qua warmteafgifte.

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
dxnature
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
dxnature


Man Aantal berichten : 305
Registration date : 25-10-11

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Bioflam pellets van mindere kwaliteit   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyvr dec 13, 2013 3:28 pm

Had in 2012 het seizoen met deze pellets gebrand en was er zeer tevreden van. Had toen af en toe eens enkele te lange pellets in de zakken. Met te lang bedoel ik 5 cm of zelfs tot 6.2 cm lengte. De levering van dit jaar bevat nu met en regelmaat te lange pellets en ik hoor de pellets in het wormwiel van beide kachels kraken en zelfs even blokkeren.

Heeft iemand dit ook ervaren Question 

Weet iemand of er op de wormwielen van Edilkamin een slip koppeling zit ter beveiliging van de motor Question 

groetjes...
Terug naar boven Ga naar beneden
bertus
Pellet
Pellet
bertus


Man Aantal berichten : 184
Registration date : 06-02-12

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyza dec 14, 2013 9:58 am

Heb dit ook meegemaakt dit jaar, worm geblokkeerd . Verleden jaar waren ze veel beter dan nu, heb een zeer vuile ruit (bruin ) en het het gaat er niet gemakkelijk af . Voorlopig stook ik deze niet meer .

groetjes ,

_________________
Harman Accentra December 2019
Ecoforest Vigo 9,5Kw
Terug naar boven Ga naar beneden
dxnature
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
dxnature


Man Aantal berichten : 305
Registration date : 25-10-11

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyza dec 14, 2013 1:51 pm

Ik ga volgende week de producent eens bellen en horen wat zijn antwoord zal zijn. Hoop doet leven. Anders zal ik genoodzaakt zijn volgend jaar naar andere pellets te gaan zoeken.

see ya
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: bioflam pellets mindere kwaliteit   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyza feb 01, 2014 6:32 pm

Hallo,

Ik ben al een paar jaren fan van de groepsaankoop ivm de bioflam pellets.
Ik had vorig jaar 3 palleten afgehaald.
Eerst was er een tekort waardoor ik op verschillende tijdstippen een pallet ben gaan halen.

De kwaliteit is belange niet die van vorig jaar, veel meer stof en gruis in zakken ook is de samenstelling totaal verschillend van de ene tegenover de andere pallet.
Dit weerspiegelt zich ook in de warmteafgifte .

Sorry dit kan niet door de beugel, voor mij volgend jaar geen bioflam pellets meer

Groeten
Bon Jean
Terug naar boven Ga naar beneden
ponneke
Pelletkachel
Pelletkachel
ponneke


Vrouw Aantal berichten : 550
Leeftijd : 67
Registration date : 23-09-12

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyza feb 01, 2014 7:58 pm

Hier in de zakken ook erg lange pellets.
Het lijkt precies een mengeling te zijn van 2 verschillende soorten, dat zie je aan de kleur.
Volgend seizoen zoek ik m'n heil wel elders. geek
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.nizinny.be
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4431
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyza feb 01, 2014 8:03 pm

Bon-Jean  het kunnen volgend jaar weer goei pellets zijn !!!
Het is dus altijd een beetje koffiedik kijken !

Misschien is uw merk van kachel zeer gevoelig aan kwaliteitsschommelingen !!
Daarom opteer ik van mijn pellets in een grootwarenhuis te kopen en zelf mee te nemen, alhoewel mijn kachel niet zo gevoelig is aan kwaliteitsschommelingen.

Voor ik bij colruyt of plan-it pellets meeneem  , draai ik de bovenste zak voorzichtig om, om te kijken naar het stof en gruisgehalte , zijn ze niet naar mijn goesting dan blijven ze liggen en ik kan mij niet herinneren dat dit reeds is gebeurt !!
Als ze 3 palletten thuis leveren en je hebt het niet gezien , ja wat dan ????
Terug naar boven Ga naar beneden
Min esse
Pelletje
Pelletje
Min esse


Man Aantal berichten : 49
Registration date : 12-02-12

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyza feb 01, 2014 10:02 pm

2 winters met Bioflam gestookt, zeer tevreden van.
Deze winter ook minder tevreden, geven bij mij ongeveer dubbel zoveel as als anders met dezelfde instellingen.
Kwaliteit is dus niet hetzelfde. Producent is natuurlijk ook afhankelijk van zijn aangeleverde houtsoort.
Terug naar boven Ga naar beneden
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyzo feb 02, 2014 1:27 pm

Hier dus ook héél veel stof in de zakken... duivel 

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyzo feb 02, 2014 10:12 pm

Zoals ik al zei veel stof en gruis in de zakken
Heb vandaag nog eens vijf zakken speciaal door de zeef gehaald .
Na het zeven van de zakken had ik 1 vijfde van een zak met rommel .
De kwaliteit is echt ondermaats , dit is niet ok.

heb ook hetzelfde vastgesteld als er nog mensen aanhalen dat het een mengeling is van 2 soorten , harde donkerbruine en zachte lichter kleur .
De donkere zijn ok
De lichtere van kleur is echt rommel zijn te zacht geperst en zijn mat van kleur

Voor volgend jaar zal ik eerst één zak van de pallet checken is deze ok neem ik ze mee en anders blijven ze liggen.
Ik vind het spijtig voor de mensen in Zepperen , doen echt hun best , maar deze kwaliteit maakt je zaak kapot !!

Mvg,
Bon jean
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyma feb 03, 2014 7:55 pm

Heb recent ook 5 zakken getest. Echt niet goed. Enorm veel stof en pelletgruis in de zakken....

Groeten,
Terug naar boven Ga naar beneden
boxke
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
boxke


Aantal berichten : 223
Registration date : 18-10-10

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptyma feb 03, 2014 8:06 pm

Ik merk tot hiertoe niets abnormaal; Al halve pallet verbruikt (van de 2 paletten).
Blijf aanhanger van bioflam.

Gr,
Boxke
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptywo feb 05, 2014 11:51 am

Matig tevreden over deze pellets. 75 kg getest. Matig, niet vette assen, branden vrij goed.
Aangekocht in zakken van 15 kg, heel veel stof en gruis in deze zakken...
Denk dat het stof en gruis specifiek is aan de samenstelling van de pellet. Wanneer er niets naaldhout in verwerkt wordt is het normaal dat de pellets stoffig en broos zijn...
Terug naar boven Ga naar beneden
dxnature
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
dxnature


Man Aantal berichten : 305
Registration date : 25-10-11

Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Emptywo feb 05, 2014 1:15 pm

Heb vorig seizoen en ook nu met Bioflam gestookt en had goede ervaringen, tot een paar dagen geleden beide kachels snel een vuile ruit hebben na een poetsbeurt. Ook heb ik altijd stof in de zakken gehad en deel de mening hierover met FF.

Wat die koek in het branderpotje betreft heb ik nooit gehad in de Edilkamin space maar nu wel in de Edilkamin Seven in die mate dat deze koek niet echt hard is en makkelijk verwijderd kan worden. Wat me wel stoort is de soms wel 6 cm lange pellets in de zakken. Je kan ze horen kraken in het wormwiel bij aanvoeren van de pellets. Tot hier toe nog geen brokken gehad maar maak me soms wel zorgen.

Ik ga in ieder geval goed nadenken of ik deze volgend seizoen nog ga bestellen. Heb verleden maand een lange test gedaan met Pure Power pellets en die waren kleiner en branden properder dan de Bioflams met zelfs een ietsje hogere warmteafgifte (ook hardhout) en dezelfde hoeveelheid, doch iets grovere as, wat niet direct een nadeel is. De aankoopprijs is voor beide pellets op 2 cent na dezelfde. Ben toch nog steeds tevreden van de Bioflam al is er concurrentie en dat is gezond voor ons klanten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Bioflam pellets   Ervaringen met Bioflam pellets - Pagina 10 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ervaringen met Bioflam pellets
Terug naar boven 
Pagina 10 van 12Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» verkooppunten Bioflam pellets
» firestixx pellets
» Ervaringen German pellets

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pellets :: Bioflam pellets-
Ga naar: