Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 10 gasten

boke


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
steven
Fleur
nele
7 plaatsers

    piazzetta p956 onvoldoende warmte


    Gast
    Gast


    piazzetta p956 onvoldoende warmte - Pagina 4 Empty Re: piazzetta p956 onvoldoende warmte

    Bericht van Gast vr okt 25, 2013 7:31 pm

    Fleur had dan toch gelijk! Dat had ik nu niet verwacht. Er moet toch iets grondig mis met die flammi's.
    Je kan nu wel wat verschillen verwachten, maar dat je zoveel in je parameters moet wijzigen??
    Wat ga je daar nu mee aanvangen Nele? Heb je veel van die pellets?
    avatar
    nele
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 53
    Registration date : 15-03-09

    piazzetta p956 onvoldoende warmte - Pagina 4 Empty Re: piazzetta p956 onvoldoende warmte

    Bericht van nele vr okt 25, 2013 7:56 pm

    K heb nog denk ik 68 zakken flammi's( bij een normale winter is dat onze volledige seizoensvoorraad.

    wil dat zeggen dat mijn kachel toch ok is?

    Ik ga de flammi's gewoon opstoken zeker, ze geven uiteindelijk wel warmte, alleen duurt het langer, en zal er meer verbruik zijn. Daarna nooit nog flammi's

    maw piazzetta vreet niet alles Evil or Very Mad 
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    piazzetta p956 onvoldoende warmte - Pagina 4 Empty Re: piazzetta p956 onvoldoende warmte

    Bericht van erwin vr okt 25, 2013 8:18 pm

    nele,

    probeer ze eens te mengen 1 zak flammi op 1 zak agriselect...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    nele
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 53
    Registration date : 15-03-09

    piazzetta p956 onvoldoende warmte - Pagina 4 Empty Re: piazzetta p956 onvoldoende warmte

    Bericht van nele vr okt 25, 2013 8:38 pm

    Werkske voor morgen. Heb de volledige zak colruyt pellets in de kachel gegoten ( en heb maar 1 zak gekocht), mijnen vent ga mij zot verklaren da ik die er weer uihaal Laughing 
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    piazzetta p956 onvoldoende warmte - Pagina 4 Empty Re: piazzetta p956 onvoldoende warmte

    Bericht van Fleur vr okt 25, 2013 8:50 pm

    nele,
    als je eens aan total xylets pellets geraakt moet je die eens proberen zoals ik al voorstelde in bericht 30
    uit nieuwsgierigheid deze eens proberen en het verschil te beschrijven of mijn beweringen kloppen.

    ik heb 6000 kg flammi s gekocht ,ik ga nog niet beweren dat ze slecht zijn integendeel want er zijn ook voordelen te melden,mijn kachel heeft nog maar in pozen gebrand en het heeft nog niet gevroren om een duidelijk uitleg er over te beschrijven (volgt binnen een maand of 2 zeker)

    maar het moet allezins zijn dat ik een betere kachel heb of die piazzetta s....blijven lachen 


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    avatar
    nele
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 53
    Registration date : 15-03-09

    piazzetta p956 onvoldoende warmte - Pagina 4 Empty Re: piazzetta p956 onvoldoende warmte

    Bericht van nele vr okt 25, 2013 8:58 pm

    Geen idee waar ik in de omgeving deze pellets kan vinden scratch 

    verder wel tevreden van mijn piazzetta !
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    piazzetta p956 onvoldoende warmte - Pagina 4 Empty Re: piazzetta p956 onvoldoende warmte

    Bericht van erwin vr okt 25, 2013 9:02 pm

    als je op onderstaande link de postkode ingeeft krijg je xylets verkooppunten in de buurt:

    http://www.total.be/nl/b2c-pellets-nl/waar-vind-je-xylets.html


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    piazzetta p956 onvoldoende warmte - Pagina 4 Empty Re: piazzetta p956 onvoldoende warmte

    Bericht van Fleur vr okt 25, 2013 9:28 pm

    deze topic toont aan dat de kwaliteit van de pellets een grote rol spelen bij het installeren/afstellen/uitlaat van de kachel........of heb ik het mis.
    daarom heb je mij in al die jaren zelden of nooit horen spreken over parameters,wat trouwens voor een leek die het forum volgt en van zin is een pelletkachel te plaatsen zeker afschrikt.9 van de 10 klachten hebben een andere oorzaak,jammer dat er ZO weinig feedback nadien gegeven wordt,veelal is het schaamte om zich te verantwoorden maar het zijn juist die problemen waaruit we allen iets leren,iemand die zijn fouten bekent geef ik graag een pluim of een duim


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    piazzetta p956 onvoldoende warmte - Pagina 4 Empty Re: piazzetta p956 onvoldoende warmte

    Bericht van erwin vr okt 25, 2013 9:45 pm

    daarom staat er 100 keer op het forum dat je eerst een paar zakjes moet testen, zonder te kijken welk moois er allemaal op de zak gedrukt staat.
    als ze goed branden en warmte geven en de prijs is ok, koop dan pas een ganse pallet..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    nele
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 53
    Registration date : 15-03-09

    piazzetta p956 onvoldoende warmte - Pagina 4 Empty Re: piazzetta p956 onvoldoende warmte

    Bericht van nele vr okt 25, 2013 10:00 pm

    idd, dat blijkt.

    ik mag er toch van uitgaan dat het opgebruiken van de flammi's geen kwaad doen voor mijn kachel ?


    Ga mij ook eens achter paar zakjes xylets gaan, maar eerst de colruyts.
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    piazzetta p956 onvoldoende warmte - Pagina 4 Empty Re: piazzetta p956 onvoldoende warmte

    Bericht van nick1 zo okt 27, 2013 9:13 am

    Heb het opstarten inmiddels in het snotje gehouden en inderdaad gemerkt dat in fase I de vlam groter is dan in fase II, je hoort ook dat de rookgasventilator lager gaat blazen in fase II. Heb er geen uitleg voor en er is ook geen aparte parameter om dat te compenseren. Fase II is ook maar van korte duur hier want na een tweetal minuten fase II schakelt de kachel al over naar de ingestelde vermogenstand.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    avatar
    nele
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 53
    Registration date : 15-03-09

    piazzetta p956 onvoldoende warmte - Pagina 4 Empty Re: piazzetta p956 onvoldoende warmte

    Bericht van nele za nov 09, 2013 8:24 pm

    vandaag Xylets pellets beginnen gebruiken. Deze doen het goed tof .
    Op 15 min beginnen blazen, en de kachel gaat eindelijk nog eens boven de 100°C.

    Ik zie met deze pellets opvallend meer vlam dan met de flammi's, die geven meer gloeiende pellets dan een deftige vlam.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    piazzetta p956 onvoldoende warmte - Pagina 4 Empty Re: piazzetta p956 onvoldoende warmte

    Bericht van erwin za nov 09, 2013 8:49 pm

    nele,

    een kleine tip: stuur een PM naar Magicder of JotieVC (beide zijn van oudenaarde en deelgenomen aan de elite groepsaankoop)
    probeer eens een paar zakjes elite om te ruilen en te testen.
    als je dan tevreden bent van de warmte, weet je alvast waar volgend jaar pellets tegen een goede prijs te bestellen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    piazzetta p956 onvoldoende warmte - Pagina 4 Empty Re: piazzetta p956 onvoldoende warmte

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 4:56 pm