Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 29 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    EG pelletketel of topling ketel ervaring

    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    EG pelletketel of topling ketel ervaring Empty EG pelletketel of topling ketel ervaring

    Bericht van marc vr nov 29, 2013 12:41 am

    Hallo
    Iemand ervaring met EG pelletketel zie link
    http://www.fimarshop.de/Pelletkessel/Pelletskessel-EG-25-kW-60.html

    of met deze
    http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/verwarming-en-radiatoren/m734730578-pellet-cv-kachel.html

    de laatste lijkt me interessant omdat er een boiler van 74 l inzit en dat is voldoende voor 1 douche
    ken er wel de prijs niet van
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    EG pelletketel of topling ketel ervaring Empty Re: EG pelletketel of topling ketel ervaring

    Bericht van jeanhup vr nov 29, 2013 10:23 am

    Die eG (ekoGren: http://ekogren.pl/produkt/18/eg-pellet) heb ik in werking gezien. Nette ketel, mooie besturing maar wel wat licht gebouwd.

    Die Topling kende ik nog niet. Is bijna 2x zo zwaar als die eG dus vermoedelijk wel dikker staal gebruikt (dus langere levensduur). Verder kan ik er niks over zeggen en ik vermoed dat er ook niet veel anderen zijn die ervaring met deze ketel hebben.
    Ik ken wel andere merken uit Bosnië-Herzegovina en die waren allemaal heel degelijk gebouwd met redelijke kwaliteitsstandaarden (werkomstandigheden waren wel iets anders...).

    Als je een pelletketel wil aankopen zou ik je adviseren om er een te kopen van een producent die veel ervaring heeft met pelletketels en bewezen heeft onderdelen lang na een productiestop te kunnen blijven leveren. Niks is zo irritant als je je goedkope ketel na 8 jaar weer moet uitbouwen door een gebrek aan onderdelen omdat de importeur met het merk gestopt is en de fabrikant zich ondertussen weer is gaan richten op het maken van andere staalproducten omdat ze de concurrentie op de competetieve pelletketelmarkt niet aankonden.
    Voor een paar honderd euro meer koop je een ketel van een wat grotere en meer ervaren oost-europese fabrikant en voor een paar duizend euro meer koop je een kwaliteitsketel van een west-europees merk.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    EG pelletketel of topling ketel ervaring Empty Re: EG pelletketel of topling ketel ervaring

    Bericht van marc za nov 30, 2013 6:27 pm

    Wat zou u dan aanraden ?
    Wat het gewicht betreft ?? de EG weegt 320 kg en ik dacht dat ökofen PE25B die aanvaard word al goede ( zelfs top ) ketel 316 kg weegt maar wel 8230 + btw kost .
    De Topling kost 5551€ + btw
    dus wel grote verschillen .
    Ik begrijp dat het leuk is al alles leverbaar blijft maar zelfs grote merken kunnen dit niet verzekeren . ( uit ondervinding met Hilti , Riello , en nog paar ).
    Ik denk dan ook oke dure ketel 15a20 jaar plezier of is dit te veel ?
    Goedkope ketel 10 15 jaar plezier ?
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    EG pelletketel of topling ketel ervaring Empty Re: EG pelletketel of topling ketel ervaring

    Bericht van marc za nov 30, 2013 6:29 pm

    Ik zie trouwen net dat de EG 40 kw voor dezelfde prijs de deur uitgaat als de 25kw dus wat betreft maximum belasting kan dat een + punt zijn en moduleert vanaf 3kw dacht ik .

    Andere voorstellen ook welkom maar graag met beetje uitleg waarom of hoe .
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    EG pelletketel of topling ketel ervaring Empty Re: EG pelletketel of topling ketel ervaring

    Bericht van jeanhup za nov 30, 2013 9:27 pm

    Voor een goedkope Oostblokketel van een relatief onbekend merk zou ik zeker niet meer dan 10 jaar rekenen (dan mag je al heel erg blij zijn). Tegen die tijd weet je zeker dat je veel van de besturing en typische onderdelen als wormschroeven e.d. niet meer kunt krijgen.

    €5500 is echt veel te duur voor een onbekende Bosnische ketel van 20kW (echt belachelijk!). Voor dat geld koop je veel betere ketels van zeer betrouwbare Scandinavische merken (net zo goed als Oostenrijkse maar iets minder gecompliceerd). Als ik in de onderdelenlijst van zo'n Scandinavisch merk kijk zie ik onderdelen staan van branders uit de jaren 90. Dat schept wel vertrouwen voor de toekomst.
    Of voor minder koop je een prima Poolse ketel van een grote fabrikant.

    En sowieso bij iemand kopen die ervaring heeft met pelletketels. Niet zomaar op internet.

    Gesponsorde inhoud


    EG pelletketel of topling ketel ervaring Empty Re: EG pelletketel of topling ketel ervaring

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 1:24 am