jeanhup- verkoper
- Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09
van jeanhup vr nov 29, 2013 10:23 am
Die eG (ekoGren: http://ekogren.pl/produkt/18/eg-pellet) heb ik in werking gezien. Nette ketel, mooie besturing maar wel wat licht gebouwd.
Die Topling kende ik nog niet. Is bijna 2x zo zwaar als die eG dus vermoedelijk wel dikker staal gebruikt (dus langere levensduur). Verder kan ik er niks over zeggen en ik vermoed dat er ook niet veel anderen zijn die ervaring met deze ketel hebben.
Ik ken wel andere merken uit Bosnië-Herzegovina en die waren allemaal heel degelijk gebouwd met redelijke kwaliteitsstandaarden (werkomstandigheden waren wel iets anders...).
Als je een pelletketel wil aankopen zou ik je adviseren om er een te kopen van een producent die veel ervaring heeft met pelletketels en bewezen heeft onderdelen lang na een productiestop te kunnen blijven leveren. Niks is zo irritant als je je goedkope ketel na 8 jaar weer moet uitbouwen door een gebrek aan onderdelen omdat de importeur met het merk gestopt is en de fabrikant zich ondertussen weer is gaan richten op het maken van andere staalproducten omdat ze de concurrentie op de competetieve pelletketelmarkt niet aankonden.
Voor een paar honderd euro meer koop je een ketel van een wat grotere en meer ervaren oost-europese fabrikant en voor een paar duizend euro meer koop je een kwaliteitsketel van een west-europees merk.
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets