Tulikivi P10 Pelletbrander Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

jerommeke

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Tulikivi P10 Pelletbrander I_vote_lcapTulikivi P10 Pelletbrander I_voting_barTulikivi P10 Pelletbrander I_vote_rcap 
steven
Tulikivi P10 Pelletbrander I_vote_lcapTulikivi P10 Pelletbrander I_voting_barTulikivi P10 Pelletbrander I_vote_rcap 
pedro
Tulikivi P10 Pelletbrander I_vote_lcapTulikivi P10 Pelletbrander I_voting_barTulikivi P10 Pelletbrander I_vote_rcap 
krusty
Tulikivi P10 Pelletbrander I_vote_lcapTulikivi P10 Pelletbrander I_voting_barTulikivi P10 Pelletbrander I_vote_rcap 
Fleur
Tulikivi P10 Pelletbrander I_vote_lcapTulikivi P10 Pelletbrander I_voting_barTulikivi P10 Pelletbrander I_vote_rcap 
ss
Tulikivi P10 Pelletbrander I_vote_lcapTulikivi P10 Pelletbrander I_voting_barTulikivi P10 Pelletbrander I_vote_rcap 
jeanhup
Tulikivi P10 Pelletbrander I_vote_lcapTulikivi P10 Pelletbrander I_voting_barTulikivi P10 Pelletbrander I_vote_rcap 
Philip
Tulikivi P10 Pelletbrander I_vote_lcapTulikivi P10 Pelletbrander I_voting_barTulikivi P10 Pelletbrander I_vote_rcap 
Annejanne
Tulikivi P10 Pelletbrander I_vote_lcapTulikivi P10 Pelletbrander I_voting_barTulikivi P10 Pelletbrander I_vote_rcap 
Maryline
Tulikivi P10 Pelletbrander I_vote_lcapTulikivi P10 Pelletbrander I_voting_barTulikivi P10 Pelletbrander I_vote_rcap 

 

 Tulikivi P10 Pelletbrander

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Tulikivi P10 Pelletbrander Empty
BerichtOnderwerp: Tulikivi P10 Pelletbrander   Tulikivi P10 Pelletbrander Emptyzo apr 15, 2012 12:23 pm

Is dit te vergelijken met de korf dat men in een open haard plaatst?
Men zegt dat de optie voor het verbranden van pellets enkel €200,- meer kost.
Ik kan dit heel moeilijk geloven. Wat is dan het rendement?
U vindt ook verschillende filmpjes op YouTube als je zoekt op Tulikivi P10 Pellets.

Dit het artikel.

Optie pelletbrander P10 : afwisselend hout of houtpellets branden.

een houtvuur in het model Kouta


een pelletvuur in het model Kouta

De P10 pelletbrander van Tulikivi is een eenvoudige en goedkope nieuwe optie bij aanschaf van een moderne Tulikivi speksteenkachel. Ze bestaat uit een metalen module die de brandhaard voor hout in een handomdraai omtovert tot een pelletbrander.

Hout stoken blijft uiteraard goedkoper, maar soms is het branden van pellets eenvoudiger. Eén pelletvulling volstaat immers voor 24 uur warmte in de woning, tegenover een drietal vullingen met hout over een periode van 2 tot 4 uur.

Mensen met weinig tijd kiezen dan bijvoorbeeld om pellets te stoken op weekdagen en hout in het weekend. Wat extra zakken pellets stockeren in huis is eenvoudig, terwijl de stockage van hout buiten moet gebeuren, of in een goed geventileerde ruimte. Het is dus altijd handig om een vrije keuze te hebben.


Bekijk de Tulikivi P10-video

Ten opzichte van gangbare pelletkachels biedt de pelletbrander van Tulikivi tal van voordelen :

   De visuele kwaliteit van het grote pelletvuur in een Tulikivi is vergelijkbaar met die van een houtvuur, tegenover de eerder trillende vlammetjes in gangbare pelletkachels.
   Er zijn geen bewegende onderdelen die storingen kunnen veroorzaken, ook geen motorgeluiden en het toestel is stroomonafhankelijk.
   De vrijgestelde warmte is de bekende, aangename, energiezuinige en gezonde stralingswarmte die de massieve speksteenkachel zo populair heeft gemaakt.


Tulikivi Valkia met pelletbrander en stockage voor pellets in speksteen zitbank

Voor het milieu levert het stoken van pellets nog betere resultaten op dan het stoken van hout in een Tulikivi, al zijn de verschillen miniem.

Tegenover gangbare pelletkachels biedt de pelletbrander van Tulikivi het enorme milieuvoordeel van de energiezuinige stralingswarmte. Vooral doordat deze warmte minder snel door ventilatie uit de woning verdwijnt, ligt het pelletverbuik veel lager en de uitstoot dus ook.

OPGELET : de pelletbrander van Tulikivi is uitsluitend beschikbaar voor modellen van Groep 2 (modellen met dubbele buitenwand).
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31748
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Tulikivi P10 Pelletbrander Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tulikivi P10 Pelletbrander   Tulikivi P10 Pelletbrander Emptyzo apr 15, 2012 7:32 pm

handstandt het lijkt me ook te mooi voorgesteld, het zal wel warmte geven maar van rendement en dergelijke spreken ze niet. als je zonder brandhout zit, kan het wel een tijdelijke oplossing zijn om even op pellets over te schakelen.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tulikivi P10 Pelletbrander Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tulikivi P10 Pelletbrander   Tulikivi P10 Pelletbrander Emptyzo apr 15, 2012 8:26 pm

Een vriend vertelde mij dit dit weekend en hij zei dat hij hout en pellets kan branden als hij de optie neemt van €200,-.
Ik vroeg, €200,- voor wat? Voor de optie om pellets te kunnen branden.
Ik dacht aan schroef, ventilator, ontsteking, ... en ik zei dat dit onmogelijk is.
Na het bekijken van het filmpje op internet begin ik te twijfelen. Vraag mij wel af hoe goed die pellets dan branden.
Men kipt bijna een halve zak in de korf van de brander, men legt er aansteek blokjes op en dan gaat alles lekker branden.
Ik zou dit eerst eens willen zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tulikivi P10 Pelletbrander Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tulikivi P10 Pelletbrander   Tulikivi P10 Pelletbrander Emptyma apr 16, 2012 9:34 am

Beste,

Ik verdeel hetzelfde bij de Nunnauuni speksteekachels. Dit is gewoon een pellet unit die in de speksteenkachel wordt geplaatst. Niets elektronisch erbij dus. Het systeem funcioneert wel goed door het feit dat een speksteenkachel met een tegenstroomprincipe functioneert en het rendement van een speksteenkachel hoog ligt. Maar dat heeft vooral te maken met de eigenschappen van de speksteen die de warmte zal opslaan. In een houtkachel pellets stoken is dus geen goede optie. In een speksteenkachel kan het wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tulikivi P10 Pelletbrander Empty
BerichtOnderwerp: hout pellet   Tulikivi P10 Pelletbrander Emptydi dec 10, 2013 12:08 pm

wie heeft er ervaring met dit P10 pelletsysteem van tulikivi speksteenkachel zowel hout als pellet kan stoken
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tulikivi P10 Pelletbrander Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tulikivi P10 Pelletbrander   Tulikivi P10 Pelletbrander Emptydi dec 10, 2013 4:15 pm

heb een tulikivi tu2200/4 als het maar gewoon een inzetkorf is , dan stel ik mij vragen bij de werking,
een speksteen brandt toch best met dun en zacht hout een halve zak pellets opgieten is m.i. stoken
als met 1groot houtblok, wat kan dit voor rendement geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Tulikivi P10 Pelletbrander Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tulikivi P10 Pelletbrander   Tulikivi P10 Pelletbrander Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tulikivi P10 Pelletbrander
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ombouw mazoutketel naar pelletketel
» onderhoud viessman pelletbrander

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: