Bedankt
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 60 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 58 gasten
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
+12
krusty
erwin
willy1100
freelive
bart b
marc
harrielok
Fleur
hugo trucker
Magicder
pedro
rloncke
16 plaatsers
Gloeikaars Edilkamin
rloncke- Pellet
- Aantal berichten : 178
Registration date : 22-01-12
- Bericht nummer 1
gloeikaars moon / funny
Ik heb een vraag.heeft er al iemand zelf de ontstekingsweerstand van de Moon vervangen? En wat is de kostprijs van dit element ongeveer?
Bedankt
Bedankt
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32455
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 2
Re: Gloeikaars Edilkamin
Hier te bestellen voor 62 € excl verzending.
Zouden die ook passen op andere merken van kachels.??
Gast- Gast
- Bericht nummer 4
Diameter, lengte en wattage bepalen en dan zijn er genoeg goedkopere te vinden. Als je zoekt op ersatzteile + merk vind je er genoeg.
rloncke- Pellet
- Bericht nummer 5
Weet er iemand hoelang de garantie is op deze kachels?
pedro- Admin
- Aantal berichten : 4782
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08
- Bericht nummer 6
Zoals bij alle merken,2j wettelijke garantie op het volledige toestel en Edilkamin geeft 5j garantie op het gietijzeren binnenwerk en vuurkorfje
Ik heb een kaars gevonden voor mijn Superior pelletkachel,prijs 32,55 euro,dus zal me daar eens eentje gaan halen en in reserve stock steken voor het geval.
rloncke- Pellet
- Bericht nummer 8
Heb gisteren mijn gloeiweerstand vervangen,in de winkel kreeg ik een nieuwe,omdat de kachel nog in garantie was (geplaatst dec 2011).
Voor degenen die dit zelf willen doen.
De gloeiweerstand kan er onmogelijk uit omdat hij botst tegen de pellettoevoermotor
Daarvoor moet je een zwarte umbraco moer losdraaien die de motor verbindt met de as.De motor hangt gewoon aan die as.Dan kan je de motor laten zakken en kan de weerstand passeren om uit en de nieuwe erin te steken.
Voor degenen die dit zelf willen doen.
De gloeiweerstand kan er onmogelijk uit omdat hij botst tegen de pellettoevoermotor
Daarvoor moet je een zwarte umbraco moer losdraaien die de motor verbindt met de as.De motor hangt gewoon aan die as.Dan kan je de motor laten zakken en kan de weerstand passeren om uit en de nieuwe erin te steken.
erwin- Admin
- Bericht nummer 9
het is heel interessant om te weten hoe je zelf de gloeikaars vervangt bij een moon,Heb gisteren mijn gloeiweerstand vervangen,in de winkel kreeg ik een nieuwe,omdat de kachel nog in garantie was.
maar zeker geen werk voor de koper als de kachel in garantie is, daarvoor is de verkoper betaald!!!
Registration date : 04-12-12
- Bericht nummer 10
Gloeikaars Edilkamin
Hallo,
Weet er iemand de exacte afmetingen en wattage van een gloeikaars voor een edilkamin lilia?
Alvast bedankt !
Weet er iemand de exacte afmetingen en wattage van een gloeikaars voor een edilkamin lilia?
Alvast bedankt !
Gast- Gast
- Bericht nummer 11
Wattage is 300W, lengte en diameter kun je nameten. Daarna zoeken naar universele onderdelen met die gegevens en de goedkopere equivalent kiezen, de originele kost hier 62,50€ tegen een universele rond de 40,=€.
Magicder- Pellet
- Aantal berichten : 71
- Bericht nummer 12
Bedankt alvast voor de info dicktwist,
nameten zal moeilijk worden
aangezien ik een universele wil kopen op reserve.
Mvg
nameten zal moeilijk worden
aangezien ik een universele wil kopen op reserve.
Mvg
Gast- Gast
- Bericht nummer 13
Hier te bestellen voor 53,=€: Edilkamin
Meeste zijn 280W en rond de 40,=€ en de 300W-uitvoering is dus iets duurder.
Meeste zijn 280W en rond de 40,=€ en de 300W-uitvoering is dus iets duurder.
Magicder- Pellet
- Aantal berichten : 71
- Bericht nummer 14
super bedankt voor de link,
Dacht 150mm op 10mm diameter,
zat er niet zover van.
Mvg
Dacht 150mm op 10mm diameter,
zat er niet zover van.
Mvg
erwin- Admin
- Bericht nummer 15
is uw defecte gloeikaars van een paar maanden oud ondertussen reeds vv in garantie.
Laatst aangepast door erwin op do dec 12, 2013 8:53 pm; in totaal 1 keer bewerkt
- Bericht nummer 16
Dag Erwin,
Ja vervangen in garantie wel, maar wel 25 euro verplaatsing mogen bijbetalen voor de service van Elite Fire
dan is het geen kosteloze garantie vv geweest.
Ja vervangen in garantie wel, maar wel 25 euro verplaatsing mogen bijbetalen voor de service van Elite Fire
dan is het geen kosteloze garantie vv geweest.
Gast- Gast
- Bericht nummer 17
Garantie gloeispiraal
Kan iemand mij vertellen, hoe lang de garantietermijn is voor een gloeispiraal van de Funny-Edilkamin?
De gloeispiraal heeft ongeveer 250 ontstekingen gedaan.
De kachel is 11 maanden oud.
Iemand van Girretz in Belgie beweerde, dat de garantie voor gloeispiralen 2 (twee) maanden bedraagt.
Iemand ervaring hiermee in NL?
De gloeispiraal heeft ongeveer 250 ontstekingen gedaan.
De kachel is 11 maanden oud.
Iemand van Girretz in Belgie beweerde, dat de garantie voor gloeispiralen 2 (twee) maanden bedraagt.
Iemand ervaring hiermee in NL?
erwin- Admin
- Bericht nummer 18
250 ontstekingen dan lijkt het toevallig een slecht exemplaar te zijn wat gratis vv zou moeten worden.
in bericht 8 hierboven was het allessinds gratis in garantie na net geen 2 jaar...
in bericht 8 hierboven was het allessinds gratis in garantie na net geen 2 jaar...
Leeftijd : 60
Registration date : 06-03-13
- Bericht nummer 19
jan.zwitser.3,
Bij mij was de gloeikaars ook al vlug stuk. In mei geplaatst en in oktober gloeikaars stuk.
Kreeg onmiddellijk een nieuwe in garantie.
Is makkelijk zelf te plaatsen. Je dient wel het motortje van de worm eerst te verwijderen.
Bij mij was de gloeikaars ook al vlug stuk. In mei geplaatst en in oktober gloeikaars stuk.
Kreeg onmiddellijk een nieuwe in garantie.
Is makkelijk zelf te plaatsen. Je dient wel het motortje van de worm eerst te verwijderen.
erwin- Admin
- Bericht nummer 20
ondertussen weet ik ook dat de officiële garantie op de gloeikaars bij bv. edilkamin geen 2j bedraagt maar slechts 6 maanden.
die info staat blijkbaar alleen vermeld in het garantieboekje van de kachel, de meeste verkopers houden dit ingevulde boekje zelf bij.
het garantieboekje van mijn kachel heb ik ook nog nooit gezien.
die info staat blijkbaar alleen vermeld in het garantieboekje van de kachel, de meeste verkopers houden dit ingevulde boekje zelf bij.
het garantieboekje van mijn kachel heb ik ook nog nooit gezien.
Laatst aangepast door erwin op ma maa 31, 2014 9:58 pm; in totaal 1 keer bewerkt
De ontsteking van mijn Funny begaf het na 11 maanden bij 250 ontstekingen.
Dealer gebeld. Deze vertelde mij dat het twee weken zou duren voordat probleem verholpen kon worden.
Dus aanmaakblokjes gebruiken.
Tegen hoge kosten kon er door Girretz Belgie binnen twee dagen geleverd worden naar NL.
Girretz Belgie vertelde mij ook doodleuk, dat de garantie op de kaars maximaal twee maanden bedraagt.
Hen gezegd, dat 'Brussel' het daarmee absoluut niet eens zal zijn.
De dealer heeft uiteindelijk alles wel onder garantie gerepareerd.
Dealer gebeld. Deze vertelde mij dat het twee weken zou duren voordat probleem verholpen kon worden.
Dus aanmaakblokjes gebruiken.
Tegen hoge kosten kon er door Girretz Belgie binnen twee dagen geleverd worden naar NL.
Girretz Belgie vertelde mij ook doodleuk, dat de garantie op de kaars maximaal twee maanden bedraagt.
Hen gezegd, dat 'Brussel' het daarmee absoluut niet eens zal zijn.
De dealer heeft uiteindelijk alles wel onder garantie gerepareerd.
erwin- Admin
- Bericht nummer 22
gloeikaars edilkamin
als alle dealers een paar reserve gloeikaarsen op voorraad hadden dan zouden er veel problemen snel en zonder veel extra kosten opgelost kunnen worden. die dingen zijn vrij universeel, ik denk dat er maar een paar verschillende kaarsen zijn voor bvb. het hele edilkamin gamma.
gloeikaars edilkamin
Even een vraagje: Mijn Moon is in januari 2014 geinstalleerd en heeft goed gedraaid/gebrand.
Echter na de zomer wilde ik hem weer starten en dat ging er moeizaam (had hem voor de zomer wel netjes schoongemaakt).
Nu start de kachel niet automatisch en zelfs met een aanmaakblokje is die zeeeeer moeilijk aan te krijgen.
Als de kachel eenmaal brandt blijft die het wel doen.
Ik vermoed de gloeibougie of de aanzuigventilator. Weet iemand hoe je dit kan controleren?
Is het ook mogelijk dat de gloeibougie niet warm genoeg wordt of is het een kwestie van hij doet het of hij doet het niet?
Heeft iemand misschien een uitgebreid elektrisch schema van de kachel?? (kan wel eens makkelijk zijn bij storing zoeken )
Degene die de kachel heeft geleverd gebeld maar die lopen nog niet zo hard en ben eigenlijk wel benieuwd wat het is.
Als die brand is het een heerlijke kachel
Echter na de zomer wilde ik hem weer starten en dat ging er moeizaam (had hem voor de zomer wel netjes schoongemaakt).
Nu start de kachel niet automatisch en zelfs met een aanmaakblokje is die zeeeeer moeilijk aan te krijgen.
Als de kachel eenmaal brandt blijft die het wel doen.
Ik vermoed de gloeibougie of de aanzuigventilator. Weet iemand hoe je dit kan controleren?
Is het ook mogelijk dat de gloeibougie niet warm genoeg wordt of is het een kwestie van hij doet het of hij doet het niet?
Heeft iemand misschien een uitgebreid elektrisch schema van de kachel?? (kan wel eens makkelijk zijn bij storing zoeken )
Degene die de kachel heeft geleverd gebeld maar die lopen nog niet zo hard en ben eigenlijk wel benieuwd wat het is.
Als die brand is het een heerlijke kachel
erwin- Admin
- Bericht nummer 24
als de opstart mislukt eens voorzichtig aan de pellets in het bakje voelen of ze warm zijn.
meer schemas dan wat in de handleiding staat ga je niet zo snel vinden.
ik zou allessinds uw verkoper heestermans in beweging proberen te krijgen...
meer schemas dan wat in de handleiding staat ga je niet zo snel vinden.
ik zou allessinds uw verkoper heestermans in beweging proberen te krijgen...
Ha die Erwin, bedankt voor je reactie/tip.
De firma Heestermans reeds gebeld maar die wachten op een onderdeel (gloeibougie) voordat ze komen.
Dus nog even wachten
De firma Heestermans reeds gebeld maar die wachten op een onderdeel (gloeibougie) voordat ze komen.
Dus nog even wachten