Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 9 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden Empty Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden

    Bericht van Gast do 12 dec 2013 - 20:37

    Hallo,
    De man die hem begin dit jaar kwam installeren wist niet hoe hem in te stellen; daarna is een technieker gekomen die hem heeft ingesteld: telkens met de aan/uit knop in- en uitschakelen;
    ondertussen blijft hij maar branden, of hij nu op 16 of 24 graden staat verandert niks, ook niet als op P1, P2 of P3, noch ventilatie 1 of 7, de ventilators blijven gans de tijd draaien !

    We hebben de technieker er nu gisteren opnieuw bij geroepen; hij heeft hem nu anders geregeld: als hij de gevraagde temperatuur heeft bereikt valt hij volledig uit (vlam weg) om dan na een tijdje, als de temperatuur is gezakt, opnieuw op te starten. Dergelijke werking kan toch niet de bedoeling zijn !
    Groeten,
    Claudia10
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden Empty Re: Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden

    Bericht van erwin do 12 dec 2013 - 20:49

    als ik het goed begrijp reageert de kachel helemaal niet op de bediening?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden Empty Edilkamin blijft brangen

    Bericht van Gast za 14 dec 2013 - 19:15

    Klopt, of ik hem nu op P1 of P3 zette of op Air 1 of Air 7, op 12° of 28°, dat bleef allemaal hetzelfde.
    Nu, met de "nieuwe regeling", kan ik wel de temperatuur regelen; als bereikt is valt de kachel volledig uit (met volledige cooling down); éénmaal de temperatuur voldoende gezakt start hij op zoals hij zou opstarten als je op aan/uit drukt. Ook als je zelf de temperatuur verlaagt valt hij uit en koelt af om dan van nul op te starten.
    Ik had verwacht dat hij, eens de temperatuur bereikt, minder hard zou gaan branden, dat er minder pellets zouden vallen, maar dat er toch nog steed vuur in het bakje zou zijn, neen dus, hij valt volledig uit.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden Empty Re: Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden

    Bericht van erwin za 14 dec 2013 - 20:36

    met de standaardinstellingen gaat de kachel normaal branden in laagste vermogen P1 als de ingestelde temp bereikt is,
    zoals de kachel nu ingesteld staat is extra slijtage voor uw onstekingskaars.

    als er voorheen geen verschil zichtbaar was tussen manueel branden in P1 of P3 dan is er een instel of kachelprobleem.
    je laat best de technieker nog maar eens terugkomen dus..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden Empty Re: Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden

    Bericht van Gast za 14 dec 2013 - 20:57

    bedankt voor dit antwoord; ik dacht hetzelfde. Ik heb het dus goed dat, bij correcte werking, de kachel niet dient uit te vallen, maar wel degelijk harder of stiller zou moeten branden, of hij nu is ingesteld op "vermogen" of op "temperatuur" ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden Empty Re: Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden

    Bericht van erwin za 14 dec 2013 - 21:02

    dat hij nu uitvalt dat is omdat de technieker deze optie nu heeft ingeschakeld.

    als je normaal op vermogen stookt moet je een duidelijk verschil zien tussen de 3 vermogens.
    op temperatuur gaat de kachel naar P3 tot de temp bereikt is, daarna valt hij terug naar P1. dat verschil moet je ook kunnen zien..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden Empty Re: Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden

    Bericht van Gast za 14 dec 2013 - 21:07

    bedankt voor deze uileg en ik hou je nog op de hoogte als de technieker terug langs is geweest
    Nog een fijne avond. Groetjes

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden Empty Re: Edilkamin Lilia Plus blijft zelfde branden

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 10 mei 2024 - 11:41