Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 2 verborgen en 5 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
knoepken
erwin
krusty
Fleur
8 plaatsers

    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Gast vr 13 dec 2013 - 17:34

    Dag iedereen

    Ik ben eigenlijk echt op zoek naar hulp want het loopt de spuigaten uit.

    Ik heb de pelletinsert 54 van maart 2010. Dit is de grootste miskoop van mijn leven.

    De pellet . Het venstertje is meteen zwart van de roet en dit op nog geen drie minuten...
    De pellet gooit de pellets naast het korfje. De pellets brandden dan verder in de niet voorziene ruimtes. De helft van de tijd start ze niet op en geeft ze de foutmelding: BLOCCORF NO START (of zo iets, kan het niet juist lezen).

    De hersteldienst is al meerdere malen thuis langs geweest. Ik heb al 5 nieuwe printplaten gekregen. Een nieuw venster, twee nieuwe ventilatoren, ... Kortom het binnenwerk is al nieuw maar het blijft ellende!!! Het wil maar niet werken.

    Ik ben er gewoon ziek van!! De verdeler wil niet meer langskomen daar hij de samenwerking met de firma stopgezet heeft.
    Ook Edilkamin wil niet langskomen omdat de verdeler de installatie zogezegd fout heeft uitgevoerd...
    Als klant blijf ik in de koude staan, letterlijk en figuurlijk! Wij zijn hier slachtoffer van en kan er echt niet mee lachen...
    Wat een ellende...

    Zijn er mensen met hetzelfde verhaal of hebben jullie raad?

    Alles is welkom.

    Vriendelijke groeten


    Keke
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Fleur vr 13 dec 2013 - 17:54

    onze eerste vraag is altijd : beschrijf eens de volledige uitlaat....


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4420
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van krusty vr 13 dec 2013 - 17:57

    Weeral nen dozenschuiver ,verkopen ja ..........maar degelijk afstellen is een andere vraag!
    Dit verhaal is rijp om verder stappen tegen beide personen te zetten.
    Ja als edilkamin en verkoper naar elkaar met de vinger wijzen, ben je als klant goe de pineut!

    Zou edilkamin dan toch een onbetrouwbaar merk zijn?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Gast vr 13 dec 2013 - 18:42

    De uitlaat van de kachel is met een inoxbuis verbonden met een bestaande schouwpot. Deze inoxbuis zit een gedeelte in de schouwpot maar niet tot boven. De verkoper heeft deze zo geïnstalleerd.
    Ik had het jullie gewoon heel graag getoond want het beeld zegt veel meer dan mijn woorden...

    Het is gewoon verschrikkelijk. Ik word er zelfs ziek van. Zo'n duur stuk waar niemand naar wil komen kijken en de ene wijst naar de andere om het op te lossen.

    Ik had een vriendin die ook een inbouwpellet had maar niet van Edilkamin. Zij was hier zo tevreden over en ik zelf ook want ben vaak genoeg gaan kijken maar helaas ben ik niet tevreden over mijn aankoop... Integendeel!

    De vlam is ook constant erg hoog. Ik heb al een cirkel in mijn venster gebrand omdat de vlam continu zo hoog is... Ik maak ze elke dag zuiver en daar ben ik een uur mee bezig. De pellet brandt op power 1 en blazer 1 maar de warmte is ongelofelijk! Je kan er niet gewoon voor staan, zo heet is de pellet...

    Ik weet niet wat ik nog meer kan vertellen, het is gewoon de nagel van mijn doodskist.

    Niemand anders problemen met deze kachel?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Gast vr 13 dec 2013 - 19:11

    hoi,  
    neem eens kontact op met de firma Gijsens in Rummen zij hebben al veel mensen verder geholpen ook al komt de kachel niet van bij hen . [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] .be


    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van erwin vr 13 dec 2013 - 20:32

    hier dan het beeldmateriaal van keke:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van knoepken vr 13 dec 2013 - 21:08

    Waarom laten ze zulke knoeiers toe om hun pellet
    kachels te plaatsen?Ik denk dat de pellet toevoer hier flink wat vermindert worden?
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Fleur vr 13 dec 2013 - 21:13

    die kachel brand zwart omdat de pellets naast de pot liggen te branden.
    de vraag is ,hoe komen al die pellets naast de pot te vallen

    zit die branderpot op zen plaats, of loopt de pot over ?
    maak je de pot leeg als de kachel niet opstart?
    Min esse
    Min esse
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 49
    Registration date : 12-02-12

    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Min esse za 14 dec 2013 - 13:15

    Bel [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] installateur maar eens, hij werk ook aan kachels die niet van hem komen. Hij is eerlijk en betrouwbaar.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Gast za 14 dec 2013 - 13:43

    Beste,

    ik zie toch al direct een zware fout, de dichtingskoord van uw venster is beschadigd waardoor de kachel langs die spleten lucht trekt. Dat zorgt ervoor dat de vlam naar uw ruit gezogen wordt en een slechte verbranding met als gevolg een zwarte ruit. Dat kan ook de reden zijn dat uw pellets naast de verbrandingspot vallen. Al denk ik ook dat de kachel teveel pellets aanvoert in vergelijking met de snelheid van uw rookgasventilator. Die verhouding laat je best eens afstellen door bovengenoemd bekwaam personeel.

    Stap 1, laat uw dichtingskoord vernieuwen en kijk hoe de kachel dan brandt.

    Stap 2, indien dan nog geen goede verbranding laat een bekwaam vakman uw uitlaattraject nakijken, misschien heb je teveel trek en worden de pellets uit de verbrandingspot gezogen. Terwijl kunnen ook de parameters nagezien worden en indien nodig aangepast.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Gast za 14 dec 2013 - 17:42

    Ik ga kort en duidelijk antwoorden.

    Die koord was daar inderdaad stuk maar die hebben we ondertussen laten vervangen dus dat is het probleem niet meer want ze blijft nog even zwart.

    De pellet wordt elke dag proper gemaakt, alsook het korfje geledigd, de ruit schoonmaken, uitzuigen, etc...
    Dit duurt ongeveer een drie kwartier en na het schoonmaken zijn we zwarte piet alsook de woonruimte van de roet.

    XXXXXXXX  nieuwe leden mogen niet meteen kritiek met naamvermelding van een verkoper openbaar posten (zie forumregels)

    Vandaag een ander persoon langsgekomen die ook EdilKamin verkoopt. We zijn geen klant bij die persoon maar deze persoon is dadelijk komen kijken! Dat waarderen wij echt!!
    Hij heeft van 13.00 tot 16.00 uur thuis naar onze brol gekeken en de parameters aangepast. De opstartprocedure is ook bijgesteld. Pellettoevoer van 30% naar 11% ingesteld... En nog van alles wat ik allemaal niet kan opnoemen. Deze meneer vraagt ons vandaag en morgen de pellet te obseveren van hoe het gegaan is...
    Ondertussen start de pellet nog niet goed op. De vlam is hoog en het venster wordt ook zwart... Het blijft dus koffiedik kijken maar als ik nu stiekem kijk is de vlam toch al minder hoog dan in het begin. Ik ben erg benieuwd!

    Tips zijn nog altijd welkom waarvoor wij jullie van harte bedanken.

    Vriendelijke groetjes.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Gast za 14 dec 2013 - 21:28

    Beste,

    als uw woonruimte ook zwart wordt van de roet dan is er toch echt een probleem met de verbranding. ROET is dus zwarte rook die ergens ontsnapt uit de kachel of het uitlaattraject. Mijn ervaring is met een goede schouw brandt ELKE pelletkachel goed als die ingesteld staat met de standaardparameters. Ofwel is de installatie niet goed gebeurd, ofwel is er een fabricatiefout in de kachel.

    Ik ben nu aan het branden met men tweede pelletkachel op een goed schouwke, plaatsen en branden maar zonder problemen. Men nieuwe is een RED dus zeker geen duur toestel, zeer tevreden van.

    Wil ik maar zeggen, geef de moed niet op!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van erwin za 14 dec 2013 - 21:40

    Ofwel is de installatie niet goed gebeurd, ofwel is er een fabricatiefout in de kachel.

    @ keke: waren deze problemen er van bij aanvang?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Gast zo 15 dec 2013 - 11:31

    @ keke,

    BELANGRIJK: verwijzend naar de handleiding die ik op de site van Edilkamin gevonden heb,

    blz 86, indien je met een buis of flexibel aansluit op een bestaande schoorsteen moet de ruimte tussen buis en schoorsteen afgedicht worden met thermische isolatie, is dit gebeurd?

    blz 86 tot en met 89: betreffende externe luchttoevoer eens goed lezen, indien je de lucht niet van buiten neemt of toch alleszins losstaand van de ruimte (mantel) waar de kachel in gemonteerd zit kan je kachel onvoldoende verse lucht voor de verbranding nemen. Dat zal een slechte verbranding geven waardoor de kachel slecht opstart en zwart brand.
    Ik vermoed dat daar je probleem zit, gelieve eens controleren of laten nazien.

    Je foutcode verwijst hier ook naar: Blocco AFNO START > zie pag 94.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Gast zo 15 dec 2013 - 16:28

    Ja de pellet heeft eigenlijk altijd al vreemd gewerkt.
    In het begin werd ze ook zwart maar de verkoper vertelde dat dit aan de soort van pellets lag...
    We gingen daar dan ook altijd van uit...

    In de week komt weer die persoon die gisteren is komen kijken langs.
    Ik wil toch wel even mijn complimenten geven aan deze persoon! Hij heeft op een zondagmiddag gebeld om te vragen hoe het gaat met onze brol. Hij gaat uitzoeken waar de fout zit, dus zal hij ook de schouw etc. controleren want dat is mij te technisch...

    Ik was de moed kwijt maar dankzij deze persoon heb ik weer wat goede moed...

    Ik houd jullie op de hoogte...
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van marc zo 15 dec 2013 - 18:53

    MCEEZET ik denk dat u wel eens gelijk kunt hebben .
    _KeKe_ zijn er rooster voorzien om voor verse lucht ( verbrandingslucht ) te zorgen rond u inssert ?

    Als u weet hoe u in de parameters geraakt zie dan even op het infoscherm naar de schouwtrek en de rookgastemperatuur.
    En plaats deze hier even . Doe dit op vermogen 1 om te beginnen .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Gast di 17 dec 2013 - 16:52

    De parameters zijn al gewijzigd door die man die ons wil helpen maar daar ons glas nog steeds zwart is en de vlam veel te hoog zijn ze nog niet goed...

    Ja er zijn roosters voorzien. Twee zelfs! We hebben in de schouw bovenaan trouwens ook nog extra gaten gemaakt (schouwmantel is van gyproc en deze is daardoor helemaal vernield! terwijl het eigenlijk niet eens nodig was).

    Na het wijzigen van de parameters vallen de pellets er toch al niet meer naast... We gaan dus vooruit!
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Philip di 17 dec 2013 - 19:15

    als ik het filmpje van u verbranding bekijk zie ik een erg rustig vlammetje
    ik denk dat bij alle pellet kachels eigenlijk meer een nerveuzere vlam ( verbeter me als ik misben ) te zien is althans alle merken die ik reeds branden gezien heb
    dus zoals van MCEEZET op zo dec 15, 2013 11:31 al opmerkte vermoed ik ook dat er te weinig lucht aangevoerd word
    dit kan te maken hebben met de luchtinvoer verstopt, of dichtgeplakt wat ik al meermaals gehoord en zelfs hier op forum gelezen heb of er worden echt teveel pellets in het brandkorfje geworpen zodat de kachel zijn eigen vuur smoort door ophoping pellets

    bij beide zal je na verloop van tijd omdat er meer pellets aangevoerd worden dan verbrand, het probleem verkrijgen van de pellets die naast het brandkorfje terechtkomen



    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van pellbox di 17 dec 2013 - 20:35

    als ik dat filmpje zie, heb ik hetzelfde voor als de deur van mijn pelletkachel niet goed gesloten is.
    Dan is de vlam heel rustig aan het dansen.

    Sluit de deur wel goed?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Gast vr 20 dec 2013 - 9:26

    @ KeKe,

    is er reeds een oplossing voor uw probleem, is de inlaat vd kachel nagezien?

    Indien ja laat het aub weten, probleem+hoe hersteld.
    Anderen kunnen hier dan veel van leren.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Gast zo 22 dec 2013 - 16:54

    Even drukke tijden gehad op het werk!

    Nee pellet werkt nog steeds niet naar behoren.
    Die man die ons helpt denkt dat er teveel luchttoevoer is maar hij moet nog uitzoeken waar die lucht vandaan komt.
    Parameters zijn ondertussen beter ingesteld. De vlam blijft niet zo hoog, ze daalt en komt terug omhoog en het raampje wordt niet meer zo zwart als in het begin...

    Ik denk dat we op de goede weg zijn! XXXXXXXXX

    gelieve niet in ieder bericht uitvoerig de naam van je verkoper te vermelden!
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van marc zo 22 dec 2013 - 17:28

    Heb Keke reeds voorgesteld via pb bericht om hem te helpen ( omda ik sommige meningen hier niet deel ) maar nog niets hoort dus zalt wel nie zo erg zien denk ik dan .
    O en teveel aan lucht ??, ja zal wel zekers dan is u kachel de enige die met te veel lucht zwart brand en te hoog brand . denk maar andersom te weinig lucht .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Gast zo 22 dec 2013 - 17:33

    In ieder bericht de naam van de verkoper... Het waren er ocharm twee.
    Ik vind dat ik nog beleefd blijf daar ik alleen zeg dat zij ons allemaal in de koude laten...

    Ik vertel gewoon de waarheid en had gehoopt hier eventueel nog mensen te vinden die in de koude gelaten worden door deze man. Ik heb gehoord dat het er nog meer zijn maar je moet ze weten te vinden natuurlijk...


    het forum wordt niet gebruikt om geschillen tussen kopers/verkopers op te lossen, daar zijn andere wegen voor.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Fleur zo 22 dec 2013 - 17:54

    te veel lucht wil zeggen valse lucht ,bv:deur die niet goed afsluit
    een goed werkend systeem trekt lucht vanonder de vuurpot.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van marc zo 22 dec 2013 - 18:03

    Toch even opmerken fleur dat er ook edilkamin kachels zijn die lucht via de ruit trekken .
    Marea , iris en zijn verwanten , funny en zijn verwanten en nog enkele .
    Hoe te bewijzen : simpel al die kachels hebben onderaan tussen ruit en deur geen dichting , het is zelfs zo als je de deur open doet en de metalen plaat onderaan afschroeft er soms veel roet zit en dus vlug zwarte ruit .( let wel bij iris en verwanten want dan is de ruit los .
    Als je met perslucht van buitenaf blaast bij een funny onderaan het venster zie je het stof van tussen het ijzer vliegen onderaan de deur .
    Edilkamin heeft dit gedaan om de vlam weg te trekken van de ruit . Het is wel zo dat deze opening berekend is en dat een defecte dichting niet goed is .
    Of de pellinsert dat ook heeft moet ik nazien

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo 19 mei 2024 - 23:44