van Gast wo jan 22, 2014 1:41 pm
@Ponneke: Sorry, maar dat is er voor mij toch erg ver over....Ik heb Uw kachel niet geplaatst dus moet U mij daarvoor niet aanvallen. Verder heb ik helemaal geen intentie om me onschuldig te laten verklaren want dan had ik de problemen in eerste instantie niet neergeschreven.....
Ik heb U zoals ik dat met alle klanten doe de mogelijkheid gegeven een kachel te kopen aan installateurstarief.....20% goedkoper als de normale aankoopprijs met de melding dat U een installateur moet nemen die kort bij U in de buurt woont zodat U ook snel geholpen bent in geval van panne..... Dat U dat niet wou en mijn raad in de wind heeft geslaan is niet mijn schuld.
Wij hebben als onze taken en plichten dus degelijk installeren en onderhouden. Wij blijven steeds het eerste aanspreekpunt van de klant om na te gaan wat het probleem is, de gegevens van de klant te noteren en het probleem door te geven aan de invoerder/fabrikant.
De fabrikant/invoerder heeft als taak te zorgen dat wij een degelijk functionerend toestel ontvangen dat doet waarvoor het gemaakt is...Wanneer in de 2jarige garantie periode iets mis gaat met de kachel is het hun taak om een interventie te doen en deze GRATIS te repareren in het geval dat de oorzaak niet bij de klant of de installatie of externe invloeden (bliksem,....)ligt. Zo niet mogen zij hier wel kosten voor aanrekenen.
Dat wil dus niet zeggen dat wij in de garantie periode onderdelen en geleverde uren voor interventies gratis moeten uitvoeren. De reden hiervoor is SIMPEL...wij hebben op het toestel een verkoopsmarge.... Deze is nog steeds normaal aangezien een bedrijf bestaat om winst te maken (veel denken blijkbaar dat wij liefdadigheidsinstellingen zijn). Indien wij een interventie uitvoeren in de garantieperiode dan sturen wij personeel ter plaatse (je gelooft het niet maar deze werken hier niet voor niks), de gepresteerde uren kosten 45.00€/uur....... Met andere woorden. Als een technieker 4uur weg is voor een interventie kost dat mijn bedrijf +-200.00€ aan uren zonder rekening te houden met vrachtwagen, benzine,........ Terwijl dat dit dus eigenlijk de taak is van de fabrikant aangezien deze de keuze maakt welke onderdelen hij in een kachel steekt en hoe duurzaam deze zijn. Meestal zijn niet alle onderdelen hier op voorraad dus moeten we zelfs een tweede keer langs gaan. Dat wij als verkoper niet alles in stock houden (enorm kapitaal) lijkt me redelijk logisch door de hoeveelheid merken die er op de markt zijn. Dat een invoerder/fabrikant dat niet doet lijkt me echter niet normaal.
Ik ben momenteel bezig in syntra met een cursus Cv verwarming alternatieve brandstoffen. Na veel beraad met mijn leraar heb ik na nauwkeurig kunnen nadenken erover en ben ik tot het besluit gekomen dat ik geen enkele thermokachel zal verkopen tenzij aan installateurs. Voor de Cv ketels zal ik gaan samenwerken met enkele Cv installateurs samen en slechts 3 ketels verkopen van hetzelfde merk en daar zelf alle onderdelen van op voorraad hebben. De korting blijft bestaan voor klanten die het willen. Wil een klant een installatie dan gebeurd die door de installateur in die regio en ontvangt die de korting. Willen klanten andere modellen als de 2 die ik gekozen heb......kopen ze maar elders. ZO SIMPEL IS DAT.....
Ik heb geen bedrijf over genomen met de bedoeling me steeds de les te laten spellen en iedereen hier in zijn kont te kruipen. Integendeel, ik ben altijd eerlijk en oprecht geweest en heb steeds ongezouten mijn mening gegeven over vragen die er waren en ik sta altijd open voor een eerlijke discussie....dus zonder stenen te gooien naar iemand die niets met de oorzaak heeft te maken. EN ik ben zeker geen dozenschuiver!
I REST MY CASE!