van Gast di 3 feb 2009 - 18:36
Els schreef:hallo Drieske,
ja inderdaad , dat is die kachel van achteraan , dat ruitje is na 2 dagen pekzwart en heeeeel slecht af te krijgen.
dat was ook die kachel waarvan onze ondervloer aan't wegsmeulen was. (hebben er nu een blauwe hardsteen onderliggen voor de veiligheid), en nu hebben we dit voor , amaai amaai amaai
de uitgangstemperatuur is2 maand geleden veranderd naar 250 graden , op aanraden van de installateur
wij hebben zelf nooit geknoeid met de parameters omdat wij daar niets van kennen, alleen maar via telefoon met installateur.
wat bedoel je met de extractiemotor?
Hallo Els , de extractiemotor is de motor die de verbrandingsgassen naar de schouw stuwt,je kan deze via parameters op ut04 en dan naar a9 gaan en dan via de set knop duwen tot je deze tegenkomt , ik denk dat die veel te hard zal staan.
Als er bv bladeren in de schouw kunnen waaienof nog erger vogels erin kunnen ( ik weet niet of jullie buis van een speciale kap voorzien is ? dan is het héél goed mogelijk dat dit in combinatie met een te hoge extractiemotor (die gloeiende assen door de schouw trekt) dan kan je wel schouwbrand hebben denk ik.Er moet in elk geval iets in de schouw gezeten hebben dan vuur kon vatten.
Op welke stand stond je kachel ?
Ben eens benieuwd naar zijne uitleg en zijn kennis van schouwen.
Wat je vloer betreft, dit is eigenlijk normaal en zou voor iedere installateur toch parate kennis moeten zijn, het staat verdorie in de handleiding ( weliswaar de engelse, mss kunnen die mannen geen engels
)
greetz
Drieske
'k denk dat het tijd wordt dat die opleiding begint in Oostende , 'k ga me deze week inschrijven mss kunnen we dan met degenen die
de opleiding gevolgd hebben iedereen wat meer helpen