Ik ben nieuw op dit forum en heb nog geen pelletkachel maar ben wel van plan om binnen afzienbare tijd te veranderen.
Daarvoor vraag ik graag jullie advies.
Ik woon in provincie Antwerpen in Mortsel en woon in een woning van 5 jaar oud met een E-peil van 91 dus al redelijk energiezuinig.
Er ligt CV maar ik heb al een dakdoorsteek op het huis voorzien(plat dak) dus ik moet "gewoon " een kachel plaatsen(stopcontact ook voorzien) en een rookafvoer recht omhoog door de dakdoorsteek of moet er ook een aanvoer voorzien worden voor verse lucht?
Ik heb al redelijk wat gelzen over slechte verkopers,niet nagekomen service beloften,slechte kachels enz dus daarom mijn vraag,
Wie zijn dan de goede leveranciers en welke merken zijn wel goed?
Bedoeling is gewoon de living verwarmen(1e verdieping) en eventueel via kanalistatie een deel van dewrmte naar de keuken krijgen die op het gelijkvloers is ofkan dit niet wegens het hoogteverschil?
Ik denk dat ik door de goede isolatie geen heel zware kachel nodig heb een 7 tot 9 Kw moet voldoen denk ik?
Het is dus een vrijstaande kachel die ik zoek en persoonlijk van design vindt ik de toestellen van Nordic fire heel erg mooi maar of deze technisch goed zijn weet ik niet natuurlijjk
Graag jullie gewaarderde advies bij mijn keuze.
Grt,
Anton