van dxnature za sep 22, 2012 5:43 pm
@ Francky
Sorry, mijn vergissing. Ik had het enkel over de check airflow melding bij het aanzetten met de air flow AC iets te verhogen van 0.40 naar 0.60 zoals mijn dealer voorstelde en het werkt hier . Ik had geen of weinig rookontwikkeling bij het gebruik van naaldhout pellets, maar nu met de hardhouten Bioflam pellets heb ik ook vrij intense rookontwikkeling bij het opstarten in de eerste fase. In de parameter lijst staat dit expliciet geschreven om de default waarde van de Air AC met maximaal 2 punten te verhogen bij veel rookontwikkeling. Heb deze met 1 punt verhoogt en blijkt voldoende.
Wat je schrijft klopt, ik heb nog niet veel ervaring met de kachel en leer nog elke dag bij. Gezien dat mijn eerste kontakt met een pelletkachel maar dateert van april 2012 en we net een zomer hebben gehad is mijn kennis dus nog beperkt, doch ik heb alles wat ik geprobeerd heb ook nauwkeurig genoteerd en heb geobserveerd wat er gebeurt na elke verandering. Alle dagen werkt mijn kachel weer een stukje beter en dat is mijn enig doel.
Ik wil gerust eens met je converseren bij een lekker glaasje Duvel triple hop 2012 en een hoopje kaas of salami
zodat ik meer dan waarschijnlijk weer wat zal wijzer worden. Ik zit dus nog met een hoop openstaande vragen zoals je begrijpt. We kunnen ook nog over onze gemeenschappelijke hobby keuvelen. Genoeg reden om een avondje te vullen.