Onderhoud MCZ CAP Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 15 gasten

alvaho, krusty

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Onderhoud MCZ CAP I_vote_lcapOnderhoud MCZ CAP I_voting_barOnderhoud MCZ CAP I_vote_rcap 
steven
Onderhoud MCZ CAP I_vote_lcapOnderhoud MCZ CAP I_voting_barOnderhoud MCZ CAP I_vote_rcap 
pedro
Onderhoud MCZ CAP I_vote_lcapOnderhoud MCZ CAP I_voting_barOnderhoud MCZ CAP I_vote_rcap 
krusty
Onderhoud MCZ CAP I_vote_lcapOnderhoud MCZ CAP I_voting_barOnderhoud MCZ CAP I_vote_rcap 
Fleur
Onderhoud MCZ CAP I_vote_lcapOnderhoud MCZ CAP I_voting_barOnderhoud MCZ CAP I_vote_rcap 
ss
Onderhoud MCZ CAP I_vote_lcapOnderhoud MCZ CAP I_voting_barOnderhoud MCZ CAP I_vote_rcap 
jeanhup
Onderhoud MCZ CAP I_vote_lcapOnderhoud MCZ CAP I_voting_barOnderhoud MCZ CAP I_vote_rcap 
Philip
Onderhoud MCZ CAP I_vote_lcapOnderhoud MCZ CAP I_voting_barOnderhoud MCZ CAP I_vote_rcap 
Annejanne
Onderhoud MCZ CAP I_vote_lcapOnderhoud MCZ CAP I_voting_barOnderhoud MCZ CAP I_vote_rcap 
Maryline
Onderhoud MCZ CAP I_vote_lcapOnderhoud MCZ CAP I_voting_barOnderhoud MCZ CAP I_vote_rcap 

 

 Onderhoud MCZ CAP

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Onderhoud MCZ CAP Empty
BerichtOnderwerp: Onderhoud MCZ CAP   Onderhoud MCZ CAP Emptyma 9 feb 2015 - 13:33

Beste mensen,

Ben me eens gaan verdiepen in de onderhoud van mijn MCZ CAP en kwam daar tegen dat iedere 60 á 90 dagen de onderste warmtewisselaar gereinigd moet worden. Ik neem aan dat ze hier het luikje mee bedoelen welke onder de branderpot zit en welke met 2 bouten vast zit.
Wanneer ik deze los haal kan ik bij de onderste warmtewisselaar dacht ik zo,
mijn vraag; zit hier nog een pakking onder welke vervangen moet worden en zo ja wat heb ik hier voor nodig.

Alvast bedankt, Harry.
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4482
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

Onderhoud MCZ CAP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderhoud MCZ CAP   Onderhoud MCZ CAP Emptyma 9 feb 2015 - 13:41

Voor U blijkt daar een pakking onder te zitten ( bij mij niet)
Als die nog intakt is mag je deze terug gebruiken !

Voor meer uitleg zie vanaf blz 48
http://www.fero.be/application/public/upload/0/default/909.pdf
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Onderhoud MCZ CAP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderhoud MCZ CAP   Onderhoud MCZ CAP Emptyma 9 feb 2015 - 14:01

zelfklevend glasvezelkoord , verkrijgbaar bij de meeste kachelhandelaars of goede dhz zaken.
persoonlijk zou ik het 1e onderhoud laten doen door de verkoper bij zo een dure kachel, alleen maar voor de garantie.
als je goed meekijkt wat er allemaal gedaan wordt kun je het daarna makkelijk zelf doen.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Onderhoud MCZ CAP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderhoud MCZ CAP   Onderhoud MCZ CAP Emptyma 9 feb 2015 - 16:21

Krusty en Erwin,

Bedank voor jullie reactie, was ook van plan om het eerste onderhoud uit te laten voeren door de verkoper en daarna het zelf te gaan doen.

Groet, Harry
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Onderhoud MCZ CAP Empty
BerichtOnderwerp: Groot onderhoud MCZ-CAP   Onderhoud MCZ CAP Emptywo 16 sep 2015 - 20:08

Hallo beste mensen,

Zo vlak voor het stookseizoen wordt het tijd om mijn MCZ-CAP weer op te starten, de kachel is wel schoongemaakt maar voor het groot onderhoud ben ik op zoek naar een Onderhoud Syllabus Technical waar mijn kachel in genoemd wordt. Kon er wel een vinden uit 2013 maar daar staat de Cap nog niet in.
Misschien dat iemand mij verder kan helpen, bij voorbaat dank.

Havebo
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Onderhoud MCZ CAP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderhoud MCZ CAP   Onderhoud MCZ CAP Emptywo 16 sep 2015 - 20:22

een tip: aan fero.be vragen in welk getal je 663 moet veranderen in de link van de 2013 uitgave...

http://www.fero.be/application/public/upload/0/default/663.pdf

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Antonius
Pellet
Pellet
Antonius


Man Aantal berichten : 122
Registration date : 01-12-14

Onderhoud MCZ CAP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderhoud MCZ CAP   Onderhoud MCZ CAP Emptyvr 18 aug 2017 - 10:31

Hallo alleen,

Even verslag ivm het onderhoud van mijn MCZ Cap gedaan door verdeler FERO.

-Vriendelijke nederlandse man die begon met , let goed op dan kan je dit in het vervolg zelf wel uitvoeren!

-schouw kuisen is steeds nodig volgens hem omwille van de kans op schouwbrand alhoewel er rond dit topic toch wel een beetje verschillende meningen bestaan blijkbaar.

-Bovenste kap verwijderd,
-warmtewisselaar langs boven verwijderd - proper gemaakt
-dan met een lange nylon borstel op steel alle openingen naar beneden toe gereiningd
-onderste deksel verwijderd onder branderpot - via daar de rookgasventilator proper gemaakt met stofzuiger
-luikje terug toe gedaan
-achterste kap verwijderd en de boel intern wat gestofzuigd(lagen wat pellets en stof in)

algemene indruk van die man was dat ik mijn kachel goed had gekuist tijdens het stookseizoen.

Pakkingen dienen niet vervangen te worden mits deze uit een soort stof bestaan kunnen en mogen deze probleemloos herbruikt worden,zowel bij de bovenste warmtewisselaar als het onderste luik.

Na dat dit gebeurd was,waren we een dik uur verder en heeft hij de kachel getest waarbij ik meteen een fluitend geluid hoorde via de bovenste warmtewisselaar - bleek dat deze niet helemaal goed op zijn plaats zat en een beetje fitte maar was met een beetje bijregelen snel gefixed.

Nadien heeft hij de rekening gemaakt en mocht ik meteen betalen via "de kaart" 180 Euro + BTW dus totaal 218.70 Euro stevig lijkt me dus volgend jaar doe ik dit onderhoudje wel zelf.

Op mijn vraag van moet de dichting van de deur niet veranderd worden en /of de gloeikaars was het antwoord afblijven indien geen problemen mee,begrijp ik wel maar soms is iets preventief veranderen beter niet?

Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Onderhoud MCZ CAP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderhoud MCZ CAP   Onderhoud MCZ CAP Emptyvr 18 aug 2017 - 12:16

bedankt voor het verslag.
180€ zonder btw is niet goedkoop, maar er zijn dealers die hetzelfde vragen voor een half onderhoud.
en nu ben je tenminste zeker dat het goed is gedaan.
alles wat de technieker vertelde klopt, ook over preventief veranderen.
nu wachten op de volgende service melding binnen 2000 branduren en dan het onderhoud zelf doen...

heeft hij iets kunnen vinden waarom de alutec steen zo snel barstte na 6 weken stoken ?

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009


Laatst aangepast door erwin op vr 18 aug 2017 - 12:19; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4482
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

Onderhoud MCZ CAP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderhoud MCZ CAP   Onderhoud MCZ CAP Emptyvr 18 aug 2017 - 12:17

Nog een geluk dat hij de dichting en de gloeikaars niet nutteloos vervangen had anders had je mogelijk het dubbele mogen ophoesten .

Mijn dichting en gloeikaars is nog steeds dezelfde als in 2008, echt waar !!
Terug naar boven Ga naar beneden
Antonius
Pellet
Pellet
Antonius


Man Aantal berichten : 122
Registration date : 01-12-14

Onderhoud MCZ CAP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderhoud MCZ CAP   Onderhoud MCZ CAP Emptyvr 18 aug 2017 - 12:23

Ja wat de alutec steen betreft was hij ook duidelijk:

-er komen altijd barsten in want er zitten kleine lucht/gas belletjes in dat materiaal en door de warmte zet dat uit(logisch) en krijg je barstjes

-maar normaal gezien barsten die nadien niet meer verder. dus mijn geval was eerder uitzonderlijk ......

-wat de pellets betreft was hij ook een grote fan van de aveve/total/xylet pellets top kwaliteit en zo goed als geen stof (wat ik kan bevestigen) en dus ook minder vuil en onderhoud aan en in de kachel.

-Agryselect van colruyt zijn volgens hem degelijke pellets en niet te duur alleen iets meer stof dan de hierboven vermeldde.

Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Onderhoud MCZ CAP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderhoud MCZ CAP   Onderhoud MCZ CAP Emptyvr 18 aug 2017 - 14:30

dat beetje meer stof bij agriselect kan geen kwaad, brandt mee op.
de kwaliteit blijft door de jaren vrij constant heb ik de indruk, dat is ook belangrijk.
het is moeilijker om altijd dezelfde pellets te maken dan we denken...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Onderhoud MCZ CAP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderhoud MCZ CAP   Onderhoud MCZ CAP Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onderhoud MCZ CAP
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel
» onderhoud MCZ
» ONDERHOUD

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: