MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 60 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 57 gasten

alvaho, krusty

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
MCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_lcapMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_voting_barMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_rcap 
steven
MCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_lcapMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_voting_barMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_rcap 
pedro
MCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_lcapMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_voting_barMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_rcap 
krusty
MCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_lcapMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_voting_barMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_rcap 
Fleur
MCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_lcapMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_voting_barMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_rcap 
ss
MCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_lcapMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_voting_barMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_rcap 
jeanhup
MCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_lcapMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_voting_barMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_rcap 
Philip
MCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_lcapMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_voting_barMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_rcap 
Annejanne
MCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_lcapMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_voting_barMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_rcap 
Maryline
MCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_lcapMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_voting_barMCZ Musa Comfort Air slaat op hol I_vote_rcap 

 

 MCZ Musa Comfort Air slaat op hol

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Empty
BerichtOnderwerp: MCZ Musa Comfort Air slaat op hol   MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Emptydi 24 feb 2015 - 10:27

Hallo,

Ik heb al 4-tal maanden deze pelletkachel en ben er zeer tevreden van maar sporadisch slaat ze ineens zonder enige aanleiding 'op hol' en begint ze ongecontroleerd non-stop op maximum te branden, waardoor de ontstane warmte véél hoger is dan de gevraagde warmte (bvb. 30 °C i.p.v. 22 °C); de buitenkant van de kachel wordt dan eveneens enorm warm, wat dus normaal absoluut niet het geval is.
Uit voorzorg (omdat dit dan ctue blijft duren) zet ik de kachel dan uit; wanneer ze afgekoeld is en ik ze opnieuw start is alles weer normaal.
Hebben jullie enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? (kachel brandt 24/24 en wordt om de 2 dagen steevast gereinigd).

Vriendelijke groeten.

P.S. tijdens het opstarten hoor ik in het bovengedeelte ± 5 à 10 min. 'iets' dat los ronddraait (geen getik); nadien gaat dit over;
'k weet niet of dit normaal is, of dat dit bvb. een korrel is die bvb. verkeerd terecht gekomen is...

Dank bij voorbaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa Comfort Air slaat op hol   MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Emptydi 24 feb 2015 - 12:31

als uw 4 maanden oude musa zonder reden op hol slaat en op maximum blijft branden kontakteer dan zo snel mogelijk de verkoper.
uit voorzorg laat je best de kachel niet meer onbewaakt branden, je wilt het niet meemaken als dat snachts gebeurt of als er niemand thuis is.

vermoedelijk is het een probleem met de print of een defecte AB, dat zal de verkoper wel uitzoeken al of niet met de hulp van invoerder fero.
er kan dan ook van dichtbij naar de oorzaak van het geluid bij de opstart gekeken worden, in het bovengedeelte komen allessinds geen pellets.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa Comfort Air slaat op hol   MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Emptydi 24 feb 2015 - 13:23

Ok Erwin,

Bedankt voor de snelle info!
'k Hou je op de hoogte.

Vr. groeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa Comfort Air slaat op hol   MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Emptyzo 1 maa 2015 - 20:34

Verkoper vermoedt in eerste instantie dat de mogelijke oorzaak te wijten is aan bijna lege batterijen v.d. AB
(hoewel ik daarvan nog geen signaal ontvangen had);
batterijen dus verwisseld; voorlopig lijkt het ok maar gezien 't probleem sporadisch was, nog even afwachten...
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa Comfort Air slaat op hol   MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Emptyzo 1 maa 2015 - 20:49

als hij nu nog eens op hol slaat dan weet je dus dat de batterijen de reden niet waren...
in dat geval neem je best ineens kontakt met de invoerder fero.be , ze zitten op een boogscheut van uw deur.
ze gaan u daar heel zeker van de 1e keer de juiste oorzaak kunnen zeggen en een oplossing ervoor geven.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa Comfort Air slaat op hol   MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Emptyvr 6 maa 2015 - 16:11

Inderdaad, voorlopig dus nog niet voorgevallen...
Fero zit idd. op een boogscheut van mij; indien nodig contacteer ik hen (en hou je op de hoogte).
Bedankt voor de snelle info!
Vr. groeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
flupieke
Pelletje
Pelletje
flupieke


Aantal berichten : 22
Registration date : 22-11-09

MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa Comfort Air slaat op hol   MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Emptyvr 6 maa 2015 - 21:15

Beste ik heb het ook gehad met mijn mcz mercury maar de mijne was al zeker 4 jaar oud
bij mij was het de printplaat die kapot was
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa Comfort Air slaat op hol   MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Emptyza 23 jan 2016 - 9:40

Hallo,

ik heb een gelijkaardig probleem met mijn mcz musa air comfort van 2010.
Wanneer 's morgens mijn kachel opstart en in automatische modus het volle vermogen geeft, gaan de ventilatoren niet mee in hoge snelheid,ook al staan die ook automatisch.
Na een tijd oververhit de constructie en krijg ik foutmelding A03.
De kachel werkt wel goed in manuele stand, dus via de afstandsbediening werkt het sturen van de ventilatoren perfect, alsook het vermogen.
De ventilators werken goed, daar zit het probleem zeker niet.

zou het de printplaat kunnen zijn ? iemand ervaring ?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa Comfort Air slaat op hol   MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Emptyza 23 jan 2016 - 15:25

draaiden de ventilatoren vroeger wel op hogere snelheid in auto mode.
omdat mcz jaren geleden de ventilatoren heeft begrenst tot 3 in auto mode, zie dit topic.
het kan dus zijn dat uw kachel dan normaal werkt.
als ze vroeger wel op hogere snelheid draaiden is het waarschijnlijk een probleem met de software of de print.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Empty
BerichtOnderwerp: Re: MCZ Musa Comfort Air slaat op hol   MCZ Musa Comfort Air slaat op hol Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
MCZ Musa Comfort Air slaat op hol
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» verkeerde software bij installeren print MCZ
» het wordt een mcz musa comfort air
» Foutmelding Musa comfort air

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: