Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 12 gasten

GTS, Relax


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Aansluiten met kort pijpje door de muur

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Aansluiten met kort pijpje door de muur Empty Aansluiten met kort pijpje door de muur

    Bericht van Gast wo jan 30, 2013 6:29 am

    Zorgt een omhooggaande schouw dan voor zoveel meer trek dan een horizontaal naar buiten?
    Of heeft het een andere reden.

    Bij mij willen ze een kort pijpje recht naar buiten laten gaan, met buiten een 90° bocht naar beneden...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Aansluiten met kort pijpje door de muur Empty Re: Aansluiten met kort pijpje door de muur

    Bericht van Gast wo jan 30, 2013 6:41 am

    Dat is helemaal niet hoe het hoort te zijn in ieder geval... Rookgassen hebben een temperatuur en horen toch op zijn minst omhoog afgevoerd te worden. Maar er wordt gewerkt aan een wetgeving daar rond, dan is dat dadelijk gedaan met alllerlei mistoestanden. Ik vraag me soms toch echt af hoe zoiets kan. Rookgastemperatuur van 160°-250° die naar de grond blazen waar iemand dus zo aan kan komen. Mij lijkt het logisch dat er honderd redenen zijn waarom zulks niet hoort.
    De reden heeft te maken met tegendruk op de schoorsteen en gemak kwestie reiniging. Als U buiten een schoorsteen zet heeft U ten minste niet binnen maandelijks een hoop rotzooi. Maar maandelijks reinigen is noodzakelijk met enkelwandige schoorstenen. Als er geen natuurlijke trek is kan de assen niet door die trek afgevoerd worden en blijft dus alle as in de buis liggen. Bij een trekkende schouw gaat veel as en roet mee de lucht in door de trek in de schoorsteen. De vraag en ook het antwoord zijn simpel. Een pelletkachel is een houtkachel, dus stel je de vraag of een houtkachel op die manier zou kunnen werken...dan weet je het antwoord. De ventilator in de kachel is voorzien voor het tegenstroom proces in de kachel te overbruggen, niet om als schoorsteen te dienen. Zodra de rookgassen uit de kachel komen dienen deze dus door een schoorsteen afgevoerd te worden. Maar ik ben al zo danig dikwijls in herhaling gevallen dat hier al genoeg over te lezen is.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Aansluiten met kort pijpje door de muur Empty Re: Aansluiten met kort pijpje door de muur

    Bericht van Gast wo jan 30, 2013 6:50 am

    @Jeronimo,

    in de FAQ onder Algemeen staan vier topics over hoe een schouw zou moeten zijn, als je dat aandachtig hebt gelezen inclusief de ingesloten links ben je goed op de hoogte.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Aansluiten met kort pijpje door de muur Empty Re: Aansluiten met kort pijpje door de muur

    Bericht van Gast do jan 31, 2013 9:46 am

    Jeronimo,

    naar de website van Edilkamin gaan.

    Technische handleiding downloaden van het toestel dat jij wenst en dan zie je hoe een schoorsteen moet.
    Heel simpel zo moet het zijn gelijk daar voorgeschreven en niet anders.

    Dan mag de verkoper of installateur beweren wat hij wil.  
    Komt het tot een discussie is dit het instrument wat een rechter ter hand gaat nemen samen met de Belgische wetgeving.

    gr
    spartherm,

    Gesponsorde inhoud


    Aansluiten met kort pijpje door de muur Empty Re: Aansluiten met kort pijpje door de muur

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 3:48 am