Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 25 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd

    Anonymous
    Gast
    Gast


    inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd  Empty inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd

    Bericht van Gast za nov 28, 2015 11:48 am

    Vorige jaar habben we Thermosrossi INSERT 900 inbouwhaard laten plaatsen. Deze heeft vorig jaar een halve winter gebrand en is nu aan zijn tweede seizoen begonnen.
    Helaas begon de haard vorige week tijdens het aanzetten een verbrande lucht in de woonkamer te verspreiden. Bij nazicht blijkt dat de flexibel half open gescheurd is !
    Dit na nog geen volledig seizoen te hebben gebrand ! Evil or Very Mad Evil or Very Mad
    Ik vermoed dat de aansluiting van de inbouw haard dus niet aangesloten is volgens de regels van de kunst. Je moet ook weten dat de inbouwhaard op een rail-systeem kan verschuiven om de kachel bij te vullen. Waarschijnlijk is door het dagelijks uitschuiven de flexibel afgescheurd.

    Ik heb absoluut geen zin om nog verder met de huidige installateur samen te werken. De onkunde ligt hier aan de basis.
    Zijn er nog gebruikers op dit forum met hetzelfde probleem of zijn er andere aansluitingen die wel duurzaam zijn ?
    Bestaan er bvb. scharnierende buizen ipv flexibels ?

    Dank bij voorbaat :
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd  Empty Re: inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd

    Bericht van erwin za nov 28, 2015 3:47 pm

    het eerste wat je moet doen is uw probleem melden aan de invoerder gsystems in lokeren.
    mogelijk krijg je van hun een andere installateur toegewezen voor de verdere service.
    tot dan de scheur afplakken met alu-tape, dat houd wel voor even.
    zeker niet teveel zelf gaan veranderen, alleen al maar voor de garantie!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd  Empty Re: inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd

    Bericht van Fleur za nov 28, 2015 8:09 pm

    ik zou ook duidelijke foto s nemen met datum van het euvel en desnoods eens doorsturen naar ann na afspraak met haar ............ amai


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd  Empty Re: inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd

    Bericht van erwin za nov 28, 2015 11:25 pm

    zo wordt de kachel normaal aangesloten, dat is alles wat ik ervan vind.
    de vraag is waar die scheur nu zit.

    inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd  2cijhx3


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd  Empty Re: inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd

    Bericht van Johnny Derveaux ma nov 30, 2015 5:18 am

    ik zit ook met een inbouw, die op rails loopt, maar ik vul bij via de garage, geen stof in huis en kan ook terwijl hij brand,
    nu mijn aansluiting is wel anders hoor, de flexibel buis komt van boven tot beneden aan de kachel, en daar zit een vast stuk,
    als ik de kachel toe doe dan schuift hij daar mooi in, de buis die ik daar zie heb ik niet, is verstaanbaar als je die alle dagen open
    doet dat die buis gaat scheuren, vind het niet een goed systeem.
    groeten Johnny
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd  Empty Re: inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd

    Bericht van erwin ma nov 30, 2015 12:49 pm

    een bewegende flex kan na verloop van tijd scheuren.
    maar als die onderste bocht ruim genoeg is zou dat normaal moeten meevallen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd  Empty Re: inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd

    Bericht van erwin di dec 15, 2015 12:49 pm

    @ON8DS: is het opgelost, of ben je nog altijd met de gescheurde flexibel aan het stoken.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd  Empty Re: inbouwhaard Thermorossi flexibel gescheurd

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 3:17 am