Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
knoepken
steven
noizz
pedro
8 plaatsers

    krijg het nie kouder ;-)


    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast do feb 12, 2009 6:13 pm

    Ik denk dat iedereen zowat met 1 zak .....24 u moet kunnen doen op minimumtemp

    @pedro doe eens de test en vanavond een zakje op tot morgen zelfde uur , als je na 18,19, of 20 u al leeggebrand bent moet je zeker de toevoer laten verminderen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast do feb 12, 2009 6:24 pm

    krusty schreef:Af en toe eens afzetten is niet pelletsbesparend, hangt ervan af voor hoelang je hem afzet, als het maar voor een uurtje is zie ik het niet zitten ???


    Een uurke of drie als het buiten niet te koud is, dit is wel pelletbesparend als je je kachel via vermogen opstart.Na een half uurtje op vermogen 2 of 3 heb zit ik terug in spaarstand.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van pedro do feb 12, 2009 8:53 pm

    krusty schreef:Ik denk dat iedereen zowat met 1 zak .....24 u moet kunnen doen op minimumtemp

    @pedro doe eens de test en vanavond een zakje op tot morgen zelfde uur , als je na 18,19, of 20 u al leeggebrand bent moet je zeker de toevoer laten verminderen

    Tnx Krusty,

    ik zal zeker es de test doen,maar zal voor maandagavond zijn!Ik zal u het resulaat es weten te zeggen!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van pedro do feb 12, 2009 9:41 pm

    krusty schreef:Ik denk dat iedereen zowat met 1 zak .....24 u moet kunnen doen op minimumtemp

    @pedro doe eens de test en vanavond een zakje op tot morgen zelfde uur , als je na 18,19, of 20 u al leeggebrand bent moet je zeker de toevoer laten verminderen

    Da lijkt me toch een beetje krap,of nie?
    Mijn kachel heeft een minimum verbruik van 0,6,als je 24x0,6 doet,dan kom je al uit aan 14,4kg + het opstarten en het zal mss wel es ietsje meer zijn dan 0,6Kg per uur é!?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast do feb 12, 2009 9:46 pm

    Wat mijn kachel betreft dacht ik dat 0,6 kg......voor het lachen was , maar het klopt degelijk
    Anonymous
    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast za feb 14, 2009 4:34 pm

    hallo Drieske,

    hoe regel je bij de M3 Fair de pellettoevoer ( hoe verminder je die als hij op spaarstandstaat ? )
    Anonymous
    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast za feb 14, 2009 6:42 pm

    Els schreef:hallo Drieske,

    hoe regel je bij de M3 Fair de pellettoevoer ( hoe verminder je die als hij op spaarstandstaat ? )


    Hallo Els ,

    via set naar ut 04 gaan en dan via set tot A 9 gaan.Dan nogmaals via set tot pro6 dat is de pellettoevoer van spaarstand of stand 1, deze staat standaard op 1.5 mag vermnderd worden tot minimum 1 ( ik vermoed dat onder de 1 de vlam gaat uitgaan vanwege te weinig aanvoer van pellets), pr07/08/09/10 zijn respectievelijk van stand2/3/4/5.Ik heb deze week de spaarstand met mij hogramix pellets die nogal veel warmte geven verminderd naar 1.2 en dat werkte goed , de temperatuur steeg niet meer en zakte zelfs naar de temperatuur die ik gevraagd had.
    Uittesten maar .

    groetjes

    Drieske
    Anonymous
    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast zo feb 15, 2009 10:13 am

    merciekes
    stoffel
    stoffel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 57
    Registration date : 04-01-09

    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van stoffel zo feb 15, 2009 1:06 pm

    @ pedro:
    al instellingen wat kunnen aanpassen zodat de warmte draaglijk blijft?

    grtz
    christophe
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van pedro zo feb 15, 2009 2:02 pm

    Ik zal me dar morgen es mee bezig houden,heb wel al ondervonden dat ik met de pellets van Hogramix minder wxarmte heb dan domo,dus de reeele temperatuur is nu wel bijna dezelfde als de gevraagde temperatuur!
    Tis ier opt forum blijkbaar rustiger int weekend dan in de week,da zal met al die weekendwerkers zijn zeker Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 11:30 am

    Ik zit met hetzelfde probleem,ik stel mijn thermostaat in op 8°,en het is hier nog soms 21°,Heb al eens aan de verkoper gevraagd en die zei ,zet je kachel uit als het te warm is ,waarom staat er dan feitelijk een thermostaat op.Kan men die uitschakelen.Ook geeft hij een verchil van 2° aan dan de werkelijke temperatuur maar dat weet ik ondertussen al en pas het aan.Ik vind het niet zo comfortabel zo 's avonds als men daar zit zo maar eventjes je kachel uit en dan weer aan te zetten want het duurt lang vooraleer hij zichzelf gekuist heeft en dan ook weer het opstarten.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van pedro vr maa 27, 2009 12:00 pm

    Soeki schreef:Ik zit met hetzelfde probleem,ik stel mijn thermostaat in op 8°,en het is hier nog soms 21°,Heb al eens aan de verkoper gevraagd en die zei ,zet je kachel uit als het te warm is ,waarom staat er dan feitelijk een thermostaat op.Kan men die uitschakelen.Ook geeft hij een verchil van 2° aan dan de werkelijke temperatuur maar dat weet ik ondertussen al en pas het aan.Ik vind het niet zo comfortabel zo 's avonds als men daar zit zo maar eventjes je kachel uit en dan weer aan te zetten want het duurt lang vooraleer hij zichzelf gekuist heeft en dan ook weer het opstarten.

    Op 8°??zal wss wel 18°zijn zeker?Feit is wel:stel dat het in je woonkamer 17° is en je stelt hem in op 18°,tja voor die ene graad..... Het kan zijn dat je met minimum warnte die uit je kachel komt al op een 21a22° uitkomt.....
    Hier is het ook zo hoor,als het overdag bijv al 20° is zonder verwarming en ik vraag 21 of 22°,ja dan zal mn thermostaat ook wel 23 of zo aangeven hoor.
    Bij sommige kachels slaat ie dan wss uit,maar hier niet en blijft die op eco-stand branden...


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 12:05 pm

    Soeki, het enige wat je kan doen is de pellettoevoer op spaarstand veminderen, ik weet niet welke kachel je hebt maar bij de meeste kan je dit aanpassen in het setup menu.Enfin het is natuurlijk wl zo dat de verbranding nu eenmaal altijd een bepaalde warmte opwekt, dus lager dan een bepaalde temperatuur krijg je het niet , 't is geen cv hé .
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van pedro vr maa 27, 2009 12:06 pm

    Volledig mee eens Drieske Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 1:40 pm

    Het is wel degelijk op 8 ° dat mijn thermostaat staat en het is hier momenteel 20°.Het is een Piazetta kachel,Hij staat ook op niveau 1 en de blazer ook op1,ik kan ze allebei op stand 1,2 en 3 zetten ,als hij op 2 en 3 staat vliegen de zakjes pellets er nogal door zoals deze winter.De kachel brand ongev.16 uur per dag en ik gebruik nu 1 zak per dag.De thermostaat hangt normaal aan de achterkant van de kachel maar ik hang hem ergens aan om hem meer naar de voorkant te brengen in de hoop dat hij dan niet zoveel aanslaat maar het resultaat is hetzelfde.Hoe ik die pelletaanvoer moet verminderen wee ik niet ,ik durf daar niet veel aan veranderen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 2:00 pm

    Soeki ,

    Daarvoor moet je in het menu gaan en achter de " acces code " kun je de pellettoevoer verminderen of vermeerderen

    Het basis menu zal ongeveer overal hetzelfde zijn
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van pedro vr maa 27, 2009 2:22 pm

    Soeki schreef:Het is wel degelijk op 8 ° dat mijn thermostaat staat en het is hier momenteel 20°.Het is een Piazetta kachel,Hij staat ook op niveau 1 en de blazer ook op1,ik kan ze allebei op stand 1,2 en 3 zetten ,als hij op 2 en 3 staat vliegen de zakjes pellets er nogal door zoals deze winter.De kachel brand ongev.16 uur per dag en ik gebruik nu 1 zak per dag.De thermostaat hangt normaal aan de achterkant van de kachel maar ik hang hem ergens aan om hem meer naar de voorkant te brengen in de hoop dat hij dan niet zoveel aanslaat maar het resultaat is hetzelfde.Hoe ik die pelletaanvoer moet verminderen wee ik niet ,ik durf daar niet veel aan veranderen.

    Soeki,
    ik begrijp niet waarom je je kachel op 8° instelt!?Het is toch meer dan 8° bij u binnen zonder verwarming veronderstel ik?Als ik mijn thermostaat op 8° zet dan zal hij natuurlijk meer dan 20° warmte geven,je kan nie verwachten dat je kachel uw huis gaat afkoelen tot 8° hé! Laughing

    Maar zoals gezegd van Krusty,pellettoevoer verminderen en es kijken wat het geeft...
    Is uw toestel met afstandsbediening?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 5:36 pm

    Soeki,

    Dat staat hier bij mij ook op 6° ( de minimum) maar in werkelijkheid heb ik hier 22/23°

    Met de huidige buiten temperatuur van 10/12° is het te warm om de kachel te branden, en te koud om hem uit te laten

    "IN EEN TUSSENSEIZOEN WEET JE NIET WAT JE MOET DOEN " zeggen ze !!!! Sleep
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van pedro vr maa 27, 2009 5:43 pm

    Daar heb ik ook al zitten aan denken,aan het tussenseizoen,ofwel ne pull extra aandoen of als je de kachel aansteekt iets meer afdoen é geek


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 5:57 pm

    Als de kinderen niet thuis zijn , kun je nog altijd strip-poker spelen met madam !!!!
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van pedro vr maa 27, 2009 9:38 pm

    Krusty schreef:Als de kinderen niet thuis zijn , kun je nog altijd strip-poker spelen met madam !!!!

    Hm,en wanneer zijn de kinderen niet thuis Krusty albino lol!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 11:50 pm

    Madam moet volgend weekend weeral werken .........dus niks te pokeren Razz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast vr maa 27, 2009 11:56 pm

    Wij zetten onze kachel uit van het moment dat de zon binnenschijnt. En dan na een paar uurtjes terug op. We verwarmden vroeger met electriciteit en dan had je dat probleem ook van het voor-en naseizoen. Maar die laadde op nachttarief, dus niet zo maar effe vlug op en af .................. sunny
    Anonymous
    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast za maa 28, 2009 12:28 pm

    Ik zet de kachedl op 8° omdat ik denk dat hij dan wat minder hard gaat branden en het zo niet zo warm gaat worden.Ik heb een afstandsbediening maar weet niet hoe ik de pellettoevoer kan verminderen.Nog een vraagje,de kachel had nu drie dagen gebrand(niet 's nachts)en ik heb nog nooit zoveel asse gehad als nu,asbak propvol en nog een halve asbak asse ernaast in de kachel,kan dat zijn omdat hij nu op minder capaciteit brand dan in de winter of ligt het aan de pellets,het zijn er van plospan.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van steven za maa 28, 2009 2:51 pm

    Soeki,

    De combinatie van beide. Als je kachel constant op het laagste vermogen brand, is er geen perfecte verbranding. Plospan blijft blijkbaar minder goede pellets leveren.

    Welk merk van kachel heb je?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gast za maa 28, 2009 3:26 pm

    Steven

    Mijn kachel is een Piazetta p 956

    Gesponsorde inhoud


    krijg het nie kouder ;-) - Pagina 2 Empty Re: krijg het nie kouder ;-)

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu do mei 02, 2024 4:06 pm