Betrouwbare installateur  MCZ? Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 32 gasten

alain, Aldo

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Betrouwbare installateur  MCZ? I_vote_lcapBetrouwbare installateur  MCZ? I_voting_barBetrouwbare installateur  MCZ? I_vote_rcap 
steven
Betrouwbare installateur  MCZ? I_vote_lcapBetrouwbare installateur  MCZ? I_voting_barBetrouwbare installateur  MCZ? I_vote_rcap 
pedro
Betrouwbare installateur  MCZ? I_vote_lcapBetrouwbare installateur  MCZ? I_voting_barBetrouwbare installateur  MCZ? I_vote_rcap 
krusty
Betrouwbare installateur  MCZ? I_vote_lcapBetrouwbare installateur  MCZ? I_voting_barBetrouwbare installateur  MCZ? I_vote_rcap 
Fleur
Betrouwbare installateur  MCZ? I_vote_lcapBetrouwbare installateur  MCZ? I_voting_barBetrouwbare installateur  MCZ? I_vote_rcap 
ss
Betrouwbare installateur  MCZ? I_vote_lcapBetrouwbare installateur  MCZ? I_voting_barBetrouwbare installateur  MCZ? I_vote_rcap 
jeanhup
Betrouwbare installateur  MCZ? I_vote_lcapBetrouwbare installateur  MCZ? I_voting_barBetrouwbare installateur  MCZ? I_vote_rcap 
Philip
Betrouwbare installateur  MCZ? I_vote_lcapBetrouwbare installateur  MCZ? I_voting_barBetrouwbare installateur  MCZ? I_vote_rcap 
Annejanne
Betrouwbare installateur  MCZ? I_vote_lcapBetrouwbare installateur  MCZ? I_voting_barBetrouwbare installateur  MCZ? I_vote_rcap 
Maryline
Betrouwbare installateur  MCZ? I_vote_lcapBetrouwbare installateur  MCZ? I_voting_barBetrouwbare installateur  MCZ? I_vote_rcap 

 

 Betrouwbare installateur MCZ?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: MCZ VIVO 90 en MCZ Stream Comfort Air   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptyza dec 19, 2015 12:09 pm

Ik overweeg om ofwel een MCZ Vivo 90 (dus inbouw) aan te schaffen ofwel een MCZ Stream Comfort Air. Is er soms iemand die zo een kachel staan heeft? Zo ja, wat zijn uw bevindingen?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptyza dec 19, 2015 12:33 pm

als je vivo ingeeft in de zoekknop bovenaan vindt je een paar topics met ervaringen.
ik denk niet dat er al iemand van het forum een mcz stream heeft, dat is een vrij recente kachel.

http://www.mcz.it/en/pellet-stoves/stream/

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptyza dec 19, 2015 1:39 pm

Erwin, dat klopt, is blijkbaar een splinternieuw model maar mogelijks dat er hier reeds ergens een gelukkige eigenaar te vinden is he? Ik heb nog nooit eerder een pelletkachel gehad maar afgaande op wat ik al gelezen heb denk ik heel goed te zitten met MCZ. Moet enkel nog de knoop doorhakken of ik voor de Vivo of de stream kies. Momenteel een lichte voorkeur voor de Vivo daar mijn living niet zo breed is en ik plaats kan besparen.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptyza dec 19, 2015 1:50 pm

met MCZ zit je zeker goed.
ik vind het wel een vreemde keuze: een inbouwkachel van 10kw of een voorzetkachel van 12kw.
hoe groot is de ruimte die je wil verwarmen, gaat 12kw niet te zwaar zijn.
als die altijd in laagste vermogen brandt ga je de vlam niet veel zien.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptyza dec 19, 2015 4:48 pm

Dat klopt. Het is een oud huis dat we gaan renoveren. Bovendien gaan we alles isoleren behalve de vloeren. De kachel moet aangesloten worden op de schoorsteen in de living. Doel is living met open keuken en aanpalende badkamer verwarmen. Pal achter de schoorsteen is de traphal naar de zolderverdieping. Als we opteren voor de 12 kw zouden we een tweede kanaal kunnen afleiden naar de traphal... Dus nog stof tot nadenken wat we juist willen bereiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptyzo dec 20, 2015 2:27 am

als de living niet zo breed is ben je volgens mij beter af met een inbouw, anders gaat de kachel toch maar onder de voeten staan.
houd er rekening mee dat het op de badkamer nooit zo warm gaat zijn als in de living met open keuken.

moeten er bij de renovatie nog veel slijp en kapwerken gebeuren. dan beter wachten met de kachel te plaatsen tot dat achter de rug is.
fijn steenstof kruipt overal en is niet zo gezond voor de onderdelen van die dure kachel, oa. lagers van ventilatoren en de luchtsensor.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3083
Registration date : 05-12-11

Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptyzo dec 20, 2015 7:29 am

Ingrid101 schreef:
Als we opteren voor de 12 kw zouden we een tweede kanaal kunnen afleiden naar de traphal...
Dus nog stof tot nadenken wat we juist willen bereiken.

denk eraan dat je alle warme lucht die je wegstuurt (ontrekt in de living) terug moet komen via circulatie wanneer je werkt met kanalisatie naar hogere ruimtes......

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptyma dec 21, 2015 10:23 pm

Bedankt voor jullie info. De kogel is intussen door de kerk, we kiezen voor de Vivo 90 én we houden de blazers in de living ;-)

Eerst moeten de sloop- en slijpwerken uitgevoerd worden, dan vloeren en pas daarna wordt de kachel geplaatst.

De schoorsteen die er nu staat gaan we afbreken. Mijn vriend is met het toffe idee gekomen om de inbouwkachel in een vlakke muur in te bouwen of eventueel een rechte schoorsteen te maken die maximum 10 cm uitsteekt. De rest van de kachel steekt dan in de ruimte achter de living die we zullen gebruiken als berging en traphal. Daar zullen ook de pellets worden opgeslagen. Dus functioneel én ruimtebesparend.

Wat betreft de badkamer, daar zijn we ons van bewust. Aangezien we eveneens zonnepanelen gaan plaatsen én de badkamer niet te groot is, gaan we daar elektrisch bijverwarmen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptywo jan 27, 2016 8:17 am

Ik ben nog steeds op zoek naar een betrouwbare handelaar om een MCZ Vivo 90 aan te schaffen. Dicht bij huis (Herzele/O-VL) tref ik Paul De Smet aan maar met wat ik hier lees op het forum inzake kostprijs onderhoud en kwaliteit vakmanschap blijf ik daar blijkbaar beter buiten? Nu is mijn vraag, waar kan ik wel terecht voor goed vakmanschap en een correctie prijs? Kan iemand mij raad geven of op weg helpen aub?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptywo jan 27, 2016 8:23 am

steek om te beginnen uw licht eens op bij deze: https://pellets.forummotion.com/t7229-klusco-viane-9500
als die geen vakkennis en goede service heeft dan vindt je die volgens mij nergens.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptywo jan 27, 2016 8:45 am

Website ziet er alleszins al goed uit. Ik ga een afspraak maken om eens een kijkje te gaan nemen en wat info in te winnen. Kan ik meteen mijn vragen stellen inzake de schoorsteen ook :-) Zal voor na 6 februari zijn. Wordt vervolgd. Bedankt voor de info!
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptywo jan 27, 2016 8:50 am

houd ons op de hoogte!
naar een website moet je niet teveel kijken.
een installateur met zin voor service heeft vaak belangrijkere dingen te doen dan zijn kachelgamma aktueel houden op de site.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
turkoois
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
turkoois


Man Aantal berichten : 297
Leeftijd : 74
Registration date : 23-10-10

Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptywo jan 27, 2016 9:31 am

Ingrid, ik weet niet hoever je van Geleen woont. In Geleen (Nederlands Limburg) zit pelletkachel Center.
Deze is ook dealer van o.a.dit merk. Ik heb mijn Artel daar net gekocht en was zeer te spreken over zijn goede service. Kachel werd keurig volgens afspraak geleverd, geïnstalleerd en perfect afgesteld. Tevens denk ik dat de prijzen van pelket kh achels in Nederland goedkoper zijn dan in België. Maar dat heb ik nog niet gecontroleerd. Succes met je zoektocht.

_________________
AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
Elite pellets
12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
12 Solaredge embedded optimizers
Solaredge 3000 omvormer.
Totaal 3.12 kWp.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptywo jan 27, 2016 9:37 am

van geleen naar herzele (ovl) is een flink eind rijden: KLIK
maar allessinds bedankt voor de input!

in belgië is het 21% btw bij zelfplaatsing.
bij plaatsing door de installateur 6% btw als de woning ouder is dan 10 jaar.
vroeger was dat 5 jaar maar is sinds 1/1/2016 verhoogt naar 10 jaar.
of dat verlaagde btw tarief ook in NL bestaat weet ik niet.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptywo jan 27, 2016 10:02 am

Bedankt Turkoois, maar is inderdaad veel te ver. Klusco is op amper 20 minuutjes van mijn deur dus dat valt heel goed mee.

Met de info die ik tot nu toe heb denk ik dat de Vivo 90 voor mijn huis de ideale oplossing is maar ik zal eens gaan luisteren wat men mij zal aanraden. Het wordt alleszins een inbouwmodel. Voor de rest heb ik nog een paar vraagjes aangaande de bestaande schoorsteen. Gebruiken we die gelijk ze er nu staat of best een dubbelwandige buis er in? Ook daarvoor kan ik bij deze mannen dus mee terecht. Is mooi mee genomen. Ik ben nog niet gehaast, we zitten voorlopig nog volop in de verbouwingen en in het stof en met Batibouw in het vooruitzicht hangen er misschien nog een paar kortingen in de lucht ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptydo jan 28, 2016 2:37 am

als je dat oude huis helemaal aan het verbouwen bent kun je het beter ineens tegoei doen.
in de oude schouw een flexibel of een vaste buis van aan de inbouwkachel tot boven.
achteraf geen miserie en veel makkelijker bij het onderhoud van de kachel en vegen van de schouw.
klusco zal u wel net hetzelfde vertellen met zijn jarenlange ervaring met schouwen...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptydi maa 01, 2016 8:09 am

Het heeft even geduurd maar bij deze, Erwin, dank om mij dit adres aan de hand te doen ;-)

Daniel van Klusco is bij mij thuis komen kijken. We hebben samen overleg gepleegd inzake de kachel (wordt dus een Vivo 90) en de buizen. We gaan hem de installatie laten doen, zowel van de kachel als van de buizen. Kwestie van het inderdaad onmiddellijk juist aan te pakken. Hij heeft zelf thuis een Vivo 80 ingebouwd en zijn die gaan bekijken. Ik wacht enkel nog op de offerte, rekening houdende met de Batibouwkorting maar heb wel reeds een richtprijs.

Ook het onderhoud is ter sprake gekomen. Hij rekent 180€ inclusief verplaatsing en BTW. Daarvoor is hij ongeveer 3 uur bezig om alles buiten te sleuren, uit elkaar te halen, te reinigen en terug te monteren. Denk dat dit een eerlijk voorstel is.

Plaatsing zal voor mei of juni zijn.

IK hou jullie op de hoogte na de plaatsing ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptydi maa 01, 2016 8:27 am

bedankt voor de info.
prijs voor onderhoud is meestal iets duurder voor een inbouwkachel.
daar is wat meer werk aan en waarschijnlijk zit de schouw kuisen ook in deze prijs.
positief is dat je nu al weet wat het onderhoud gaat kosten, bij velen blijft dat een verrassing.
en bij deze kun je vrijwel zeker zijn dat het onderhoud gedaan wordt zoals het hoort.

laat maar iets weten als de mcz vivo 90 er staat!

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptyza maa 05, 2016 9:56 pm

Doe ik zeker ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptyza jul 02, 2016 1:17 am

Plaatsing zal voor mei of juni zijn.
IK hou jullie op de hoogte na de plaatsing ;-)


@Ingrid101: staat de mcz vivo 90 er al ?

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Emptyza jul 08, 2017 12:01 pm

en toen bleef het 15 maanden stil.
het vervolg horen we wel als er problemen zijn...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Betrouwbare installateur  MCZ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Betrouwbare installateur MCZ?   Betrouwbare installateur  MCZ? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Betrouwbare installateur MCZ?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» betrouwbare ideale kachel
» installateur ver van huis?
» pelletketel installateur mechelen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: