Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking

    Baileysker
    Baileysker
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 62
    Registration date : 26-12-14

    P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking  Empty P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking

    Bericht van Baileysker do apr 14, 2016 6:27 pm

    Zonet (winkel was net 10 minuten gesloten, dus kan niet bellen) wou onze kachel niet opstarten.
    Hij piepte, en gaf de melding "E9 geen ontsteking"
    Heb hem afgezet, hij is nog aan het afkoelen, en het branderspotje ligt ondertussen vol met pellets.

    Dit is nu de 2de keer dat we dit hebben, 1ste keer was enkele weken geleden.
    Is dit normaal dat dit kan voorkomen, of is er iets mis met onze kachel.
    De kachel is pas 4 maanden oud.


    _________________
    Piazzetta P958D  - 27 november 2015
    Badger pellets
    Allehoutpellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31510
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking  Empty Re: P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking

    Bericht van erwin do apr 14, 2016 7:14 pm

    E9 GEEN ONTSTEKING
    De sensor heeft tijdens het inschakelen de nodige temperatuursverhoging niet opgemerkt.


    heb je rook of vlam gezien voor de foutmelding kwam ?
    de brandpot leegmaken en opnieuw opstarten, doet hij het dan ?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Baileysker
    Baileysker
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 62
    Registration date : 26-12-14

    P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking  Empty Re: P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking

    Bericht van Baileysker do apr 14, 2016 8:08 pm

    Yep, heb de brandpot leeggemaakt en opnieuw opgestart.
    Deze keer was alles normaal.

    Ben er nu wel niet meer zo gerust in, stel dat dit gebeurd als er niemand thuis is?
    Zou de kachel dan zelf uitschakelen, want nu heb ik dit gedaan, en de brandpot liep toen al bijna over van de pellets.


    _________________
    Piazzetta P958D  - 27 november 2015
    Badger pellets
    Allehoutpellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31510
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking  Empty Re: P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking

    Bericht van erwin do apr 14, 2016 8:18 pm

    normaal zou de kachel zelf moeten uitvallen bij een foutmelding, maar dat kan een paar seconden duren.

    volgens mij staat in de opstartfaze de pellettoevoer iets te hoog ofwel te weinig lucht.
    vraag aan de installateur of hij eens wil komen kijken, dan kun je zijn beloofde service al eens testen. Wink


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Baileysker
    Baileysker
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 62
    Registration date : 26-12-14

    P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking  Empty Re: P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking

    Bericht van Baileysker do apr 14, 2016 8:21 pm

    Morgen ga ik zeker eens bellen.


    _________________
    Piazzetta P958D  - 27 november 2015
    Badger pellets
    Allehoutpellets
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking  Empty Re: P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking

    Bericht van knoepken do apr 14, 2016 9:08 pm

    Reinig alle(zeker om de 2dagen) dagen het branderpotje,ook uit nemen en de ruimte er onder stofzuigen,kortom alles reinigen Er valt verbrande asse om er rond het branderpotje,waardoor er niet genoeg luchtciculatie ontstaat.Geen lucht=geen ontbranding;(proef ondervindelijk vastgesteld)In dien nog problemen de kachel steeds ontsteken met iemand bij. Rolling Eyes Rolling Eyes
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking  Empty Re: P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking

    Bericht van harrielok vr apr 15, 2016 4:42 pm

    De ontstekingsfase van de piazzetta pelletkachel staat meestal tussen de 15 en 20 minuten.
    Als er binnen die tijd geen ontsteking is zal de kachel zich zelf uitschakelen.
    Het verhaal dat de pelletbak dan al helemaal vol ligt met pellets, kan er op duiden zoals Erwin opmerkt door een te hoge pellettoevoer.
    Ik ben benieuwd wat de installateur zegt.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    Baileysker
    Baileysker
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 62
    Registration date : 26-12-14

    P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking  Empty Re: P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking

    Bericht van Baileysker za apr 16, 2016 7:08 am

    Toen dit gebeurde was de kachel nog proper, had hem de dag ervoor uitgekuist, en heeft toen slechts maar 2 uren gebrand.
    Een te hoge pellettoevoer?
    Als hij opstart worden enkele pellets in de brandpot gegooid, normaal zie ik dan onder de brandpot al zo'n rode gloed verschijnen.
    Nu had ik er echt niet op gelet, had het maar door toen het in alarm sloeg, dus die pellets blijven om de zoveel tijd de brandpot bijvullen, wat toch normaal is.

    Vraag me wel af wanneer die van zelf ging stoppen met pellets te geven.
    Want hij ging in alarm, maar bleef pellets spuwen, dus als ik niet thuis was, zou misschien de hele kachel vol gelegen hebben, denk ik.

    Ik ga straks bellen naar de installateur, had dit gisteren al geprobeerd, maar in het zomerseizoen zijn deze enkel in de voormiddag open.


    _________________
    Piazzetta P958D  - 27 november 2015
    Badger pellets
    Allehoutpellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31510
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking  Empty Re: P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking

    Bericht van erwin za apr 16, 2016 11:28 pm

    als de kachel na het alarm verder pellets bleef geven, dan klopt er iets niet.
    meld dit zeker aan de verkoper.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Baileysker
    Baileysker
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 62
    Registration date : 26-12-14

    P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking  Empty Re: P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking

    Bericht van Baileysker ma apr 18, 2016 9:12 pm

    Ik heb gebeld naar de installateur.
    De kachel zou volgens hen na een bepaalde tijd vanzelf uitschakelen. (Volgende keer zal ik dit zeker uittesten, en hem dus niet zelf uitschakelen)
    Dat hij pellets blijft geven toen hij in alarm sloeg was volgens hen normaal, de toevoer zou pas stoppen als de kachel na een tijd volledig zou uitschakelen.
    Aangezien dit pas de 2de keer is dat dit voorvalt stellen ze voor om nog even af te wachten, mocht het terug voordoen, dan gaan ze de technieker langs sturen.


    _________________
    Piazzetta P958D  - 27 november 2015
    Badger pellets
    Allehoutpellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31510
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking  Empty Re: P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking

    Bericht van erwin ma apr 18, 2016 9:42 pm

    het beste wat je kunt doen is regelmatig in de brandpot kijken terwijl de kachel opstart.
    bvb. of de vlam altijd even snel komt, of er teveel of te weinig pellets komen.
    bij die ene slechte opstart is de oorzaak dan makkelijker te achterhalen.
    als de installateur komt en de kachel start normaal op, dan moet hij ook gokken.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking  Empty Re: P958D - alarmmelding E9 geen ontsteking

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 01, 2024 11:15 pm