Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 32 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 29 gasten

Chriske, Ikzelf


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
Dennisf
krusty
6 plaatsers

    Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31486
    Registration date : 15-02-10

    Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest - Pagina 2 Empty Re: Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest

    Bericht van erwin do 22 sep 2016 - 21:36

    net gezien dat het logo bij een extraflame ketty onderaan staat.
    dus asse als oorzaak van roest is uitgesloten.
    https://2img.net/h/oi64.tinypic.com/k6rv5.jpg

    een schadekachel zonder dat de klant het weet is dus mogelijk.
    niemand steekt zijn neus onder een nieuwe kachel in...
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest - Pagina 2 Empty Re: Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest

    Bericht van harrielok vr 23 sep 2016 - 15:08

    Het is de as wat uit de deur van de branderkamer valt als deze wordt geopend.
    De assen van de pellets bevatten mineralen, ik kan mij voorstellen dat deze mineralen het oxidatie proces versnellen.
    Vaak is het erg warm worden van het metaal ook een oorzaak.
    Bij de chinese kachels is het vaak na 2 jaar al raak dat de het uiterlijk van de kachel behoorlijk aangestast is.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest - Pagina 2 Empty Re: Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest

    Bericht van erwin vr 23 sep 2016 - 15:37

    de roest op de foto is aan de onderkant van de kachel...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Dennisf
    Dennisf
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 29
    Registration date : 13-10-12

    Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest - Pagina 2 Empty Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest

    Bericht van Dennisf vr 23 sep 2016 - 15:42

    Bedankt voor het meedenken. Buurman krijgt gsystems helaas op geen enkele manier te pakken. Verder staat in de gebruiksaanwijzing nergens dat er geen eiken in mag.

    Als een kachel uit China in 2 jaar er zo uit ziet dan is dit na 1 jaar toch echt absurd!

    Wat een k.. Kwaliteit.

    Roest zit inderdaad aan de onderzijde. Wat ook kan is dat met schoonmaken vloer er vocht onder de kachel komt.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest - Pagina 2 Empty Re: Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest

    Bericht van erwin vr 23 sep 2016 - 15:52

    als de kachel niet naar NL kwam via de officiële importeur verwacht dan niet teveel hulp uit die hoek.
    ik weet dat het anders zou kunnen, maar bij de meeste importeurs is het nu eenmaal zo.

    als ik goed naar de foto kijk ligt er eiken parket.
    zo nat zullen ze dan niet kuisen zeker, en meestal staan er pootjes onder.



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    JRBosma
    verkoper


    Man Aantal berichten : 21
    Registration date : 14-02-11

    Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest - Pagina 2 Empty Re: Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest

    Bericht van JRBosma za 24 sep 2016 - 9:23

    Wij hebben wel vaker plaatjes vervangen van een La Nordica.
    Slecht gespoten, en of slecht onderhoud. Als ik de foto van deze plaat bekijk lijkt het me dat de kachel te vochtig wordt schoongemaakt. Druppen die onder plaat blijven hangen? Kan het mis hebben hoor.

    Roestvorming in de brandkamer gebeurt vaker, kan in principe geen kwaad. Is alleen oppervlakteroest.
    Dit komt vaker voor. Heeft verder niets met de pellets te maken maar met de omgevingstemperatuur en het vocht in de ruimte.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest - Pagina 2 Empty Re: Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest

    Bericht van krusty za 24 sep 2016 - 10:33

    Ik veronderstel dat het in NL altijd 2 graden minder is dan bij ons en bij jullie het stookseizoen reeds begonnen is al is het maar 2 uur s'morgens en s'avonds?
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest - Pagina 2 Empty Re: Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest

    Bericht van harrielok za 24 sep 2016 - 13:16

    Is inderdaad de onderkant van de plaat.
    Ik heb niet goed gekeken.
    De gehele plaat ziet er niet fris uit voor zover te beoordelen op de foto.
    Dennis maak jij de kachel schoon met een vochtige doek?


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest - Pagina 2 Empty Re: Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest

    Bericht van harrielok za 24 sep 2016 - 13:37

    De roestvorming is van cosmetische aard en beïnvloed niet de werking van de kachel.
    Als iemand bewust de keuze maakt om zeer voordelig een extraflame ketty via internet te bestellen kan voor de verassing komen te staan dat de service gering is.
    Dit heeft te maken door de geringe marge op de kachel voor de verkoper.
    Is er al contact geweest met de verkoper?
    Er is vast wel iemand in Nederland die dit probleem wil verhelpen tegen marktconforme tarieven.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest - Pagina 2 Empty Re: Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest

    Bericht van erwin za 24 sep 2016 - 22:06

    die online verkoper zou ik gewoon vergeten, daar vreet je toch alleen maar je kas in op.
    de plaat onderaan bijwerken, valt nauwelijks op en kan mischien nog jaren mee.
    niet teveel aantrekken van de roest in de brandkamer en gewoon de eiken pellets verder stoken als ze daar tevreden van zijn.
    eer dat de brandkamer doorgeroest is, zijn de overige onderdelen al 6 keer versleten.

    ondertussen kontakt nemen met deze verkoper en vriendelijk vragen of ze service en onderdelen willen doen indien nodig.
    dat is op het eerste zicht de enige dealer van extraflame in de nabije omgeving (op 15km).
    achteraf bezien was de kachel misschien beter daar gekocht voor 226€ meer, maar het zij nu zo.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Dennisf
    Dennisf
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 29
    Registration date : 13-10-12

    Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest - Pagina 2 Empty Re: Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest

    Bericht van Dennisf za 24 sep 2016 - 23:20

    Hallo de kachel is van mijn buurman, hij maakt hem niet schoon met een natte doekjes, maar aangezien er roest onderaan de kachel zit kan het natuurlijk best eens met schoonmaken van de vloer te maken hebben. Hij heeft de kachel  niet via internet maar is bij hun in de "winkel" geweest. Daar heeft hij deze kachel incl de geweldige muur doorvoer meegekregen. Hij gaat volgende week in elk geval eerst de doorvoer veranderen en stook voorlopig maar even andere pellets. Dit is typisch een geval van goedgelovig zijn en heeft niets met goedkoop te maken. Hij vond het gewoon een mooie kachel en ja natuurlijk voor relatief weinig geld. Maar als je niet bekend bent in de business verwacht je gedegen advies en kwaliteit en niet deze rommel. Nogmaals iederen bedankt voor de reacties.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest - Pagina 2 Empty Re: Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest

    Bericht van erwin za 24 sep 2016 - 23:41

    leurt ook op 2dehands.be

    www.2dehands.be/huis-meubelen/woonkamer/kachels-haarden/pelletkachel-extraflame-ketty-edilkamin-top-merken-236912167.html

    mijn muis is uit mijn hand geglipt en op de misbruik knop gesprongen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest - Pagina 2 Empty Re: Extraflame Ketty na 1 jaar veel roest

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 26 apr 2024 - 18:51