van vinnus1 za nov 12, 2016 2:28 pm
Baileysker,als ik mijn mening hier over mag schrijven,vind ik dat een pelletkachel voor heel oude en mensen die niet zo best nog uit de voeten kunnen geen goede oplossing is.
Een pelletkachel is geen gaskachel die voortdurend kan blijven branden,en waar geen kopzorgen bij komen kijken.Ze moet regelmatig eens afkoelen om te kuisen en dit moet ook wel goed gebeuren.Er zijn heel veel mensen die zich in het avontuur storten van de pelletwereld maar het na een paar maanden niet meer zien zitten omdat ze het beu zijn.Gewoonlijk is de verkoper hiervoor verantwoordelijk,hij heeft de mooiste verhalen gekleurd ,en de nadelen die kunnen volgen door fouten van onwetendheid die sommige mensen kunnen maken verzwijgen ze liever ,anders verkopen ze niet.Er moeten pellets gekocht worden ,de pellets moeten ook ergens gestapeld worden en ook in de kachel gekapt worden.Kijk eens op 2de hands sites hoeveel,soms mooie en goede kachels er te koop staan.Heb je al eens afgevraagd hoe dit komt.Mensen laten zich soms opjutte door andere die zelf een paar weken hun kachel hebben en die zelf nog niet weten wat ze moeten doen als er iets fout loopt.Normaal gesproken zou iedereen die een kachel wil aanschaffen een dag moeten hier op forum alle voor en nadelen lezen.Dan pas zouden ze het maar in overweging nemen.Er zouden meer dan 60% minder ontgoochelde mensen zijn,en die zich ook hebben laten bedotten ,of hun vertrouwen hebben laten schenden.Een goede raad verzin voor je begint.Ben ik tevreden?Een dikke ja,maar voor ik hier aan begon heb ik 3 maand mij geinformeerd en ben bij mijn eerste aankoop nog bedrogen geweest door een niet bekwame verkoper,die kachels verkocht en niet wist wat voor of achterkant was.