Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 32 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 30 gasten

korando


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31485
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van erwin zo 1 okt 2017 - 21:06

    speelt geen rol, als de diameter maar zelfde is.
    de meeste installateurs zetten ook maar een gewone koord bij vervanging.
    die ze aankopen op een rol van 50 meter aan 1€ de meter of zo.
    de originele versterkte koord van edilkamin was hier trouwens veel sneller versleten als de gewone erna...


    Laatst aangepast door erwin op zo 1 okt 2017 - 21:21; in totaal 1 keer bewerkt
    avatar
    gaspar1000
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 117
    Leeftijd : 69
    Registration date : 14-02-09

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van gaspar1000 zo 1 okt 2017 - 21:19

    Goed, bedankt voor de info Erwin.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van erwin zo 1 okt 2017 - 21:21

    heb je soms last van muizen.
    misschien gaat er af en toe eentje aan de lucht inlaatbuis snuffelen en hindert ze de aangezogen lucht.
    niet om te lachen want is al gebeurt...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    gaspar1000
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 117
    Leeftijd : 69
    Registration date : 14-02-09

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van gaspar1000 ma 2 okt 2017 - 7:58

    Nog geen gezien binnen, er loopt hier wel een kater rond!
    avatar
    gaspar1000
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 117
    Leeftijd : 69
    Registration date : 14-02-09

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van gaspar1000 vr 6 okt 2017 - 22:52

    Update, de kachel heeft zonder problemen deze week gebrand zonder problemen,
    Het raarste is dat die fout op het scherm kwam na het groot onderhoud of na het kuisen van het rookkanaal en de vrouw zegt dat die fout ook vorige jaren na de poetsbeurt van het rookkanaal de kachel een paar keer in alarm ging.
    Erwin, ik heb intussen ook de test gedaan van de kacheldeur met papier en alles ziet er goed uit.

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van erwin za 7 okt 2017 - 13:25

    dan zal er niet veel aan de hand zijn.
    weten dat het na een paar keer uitvallen zichzelf oplost is al veel...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    gaspar1000
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 117
    Leeftijd : 69
    Registration date : 14-02-09

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van gaspar1000 do 2 nov 2017 - 16:15

    Het probleem is gevonden en voorlopig opgelost,
    het afdekplaatje van de rookkamer onder de vuurkorf was terug iets krom getrokken,
    ik heb wat bijgewerkt en een nieuwe afdichting gebruikt en de foutmelding is verdwenen.

    Het is zeker een gevoelig iets eigen aan de Piazzetta!

    Bedankt aan iedereen voor de info!
    avatar
    gaspar1000
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 117
    Leeftijd : 69
    Registration date : 14-02-09

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van gaspar1000 di 24 apr 2018 - 22:16

    Het is weer zover, een paar dagen terug groot onderhoud gedaan en terug
    opgestart en na 2 uren dezelfde foutmelding zoals vorige jaren na het groot onderhoud
    safety smoke ALF 1.
    Ik heb dan een splinter nieuw afdekplaatje op de rookkamer gemonteerd dat ik verleden
    jaar besteld had en dan opnieuw geprobeerd en na enige tijd zelfde fout!
    Deze winter geen enkel probleem gehad en in de koude periode brandde de kachel 24 op24 uur.
    Dat is nu al een paar jaar dezelfde fout na groot onderhoud, wat doet ik verkeerd.
    En het raarste is dat ik nooit weet wat de juiste oorzaak is, en na een paar keer brand ze
    gewoon verder.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van erwin di 24 apr 2018 - 22:21

    het zal heel moeilijk zijn de juiste oorzaak te vinden.
    je moet bijna een drukmeter op de kachel aansluiten om zeker te zijn dat de onderdruk verandert.
    en na een paar keer opstarten blijft de fout alweer weg.
    misschien een kachel heel vroeg gemaakt op een maandag...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van erwin za 29 sep 2018 - 13:44

    @ gaspar1000: is de fout dit jaar nog gekomen na het groot onderhoud ?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van Gast za 29 sep 2018 - 15:36

    Ik denk dat de oorzaak niet zo heel ver te zoeken is, de ALF1 is een onderdruk probleem dat voorkomt als de pressostaat geen onderdruk kan meten of te weinig.
    Meestal is dit een gevolg van asresten die tijdens het onderhoud in de gaten van de onderdrukmeting wordt geveegd. Als ik moet gokken zal dit bij de P962 in de rookgaskamer zijn(onder het klepje), vele mensen reinigen deze kamer wel, maar vegen zeer vaak de asresten in het kleine gaatje waar het lucht slangetje is aangekopppeld. en als daar assen in zitten, geen onderdruk of toch niet voldoende.
    Na het onderhoud luchtslangetjes los maken en zuiver maken, maar niet doen als ze nog zijn aangekoppeld.
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van harrielok za 29 sep 2018 - 16:45

    Gaspar 1000 heeft niet meer gereageerd zal wel opgelost zijn Slangetje loshalen van de druk sensor en doorblazen met perslucht als afsluiting van het grote onderhoud


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van erwin za 29 sep 2018 - 16:47

    de gegeven tips zijn prima.
    maar de drukdoos en het slangetje zijn vorig jaar nagezien, zie bericht 9.
    en de fout kwam toen nog...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van Gast za 29 sep 2018 - 17:03

    Maar van het slangetje zit er een ijzeren buisje van circa 15 cm met een bochtje vast gemaakt tegen de gietijzeren blok, dat buisje en vooral die bocht goed zuiver maken. Maar het zal wel opgelost zijn.
    avatar
    gaspar1000
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 117
    Leeftijd : 69
    Registration date : 14-02-09

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van gaspar1000 za 29 sep 2018 - 19:50

    Hallo iedereen, hier voor het ogenblik geen problemen meer, groot onderhoud gedaan deze zomer en dan een paar uren laten branden en alles was goed, nu de laatste week iedere avond een paar uren gestookt en ook zonder problemen.
    Wat de oorzaak was weet ik niet, maar ik heb wel het slangetje van de drukdoos zoals Stef700 van spreekt volledig ontkoppeld en met de mond schoon geblazen, is het daarvan ik weet het niet.
    Ik had die fout altijd na het groot onderhoud en dat was raar, ik dacht altijd dat het afdekplaatje niet goed was afgedicht op de rookkamer.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van erwin za 29 sep 2018 - 20:20

    waarschijnlijk zat de oorzaak in de bocht van dat ijzeren buisje.
    als het nog eens voorvalt weet je nu waar eerst kijken.
    wel straf dat soete in geluwe daar niet over sprak voor een nieuwe afdekplaat van ik weet niet hoeveel euro te bestellen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    gaspar1000
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 117
    Leeftijd : 69
    Registration date : 14-02-09

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van gaspar1000 za 29 sep 2018 - 20:34

    Het was door de elite pallets dat de kachel in de fout ging van Soete.
    Ik gebruik ze nog altijd nu.
    Vroeger had ze te veel korrels en kwam ze redelijk warm als ik keek naar State Stove ging ze
    naar 130a 140 graden en dat is veel nu is dat rond de 100 graden.
    eura
    eura
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 114
    Registration date : 07-01-14

    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van eura zo 30 sep 2018 - 15:35

    Hoi ,
    Wat dat buisje betreft kan ik dit heel goed beamen , tijdens mijn doe het zelf groot onderhoud heb ikzelf vastgesteld dat dit zo goed als verstopt was . Zeer eenvoudig te reinigen met borsteltje en wat perslucht , ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om de schoepen en de kamer van de rookgasventilator te reinigen , hier hing ook een hardnekkige aanslag op wat ook aanleiding gaf tot lawaaierige ventilator tijdens gebruik !
    Grtz

    Gesponsorde inhoud


    Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta P962 foutmelding SAFETY SMOKE

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr 26 apr 2024 - 17:59