van Gast do jan 11, 2018 9:07 pm
Erwin,
De naam van de verkoper en installateur wil ik niet vermelden, om me eventueel geen miserie op mijn nek te halen, maar op zijn site zijn er geen kachels meer te vinden van Edelkamin. Heb eens van iemand gehoord dat de invoerder hem de Edelkamin kachels heeft afgenomen, of dit waar is dat weet ik natuurlijk niet.
Vroeger stond er een open haard, die is verwijderd, en dichtgemetseld aan de voorkant.
De pelletkachel is langs de bestaande schouw geplaatst en de uitgang van de kachel is dus aangesloten op de originele schouw van de openhaard.
Er is geen schouwvoering geplaatst, want dat was helemaal niet nodig zei de verkoper, de schouw is binnenin 90 cm breed, en ongeveer 25 diep.
De parameters wil ik hebben, om te kijken wat dit allemaal juist betekend, en wat ik eventueel kan veranderen eraan, om het probleem van die vuile ruit op te heffen, en de kachel optimaal af te stellen.
Ik gebruik een combinatie van 50% witte en 50% bruine pellets van de Colruyt, heb al meerdere andere soorten gebruikt en dan is er nog veel meer roet op de kachelruit.