Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Pelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_lcapPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_voting_barPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_rcap 
steven
Pelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_lcapPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_voting_barPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_rcap 
pedro
Pelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_lcapPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_voting_barPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_rcap 
krusty
Pelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_lcapPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_voting_barPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_rcap 
Fleur
Pelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_lcapPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_voting_barPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_rcap 
ss
Pelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_lcapPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_voting_barPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_rcap 
jeanhup
Pelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_lcapPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_voting_barPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_rcap 
Philip
Pelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_lcapPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_voting_barPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_rcap 
Annejanne
Pelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_lcapPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_voting_barPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_rcap 
Maryline
Pelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_lcapPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_voting_barPelletkachel stilgevallen mcz thema  I_vote_rcap 

 

 Pelletkachel stilgevallen mcz thema

Ga naar beneden 
3 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyvr maa 16, 2018 5:44 pm

Had alarm A11 wat betekent defect pellettoevoer  mogelijke oorzaak 1)defect pelletten toevoer( technieker raadplegen. ik had dan toch geprobeerd opnieuw te starten maar lukte niet met melding A5 en dan nog eens melding A3. Te warme uitvoergassen en een te vervuild rookkanaal. schouw was 2 jaar geleden gekuist en aspot had ik 3 dagen gewacht. Nu had ik voor die 2 laatste pogingen de resterende pellets verwijderd en op de bescherming rond de toevoerslek geklopt om eventueel blokkerende pellets los te maken. Ik heb schouwveger laten komen en de schouw laten reinigen. Ik heb dan ook de uitlaat in de kachel gereinigd alsook volledig ontstoft. IK heb nu opnieuw geprobeerd te starten en krijg telkens alarm A3 wat wil zeggen :de temperatuur van het pellet reservoir overschrijd de voorziene veiligheidslimiet, of oververhitting van de structuur door onvoldoende warmteafvoer.
Deze 2 zaken zijn niet mogelijk mijn inziens ==> kachel en schouw gereinigd en volledig koude kachel. Ik heb ook de handelingen gevolgd om bij lege brander pot die eerst te vullen maar hier twijfels want er lagen een klein beetje pellets in brandpot maar heb nooit de toevoerslek horen draaien en plets horen vallen. Ik keek vanaf vulopening n&ar slek en heb die volgens mij niet zien draaien ;Toen sloeg de kachel op OFF stand. Dan nog eens geprobeerd en terug P3. Weet er iemand meer raad? En ook zou ik graag weten of de aanvoerslak bij starten enige tijd draait voor dat hij de melding aangeeft dat er geen pellets meer aanwezig zijn dan weet ik zeker of die vast of geblokkeerd zit. Want aan deze kan je moeilijk aan om er een beetje aan te wrikkelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyvr maa 16, 2018 6:48 pm

ik denk dat de worm vastzit en door al dat opstarten mogelijk de pelletmotor verbrandt.
is de verkoper al op de hoogte gebracht, gaat de snelste oplossing zijn...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Mauritsius
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Mauritsius


Man Aantal berichten : 308
Registration date : 09-10-17

Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyvr maa 16, 2018 7:22 pm

Een tijdje terug bracht ik een 10 tal zakken witte pellets mee v.d. Colruyt , bij gebruik zag ik dat er vele hele grote pellets in de zakken zaten ( 4,5 à 5 cm lang)
Toen die goed brandden hoorde ik in de kachel rare geluiden toen de pellets werden ingevoerd.
daarna de pelletreservoir helemaal geledigd , ook de wormrol en goed gestofzuigd.
Nu terug gevuld met Plospan , alles werkt zoals het hoort en hopelijk blijft het zo
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyvr maa 16, 2018 7:24 pm

TS hoort al 2 jaar rare geluiden bij de wonterspan pellets die zijn verkoper sterk aanraadde voor de garantie.

https://pellets.forummotion.com/t21p100-ervaringen-wonterspan-pellets#125500

dat hij eventuele herstellingskosten dan nu ook maar op zich neemt, van mij kreeg hij geen cent...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Mauritsius
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Mauritsius


Man Aantal berichten : 308
Registration date : 09-10-17

Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyvr maa 16, 2018 8:11 pm

Ja Erwin , als het eropaan komt sturen ze allemaal hun kat , behalve een enkeling die je de nijper op de staart zet.

Gelukkig vertrouwde ik dat rare geluid niet en heb ik alles gekuist en nagekeken ; onderaan de ingang van de wormrol lag veel pelletsmuis en zagemeel , waarschijnlijk blokkeerden die lange pellets het zaakje vooralleer de spiraal ze in smuis draaide.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyvr maa 16, 2018 8:18 pm

als de worm vastzit zeker niet blijven opstarten zoals TS deed.
veel kans op een verbrande pelletmotor of een afgebroken tandwiel in de reductiekast.
ook nooit wringen aan de worm zonder deze los te maken van de motor...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Pelletkachel stigevallen MCZ Thema   Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyvr maa 16, 2018 9:56 pm

Nu toch gelukt om enkel pelletinvoer te doen en dus motor is ok en de slek is niet geblokkeerd (althans nu niet meer) Maar de kachel opstarten lukt niet en geen alarm melding meer. Met thermostaat hoger te zetten en schakelaar op ON slaat display aan en doorloopt enkele codes en komt dan terug op OFF te staan......................;...Even gestopt met typen en verder naar kachel gezien en proberen , proberen en ja in gang gekregen maar deur geopend en water in branderpot gegoten want rook afvoer nog niet aangesloten (rook, rook!!) en hoofdschakelaar uitgezet. Ik heb op het bedienings-display aan kachel waar ik alle vorige keren het schakelaartje opp ON heb laten staan i.p.v. REMOTE (is via de thermostaat zoals in handleiding voorgeschreven.
Morgen verder proberen opnieuw maar eerst nog iets te reinigen volgens boekje om de 180 dagen (wat dus ook nog nooit gebeurd is in die 2,5 jaar. Achter de asbak plaat wegnemen (3 boute). Daar kan het denk ik toch niet veel vervuild zijn? Dan zal ik de kachel terug plaatsen en proberen te starten met thermostaat (schakelaartje op REMOTE en als het niet lukt op ON. Maar wat is dan de oorzaak iets defect in printplaat? Antennetje aan kachel? Op zender/thermostaat geen tekentje te zien van te lage batterij? Raad is welkom.
Ik laat nog iets weten.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyvr maa 16, 2018 9:59 pm

is uw verkoper gestopt of wat ?
scheelde niet veel of je had de brandweer kunnen bellen...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Pelletkachel stilgevallen mcz thema   Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyvr maa 16, 2018 10:07 pm

nee helemaal niet maar die konden maar ten vroegste dinsdag komen. Heb geen bijverwarming en met dat het terug redelijk kouder word, daarmee en eerlijk gezegd ook wel de nieuwsgierigheid hoe het werkt.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyvr maa 16, 2018 10:19 pm

hoeveel zakken pellets zijn er in de kachel gegaan afgelopen 2.5 jaar.
mischien is het beter dat ze dinsdag eerst een grondig groot onderhoud doen.
tot dan op noodbediening stoken (schakelaartjes op on en minimum) dan zit je niet helemaal in de kou...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyvr maa 16, 2018 10:39 pm

234 zakken dus 3510kg. Ik had al gvraagd om onderhoud en dit was nu voor eind stooksizoen (mei voorzien)
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyvr maa 16, 2018 11:26 pm

A05 kan ook wijzen op een verstopte kachel.
als het een defect op de print zou zijn, daar kun je zelf niets aan doen...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009


Laatst aangepast door erwin op vr maa 16, 2018 11:34 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyvr maa 16, 2018 11:33 pm

Ik zie niet waar er nog een verstopping zou kunnen zijn. achter die plaat dat zie ik morgen. En inderdaad als de kachel niet verder wil doorbranden ben ik op het eind van mijn mogelijkheden en is het aan de leverancier.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyvr maa 16, 2018 11:39 pm

een verstopping zit tussen de inlaat en de uitlaat.
vaak de kanalen van de warmtewisselaar of de kamer van de rookgasventilator.
maar laat die maar dicht als je geen reserve dichting in huis hebt...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyza maa 17, 2018 3:58 pm

ja deze morgen verder gedaan en toch die rookkamer open gedaan en ja helaas..........die joint gebroken. bestaat uit dezelfde materie als deze klein aan de achterkant maar is wel dunner en was direct gebroken en dit is bijna niet te repareren. Gebeld naar verkoper en die vertelde mij dat ik die zo god mogelijk herstel kon verder gebruiken tot maandag als winkel terug open is. Is ies heel anders die ze gebruiken een soort ronde koord die kleeft. Nu kakel verder afgewerkt en met schakelaartje op kachel op remote (en starte wat gisteren niet lukte voor reiniging) De meldingen die ik gezien had gisteren moeten toch P3 en geweest zijn ipv A's dat zijn vrouw zegde. Die P's staan niet in het boekje maar die hebben betrekking op het 2de schakelaartje. MIN en Max stand. Maar staat dus altijd op Medium. en zijn niet echt alarmen maar meldingen . Maar waarom die dit deed is mij onbekend. Nu werkt die weer maar vervang maandag die joint en word er een afspraak gemaakt voor na siezoen . Dan kijken zij volgens zijn zeggen ook nog eens god de ventilatoren na.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyza maa 17, 2018 4:28 pm

goed dat het weer warm is in huis.
maar wees aub voorzichtig tot maandag.
als er CO lekt langs de gebroken dichting ruik je het niet.
misschien best de kachel 's nachts niet laten branden tot dan...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyza maa 17, 2018 6:26 pm

Ok ik zet die veel lager s'nachts zodoende dat deze niet of heel miniem aanslaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyza maa 17, 2018 10:01 pm

kijk dan ook eens in de brandpot als je hem lager zet s' avonds.
omdat je eerder schreef dat je maar om de week de kachel kuist.
als de kachel s' nachts eens aanslaat met de brandpot vol koek kans dat de ruit eruit knalt.
het is maar een raad...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyzo maa 18, 2018 11:57 am

??? Dat wist ik niet en is daar een verklaring voor?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyzo maa 18, 2018 1:42 pm

veel rook bij de opstart en dan de vlam er laat in kan een serieuze knal geven.
als de druk niet weg kan kan de ruit het begeven (zwakste schakel)
daarom staat in elke handleiding de brandpot kontroleren/eventueel reinigen voor het opstarten.
overbodig denken velen, maar dan ook niet klagen als er toch iets gebeurt...

en als je lang geniet wil hebben van uw kachel laat dan de wonterspan pellets eruit als ze veel asse en koek geven.
verschillende verkopers zijn er al mee gestopt wegens te veel klachten van de klanten.
uw kachel heeft het active systeem dus is niet zo kieskeurig.
een paar zakken testen van verschillende merken en je gaat snel het verschil zien...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Adeo
Pellet
Pellet
Adeo


Man Aantal berichten : 167
Registration date : 22-02-11

Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyzo maa 18, 2018 7:47 pm

Heeft de MCZ Thema niet ergens bovenin een explosieluikje zoals bij de Puros Pelletkachel ? Question

_________________
Puros Nevis en Artel JuliaNext
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyzo maa 18, 2018 7:50 pm

ik denk het niet.
en als er een luikje is wil nog niet zeggen dat je daarom een week met koek moet stoken.
de brandpot kan overlopen met de valbuis vol pellets tot aan de worm.
een blokkerende worm en defecte pelletmotor valt dan nog mee.
maar de vlam onderaan in de volle pelletbak kun je beter niet meemaken...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyma maa 19, 2018 12:32 am

Ik heb ooit zo'n plof gehad met mijn Thermorossi en daar heeft die klep bovenaan zijn werk gedaan Arrow druk weg.
Gloeikaars vervangen en alles werkte terug prima.
Wat ik me nu wel afvraag, kan die druk niet weg via de normale rookgasafvoer ?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyma maa 19, 2018 12:44 am

de druk zoekt de minste weerstand volgens mij.
vroeger hier eens gelezen dat de komplete deur bij iemand door de kamer vloog.
waarschijnlijk te sterk glas...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Emptyma maa 19, 2018 12:56 am

Ik heb bij mijn P958 nog geen zo'n klepje ontdekt Sad .
Was bij die Thermorossi een eenvoudig maar wel doeltreffend systeempje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel stilgevallen mcz thema    Pelletkachel stilgevallen mcz thema  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Pelletkachel stilgevallen mcz thema
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» ervaringen mcz thema
» Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor
» deville kachels

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: