T-stuk schouw vervangen... Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 24 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
T-stuk schouw vervangen... I_vote_lcapT-stuk schouw vervangen... I_voting_barT-stuk schouw vervangen... I_vote_rcap 
steven
T-stuk schouw vervangen... I_vote_lcapT-stuk schouw vervangen... I_voting_barT-stuk schouw vervangen... I_vote_rcap 
pedro
T-stuk schouw vervangen... I_vote_lcapT-stuk schouw vervangen... I_voting_barT-stuk schouw vervangen... I_vote_rcap 
krusty
T-stuk schouw vervangen... I_vote_lcapT-stuk schouw vervangen... I_voting_barT-stuk schouw vervangen... I_vote_rcap 
Fleur
T-stuk schouw vervangen... I_vote_lcapT-stuk schouw vervangen... I_voting_barT-stuk schouw vervangen... I_vote_rcap 
ss
T-stuk schouw vervangen... I_vote_lcapT-stuk schouw vervangen... I_voting_barT-stuk schouw vervangen... I_vote_rcap 
jeanhup
T-stuk schouw vervangen... I_vote_lcapT-stuk schouw vervangen... I_voting_barT-stuk schouw vervangen... I_vote_rcap 
Philip
T-stuk schouw vervangen... I_vote_lcapT-stuk schouw vervangen... I_voting_barT-stuk schouw vervangen... I_vote_rcap 
Annejanne
T-stuk schouw vervangen... I_vote_lcapT-stuk schouw vervangen... I_voting_barT-stuk schouw vervangen... I_vote_rcap 
Maryline
T-stuk schouw vervangen... I_vote_lcapT-stuk schouw vervangen... I_voting_barT-stuk schouw vervangen... I_vote_rcap 

 

 T-stuk schouw vervangen...

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Chriske
Pelletkachel
Pelletkachel
Chriske


Man Aantal berichten : 743
Registration date : 29-02-16

T-stuk schouw vervangen... Empty
BerichtOnderwerp: T-stuk schouw vervangen...   T-stuk schouw vervangen... Emptyma dec 17, 2018 10:39 am

ik zou het T stuk buiten anders monteren met het potje opzij ,om de veertien dagen horizontale buis uitzuigen .....

ben ik ook van plan. Er is wel wat aanpaswerk nodig.
Er liggen een paar nieuwe(andere) onderdelen klaar. Ik wacht op wat bestendiger weer want het zal effe werk zijn.
Alle buizen(buiten) moeten terug los en een beetje omhoog worden geschoven om het nieuwe T-stuk te kunnen monteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

T-stuk schouw vervangen... Empty
BerichtOnderwerp: Re: T-stuk schouw vervangen...   T-stuk schouw vervangen... Emptyma dec 17, 2018 11:11 am

ipv. een T-stuk met het potje opzij een 90° bocht met reinigingsluik en makkelijk reinigen in 2 richtingen...

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Chriske
Pelletkachel
Pelletkachel
Chriske


Man Aantal berichten : 743
Registration date : 29-02-16

T-stuk schouw vervangen... Empty
BerichtOnderwerp: Re: T-stuk schouw vervangen...   T-stuk schouw vervangen... Emptyma dec 17, 2018 12:23 pm

In specs. van die link staat dat de isolatie van de buis een dikte heeft van 32.5mm. Dat klopt helemaal niet met de dikte van de isolatie van mijn buizen. Gemeten met de inox buizen(2x 0.6mm) erbij kom ik amper aan 25mm. Dus die stukken zijn van een andere fabrikant. Onze noorderburen hebben blijkbaar andere buizen.
Dat gaat zeker niet passen.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

T-stuk schouw vervangen... Empty
BerichtOnderwerp: Re: T-stuk schouw vervangen...   T-stuk schouw vervangen... Emptyma dec 17, 2018 12:37 pm

vermoedelijk deze fabrikant.
er bestaan zelfs T-stukken met reinigingsluik, val niet achterover van de prijzen...

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Chriske
Pelletkachel
Pelletkachel
Chriske


Man Aantal berichten : 743
Registration date : 29-02-16

T-stuk schouw vervangen... Empty
BerichtOnderwerp: Re: T-stuk schouw vervangen...   T-stuk schouw vervangen... Emptyma dec 17, 2018 1:03 pm

Da zijn inderdaad prijzen om 'U' tegen te zeggen.
281€ voor echte bocht met (klein)kijkraampje of 444€ voor een volwaardig T-stuk met deurtje... Shocked

Met de stukken die ik nu heb slechts 120€. De enige toegeving die ik moet doen is dat de buis die van de kachel naar de schouw gaat(door de muur dus) wordt een zwarte niet geïsoleerde. Maar die zwarte wordt op lengte gezaagd en 'ziet geen daglicht'. het T-stuk zit namelijk (ongeveer) een centimeter in de buitenmuur.
En neen, er is helemaal geen gevaar voor brand in huis, vermits de schouw door een oude schoorsteen loopt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chriske
Pelletkachel
Pelletkachel
Chriske


Man Aantal berichten : 743
Registration date : 29-02-16

T-stuk schouw vervangen... Empty
BerichtOnderwerp: Re: T-stuk schouw vervangen...   T-stuk schouw vervangen... Emptyma dec 17, 2018 2:20 pm

Ik overweeg toch even om eentje te kopen zoals op die site.
Heb ondertussen een half uurke aan 't chatten geweest met diene heer van dat bedrijf uit de laatste link.
Blijkbaar zijn die buizen en onderdelen niet compatibel met mijn systeem.
In mijn geval kost dat T-stuk 80/130 dan 413€

Maar zal helaas verder op zoek moeten naar een T-stuk dat wél op mijn buizen past.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

T-stuk schouw vervangen... Empty
BerichtOnderwerp: Re: T-stuk schouw vervangen...   T-stuk schouw vervangen... Emptyma dec 17, 2018 2:45 pm

een enkelwandig T-stuk met luikje van 50€.
goed inpakken met glaswol en een kastje errond maken.
is maar een idee...

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Mauritsius
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Mauritsius


Man Aantal berichten : 308
Registration date : 09-10-17

T-stuk schouw vervangen... Empty
BerichtOnderwerp: Re: T-stuk schouw vervangen...   T-stuk schouw vervangen... Emptyma dec 17, 2018 6:16 pm

En dat kan aardig meevallen, vroeger had ik een kolen / hout -verwarmingsketel en zo isoleerde ik de schouw ook , daarna uitbekleden met dunne aluminium plaat en spanbanden in metaal of poprevetten
Bij "rockwool isolatie " kan je wel stijve glaswol schalen kopen in diverse maten( en betaalbaar ! )
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





T-stuk schouw vervangen... Empty
BerichtOnderwerp: Re: T-stuk schouw vervangen...   T-stuk schouw vervangen... Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
T-stuk schouw vervangen...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Andermans geklungel oplossen !!!
» t-stuk met dop
» brandkorf vervangen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: