Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 50 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 50 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW Empty Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW

    Bericht van Gast do jan 16, 2020 6:53 am

    Beste leden,

    Ik heb sinds kort samen met mijn vriendin een edilkamin funny gekocht. Hiervoor is al iemand langs geweest om af te stellen en te reinigen, omdat wij vonden dat deze weinig warmte gaf.

    De ruimte die dient verwarmd te worden is ongeveer een 80m² op 2.5m hoog.

    We vinden sinds ze afgesteld is dat ze wel wat beter warmte geeft, maar toch is het moeilijk om rond de 21 a 22 graden te behalen.
    Desondanks maakt het geen of weinig verschil uit welke pellets we gebruiken. De ene geeft een halve graad meer dan de andere, maar grote verschillen merken we niet.

    Zelf hebben we de technieker al eventjes terug gecontacteerd met dit probleem en zijn antwoord is zet ze dan eens op P3. Dit heeft jammer genoeg geen of weinig effect.

    Misshien hier iemand die een idee kan hebben vanwaar dit probleem zich kan voordoen ?

    Geen idee of jullie iets meer zijn met het feit dat de ruit niet zo heel vuilt wordt, maar er precies wel een zwart laagje op de rug komt. Ik kuis de kachel elke ochtend standaard en om de 2 dagen de 4 buisjes onderaan. 1 x per week ook het T-stuk waar dan wel wat is in zit.
    Ik vind zelf ook wel dat het verbuik vrij hoog ligt naargelang de warmte die we ervoor terug krijgen Smile

    Groetjes,

    Bjorn
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW Empty Re: Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW

    Bericht van erwin do jan 16, 2020 2:21 pm

    als ik het goed begrijp is de kachel tweedehands gekocht.
    80m2 is geen kleine ruimte.
    hoe is de isolatie en trekt de schouw niet te hard...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW Empty Re: Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW

    Bericht van Gast vr jan 17, 2020 5:51 pm

    Erwin,

    Klopt. Kenissen deden deze weg en daar werkte ze wel naar behoren. Zijn er misschien gegevens die ik je best even kan geven om zelf meer inzicht te krijgen ofzo ? Ik heb wel een mooie vlam, weinig vuil op het ruitje, maar enkel vind ik dat ze wat weinig warmte uitblaast.

    De schouw is volledig nieuw geplaatst en gaat eigenlijk van de pellet uit horizontaal met eerst 1 bocht ban 45 graden vervolgens terug horizontaal door de muur en dan komt ze in onze veranda uit (gesloten bebouwing), daar gaat ze recht omhoog langs het veranda dak naar  buiten en steekt ze een stukje boven de dakgoot uit in open lucht.

    Als ik bij mij ouders voor de pellet ga staan op bijvoorbeeld 20cm ofzo kan ik er geen 2 minuten blijven staan, ondanks dat hun kachel op een klein pitje staat (dit is ook een edilkamin, maar wel maar 9KW). Als ik voor de onze ga staan is het wel warm, maar kan ik er wel gerust een tijdje voor blijven staan op dezelfde 20CM.

    De ruimte hier is wel wat groter en qua isolatie van het huis zal het bij mij ouders wel beter zitten dan hier aangezien we nog wat werken te doen hebben.

    Ook het verbruik ligt wel een stukje hoger. Dat vinden we niet zo erg, maar dan veracht ik ook wel dat het hier toch wel een lekkere 22 graden is ipv 19.5 of 20.5 Smile .

    Ik weet hoe ik in de setup raak dus indien je wat wil weten hoor ik het graag en geef ik je de gegevens door. Wel even erbij melden dat je de gegevens wilt wanneer ze draait of wanneer ze uit is Smile.

    Alvast bedankt.


    Laatst aangepast door Bjorn136 op vr jan 17, 2020 5:58 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Schouw vergeten te melden)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW Empty Re: Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW

    Bericht van erwin vr jan 17, 2020 7:32 pm

    leonardo vanop afstand afstellen is meestal een straatje zonder einde.
    en er kan veel te veel mis gaan...

    ik weet niet wie de kachel is komen afstellen en reinigen.
    maar misschien kun je robby lowet op 3 km van uw deur eens laten komen kijken.
    als de kachel ontploft ben jij het niet geweest. Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW Empty Re: Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW

    Bericht van Gast di jan 21, 2020 6:21 am

    Erwin,

    Ik ben zaterdag eens langs gegaan bij Robby. zijn naam was al eens gevallen bij kennissen van mij die ook hun kachel laten onderhouden/afstellen door Robby.

    Ik heb hem zaterdag mijn probleem ook uitgelegd terwijl ik ook terug wat pellets ging halen.
    Robby is ne vriendelijke kerel en heeft direct gekeken wanneer hij kon langkomen.

    Gisteren avond is hij even hier geweest voor de pelletkachel opnieuw af te stellen. Ik vond al dat hij vrij snel langs kon komen (waar ik heel blij mee was) en hij heeft echt zijn tijd genomen om zijn werkgoed te doen.

    Tijdens dat hij even moest wachten hebben we ook een leuke babbel gehad over vanalles en nog wat en toen hij na een uurtje gok ik klaar was brandde mij kacheltje zoals het moet.

    Gisteren heb ik echt kunnen genieten van de pelletkachel en heb ik ze zelfs wat kleiner moeten draaien na 1.5 uur branden, omdat het mij hier zelfs te warm werd.

    Dus bij deze wil ik jou Erwin bedanken voor het advies als ook Robby Lowet zelf voor zijn uitstekende werk.

    Hier is al zeker en vast een tevreden klant bij voor robby Smile.

    Groetjes,

    Bjorn
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW Empty Re: Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW

    Bericht van francky di jan 21, 2020 11:24 am

    Ik heb de zelfde kachel is 12 kw als ik die op vier zet loop je hier buiten van de warmte.
    En klein is het hier niet 10 m x 5m met een veranda aangebouwd .
    ik heb hem reeds 9 jaar en ken hem ook van binnen en buiten .Juist eens een nieuwe gloeikaars moeten steken. Dus hier ook super tevreden.
    Blij dat het probleem opgelost is gr


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW Empty Re: Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW

    Bericht van erwin di jan 21, 2020 1:05 pm

    bij een tweedehands kachel weet je nooit wat er allemaal verandert is aan de parameters.
    als hij nu brandt zoals het moet best alle waarden van de parameters noteren en goed bijhouden.
    spaart een hoop tijd en werk als de print ooit moet vervangen worden en de kachel weer op fabrieksinstellingen staat...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW Empty Re: Weinig warmte & warmtebehoud Edilkamin Funny 11KW

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 5:46 am