Heb een MCZ, reeds 2 jaar,stream. Na in panne te zijn gevallen met mijn andere kachel vandaag(ecoteck monica), 12 jaar oud, heeft mijn MCZ nu ook de geest gegeven. Krijg de melding defekte pellettoevoerA11! Dit wil dus zeggen dat ik een dealer of verkoper dien te contacteren. Zit nu dus zonder verwarming en gelukkig dat het niet koud is. Denk eraan om toch eventueel gas te laten leggen zodat ik niet zonder verwarming zit.
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
4 plaatsers
MCZ defekte pellettoevoer A11
MARC HAELMAN- Pellet
- Aantal berichten : 65
Registration date : 21-09-13
- Bericht nummer 1
MCZ defekte pellettoevoer A11
Hallo, misschien staat dit bericht niet op zijn plaats maar vond niets anders.
Heb een MCZ, reeds 2 jaar,stream. Na in panne te zijn gevallen met mijn andere kachel vandaag(ecoteck monica), 12 jaar oud, heeft mijn MCZ nu ook de geest gegeven. Krijg de melding defekte pellettoevoerA11! Dit wil dus zeggen dat ik een dealer of verkoper dien te contacteren. Zit nu dus zonder verwarming en gelukkig dat het niet koud is. Denk eraan om toch eventueel gas te laten leggen zodat ik niet zonder verwarming zit.
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32462
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 2
Re: MCZ defekte pellettoevoer A11
2 kachels op dezelfde dag in panne dat is natuurlijk dikke pech.
de bak leegmaken, kijken of er geen vreemd voorwerp de boel verstopt en de worm goed stofzuigen...
de bak leegmaken, kijken of er geen vreemd voorwerp de boel verstopt en de worm goed stofzuigen...
- Bericht nummer 3
Bedankt Erwin voor de raad. Via via via vernomen dat dit model nu en dan last heeft van "plotse" meldingen van storing. Kachel resetten bleek in dit geval genoeg om het euvel te verhelpen. Voor mijn Ecoteck Monica zal het echter een nieuwe pelletmotor worden. Reeds gebeld naar Avantis in Vichte en morgen gaan afhalen. Nogmaals bedankt voor de raad, grtn marc
erwin- Admin
- Bericht nummer 4
als de ecoteck monica gemaakt is de total pellets van 4 cm uit de kachel laten.
zou kunnen dat de pelletmotor te zwaar belast is geweest door die te kraken...
zou kunnen dat de pelletmotor te zwaar belast is geweest door die te kraken...
Registration date : 08-08-19
- Bericht nummer 5
Mijn MCZ Musa heeft ook problemen.
Net nu in de voormiddag 't zonnetje volop scheen en 't niet koud was.... kachel uitgekuist, en volledig tot boven volgedaan met pellets natuurlijk
Alle pellets eruit, gestofzuigd, kachel terug aan en paar keren geprobeerd, maar telkens weer die A11 fout..... reductiemotor.
Installateur is al aan zijn weekend begonnen. Had ik onmiddellijk gebeld was die er nog wel, maja, alles moest toch leeg, en voor 't zelfde geld kreeg ik 't wel in orde.
Gelukkig heb ik nog wel een andere kachel, maar die staat wel andere kant vh huis. beter dat dan helemaal niks!
Net nu in de voormiddag 't zonnetje volop scheen en 't niet koud was.... kachel uitgekuist, en volledig tot boven volgedaan met pellets natuurlijk
Alle pellets eruit, gestofzuigd, kachel terug aan en paar keren geprobeerd, maar telkens weer die A11 fout..... reductiemotor.
Installateur is al aan zijn weekend begonnen. Had ik onmiddellijk gebeld was die er nog wel, maja, alles moest toch leeg, en voor 't zelfde geld kreeg ik 't wel in orde.
Gelukkig heb ik nog wel een andere kachel, maar die staat wel andere kant vh huis. beter dat dan helemaal niks!
erwin- Admin
- Bericht nummer 6
probeer eens of hij zo gaat draaien: https://www.youtube.com/watch?v=7k9F9e8vTgU
indien niet werk voor de installateur.
soms opgelost met software resetten en in slechtste geval een nieuwe pelletmotor van +-110€...
indien niet werk voor de installateur.
soms opgelost met software resetten en in slechtste geval een nieuwe pelletmotor van +-110€...
- Bericht nummer 7
't lukt niet, 't model is ook wat anders, ik heb die knopjes die je kan verschuiven bv niet....
Terug naar fabrieksinstellingen kan ik eventueel wel proberen.
Terug naar fabrieksinstellingen kan ik eventueel wel proberen.
erwin- Admin
- Bericht nummer 8
wacht dan maar op de installateur.
naar fabrieksinstelling dan moet er waarschijnlijk opnieuw afgesteld worden...
naar fabrieksinstelling dan moet er waarschijnlijk opnieuw afgesteld worden...
- Bericht nummer 9
Elektrisch vuurtje bij mij nu zie
Annejanne- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09
- Bericht nummer 10
Oei, en de stroom kost zoveel geld....
- Aantal berichten : 1157
- Bericht nummer 11
Ja, en maakt veel lawaai, was een kleintje voor in de badkamer.
Gelukkig heb ik nog een andere pelletkachel, kleiner en achteraan. Met de deur vd living dicht is het nu in de keuken toch een 17 graden.
Het elektrisch heeft niet zo lang aan gestaan.
Pellets vliegen er wel door want kachel staat op hoogste stand.
Living is wel Brrrr koud.
Keuzes maken zeker hé.
Choose your battles/war.
Gelukkig heb ik nog een andere pelletkachel, kleiner en achteraan. Met de deur vd living dicht is het nu in de keuken toch een 17 graden.
Het elektrisch heeft niet zo lang aan gestaan.
Pellets vliegen er wel door want kachel staat op hoogste stand.
Living is wel Brrrr koud.
Keuzes maken zeker hé.
Choose your battles/war.
erwin- Admin
- Bericht nummer 12
werkt de kachel al terug ?
- Bericht nummer 13
Ja hoor, is gelukkig terug in orde.
Bij de schroef niets te zien.
Het was blijkbaar de motor.
Lijkt me wel wat vlug dat die motor kapot is. Dacht dat mcz zo een "beest" was?
Waarschijnlijk afgezien door dat stuk dat er vorig jaar in zat...
Bij de schroef niets te zien.
Het was blijkbaar de motor.
Lijkt me wel wat vlug dat die motor kapot is. Dacht dat mcz zo een "beest" was?
Waarschijnlijk afgezien door dat stuk dat er vorig jaar in zat...
erwin- Admin
- Bericht nummer 14
2.5 jaar is snel, maar zou kunnen dat hij vorig jaar een krak gehad heeft.
mijn pelletmotor draait al de 13e winter wel nog nooit de schroef geblokkeerd...
mijn pelletmotor draait al de 13e winter wel nog nooit de schroef geblokkeerd...
- Bericht nummer 15
Laat ons hopen dat het nu voor eens en altijd goed is
MARC HAELMAN- Pellet
- Bericht nummer 16
Weeral prijs met de melding A11-toevoer pellets bij MCZ Air 2,0.
Niet de eerste keer, vorig jaar ook reeds last van gehad. Denk morgen eens alle pellets eruit en eens stofzuigen. Installateur onlangs tussengekomen en sprak van een defekt kabeltje die pelletmotor aandrijft. Nieuw kabeltje geplaatst en alles ok. Na 2 dagen terug verschillende malen tussenkomst A11. Niet leuk en gelukkig niet te koud. Vrees voor mijn pelletmotor.......Morgen meer nieuws.......
Niet de eerste keer, vorig jaar ook reeds last van gehad. Denk morgen eens alle pellets eruit en eens stofzuigen. Installateur onlangs tussengekomen en sprak van een defekt kabeltje die pelletmotor aandrijft. Nieuw kabeltje geplaatst en alles ok. Na 2 dagen terug verschillende malen tussenkomst A11. Niet leuk en gelukkig niet te koud. Vrees voor mijn pelletmotor.......Morgen meer nieuws.......
erwin- Admin
- Bericht nummer 17
toevallig iets gevonden over een defecte hall-sensor op het printje van de pelletmotor die zelfde fout geeft.
voor een leek een nieuwe motor maar een elektronica hersteller kan dit wss maken voor een paar euro...
https://www.befr.ebay.be/itm/324490444203?hash=item4b8d233dab:g:m~YAAOSwDPtfwP-m
voor een leek een nieuwe motor maar een elektronica hersteller kan dit wss maken voor een paar euro...
https://www.befr.ebay.be/itm/324490444203?hash=item4b8d233dab:g:m~YAAOSwDPtfwP-m
- Bericht nummer 18
Ondertussen heb ik hem na 3 pogingen weer aan de gang gekregen. Ik bekijk je voorstel eens Erwin, bedankt voor de raad, thanks
erwin- Admin
- Bericht nummer 19
die magnetische sensor controleert of de pelletmotor draait als ik het goed begrijp.
kijk eens of je aan dat printje geraakt en voorzichtig schoonmaken met een oorstokje en ontsmettingsalcohol...
kijk eens of je aan dat printje geraakt en voorzichtig schoonmaken met een oorstokje en ontsmettingsalcohol...
- Bericht nummer 20
Bericht ingesproken bij mijn "technieker".......Nog geen reactie gekregen. Ook sms verstuurd zonder tegenreactie........
Via een oud-technieker en telefonisch kontakt gerustgesteld dat het inderdaad de pelletmotor niet kan zijn, ofwel zit die vast ofwel is hij los. Na verschillende pogingen toch aan de praat gekregen, deze morgen geen problemen bij het opstarten. Moet inderdaad de sturing zijn, printplaat dus.....
Via een oud-technieker en telefonisch kontakt gerustgesteld dat het inderdaad de pelletmotor niet kan zijn, ofwel zit die vast ofwel is hij los. Na verschillende pogingen toch aan de praat gekregen, deze morgen geen problemen bij het opstarten. Moet inderdaad de sturing zijn, printplaat dus.....
erwin- Admin
- Bericht nummer 21
vermoedelijk ergens slecht kontakt op printje van pelletmotor.
jammer genoeg niet apart verkrijgbaar. pelletmotor vervangen zal wss enige oplossing zijn...
jammer genoeg niet apart verkrijgbaar. pelletmotor vervangen zal wss enige oplossing zijn...
- Bericht nummer 22
Branderpotje MCZ 2,0 air gebarsten en beetje doorgebrand. Doet gelukkig nog dienst. Nu op zoek naar een (betaalbaar) branderpotje........
erwin- Admin
- Bericht nummer 23
daar kun je mee stoken tot de bodem eruit valt. googelen op mcz 41301402101V geeft verkooppunten.
dan zijn total pellets ook slecht voor de kachel.
dan zijn total pellets ook slecht voor de kachel.
- Bericht nummer 24
Bedankt Erwin, ondertussen besteld bij Kerger, Edingen.......
MARC HAELMAN- Pellet
- Bericht nummer 25
Dindag besteld en vandaag geleverd met B post.......