Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 66 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 64 gasten

grossard.rob


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    storing manca depress edilkamin point

    martje
    martje
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 7
    Registration date : 09-01-15

    storing manca depress edilkamin point  Empty storing manca depress edilkamin point

    Bericht van martje vr 6 maa 2020 - 18:13

    ik had storing manca depress op mijn edilkamin point, waarschijnlijk de schoorsteen te vuil, alles schoon gemaakt, nieuwe afdichting voor de uitlaat gas ventilator geplaatst, nu wil ik hem proberen, maar krijg hem niet uit zijn storing, ik hen geen reset knop op de achterkant maar wel een vacuum meter waar een slangetje van naar de verbrandingsruimte loopt, ik denk dat deze gereset moet worden, maar ik weet niet hoe?

    groeten Martje
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    storing manca depress edilkamin point  Empty Re: storing manca depress edilkamin point

    Bericht van erwin vr 6 maa 2020 - 20:02

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    die drukmeter kun je niet resetten.
    in de handleiding staat wat je allemaal moet nakijken.
    veel kans dat het slangetje verstopt is of de drukmeter vuil of defect...  

    AL8 geen onderdruk
    treedt op wanneer er onvoldoende trek is in de aanzuigleiding van koude lucht
    • Verstopte schoorsteen
    • Verstopte leiding koude lucht
    • Defecte drukschakelaar
    • Defecte of verstopte siliconenleiding
    • Deur niet goed gesloten


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    martje
    martje
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 7
    Registration date : 09-01-15

    storing manca depress edilkamin point  Empty Re: storing manca depress edilkamin point

    Bericht van martje vr 6 maa 2020 - 20:21

    Klopt maar anders als je hem aanzetten, begon gelijk de worm te draaien, en begon hij zijn onderdruk te meten, echter nu na inderdaad alarm 8 komen er direct al geen pellets......ik zal morgen eens op de siliconen slang blazen richting vuurplaats, er zit op de meter nog een aansluiting voor een slangetje, ik dacht misschien moet je daar op zuigen of blaze om hem uit zijn noodstand te halen,

    groeten martje
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    storing manca depress edilkamin point  Empty Re: storing manca depress edilkamin point

    Bericht van erwin vr 6 maa 2020 - 20:25

    die komt vanzelf uit noodtoestand als hij weer onderdruk meet.
    slangetje uitblazen en kontroleren of er geen scheurtjes in zijn...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    storing manca depress edilkamin point  Empty Re: storing manca depress edilkamin point

    Bericht van erwin vr 6 maa 2020 - 21:29

    als het slangetje of de drukdoos stuk zou zijn, kun je tijdelijk de kontakten doorverbinden om niet in de kou te zitten.
    enkel in geval van nood natuurlijk, en onthouden dat de kachel niet uitvalt bij verstopping of open deur...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    martje
    martje
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 7
    Registration date : 09-01-15

    storing manca depress edilkamin point  Empty Re: storing manca depress edilkamin point

    Bericht van martje za 7 maa 2020 - 15:16

    ongelooflijk..... ik zet de compressor op het slangetje ...plof, zwart stof, alles weer aangesloten en hij start zo weer op, Erwin bedankt voor je hulp.

    groeten Martje
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    storing manca depress edilkamin point  Empty Re: storing manca depress edilkamin point

    Bericht van erwin za 7 maa 2020 - 15:36

    ik dacht wel dat het zoiets was, als het slangetje verstopt is kan de druksensor geen onderdruk meten.
    de kachel en de schouw kuisen was waarschijnlijk niet nodig maar die zijn nu ook ineens proper.
    nog deze tip: nooit met de compressor in de druksensor blazen want meestal is deze dan stuk...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    martje
    martje
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 7
    Registration date : 09-01-15

    storing manca depress edilkamin point  Empty Re: storing manca depress edilkamin point

    Bericht van martje za 7 maa 2020 - 18:31

    nee ik heb de andere kant op geblazen vanaf de druk doos naar de vuurplaats en heel voorzichtig niet gewoon inknijpen maar eerst er naast en toen in de slang met verstand zullen we maar zeggen Cool

    groeten martje en nogmaals bedankt.

    Gesponsorde inhoud


    storing manca depress edilkamin point  Empty Re: storing manca depress edilkamin point

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 26 apr 2024 - 20:20