Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 56 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 56 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Edilkamin iris plus code H5 en piepen

    stefke
    stefke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 121
    Leeftijd : 60
    Registration date : 18-02-11

    Edilkamin iris plus code H5 en piepen Empty Edilkamin iris plus code H5 en piepen

    Bericht van stefke zo nov 22, 2020 10:45 am

    Wie heeft er nog een moederbord liggen voor de iris plus mijn kachel doet de hele tijd piepen en nu komt er ook code H5 op het display,was gisteren bij de verkoper geweest en zegt kunnen drie dingen zijn toen kwam de H5 er nog niet op te staan ,had gisteren alles los gemaakt en teug in elkaar gezet en ze heeft de hele dag perfect gewerkt nu vandaag doet ze weer de hele tijd piepen en springt aan en terug off met code H5 dus denk het moederbord fout ...of volgens de verkoper het display of de kabel ervan .....alles nieuw kopen word wat duur ervoor


    _________________
    Rika Domo
    Edilkamin Iris Plus
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin iris plus code H5 en piepen Empty Re: Edilkamin iris plus code H5 en piepen

    Bericht van erwin zo nov 22, 2020 12:48 pm

    H5 komt na een stroomonderbreking van het moederbord.
    om weg te doen de volledige afkoelfase laten doorlopen tot kachel stil valt en op aan/uit knopje drukken.
    deze fout kan ook komen bij een slecht kontakt in de prise of aansluitkabel...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    stefke
    stefke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 121
    Leeftijd : 60
    Registration date : 18-02-11

    Edilkamin iris plus code H5 en piepen Empty Re: Edilkamin iris plus code H5 en piepen

    Bericht van stefke zo nov 22, 2020 1:26 pm

    Heb ik al geprobeerd maar helpt niet ze gaat vanzelf even op on en meteen terug op off en blijft piepen en nu komt er h5 op heb al een ander stopcontact geprobeerd maar het zelfde knoppen doen niks als ik er op druk

    Heb het moederbord er nu uit gehaald maar zie er niks aan van een breuk in een brug ofzo .... denk toch dat het stuk is ,gisteren had ik alle kabels eens los gedaan en terug erin en ze werkte toen de hele dag perfect en deze morgen als ik de schakelaar terug op zetten meteen piepen en niks anders pff


    _________________
    Rika Domo
    Edilkamin Iris Plus
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin iris plus code H5 en piepen Empty Re: Edilkamin iris plus code H5 en piepen

    Bericht van erwin zo nov 22, 2020 2:16 pm

    heeft de verkoper geen moederbord liggen om te proberen.
    die worden nu geleverd zonder software, de verkopers moeten deze erop zetten volgens het model van kachel.
    als het niets oplost kan hij het moederbord terugnemen en de software wissen...


    Laatst aangepast door erwin op zo nov 22, 2020 2:20 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    stefke
    stefke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 121
    Leeftijd : 60
    Registration date : 18-02-11

    Edilkamin iris plus code H5 en piepen Empty Re: Edilkamin iris plus code H5 en piepen

    Bericht van stefke zo nov 22, 2020 2:19 pm

    Ja dat is het probleem hij neemt het niet terug en zegt zelf dat hij het niet zeker weet wat er stuk is


    _________________
    Rika Domo
    Edilkamin Iris Plus
    freelive
    freelive
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 55
    Registration date : 18-10-10

    Edilkamin iris plus code H5 en piepen Empty Re: Edilkamin iris plus code H5 en piepen

    Bericht van freelive zo nov 22, 2020 2:38 pm

    alle soldeerpunten bij connectoren op print goed bekeken met loep
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    Edilkamin iris plus code H5 en piepen Empty Re: Edilkamin iris plus code H5 en piepen

    Bericht van goldwing ma nov 23, 2020 8:29 pm

    Ikzelf heb een lilia plus en heb dit ook voorgehad bij mij zat het in het display
    ik heb een schouw buis in enkel inox van 100mm die recht omhoog gaat en vrij kort achter het display passeert daardoor word ook het bedieningspaneel warmer dan bij een uitlaat van 80mm
    Komt bij u ook de uitlaat recht omhoog of in een schouw buiten?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin iris plus code H5 en piepen Empty Re: Edilkamin iris plus code H5 en piepen

    Bericht van erwin ma nov 23, 2020 8:40 pm

    dacht ook eerst aan het display. maar dat is pas een jaar of 2 terug vervangen bij stefke.
    zou wel snel zijn als dat weer stuk is maar kan natuurlijk...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    stefke
    stefke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 121
    Leeftijd : 60
    Registration date : 18-02-11

    Edilkamin iris plus code H5 en piepen Empty Re: Edilkamin iris plus code H5 en piepen

    Bericht van stefke di nov 24, 2020 5:09 am

    Met de hulp van Robby Lowet zou het moederbord stuk zijn ,dus deze heb ik gisteren avond opgehaald moet deze nog plaatsen daar ik overdag werken ben zal het misschien deze avond zijn dat ik deze kan plaatsen maar ik laat het nog weten heb er alvast een goed gevoel bij met deze verkoper Robby en anders helpt hij mij wel verder 😉


    _________________
    Rika Domo
    Edilkamin Iris Plus
    stefke
    stefke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 121
    Leeftijd : 60
    Registration date : 18-02-11

    Edilkamin iris plus code H5 en piepen Empty Edilkamin iris plus

    Bericht van stefke zo dec 06, 2020 3:09 pm

    Hallo hier een update van mijn kachel die rare kuren deed en constant piepte ,met de goede hulp van Robby bleek dan toch het moederbord en de display stuk te zijn deze display had ik er nog maar een paar jaar geleden nieuw opgezet maar was nu ook stuk ,dus nu werkt de kachel weer net zo goed als te voren met de parameters terug wat in te stellen zit ik weer lekker warm in mijn veranda .
    Nogmaals bedankt Robby voor de snelle hulp toppie 👍👍👍👍


    _________________
    Rika Domo
    Edilkamin Iris Plus
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin iris plus code H5 en piepen Empty Re: Edilkamin iris plus code H5 en piepen

    Bericht van erwin zo dec 06, 2020 3:50 pm

    bedankt voor de feedback. goed dat het opgelost is !
    redelijk wat kosten maar daar koop je natuurlijk geen nieuwe kachel voor...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin iris plus code H5 en piepen Empty Re: Edilkamin iris plus code H5 en piepen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 3:05 am