A01 Mcz - doc comfort air Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 25 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
A01 Mcz - doc comfort air I_vote_lcapA01 Mcz - doc comfort air I_voting_barA01 Mcz - doc comfort air I_vote_rcap 
steven
A01 Mcz - doc comfort air I_vote_lcapA01 Mcz - doc comfort air I_voting_barA01 Mcz - doc comfort air I_vote_rcap 
pedro
A01 Mcz - doc comfort air I_vote_lcapA01 Mcz - doc comfort air I_voting_barA01 Mcz - doc comfort air I_vote_rcap 
krusty
A01 Mcz - doc comfort air I_vote_lcapA01 Mcz - doc comfort air I_voting_barA01 Mcz - doc comfort air I_vote_rcap 
Fleur
A01 Mcz - doc comfort air I_vote_lcapA01 Mcz - doc comfort air I_voting_barA01 Mcz - doc comfort air I_vote_rcap 
ss
A01 Mcz - doc comfort air I_vote_lcapA01 Mcz - doc comfort air I_voting_barA01 Mcz - doc comfort air I_vote_rcap 
jeanhup
A01 Mcz - doc comfort air I_vote_lcapA01 Mcz - doc comfort air I_voting_barA01 Mcz - doc comfort air I_vote_rcap 
Philip
A01 Mcz - doc comfort air I_vote_lcapA01 Mcz - doc comfort air I_voting_barA01 Mcz - doc comfort air I_vote_rcap 
Annejanne
A01 Mcz - doc comfort air I_vote_lcapA01 Mcz - doc comfort air I_voting_barA01 Mcz - doc comfort air I_vote_rcap 
Maryline
A01 Mcz - doc comfort air I_vote_lcapA01 Mcz - doc comfort air I_voting_barA01 Mcz - doc comfort air I_vote_rcap 

 

 A01 Mcz - doc comfort air

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
kerieval
Pellet
Pellet
kerieval


Man Aantal berichten : 103
Registration date : 03-08-18

A01 Mcz - doc comfort air Empty
BerichtOnderwerp: A01 Mcz - doc comfort air   A01 Mcz - doc comfort air Emptywo jan 13, 2021 8:49 am

Goeiedag,


Pelletkachel aan z'n derde winter bezig. Nu ongeveer 800 ontstekingen. Tot gisteren een foutmelding A01 tevoorschijn kwam. Geen ontsteking dus. Branderpotje was netjes opgevuld, maar geen vlam. Bij het verwijderen van de pellets in het potje, gevoeld dat er pellets "gewoon" warm hebben en gloeikaars wel heel warm was (mijn duim is getuige Smile ). Na het resetten van de alarmen hem aan een tweede poging laten starten. Gevolg: normaal startende kachel.
Nu deze morgen idem dito probleem.
Branderspotje is steeds gereinigd en correct geplaatst.
Waar vind ik de oorzaak van dit probleem? Komt de gloeikaars niet meer op de correcte temperatuur en is deze dus bijna defect? Zou ze met de jaren te ver achteruit geschoven zijn en dien ik deze meer naar het branderspotje te krijgen? Iets anders?

Graag jullie mening.

A01 Mcz - doc comfort air 20210110
A01 Mcz - doc comfort air 20210111
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31729
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

A01 Mcz - doc comfort air Empty
BerichtOnderwerp: Re: A01 Mcz - doc comfort air   A01 Mcz - doc comfort air Emptywo jan 13, 2021 9:14 am

mcz doc heeft een keramische gloeikaars: https://pelletkachelreservedelen.nl/shop/gloeibougie-keramisch-834p.html
die zijn gemaakt om nooit stuk te gaan, als ze heet wordt zal ze nog wel ok zijn.
positie is minder belangrijk, het is de verhitte lucht die er langs stroomt die de pellets aansteekt...

ik zou ze demonteren en reinigen, ook de buis waar ze inzit.
en ook met een boortje of schroevedraaier door de gaatjes van de brandpot gaan, bijna de helft is verstopt....

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
kerieval
Pellet
Pellet
kerieval


Man Aantal berichten : 103
Registration date : 03-08-18

A01 Mcz - doc comfort air Empty
BerichtOnderwerp: Re: A01 Mcz - doc comfort air   A01 Mcz - doc comfort air Emptywo jan 13, 2021 2:42 pm

Dag Erwin,

Na grondige controle volgende opmerkingen. De gloeibougie achteruit bewegen is niet mogelijk. Wat ik niet wist is dat deze ontsteekt met verwarmde lucht. Dacht dat dit rechtstreeks contact was. Hierdoor mogelijk probleem gevonden. In de "verwarmingsbuis" zat as. Heb dit met zachte flessenborstel gereinigd en gestofzuigd. Ook alle gaatjes in het verbrandingspotje mooi geopend. Resultaat na eerste keer testen superpositief! De vlam kwam er heel rap in. Afwachten wat het de volgende dagen zal geven, maar lijkt ok.
Mag ik je hierbij bedanken voor de raad.
Bijgevoegd heb ik foto's toegevoegd waar ik denk dat het probleem was. Dit om misschien andere mensen te kunnen helpen.
A01 Mcz - doc comfort air 20210112


Na kuiswerkzaamheden ziet het er nu zo uit :
A01 Mcz - doc comfort air 20210113
A01 Mcz - doc comfort air 20210115

Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31729
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

A01 Mcz - doc comfort air Empty
BerichtOnderwerp: Re: A01 Mcz - doc comfort air   A01 Mcz - doc comfort air Emptywo jan 13, 2021 3:12 pm

zal hiermee wel opgelost zijn.
reinig de verwarmingsbuis voortaan ook bij het jaarlijks onderhoud.
als er onvoldoende lucht langs de gloeikaars stroomt wordt ze heter als voorzien en kan vroegtijdig sneuvelen...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
kerieval
Pellet
Pellet
kerieval


Man Aantal berichten : 103
Registration date : 03-08-18

A01 Mcz - doc comfort air Empty
BerichtOnderwerp: Re: A01 Mcz - doc comfort air   A01 Mcz - doc comfort air Emptywo jan 13, 2021 4:12 pm

Doe ik.

Bedankt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





A01 Mcz - doc comfort air Empty
BerichtOnderwerp: Re: A01 Mcz - doc comfort air   A01 Mcz - doc comfort air Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
A01 Mcz - doc comfort air
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» mcz comfort air
» Ervaringen Nima Comfort Air
» MCZ Musa 2.0 comfort air

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: