Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 20 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van Gast za nov 06, 2021 1:11 pm

    Goedenmiddag, onze MCZ thema (ong. 5 jaar oud) reageert niet meer op de afstandsbediening. De afstandsbediening werkt, er zitten nieuwe batterijen in. De kachel kan alleen nog worden aangemaakt middels de schakelaar (on). Ik heb de voorgeschreven procedure ontelbare malen gevolgd om de afstandbediening te koppelen aan de kachel, maar dit lukt gewoon niet. Op de printplaat knippert continu een rood ledje. Ik heb via Vandebosch in Hoeselt gevraagd wat het probleem zou kunnen zijn; deze hebben de vraag doorgeleid naar Fero. Deze reageren echter niet; ook niet na een persoonlijk mailbericht gericht aan hun. Ik ben nu echt teneinde raad. Ik vraag mij af of het nu aan de afstandsbediening of aan de kachel ligt (of misschien allebei). Misschien is een simpele software update al voldoende. Maar ook deze kan ik nergens als googelend achterhalen. Kan iemand mij "in de brand" helpen?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van erwin za nov 06, 2021 1:23 pm

    normaal moet je uw verkoper kontakteren die dan fero inschakelt als hij het niet zelf opgelost krijgt.
    een software update kan alleen door een MCZ dealer.
    is er geen in de buurt waar je even een afstandsbediening kunt lenen om te zien of het probleem daar aan ligt...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Maryline
    Maryline
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1144
    Registration date : 08-08-19

    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van Maryline za nov 06, 2021 2:25 pm

    Vermoedelijk heb je dit al geprobeerd:
    Kachel uitschakelen (met de knop waar de stroom binnen komt), en effectief ook de stekker aan de kachel uittrekken, wacht even voordat je stekker weer in steekt, tel tot 10 of loop even tot buiten Smile

    'k zou 't niet weten wat er aan de hand is :s

    En kan je in het menu van de kachel of ook niet?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van Gast za nov 06, 2021 8:30 pm

    Ik heb echt alles geprobeerd; de stekker erin, wachten enz. En ik kan in het menu denk ik dmv de "onzichtbare" knop. Maar daar schiet ik ook niets mee op. Of moeten daar instellingen worden aangepast?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van erwin za nov 06, 2021 8:34 pm

    ik denk dat je dit niet zelf gaat kunnen oplossen.
    de kachel werkt nog manueel op 3 vermogens dus je zit niet in de kou.
    blijf dan aub uit de instellingen voor er niets meer gaat...

    de laat kachels in reusel verkoopt mcz en doet service aan elders gekochte kachels.
    anders daar eens raad vragen, misschien kunnen ze dadelijk aan de telefoon zeggen wat er scheelt...

    https://delaatkachels.nl/


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van Gast za nov 06, 2021 8:37 pm

    Dank u wel Erwin. Ik zal meteen contact met hen opnemen als ze open zijn!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van erwin za nov 06, 2021 8:52 pm

    wel flauw van fero om niet te reageren.
    als je mailt voor een nieuwe kachel dan steekt dezelfde dag een brochure met de nieuwe modellen in de bus. geek
    laat maar weten hoe het verder verloopt...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van erwin za nov 06, 2021 9:46 pm

    even nog een vraag.
    heb je een draadloze deurbel of iets anders in de buurt van de kachel met draadloze bediening.
    omdat vroeger bij iemand de kachel ook niet reageerde op de afstandsbediening omdat het knopje van de bel soms bleef hangen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van Gast za nov 06, 2021 9:52 pm

    Dat van die deurbel had ik gelezen. Wij hebben somfy in huis dat op 433 Mhz werkt. Afstandsbediening Mcz werkt op 433,5. Dacht dat daar probleem zat; na uitschakeling somfy echter nog altijd geen contact met kachel.
    avatar
    gaspar1000
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 117
    Leeftijd : 69
    Registration date : 14-02-09

    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van gaspar1000 zo nov 07, 2021 9:23 am

    RicoW, heb je dat al geprobeerd, stekker verwijderen van het stroom net, batterijen uit de
    afstandsbediening halen, enkele minuten wachten en dan eerst de batterijen terug plaatsen in de afstandsbediening en ook enkele minuten wachten en dan pas de kachel terug verbinden met het net.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van Gast zo nov 07, 2021 9:35 am

    Heb ik nu net geprobeerd zonder resultaat helaas; dank voor je reactie.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van erwin vr nov 19, 2021 10:41 pm

    opgelost ?


    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Knips474


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van Gast za nov 20, 2021 1:14 pm

    Dag Erwin, ik heb bij pelletofen.de een nieuwe afstandbediening besteld. Deze is onderweg. Had (toch) nog een mailbericht ontvangen van Fero; netjes van hun. Hierin werd aangegeven dat het niet aan de kachel zou liggen als het noodprogramma (via het paneel aan de zijkant) werkt. Dat er permanent een rode led brand op de printplaat is normaal. Als er iets mankeert, wordt een foutcode zichtbaar op nooddisplay. Tenslotte leveren zij verder geen support, is aan de dealer. Maar in mijn geval is de dealer helaas overleden; zijn winkel is al geruime tijd dicht. Verder heb ik een mail verzonden naar de Laat. Helaas geen reactie. Gelet op berichtje van Fero dan eerst maar een nieuwe afstandbediening besteld. Als het probleem niet is opgelost, bestel ik een nieuw nooddisplay. Wel zou ik graag de nieuwe software willen hebben (op display verschijnt alleen 000, is oude meuk begreep ik). Alleen: dat gaat alleen via een MCZ dealer en die houden de deur dicht: drukte en alleen eigen klanten worden geholpen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van erwin za nov 20, 2021 4:04 pm

    hopelijk is het dan opgelost met de nieuwe afstandsbediening.
    ik zou toch aandringen bij fero dat zij naar een dealer zoeken waar je terecht kan voor verdere service.
    dat is het minste wat ze in uw geval kunnen doen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van Gast do dec 09, 2021 3:02 pm

    Het probleem is opgelost. Alleen niet met de nieuwe afstandsbediening maar door vervanging van het noodpaneel. Software update was niet nodig. Alleen als sprake zou zijn van een rubberen aanvoerleiding van de pellets in plaats van de aluminium. Dit in verband met slijtage, waardoor de pellets minder snel worden doorgevoerd naar het wormwiel en er haperingen optreden. Nieuwe software voorkomt deze haperingen maar zorgt tegelijk ook voor meer luchttoevoer en daardoor meer pelletverbruik. Fero heeft overigens alsnog gereageerd op mijn mailbericht (netjes hoor). Bovenstaande oplossing hebben zij evenwel niet gegeven...
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van erwin do dec 09, 2021 8:27 pm

    100€ voor een nieuw noodpaneel zijn geen stukken van mensen maar 5 jaar is toch wel snel.
    het is geen chinees kacheltje van 1000€ hé...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van erwin di dec 14, 2021 9:04 pm

    #15

    laat die update maar als er geen haperingen zijn van de worm.
    na de update draait de worm start/stop ipv. kontinue met meer lawaai en er is geen weg terug...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening Empty Re: MCZ thema reageert niet meer op de afstandsbediening

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 12:20 am