Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 29 gasten

Cerutti


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Installatie Extraflame duchessa

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installatie Extraflame duchessa Empty Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Gast ma maa 30, 2009 11:19 am

    Hallo,
    Na een informatieronde en wat rondkijken op het forum hebben we de knoop doorgehakt en op 21 maart een Extraflame Duchessa besteld. Levering en plaatsing gebeurde vlot en volgens afspraak vorige week donderdag. De kachel is mooi en zeer degelijk afgewerkt. De leverancier raadde aan de kachel een 4 à 5 uur te laten branden op volle kracht om zou de geur van 'nieuw'-zijn vlug kwijt te geraken. Toen we 's avonds de temperatuur en het vermogen minder zetten bleef de ventilator voor verspreiden van de warmte op volle toeren draaien, met dus ook veel lawaai. Verkoper is vrijdag terug langsgeweest en het probleem zou aan de software liggen, hij zou zaterdag nieuwe software komen opladen.
    Dit is dus zaterdag niet gebeurd, en zou nu voor vanavond zijn. Hopelijk brengt dit vlug een oplossing, want zo is het niet aangenaam om de kachel te gebruiken.(wordt vervolgd)
    De installateur heeft ook een flexibele buis (+/- 40cm)gebruikt voor de aansluiting op onze bestaande schouw. In de bijgeleverde (nederlandstalige!) handleiding las ik nu echter dat er GEEN flexibele buis mag gebruikt worden voor de schouwaansluiting? Heeft iemand ervaring hiermee? Kan het zijn dat de luchtafvoer meer geluid maakt door de werveling in een (niet gladde) flexibele buis? Geeft dit nog andere problemen?

    Grtz.
    Majolec
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van steven ma maa 30, 2009 12:07 pm

    Majolec,

    Dat is de eerste keer dat ik hoor dat de buis voor de gasafvoer een flexibel is.

    Dat wil dus zeggen dat die buis een beetje door hangt?

    Hoe minder obstakels voor de gasafvoer, hoe beter. De as kan zich gemakkelijker vastzetten op de buis, omdat de kans tot afkoeling groter is.

    Normaal gezien wordt er een buis met diameter 80 of 100 mm gebruikt met een T-stuk om de afvoerbuis gemakkelijk te kunnen kuisen.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Gast ma maa 30, 2009 12:50 pm

    Hallo Majolec,

    Ikzelf heb ook een flexibel (zo'n geribbelde) die de kachel verbindt
    met het gat in de schouw (ik vermoed dat het dat is wat je bedoelt).
    Ik heb hier nog geen enkel probleem mee gehad.Na vier maanden branden heb ik deze eens gedemonteerd en uitgekuist en daar zat nauwelijks as in.Het geluid wordt niet verzoorzaakt door die flexibel.
    Ik vermoed eerder dat je rookafzuiging te hard staat.Mss komt dit ook wel door de foute software.
    Hou er ook rekening mee dat je de kachel nu eenmaal hoort, vooral de eerste 2 weken.Ik denk dat de meeste hier wel kunnen beamen dat je de eerste week gewoon alles hoort wat die kachel doet, de worm, de pellets die vallen , de ventilators, na een weekje of 2 hoor je dit echter niet meer.De ventilators kan je trouwens altijd bijregelen zodat deze meer of minder blaast.

    greetz

    Drieske
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Gast ma maa 30, 2009 12:56 pm

    Steven schreef:Majolec,

    Dat is de eerste keer dat ik hoor dat de buis voor de gasafvoer een flexibel is.

    Dat wil dus zeggen dat die buis een beetje door hangt?

    Hoe minder obstakels voor de gasafvoer, hoe beter. De as kan zich gemakkelijker vastzetten op de buis, omdat de kans tot afkoeling groter is.

    Normaal gezien wordt er een buis met diameter 80 of 100 mm gebruikt met een T-stuk om de afvoerbuis gemakkelijk te kunnen kuisen.

    Mvg,

    Steven zo'n inox flexibel hangt helemaal niet door , 'k vrees dat je een verkeerd soort flexibel in gedachten hebt Razz .Ook voor afkoeling hoef je niet bang te zijn in zo'n kort stuk.


    Steven
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van steven ma maa 30, 2009 1:55 pm

    Drieske,

    Ik dacht effectief aan een flexibel die doorhangt, maar als het niet zo is denk ik niet dat het een probleem kan zijn.


    Mvg,


    steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Gast ma maa 30, 2009 2:08 pm

    Steven schreef:Drieske,

    Ik dacht effectief aan een flexibel die doorhangt, maar als het niet zo is denk ik niet dat het een probleem kan zijn.


    Mvg,


    steven

    neenee, zo'n inox flexibel is een buis waar ge gemakkelijk een bocht in kunt maken wat handig is als ge bv uw kachel moet aansluiten op een bestaande schouw waar vroeger een kachel stond waarvan de aansluiting op een andere hoogte was.'t is ook handig om te demonteren en uit te kuisen.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Philip ma maa 30, 2009 9:30 pm

    hmm en mijn toestel moet nog geleverd worden affraid
    maak je me toch wel wat ongerust hoor Embarassed


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Gast di maa 31, 2009 2:21 pm

    Gisteravond niemand gezien of gehoord. Ik heb deze middag dan terug contact opgenomen: verkoper ligt nu ziek te bed. 't zou nu voor morgen avond zijn. Betalen moet direct gebeuren, maar in orde brengen duurt blijkbaar iets langer... Hopelijk wordt het probleem spoedig opgelost zodat we de kachel echt eens naar waarde kunnen testen en hopelijk positieve bevindingen kunnen posten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Gast di maa 31, 2009 6:08 pm

    Wat in de handleiding bedoeld wordt is inderdaad een flexibel die doorhangt. Ik neem aan dat het dat niet is.
    De Duchessa is een goed toestel en ik ben er zeker van dat je inderdaad zeer snel je positieve bevindingen zal kunnen posten !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Gast zo apr 05, 2009 1:40 am

    Vrijdag is de verdeler terug langsgeweest. Er zouden parameters vanaf fabriek verkeerd ingesteld zijn. Hij heeft een en ander aangepast en wij hebben dan vrijdagavond en zaterdagmorgen wat getest. Bij opstart van de kachel is er eerst een opstartfase van 15', tijdens deze opstartfase is er nu hevig vuur met hoge vlammen. Na de 15' begint de ventilator nog steeds op volle kracht te blazen en dit gedurenden +/- 45'. Het vermogen staat toch op stand 1 en de gevraagde temp. 21°. Daarna mindert de ventilator in snelheid. Bij uitschakelen duurt het nablazen +/- 1u30'. Ik heb geen ervaring of dit normaal is, maar ik ga het niet meer doen als ik nog wat in de living wil blijven zitten de ventilator is me dat wat te rumoerig. Ik wacht dan beter tot ik slapen ga.
    De verkoper is zaterdag terug gecontacteerd en zou me in de namiddag laten weten wanneer een technieker van de invoerder zou kunnen langskomen. Met zijn kachel die hij in stock had staan had hij hetzelfde probleem. Ik heb echter nog niets gehoord, 'k hoop dat het voor maandag is.
    Wordt vervolgd....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Gast zo apr 05, 2009 1:41 am

    Ann, het is inderdaad GEEN flexibel die doorhangt, maar een stevig exemplaar. Daar zal dus normaal geen probleem mee zijn.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van steven zo apr 05, 2009 12:09 pm

    Majolec,

    1u30 nablazen klopt niet.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Gast wo apr 08, 2009 10:48 am

    Oef, eindelijk begint het de goede kant op te gaan.
    Gisteren namiddag is de technieker van de invoerder thuis geweest. Volgens mijn echtgenote heeft hij tussen de vele telefoontjes door (de man heeft het blijkbaar nogal durk) allerlei parameters veranderd. Vol verwachting heb ik gisteravond de kachel aangezet en... HOERA! dat is al veel beter. De kachel start vlot op, (grote vlam) na de opstartfase en bij stand 1 is de ventilator nu nog nauwelijks hoorbaar met toch regelmatig mooi zichtbaar vlammenspel. Dat is hetgeen wij ervan verwachtten. Ook bij het uitschakelen is er nu merkelijk minder heibel. Blijkbaar zijn de 'fabrieks'- instellingen toch niet ideaal en vergt het een bekwame installateur om de parameters aan de individuele toestand aan te passen. Nu nog afwachten wat het geeft als het terug echt wat kouder is en we eens wat meer en harder moeten stoken. Maar ik zie dat nu ook positief tegemoet.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Philip wo apr 08, 2009 12:16 pm

    mijne is zopas in werking uurtje nu (instalateur is weg)
    wat me wel opvalt is dat ik nu plost een erg vervelend trillend geluid krijg, de trillingen gaan weg als ik kachel op stand 2 zet
    breng ik hem terug op stand 1 gaat die na een tijdje weer die erg vervelende en luide tril geluiden doen ?
    zal em dagje laten inwerken hopelijk stopt her vanzelf
    en zit er nog iets niet echt op zijn plaats


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Gast wo apr 08, 2009 12:57 pm

    is het een constante trilling of in intervals ?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van steven wo apr 08, 2009 1:23 pm

    Majolec,

    Dan heb jij goede service gekregen.

    Het kan zijn dat niet alles onmiddelijk in orde is, maar het moet wel snel opgelost geraken.

    Serieuse verbetering. Is het verbruik ook verminderd?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Philip wo apr 08, 2009 2:04 pm

    Drieske schreef:is het een constante trilling of in intervals ?
    waren intervals
    is nu precies voorbij al 15 minuten niks meer gehoord


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Gast wo apr 08, 2009 2:19 pm

    Waarschijnlijk is dit de worm die je hoort.Op lage stand hoor je die beter omdat de ventilator dan ook stiller staat.Die worm moet zich ook wat zetten in het begin.En zowiezo hoor je de eerste week alles
    dat verdwijnt vanzelfs ;-) .
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Philip wo apr 08, 2009 3:50 pm

    Drieske schreef:Waarschijnlijk is dit de worm die je hoort.Op lage stand hoor je die beter omdat de ventilator dan ook stiller staat.Die worm moet zich ook wat zetten in het begin.En zowiezo hoor je de eerste week alles
    dat verdwijnt vanzelfs ;-) .
    dat je de worm hoort tot daar aan toe ^^ da wist ik ,maar dit getril hoorde je in tot in de garage


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Gast wo apr 08, 2009 3:53 pm

    hmmm de worm staat zeker los
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Gast wo apr 08, 2009 4:32 pm

    Steven,

    van het verbruik kan ik nog niets zeggen. Met de temperaturen van de laatste dagen was stoken niet echt veel nodig. Wij hebben een veranda op het zuiden die met wat zonneschijn voor de nodige warmte binnen kan zorgen. Er werd nu vooral gestookt om de werking te testen. Het werd dan ook vlug 25° a 26° graden in huis, zelfs op de laagste stand. Ik ben pas bezig aan mijn 3de zakje mandi pellets. Als ik er meer zicht op heb laat ik het weten.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Philip wo apr 08, 2009 7:06 pm

    Drieske schreef:hmmm de worm staat zeker los
    niet meer gehoord sindsdien (heeft het maar uurtje of 2 gedaan)
    gelukkig maar
    enkel is het gezellig 24.2° warm Razz kachel staat op 21°
    moest kachel vandaag wa laten branden mijn god straks loop ik in adams kostuumpje Embarassed
    naja echt koud is het buiten nie te noemen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Gast vr apr 10, 2009 10:15 pm

    Blij dat jullie beiden tevreden zijn.
    Majolec jouw installateur is ook een zeer bekwaam iemand met wie wij regelmatig in contact staan. Doch soms is het vanop afstand moeilijk om een juist advies door te geven. Dan komen wij mee met de installateur ter plaatse. Zo wordt de consument geholpen en voor de installateur is dit een vorm van voortgezette opleiding. Dus dit is voor iedereen goed.

    Gesponsorde inhoud


    Installatie Extraflame duchessa Empty Re: Installatie Extraflame duchessa

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 5:48 pm