Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    eisen pelletkachel

    avatar
    flamme
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Leeftijd : 49
    Registration date : 28-10-08

    eisen pelletkachel Empty eisen pelletkachel

    Bericht van flamme do nov 06, 2008 10:07 am

    ik ben is benieuwd wat jullie eisen waren voordat jullie een model en merk hebben gekozen
    en nu jullie eentje hebben wat zouden jullie zeker niet meer willen missen of wat zouden jullie veranderen

    natuurlijk gaat iedereen zeggen ze moet genoeg warmte kunnen geven :D maar er zijn nog zoveel andere dingen die ook belangrijk kunnen zijn


    ikzelf vond het belangrijk dat de thermostaat in de afstandsbediening was
    de meeste kachels die ik ben gaan bekijken hadden dit niet (was meestal boven op de kachel )
    mijn woonkamer bestaat uit twee delen en tussenin staat een muur met een boog
    de ervaring was dat tijdens het hout stoken de ene plaats lekker warm was maar de andere minder
    daarom wou ik dit systeem zodat het de gewenste temp is waar we zitten

    waar ik geen rekening mee gehouden heb tijdens de aankoop maar wat achteraf toch mss interresant lijkt is het active system
    deze regelt de kachel volledig zelf af volgens de schouwtrek de aangezogen lucht en nog andere zaken
    de technieker wist me te vertellen dat dit een soort plug and burn is
    hij zei dat een kachel zonder dit systeem afgeregeld moest worden en op dagen met weinig trek in de schouw loopt het dan soms mis


    wat ik eventueel wel zou willen moest ik het opnieuw doen is een grotere pelletreservoir
    ik krijg er juist geen twee zakken in als ze bijna leeg is
    in vergelijking met de houtkachel die we hadden (die meermaals per dag moest bijgevuld worden ) is het natuurlijk een serieuze verbetering maar een mens word er lui van :D :D


    wat ik ook aant overwegen ben is een gsm modulle
    wij werken beide zeer onregelmatige uren en soms zijn we vroeger thuis dan verwacht en dan is de kachel nog niet opgesprongen
    als dit niet overdreven duur is ga ik mss deze nog bij bestellen
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    eisen pelletkachel Empty Re: eisen pelletkachel

    Bericht van pellbox do nov 06, 2008 10:40 am

    Ik had niet echt hoge eisen. Ik woon niet erg groot, en heb 10 jaar met een gaskachel verwarmd. In tussenseizoenen was dit goed, maar ik kreeg het met moeite 21° warm in huis. Als het echt koud was kreeg ik het meestal 18° warm.

    Mijn grootste eis was dus eigenlijk om het met gemak warmer te krijgen in huis en dat lukt momenteel wel.

    Ook omwille van de stijgende energieprijzen wou ik een nieuwe kachel. Ik wou al heel lang hout branden maar had er de plaats niet voor. Bovendien ben ik niet echt goed in het aanleggen van vuren. Met de pelletkachel heb ik het gemak van een gaskachel en brand ik toch hout.

    Ook het ecologische aspect vond ik toch wel belangrijk.

    Kortom, ben best wel tevreden met mijn kachel.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    eisen pelletkachel Empty Re: eisen pelletkachel

    Bericht van steven do nov 06, 2008 3:27 pm

    Een groter reservoir zou handig zijn. (nu 25kg)

    Die thermostaat in de afstandsbediening klinkt niet slecht.

    Ik heb een inbouwpelletkachel en de keuze is veel beperkter dan een voorzetkachel, dus veel keuze had ik niet (max een 10 tal modellen)

    Waarvan ik nog altijd heel tevreden ben is dat ik met een kanalisatie een tweede ruimte verwarm.

    Mvg,


    Steven
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    eisen pelletkachel Empty Re: eisen pelletkachel

    Bericht van steven za dec 13, 2008 8:46 pm

    Flamme,

    Welke pelletkachel heb jij?

    Mocht ik herbeginnen zou ik uitkijken naar een kachel die de warmte beter verspreid.
    De ventilatioren frontaal blazen bij mijn kachel enkel rechtdoor.

    Er zijn kachels die hun warmte beter verspreiden, zoals met het air-systeem van MCZ.


    Mvg,


    Steven

    Gesponsorde inhoud


    eisen pelletkachel Empty Re: eisen pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di maa 19, 2024 6:18 am