Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31356
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin do jan 03, 2013 2:55 pm

    Van alle nieuwe leden wordt verwacht dat ze zich eerst kort voorstellen en mss rekening houden met volgende vragen hieronder!
    Op die manier krijgen de andere leden een idee van uw situatie/zoektocht/verwachtingen....en het getuigt ook van respect tegenover de andere leden en het forum!

    Hoe kom je hier terecht?
    Waarom een pelletkachel?
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen?
    Welke pellets gebruik je?
    Ben je tevreden van je pelletkachel?

    Dit zijn maar een paar ideetjes..

    om je voor te stellen klik op de knop reply rechtsboven. verdere vragen nadien in een passend topic posten.


    Laatst aangepast door erwin op vr jan 20, 2023 8:56 pm; in totaal 11 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo okt 30, 2013 3:17 pm

    2013-10-30
    Even voorstellen?

    Ik ben Conce, en ik houd van hergebruiken, daarom heb ik gekozen voor een pellet-kachel.
    Een Krona 8, men heeft mij geadviseerd om hardhout pellets te gebruiken maar ik weet het niet, ik vind deze pellets erg veel hars bevatten,
    de kachel wordt er plakkerig van aan de binnenkant. Misschien is het wel vurenhout.
    Of ik stook niet goed, dat kan natuurlijk ook. Voorlopig gebruik ik de kachel in de schuur, ik wil hem eerst uitproberen voordat ik hem binnen zet.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31356
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin wo okt 30, 2013 3:28 pm

    Conce,

    welkom op het forum, met de zoekknop kun je gericht zoeken naar info op het forum.
    verdere vragen graag in een apart topic..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty voorstellen

    Bericht van Gast wo okt 30, 2013 4:01 pm

    hallo mijn naam is jan ben momenteel zoekende om mijn flam inzethaard te vervangen door inzet op pellets.
    gaat erom een slecht geisoleerde ruimte van 80 m3 te verwarmen op nominaal 15gr en op zeldzame keren tot 22gr.wat is een aangewezen vermogen..zijn er merken die er qua kaliteit te verkiezen zijn
    mvg
    jan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty nieuw

    Bericht van Gast wo okt 30, 2013 4:08 pm

    Beste,

    Geert Dejaegere van Hooglede.

    Heb al één jaar goed doorgestookt met de flexa kachel en de pellets van een plaatselijke verkoper merk flammi.
    Wel wat kinderziekten gehad,maar na 3 tal bezoeken van edilkamin dienst naverkoop is het redelijk goed gekomen .
    De harde winter van 2012/2013 warm en vrij goedkoop doorgekomen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo okt 30, 2013 4:09 pm

    Jan en Geert,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven en veel lezen op het forum kun je de gewenste informatie zeker vinden.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do okt 31, 2013 4:52 pm

    Hallo Forumgebruikers

    Wij zijn Joris en Petra en zijn geïntresseerd om verwarming om te schakelen naar pellets. Wij hebben net nieuwe woonst gekocht en verwarming is daar met mazoutkachel . Aangezien er ook gas ligt voor doorstromer dachten we eerst naar gascondensatiekachel te gaan . Met bijverwarming op hout . Maar na rondvragen en rondkijken zijn we van mening veranderdt en zijn we op pellets uitgekomen , we dachten aan inbouwhaard op pellets of smal model pelletkachel voor aan schouw (thermorossi slimquatro) maar . Maar hoe meer we te weten komen over pelletkachels hoe moeilijker het wordt , nu zijn we toch aan het overwegen om hydro inbouw toestel te nemen met aansluiting op cv installatie en in combinatie met zonneboiler met/of zonder gascondensatieketel. Als er iemand meer ervaring mee heeft of adressen heeft in de buurt van Hamme oost-Vlaanderen voor installateurs/verkopers van cv/pellet/zonneboilers dan zou dat heel handig zijn. Liefst zou ik heel het systeem door dezelfde bedrijf/persoon laten installeren voor later geen problemen te krijgen met garantie of installateurs die zwarte piet naar elkaar doorschuiven bij problemen.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do okt 31, 2013 4:55 pm

    Joris,
    welkom op het forum en door de zoekknop linksboven te gebruiken kun je wat gerichter zoeken naar info die je wenst.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za nov 02, 2013 9:21 pm

    Hallo Forum gebruikers,

    Ik ben Jan en gebruik nu bijna 3 jaar een pelletkachel.
    Het is een Kalor de Gloria. Deze kachel was eerst bedoeld als bijverwarming.
    Maar al snel waren we zo gewend aan de lekere warmte dat de kachel als hoofd verwarming word gebruikt. 
    Ondertussen heeft de kachel al 6500 uur gebrand. Zonder grote problemen. In het eerste jaar heb ik de rookgasventilator vervangen deze maakte wat veel lawaai. Dit viel keurig onder de garantie van de kachel.
    Ik heb diverse merken pellets gebruikt. Momenteel gebruik ik de Pure Power. Lekker veel warmte.

    Ik hoop via dit forum wat gebruiks ervaringen te lezen over merken pellets ed
    Voor de toekomst wil ik mij gaan verdiepen in pelletkachel met cv aansluiting. Of een pellet cv.

    Jan
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31356
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin za nov 02, 2013 9:24 pm

    Jan, 

    welkom op het forum en veel leesplezier, een tevreden pelletstoker zo te horen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo nov 03, 2013 10:10 am

    Hoi Forumleden Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe ideeën, oplossingen voor en na een aankoop..
    Heb kort geleden een Artel Easy M aangeschaft. Eerst internet gekeken wat ervaringen zijn van gebruikers
    Ik ben tot nu erg tevreden, ook over de pure power pellets. Ja en het scheelt aanzienlijk in energieverbruik..
    Dit was dan ook de eerste reden. En we zijn wat 'groener"Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo nov 03, 2013 10:28 am

    Boerekool,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Over Artel staat genoeg op het forum en we zien je ervaringen daar graag verschijnen.
    M.v.g.,
    Dick
    pepe911
    pepe911


    Man Aantal berichten : 1
    Registration date : 02-11-13

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van pepe911 ma nov 04, 2013 6:09 pm

    Hallo

    Ik ben Peter,en sinds enkele dagen in het bezit van een MCZ Musa.
    Hier ben ik zeer tevreden over,eigenlijk beter dan ik had verwacht.
    Voordien altijd verwarmd met een cv ketel op mazout,maar het verbruik hiervan liep de spuigaten uit.
    Momenteel gebruik ik german pellets.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma nov 04, 2013 6:14 pm

    Petert,
    welkom op het forum en leuk om te lezen dat je reeds na enkele dagen een tevreden Musagebruiker bent. Tip, een Musa is een allesvreter die best goedkopere pellets lust als German.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di nov 05, 2013 9:33 am

    hallo iedereen ,

    mijn naam is daisy en ben al 2 jaar in het bezit van een MCZ EGO.
    voornaamste reden dat ik dit gekocht heb is om te besparen en toch een beetje groen te zijn Smile
    had hiervoor enkel verwarming op elektriciteit .
    momenteel gebruik ik pellets uit carrefour .

    MVG,
    Daisy
    kvkkvkkvk
    kvkkvkkvk
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 337
    Registration date : 26-11-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van kvkkvkkvk di nov 05, 2013 10:16 am

    welkom Daisy ,heb ook een ego air reeds 4 jaar goede kachel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Nieuw hier

    Bericht van Gast di nov 05, 2013 11:00 am

    Hallo allemaal, ik ben Theo. Heel mijn leven al een houtkachel gehad, zowel voor de gezlligheid als voor de extra en heerlijke warmte.
    Toevallig vorige week de naam pelletkachel tegengekomen in een blaadje. Ik had er nog nooit van gehoord.
    Nu mezelf wat ingelezen en reuze geinteresseerd hierin.
    Ook ik kom zo langsamerhand op een leeftijd dat bomen zagen/klieven/opslaan e.d. wat lastiger wordt.
    Misschien een ideetje om de houtkachel te vervangen door de pelletkachel, al begrijp ik dat je hem als sfeerhaard niet echt moet hebben.
    Maar de extra warmte kunnen we ook goed gebruiken, we wonen in een jaren 30 woning, vrijstaand, geen spouwmuren, dus lastig te verwarmen. Ondanks dat de cv het prima aankan is het vaak fijn om vooral in de weekeinden de kachel erbij aan te hebben.
    Ik ga me de komende tijd via dit forum eens flink inlezen in de voors en tegens. En uiteraard ook eens naar een winkel oid om een pelletkachel eens brandend te zien.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di nov 05, 2013 11:09 am

    Daisy en Theo,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je gericht op zoek naar de gewenste info.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di nov 05, 2013 9:54 pm

    Ik ben musti
    Ik heb in juli een Blue Fire van 10 kw gekocht.
    Ik heb Green Energy pellets gekocht ,maar ik weet niet wat ik moet verwachten van goede pellets.Ik hoop dat ik veel gaat leren van pelletform.
    Heeft iemand van Blue Fire kachel ,goede of slechte ervaringen graag.Het is bedoeld om bijverwarmen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31356
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin di nov 05, 2013 10:03 pm

    musti,

    welkom op het forum en veel leesplezier, welke pellets goed branden in uw kachel dat moet je zelf wat testen.
    in de topics achter de volgende link kun je wat ervaringen lezen met blue fire, onlangs is die naam trouwens omgedoopt tot surdiac: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo nov 06, 2013 8:53 am

    ik ben max
    we hebben een Italia camini point
    hoop hier het een en ander te leren over stoken met pellets
    daar wij onze als hoofd verwarming gebruiken
    de pellets die we nu gebruiken zijn wood pellets green energy
    en we willen natuurlijk een beetje groen zijn
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Voorstelling nieuw lid.

    Bericht van Gast wo nov 06, 2013 5:27 pm

    Hallo,
    Ik ben Thibaut en ben nieuw op het pelletforum.
    Vorige week heb ik op de Estethikabeurs in Genk een pelletkachel gekocht van het merk Superior type Milly.
    Ik hoop dat ik een goede keus gedaan heb. De verdeler is Interbo Lacroix.
    Ik hoop dat ik op dit forum veel wijze raad zal krijgen en dat ik mijn ervaringen kan weergeven.
    Groetjes,
    Thibaut
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo nov 06, 2013 5:34 pm

    Max en Thibaut,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je alle informatie zoeken die je wilt en dan in de betreffende topics via reply deelnemen aan de berichtenwisseling.
    M.v.g.,
    Dick.
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van nick1 wo nov 06, 2013 7:55 pm

    @thibaut: Je moet je geen zorgen maken over Interbo-Lacroix, ze dragen service nog hoog in het vaandel!


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    antonio1980
    antonio1980
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 144
    Registration date : 03-11-13

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty effe voorstellen

    Bericht van antonio1980 wo nov 06, 2013 10:01 pm

    Hoi iedereen,

    mijn naam is Antonio.

    We hebben namelijk een flam inbouwkachel, maar ben het gesleur met hout en zo beu. Dus we zijn op zoek naar een goede pelletkachel die onze ingebouwde kachel kan vervangen.
    Op dit forum wil ik kennis opdoen ivm pelletkachels zodat ik de juiste keuze kan maken.

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di maa 19, 2024 6:28 am