Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 24 gasten

Cerutti, krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+68
kenzo229
Daniel00
demarc
colleken
costerke
grossard.rob
bvernail
Syl79
makhila
opajust
strolisp
Bram N.
marlotje
zoom
ponneke
curleo
tabasco
Greenhorn
jbke
wakuwaku
framaro
eendracht
walter
piet
bertus
Dave G.
rloncke
Keteltje
john-159
hermanV
Fleur
sickofitall
shadow10
ben-revo
Omerta
oswald
krusty
nick1
braxx
mantas
vyncke002
marver
dxnature
karamanliali
niepoort
francky
demosthenes
peter van den Branden
atlasgust
ss
stefke
Annejanne
polle90
knoepken
theco
pellbox
petrah
turkoois
Uthrex
Geert
erwin
biker
cuypersmarc
lupus
Philip
boxke
pedro
steven
72 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van steven zo okt 31, 2010 5:51 pm

    Van alle nieuwe leden wordt verwacht dat ze zich es kort voorstellen en mss rekening houden met volgende vragen hieronder!Op die manier krijgen de andere leden een idee van uw situatie/zoektocht/verwachtingen....en het getuigt ook van respect tegenover de andere leden en het forum!

    Hoe kom je hier terecht?
    Waarom een pelletkachel?
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen?
    Welke pellets gebruik je?
    Ben je tevreden van je pelletkachel?


    Dit zijn maar een paar ideetjes


    Laatst aangepast door erwin op do sep 19, 2013 12:30 am; in totaal 4 keer bewerkt (Reden : Voorstellen nieuwe leden)


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma nov 01, 2010 10:23 pm

    Ik zal de spits afbijten.

    Hoe kom je hier terecht? Via internet, op zoek naar info over pelletkachels.
    Waarom een pelletkachel? Wij verwarmen op elektriciteit (accumulatoren). Die dingen zijn onflexibel en te zwak bij strenge vorst. CV is niet echt een optie wegens te duur en teveel breekwerk. Hout stoken is leuk, maar veel werk. Pellets lijken mij een echt alternatief te zijn.
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? Twijfel momenteel zeer sterk tussen een Superior Sabrina en een MCZ Musa Comfort Air.
    Welke pellets gebruik je? Mij wordt Badger aangeraden.
    Ben je tevreden van je pelletkachel? Wanneer ik de kachel enkele maanden heb, weet ik dit te vertellen.

    Peter
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van steven di nov 02, 2010 9:41 am

    Pesno,

    Bedankt voor het 'afbijten van de spits'.

    Als je vragen hebt, stel ze dan maar op het forum.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro di nov 02, 2010 5:14 pm

    Steven,het zou mss handig zijn dat ieder nieuw lid een nieuw topic start en zodoende niet reageert op dit bericht,zal overzichtelijker zijn ook denk ik....

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast di nov 02, 2010 6:39 pm

    Hoe kom je hier terecht?ik kom hier terecht via internet
    Waarom een pelletkachel?ik wou wel een houtkacheltje voor de sfeer maar het is een pelletkachel geworden
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? ik heb een kalor 85(Chiara)
    Welke pellets gebruik je?probeer wat, heb 10 zakken van de Lange gebruikt, branden wel goed maar stinken buiten en vervuilen de kachel snel.heb ook pellets uit haaksbergen weg, branden heel goed word alleen wat te warm in huis op eco stand. heb hem op 19 graden staan maar word wel 22 graden. en ik krijg morgen een pallet van gpp energie even kijken hoe die branden
    Ben je tevreden van je pelletkachel?ik ben tot nu toe heel tevreden hij brand pas twee maanden


    groeten henk


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Voorstellen

    Bericht van Gast di nov 02, 2010 7:20 pm

    Ik ben hier terecht gekomen door te Googelen.
    Ben van plan mijn werkplaats te verwarmen met een pelletkachel.
    Twijfel nog tussen een Artel classic en een Kalor Lisa.
    Hoop deze week de knoop door te hakken.
    Ik denk dat ik met German Pellets ga beginnen.

    Kees
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van boxke di nov 02, 2010 7:35 pm

    Ben hier terecht gekomen in m'n zoektocht naar informatie voor ik de kachel aangekocht heb. Als kachel is het een MCZ toba geworden.
    Was op zoek naar een centraal staande verwarmingsbron met weinig ommeziens - te vergelijken met de bestaande CV - omdat ik bestaande radiatoren wens af te koppelen en niet te vervangen (de radiatoren staan beetje ongelukkig weggestopt achter het salon na een herinrichting van de living en zijn tevens aan vervanging toe).
    Als vermogen heb ik een 8kW model voor een 80m³ living; In dit seizoen wordt er bijkomend nog een 100m³ veranda met meeverwarmd (besef wel dat dit niet meer ten volle kan vanaf het kouder wordt; Kachel heeft nog nooit harder moeten branden dan stand 3 op 5. Heb een zo goed als niet geïsoleerde living met 2 buitenmuren - maar wel goed geïsoleerde veranda. Nu brandt de CV nog enkel in de ochtend (badkamer + keuken) maar in putje winter zal deze ook overdag opblijven voor enkele uren (veranda + keuken).
    Gebruikte pellets tot hiertoe : Makro pellets; Branden fantastisch; Snap niet waarom mensen problemen hebben met pellets (is het bij toeval eerste keuze goede keuze ? of ligt het aan het active systeem van MCZ ?). Kachel houdt perfect de ingestelde temperatuur (meestal 21 graden in living - 20 graden in veranda); Brandt wel van 's morgens vroeg tot 's avonds laat - verbruik rond de 0.9 kg/uur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 11:33 am

    Boxke, de Makro-pellets zijn inderdaad van uitstekende kwaliteit...
    Welkom op het forum.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo nov 14, 2010 11:38 pm

    Hallo,ik ben hier op het forum terechtgekomen via Google,omdat ik mij aan het orienteren ben op de aankoop van een pelletkachel.
    Het zou gaan om een ongeveer 8kw kachel voor de kamer(120 m3 en eventueel de deur open naar andere vertekken.
    Ik twijfel nog tussen de Nordicfire Lisa en de Artel classic 8.5 of de Kalor 70
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast di nov 16, 2010 10:10 pm

    Hoe kom je hier terecht?
    internet zoektochtje (google)

    Waarom een pelletkachel?
    Problemen met de schouw gehad , ik stookte voordien hout . Teveel vuiligheid en teveel werk...
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen?
    Ik heb de Palazzetti Ecofire MONICA (9kw) gekocht.

    Welke pellets gebruik je?
    AVEVE German pellets

    Ben je tevreden van je pelletkachel?

    Ik heb 'm nog maar sinds 23 oktober ,maar tot nu toe tevreden.
    De kachel staat nu dagelijks geprogrammeerd zodat het 's morgen al lekker warm is bij 't opstaan.

    Eddy
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro di nov 16, 2010 10:51 pm

    derf schreef:Hoe kom je hier terecht?
    internet zoektochtje (google)

    Waarom een pelletkachel?
    Problemen met de schouw gehad , ik stookte voordien hout . Teveel vuiligheid en teveel werk...
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen?
    Ik heb de Palazzetti Ecofire MONICA (9kw) gekocht.

    Welke pellets gebruik je?
    AVEVE German pellets

    Ben je tevreden van je pelletkachel?

    Ik heb 'm nog maar sinds 23 oktober ,maar tot nu toe tevreden.
    De kachel staat nu dagelijks geprogrammeerd zodat het 's morgen al lekker warm is bij 't opstaan.

    Eddy

    Welkom hier!!!

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za nov 20, 2010 8:29 pm

    Eventjes voorstellen...

    Ik heb het forum leren kennen in 2009, toen ik problemen had met de plospan pellets ( slechte kwaliteit ).
    Ik dacht toen eerst dat het aan mijn kachel lag, maar op het forum vond ik de oplossing.

    Wij hebben een Ecoteck Laura sinds februari 2008, tot nu toe zonder al te grote problemen.
    Vroeger stookten we met gaskachels. Dankzij de pelletkachel is mijn gasrekening zo een 800 euro minder
    dan vroeger. Bij zware vrieskou worden de gaskachels nog eens aangezet als buffer.
    De pelletkachel verwarmt de volledige gelijkvloers (120m2) tot een constante temperatuur van 23°c.
    Wij hebben reeds gestookt met granubois (2008), plospan (2009), mengeling plospan / premium woodpellets,
    aveve pellets.
    Nu stook ik met de premium woodpellets van de makro die me aangenaam verrast hebben. Ze laten weinig as
    en een propere vuurkorf achter.
    Het beste resultaat had ik met de mengeling 2 delen plospan / 1 deel pr. woodpellets.
    Ik onderhoud de kachel zelf ( eenmaal in de zomer doe ik een groot onderhoud ).

    Mvg

    Bart




    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 11:32 am

    Ik ben hier terecht gekomen via google omdat ik opzoekwerk deed voor de installatie van men pellbox scf
    Ik heb 2 soorten pellets gekocht die te verkrijgen waren bij men leverancier in zulte. Namelijk mandi en badger
    Heb ze gekregen met de forum korting waarvoor dank.
    Tevreden? is nog wat afwachten...
    alleen was ik wel verschoten dat men ruitje zo rap zwart werd ...
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Philip zo nov 21, 2010 11:43 am

    michel
    ff rondlezen

    heeft dikwijls te maken met het op eco branden van je kachel


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo nov 21, 2010 6:49 pm

    Even voorstellen

    Ik ben hier terecht gekomen om dat ik op zoek was naar een pellet kachel.
    we hadden intressen in een pellet kachel voor de gezelligheid en besparing op stook olie.
    We hebben van vrijdag een bleu fire idea van vescovi 12kw
    we gebruiken green energy woodpellets.
    Over tevredenheid kan ik nog niets vertellen,we moeten het toestel nog leren gebruiken.
    Wat mij wel hinderd is een zoemend geluid om de paar seconden(vermoedelijk is dat de schroef die de pallets aandrijft)

    Voor de rest zal het afwachten zijn.

    Mvg Bert
    lupus
    lupus
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 26
    Leeftijd : 61
    Registration date : 16-11-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van lupus zo nov 21, 2010 7:58 pm

    Ik ben hier terechtgekomen omdat ik op zoek was naar een pelletkachel.
    Ik heb een mcz powerbox gekocht ze komen hem volgende week installeren, dus veel kan ik er nog niet over vertellen. Dat zal nog afwachten zijn
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za nov 27, 2010 10:05 am

    Hallo,


    Hoe kom je hier terecht? door te googlen

    Waarom een pelletkachel? Ik woon in een gerenoveerde woning met een bestaande schouw en wil hierin graag een inbouwcassette laten plaatsen. Hout geeft nog steeds de meest gezellige warmte, maar ik wil niet beginnen aan hout klieven, zeulen met houtblokken, etc en ik wil het nog wat milieuvriendelijk houden.

    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? Moet een inbouwcassette zijn en heb echt geen idee wat ik zou nemen. De te verwarmen ruimte is niet zo groot, zo'n 80 m² en ik wil het nog wat budgetvriendelijk houden ook. Heb ook geen idee van wat de voor- en nadelen zijn van pellets tov andere inbouwcassettes obv gas of hout.

    Dus, HELP, wie kan me helpen ?

    Alvast bedankt !
    Els

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma nov 29, 2010 9:16 pm

    hallo,
    Hoe kom je hier terecht? door te googlen.
    Waarom pelletkachel? Wij verwarmen op elektriciteit en bij koude winterdagen is dat soms nogal moeilijk warm te krijgen + de prijs!!
    Heb dit week-end een MCZ EGO air gekocht bij Mauws in beveren-leie.
    Hopelijk een goede keuze, als pellets raden ze mij aan Lava premium pellets din gekeurd te gebruiken. Heb nog geen ervaring met gebruik want ze moeten hem nog komen installeren. Heeft iemand ervaring met een MCZ EGO air dan zou ik dat graag eens weten.
    Heb getwijfeld tussen Avantis in Vichte en Mauws in Beveren-leie.
    De man van Avantis was zeer vriendelijk en goed op de hoogte, maar we vonden het jammer dat de modellen niet zo in de smaak vielen. Je moet hem trouwens nog mooi vinden in het interieur.
    Groeten Koko
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma nov 29, 2010 10:11 pm

    koko schreef:hallo,
    Hoe kom je hier terecht? door te googlen.
    Waarom pelletkachel? Wij verwarmen op elektriciteit en bij koude winterdagen is dat soms nogal moeilijk warm te krijgen + de prijs!!
    Heb dit week-end een MCZ EGO air gekocht bij Mauws in beveren-leie.
    Hopelijk een goede keuze, als pellets raden ze mij aan Lava premium pellets din gekeurd te gebruiken. Heb nog geen ervaring met gebruik want ze moeten hem nog komen installeren. Heeft iemand ervaring met een MCZ EGO air dan zou ik dat graag eens weten.
    Heb getwijfeld tussen Avantis in Vichte en Mauws in Beveren-leie.
    De man van Avantis was zeer vriendelijk en goed op de hoogte, maar we vonden het jammer dat de modellen niet zo in de smaak vielen. Je moet hem trouwens nog mooi vinden in het interieur.
    Groeten Koko
    hoi
    ge gaat daar geen spijt van hebben
    mijn musa freet alle pellets zonder problemen
    dit waarschijnlijk door hun active air systeem
    dus geen aanpassingen van de parameters
    jou eco geeft deze ook
    enigste verschil is dat de ene soort pellets rapper opbranden dan de andere ik ben zeer tevreden van domo pellet
    goeie warmte en langste brandtijd
    hier brand de kachel 24op24 en is het altijd 24 graden tijdens de dag
    savonds 26 ;-) hebben het graag warm ;-)
    en snachts zetten wij deze op 22 graden
    mvg jl
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo dec 05, 2010 9:50 am

    Hoi,
    ik ben Cindy.
    wij wonen in een oude woning en willen een ruimte van een 50 m2 gaan verwarmen die we altijd met cv op gas hebben verwarmd.
    we willen overschakelen (grotendeels) naar pellet omdat onze afrekening van de gas aan de hoge kant wordt slecht .
    we hebben net de piazzetta p958 besteld, hopelijk gaan we hier nog veel geniet van hebben.

    mvg,
    cindy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma dec 06, 2010 11:20 pm

    Hallo allemaal,

    Ik ben sinds kort op zoek naar een pelletkachel. Ik wil wel de aangename warmte van een kachel, maar wil niet gaan slepen met openhaardhoud. Bovendien is de installatie van de rookafvoer voor mijn huis eenvoudiger te realiseren. Nog geen aankoop gedaan, mijn belangstelling gaat uit naar een nodirc fire, ravelli, ecoteck model Olivia.

    Groet,

    Ketfenger
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 2:44 pm

    Hallo allemaal,

    O zoek zijnde naar hout/pellet kachels ben ik hier terecht gekomen.
    Nog geen idee welke pellet kachel voor mij geschikt is.
    Een klein huis, 45m²oppervlakte en wil graag vloer verwarming aansluiten.

    vriendelijke groet uit Nederland wand
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van cuypersmarc wo dec 08, 2010 3:01 pm

    wees welkom, op de site
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast wo dec 08, 2010 4:12 pm

    Hoi allemaal

    Ik ben Tabe en woon in Friesland en wij hebben een Quadra Fire Castille gekocht om onze aanbouw te verwarmen we hebben eerst met pellets van de Lange gestookt maar waren hier niet tevreden over we gebruiken nu pellets van Gpp deze zijn wel goed

    met vriendelijke groet,
    Tabe
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za dec 11, 2010 6:47 pm

    hallo
    ik ben roland woon in sauerland pal bij winterberg
    geen gas in het dorp daarom pellets kreeg mijn kachel prince hydro type18k met cv op 16-8-2010 vanaf dag 1 een ramp krijg volgende week van de fabriek een nieuwe

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 12:09 pm