Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+68
kenzo229
Daniel00
demarc
colleken
costerke
grossard.rob
bvernail
Syl79
makhila
opajust
strolisp
Bram N.
marlotje
zoom
ponneke
curleo
tabasco
Greenhorn
jbke
wakuwaku
framaro
eendracht
walter
piet
bertus
Dave G.
rloncke
Keteltje
john-159
hermanV
Fleur
sickofitall
shadow10
ben-revo
Omerta
oswald
krusty
nick1
braxx
mantas
vyncke002
marver
dxnature
karamanliali
niepoort
francky
demosthenes
peter van den Branden
atlasgust
ss
stefke
Annejanne
polle90
knoepken
theco
pellbox
petrah
turkoois
Uthrex
Geert
erwin
biker
cuypersmarc
lupus
Philip
boxke
pedro
steven
72 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za dec 11, 2010 6:47 pm

    hallo
    ik ben roland woon in sauerland pal bij winterberg
    geen gas in het dorp daarom pellets kreeg mijn kachel prince hydro type18k met cv op 16-8-2010 vanaf dag 1 een ramp krijg volgende week van de fabriek een nieuwe
    avatar
    biker
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 185
    Registration date : 18-12-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van biker za dec 18, 2010 3:46 pm

    Hallo, ben nieuw hier.
    In januari vertrekken we naar onze nieuwe woning, daar hebben we reeds cv.
    Maar graag hadden we ons een pelletkachel aangeschaft.(budget 3000€, liefst minder natuurlijk)
    Nu hebben we ons al een beetje laten informeren bij een verdeler van pelletkachels,maar door de enorme keuze van merken zien we echt de bomen door het bos niet meer) De woonopp.bedraagt 30m2.Hoeveel kw. zou de pelletkachel moeten hebben om deze opp. te verwarmen.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Philip za dec 18, 2010 3:54 pm

    @ biker

    (toch niet van omgeving asse ?)


    als je ff de moeite had gedaan had je al een deel info kunne vinden op het forum

    kijk is wat steven zo mooi geplaatst had


    Hoeveel KW voor je pelletkachel : oppervlakte / Kilo-watt

    Oppervlakte tot max. 45 m2 = 5,5 kw
    Oppervlakte tot max. 55 m2 = 6,5 kw
    Oppervlakte tot max. 60 m2 = 7,0 kw
    Oppervlakte tot max. 70 m2 = 8,0 kw
    Oppervlakte tot max. 80 m2 = 9,0 kw
    Oppervlakte tot max. 100 m2 = 10,0 kw
    Oppervlakte tot max. 115 m2 = 11,0 kw
    Oppervlakte tot max. 125 m2 = 12,0 kw
    Oppervlakte tot max. 135 m2 = 13,0 kw

    Alternatieve berekening: 1kw per 20m³

    Dit is een richtlijn. De graad van isolatie van het huis doet deze waarden variëren

    met dan aan steven ^^ cheers


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za dec 18, 2010 4:54 pm

    biker schreef:Hallo, ben nieuw hier.
    In januari vertrekken we naar onze nieuwe woning, daar hebben we reeds cv.
    Maar graag hadden we ons een pelletkachel aangeschaft.(budget 3000€, liefst minder natuurlijk)
    Nu hebben we ons al een beetje laten informeren bij een verdeler van pelletkachels,maar door de enorme keuze van merken zien we echt de bomen door het bos niet meer) De woonopp.bedraagt 30m2.Hoeveel kw. zou de pelletkachel moeten hebben om deze opp. te verwarmen.

    hoi
    ik zie een nieuwe woning ,deze zal wel deglijk geisoleerd zijn
    je zegd 30m² dit zal waarschijnlijk voor de living alleen zijn
    een pelletkachel moduleerd altijd tussen de min en max kw
    bv een kachel van 8 kw moduleerd tussen de 2kw min en 8 kw max
    rekening houden als je bv een kachel van 6 kw koopt dat deze mischien meer op half of vol vermogen moet branden wat meer lawaai met zich mee brengd
    dus niet bang zijn om een kachel te nemen die ietsje zwaarder is ,deze is ook stiller dan omdat hij meer op eco brand
    mvg jl

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za dec 18, 2010 5:47 pm

    Hallo,

    ben nieuw op het forum. Kwam hier even kijken naar problemen met pelletkachels.

    Ik werk zelf als technieker in de kachels en was eens curieus.

    Ik heb zelf een pelletkachel Palazzetti -> Michela en gebruik Badger pellets. Zeer tevreden.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Philip za dec 18, 2010 5:50 pm

    welkom dafke

    wie weet kan je ons nog iets bijleren met tips en andere zaken
    en wie weet kom jezelf ook wel nog iets nuttigs te weten
    grtz


    ps werk je zelfstandig of voor een baas ?
    indien jouw of zijn gegevens hier nog niet op het forum staan kan je dit doorgeven via pm aan een van de admins of modjes


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za dec 18, 2010 5:59 pm

    Philip schreef:welkom dafke

    wie weet kan je ons nog iets bijleren met tips en andere zaken
    en wie weet kom jezelf ook wel nog iets nuttigs te weten
    grtz


    ps werk je zelfstandig of voor een baas ?
    indien jouw of zijn gegevens hier nog niet op het forum staan kan je dit doorgeven via pm aan een van de admins of modjes

    Ik werk voor een baas. Ik kan het doorgeven maar we zitten met zoveel werk dat reclame niet aan de orde is momenteel. Je moet bij ons rekening houden met een wachttijd van ongeveer 2-3maand. Wij zijn steeds met 3 ploegen op baan en dan nog eens ik(technieker) en baas(offertes).

    Wij werken vooral met MCZ, palazzetti, Rika, RED. Saey zijn we met gestopt wegens teveel problemen toen.

    Zie net dat je van roosdaal bent. Wij komen ook veel in die regio. Ik speel trouwens zaalvoetbal in belleheide in Pamel.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van erwin za dec 18, 2010 7:54 pm

    dafke_307 schreef:
    Ik werk voor een baas. Ik kan het doorgeven maar we zitten met zoveel werk dat reclame niet aan de orde is momenteel. Je moet bij ons rekening houden met een wachttijd van ongeveer 2-3maand. Wij zijn steeds met 3 ploegen op baan en dan nog eens ik(technieker) en baas(offertes).

    Wij werken vooral met MCZ, palazzetti, Rika, RED. Saey zijn we met gestopt wegens teveel problemen toen.

    dafke welkom op het forum
    we kunnen mischien nog veel van je leren

    wat zijn bvb. uw meningen over volgende onderwerpen:

    interne of externe aanvoer verbrandingslucht

    wat is voor u de ideale schouw

    koekvorming bij sommige pelletmerken

    hoe stel jij een kachel af op een bepaalde pellet
    waar moet je op letten

    vuil worden ruitje kan dit vermeden worden




    santa
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Philip za dec 18, 2010 8:11 pm

    veel te veel vragen ineens
    dafke dit is geen reclame forum
    maar de mensen weten graag indien ze zich ene pelletkachel willen aanschaffen waar ze in de buurt terecht kunnen enz.....


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Philip za dec 18, 2010 8:12 pm

    ohja belleheide is hier op amper 2 km van mijn deur ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van erwin za dec 18, 2010 8:18 pm

    Philip schreef:veel te veel vragen ineens

    hij moet ze niet allemaal tegelijk beantwoorden amai

    maar dat zijn toch zo enkele dingen waar we de laatste tijd mee bezig zijn
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Philip za dec 18, 2010 8:25 pm

    hahahahaha ik snap u ^^ cheers


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za dec 18, 2010 8:31 pm

    en ik ben benieuwd study wat?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty nieuw op dit forum

    Bericht van Gast zo dec 19, 2010 11:28 pm

    Dag iedereen,
    Al ettelijke uren surfen heb ik achter de rug bij mijn speurtocht naar informatie over pelletkachels tot ik dit forum ontdekte.
    Voor onze kleine duitse woning zijn we op zoek naar een kachel die op de bestaande schouw zou aangesloten moeten worden. Omdat de verwarming nodig is op de eerste verdieping dachten we dat het eenvoudiger was om een pelletkachel te kopen. Zou dit een goed alternatief zijn voor de bestaande houtkachel? Is deze verwarming veilig genoeg om er in de buurt te slapen? Dit zijn allemaal vragen waarop ik het antwoord hier hoop terug te vinden.
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van cuypersmarc ma dec 20, 2010 8:24 am

    roland schreef:hallo
    ik ben roland woon in sauerland pal bij winterberg
    geen gas in het dorp daarom pellets kreeg mijn kachel prince hydro type18k met cv op 16-8-2010 vanaf dag 1 een ramp krijg volgende week van de fabriek een nieuwe

    iets minder pellets gebruiken brand beter kampvuur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma dec 20, 2010 10:08 am

    cuypersmarc schreef:
    roland schreef:hallo
    ik ben roland woon in sauerland pal bij winterberg
    geen gas in het dorp daarom pellets kreeg mijn kachel prince hydro type18k met cv op 16-8-2010 vanaf dag 1 een ramp krijg volgende week van de fabriek een nieuwe

    iets minder pellets gebruiken brand beter kampvuur

    ja dat is mooie tip maar de kachel was niet goed en ik heb na 8weken al een nieuwe en hoop meer geluk voor mijn 8000 euro
    wel zoek ik nog een nederlandse hand lijding
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Even Voorstellen.

    Bericht van Gast ma dec 20, 2010 7:19 pm

    Ik ben Gilbert en woonachtig te Gistel,ben wel het forum sinds een periode aan het
    volgen maar nog maar sinds kort geregistreerd.Met ons gezin zijn we onze eerste winter
    aan het verwarmen met een pelletkachel ( Nature Line )aangekocht en geplaatst door
    Desender in Aartrijke.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma dec 20, 2010 8:02 pm

    dank u jl,en boeiend forum mijn gedacht
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma dec 20, 2010 8:10 pm

    gille schreef:dank u jl,en boeiend forum mijn gedacht

    inderdaad ,verslaafend zelfs om dagelijks de topic en comments te lezen
    clown
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Geert ma dec 20, 2010 9:45 pm

    ja fleur dit gaat eveneens met de 7000 mijn installateur zijn technieker heeft het mij voorgestelt en getoont dit gaat na een kleine aanpassing, heel gemakkelijk zelfs.


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma dec 20, 2010 9:51 pm

    Geert schreef:ja fleur dit gaat eveneens met de 7000 mijn installateur zijn technieker heeft het mij voorgestelt en getoont dit gaat na een kleine aanpassing, heel gemakkelijk zelfs.




    k weet het geert ,maar ik dacht dat nicky ging antwoorden van ...dit is niet de bedoeling om dergelijke kachels ......
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Uthrex ma dec 20, 2010 9:54 pm

    de discussie over de warme/koude/vuile of overbodige lucht kan je hier verder voeren:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    De Ecotek toestanden staan hier:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast wo dec 22, 2010 11:11 am

    Hallo,
    Ik ben Marc en ik heb sinds een 2 tal jaren een pelletkachel ECOTECK en dit wegens overschakeling van mazoutverwarming na een ondergronds lek in de mazoutleiding. Heb in het begin veel problemen gehad daar ik kachel gekocht heb bij iemand die er net zoveel van wist als ikzelf, niets dus!!. Had bij de aankoop zelfs geen handleiding meegekregen of gebruiksaanwijzing. Ik verwarm met RZ pellets daar ik vind dat deze de beste passen bij mijn kachel en ook een mooie verbranding geven. Vroeger liet ik de kachel teveel in eco stand werken en had ik regelmatig roet aanslag op het venstertje. Nu laat ik hem meer blazen. Ik verwarm graag met pellets wegens milieu vriendelijk en mooie vlammenspel.
    Denk eraan om ook in de keuken nog een pelletkachel te plaatsen. GRTJS Marc,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za dec 25, 2010 2:54 pm

    Hallo mijn naam is bert tabak heb net een nieuwe pellet kachel gekocht de artel type LST 20/20
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van turkoois za dec 25, 2010 3:40 pm

    Hallo Bertje003 oftewel Bert Tabak,

    Welkom op dit prachtige forum. Je zult hier veel leesplezier hebben.
    Bert waar kom je vandaan?
    Hoe is de kachel aangesloten? In een bestaande schouw of een nieuwe schouw? Muurdoorvoer of niet?
    Externe lucht? Zelf geinstalleerd? of door wie? Waar heb je de Artel gekocht?
    Je ziet wel. Het zijn erg veel vragen, maar we willen de nieuwe leden graag goed leren kennen.


    Groetjes,

    Chris (turkoois) ook een Artel stoker


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za dec 25, 2010 5:23 pm

    hoi allemaal , ben recent nieuw hier maar ben al een hele tijd de forums aan het lezen , en ik moet zeggen , heeeel veel nutige informatie .
    recent ook beslist een pellet kachel te kopen , zal een piazzetta P958 bianco worden .

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 2 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 6:52 am