Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 24 gasten

Cerutti


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+68
kenzo229
Daniel00
demarc
colleken
costerke
grossard.rob
bvernail
Syl79
makhila
opajust
strolisp
Bram N.
marlotje
zoom
ponneke
curleo
tabasco
Greenhorn
jbke
wakuwaku
framaro
eendracht
walter
piet
bertus
Dave G.
rloncke
Keteltje
john-159
hermanV
Fleur
sickofitall
shadow10
ben-revo
Omerta
oswald
krusty
nick1
braxx
mantas
vyncke002
marver
dxnature
karamanliali
niepoort
francky
demosthenes
peter van den Branden
atlasgust
ss
stefke
Annejanne
polle90
knoepken
theco
pellbox
petrah
turkoois
Uthrex
Geert
erwin
biker
cuypersmarc
lupus
Philip
boxke
pedro
steven
72 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za dec 25, 2010 5:23 pm

    hoi allemaal , ben recent nieuw hier maar ben al een hele tijd de forums aan het lezen , en ik moet zeggen , heeeel veel nutige informatie .
    recent ook beslist een pellet kachel te kopen , zal een piazzetta P958 bianco worden .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za dec 25, 2010 7:55 pm

    welkom en veel geniet van je pelletkachel Wink
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro za dec 25, 2010 8:11 pm

    Allen welkom hier!!!!

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za dec 25, 2010 10:27 pm

    Hallo iedereen,

    Mijn naam is Marco Spronck. Wij zijn nog niet zolang geleden verhuist van Nederland naar België.
    Hier hebben we een pellet kachel van DZ. (Biomass 34)

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za dec 25, 2010 11:05 pm

    Hallo,

    hoe kom ik hier terecht : via internet op zoek naar info pelletkachels en pellets, onderhoud etc......

    Wil een pelletkachel aankopen van : OlYmpia viva 10.5 kw

    Was hier op zoek naar nuttige info van andere gebruikers van dit type pellet kachel.

    Waarom een pellet kachel: Heb in ons huis een schouw staan die niet gebruikt wordt (Had ze laten zetten toen ik bouwde zodat ik erna pas moest beslissen of het mazout of gas ging worden voor de cv en het is uiteindelijk gas geworden.Dus mijn gemetselde schouw met schouwpotten is nooit gebruikt.Dus nu de prijzen van gas en mazout duur worden, deze schouw benutten om pelletkachel op aan te sluiten !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast wo jan 12, 2011 8:24 pm

    Even voorstellen? oke, dat doen we dan maar Smile
    Ik ben Kryss, 46j, wonende omgeving Kortrijk. Momenteel bezig met een grondige renovatie van de gelijkvloers.
    Via een collega interesse gekregen voor pelletkachel. Deze zou de gaskachel moeten vervangen. De ruimte is ongeveer 60m² hoogte 2.50m. Ben begonnen met een 5tal mails naar verkopers voor prijs Rika Topo en Como + het plaatsen van inoxbuis 10m door schouw. Kreeg 2 mails terug, waarvan er maar één was die zeer gedetailleerd was. Toevallig van dezelfde verkoper-plaatser van mijn collega. Aangezien ik dergelijke prijsofferte op prijs stel, de moeite gedaan om er naar toe te rijden. Toch een 40km verder. Na een grondig gesprek, heb ik gekozen voor de Topo. Is natuurlijk wel prijzig, maar de diepte paste beter voor ons, dan deze van de Como.
    Afspraak is nu dat de Topo geleverd wordt eind januari met plaatsing inoxbuis. Dus we zien er naar uit.
    Ben nu ook op zoek op het forum naar de betere pellets. Het ziet er naar uit dat dit Badger zal worden. Tips over pellets en verkoop altijd welkom, zodanig dat we een goede start hebben. Hartelijke groeten aan iedereen vanwege Kryss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr jan 21, 2011 8:52 pm

    Hallo,
    Ik ben Jurjen Raske en kom uit Bad Nieuweschans (provincie Groningen)

    Na een zoektocht op het internet over pelletkachels, kwam ik dit forum tegen.
    Aangemeld en hier nog geen spijt van. Na enkele goede reakties over de Artel 8,5 Kw Evo , en de heer Johan Rispens, te hebben gelezen, besloten om een Artel 8,5 Kw Evo te bestellen.
    Maandag ga ik de kachel ophalen.
    Welke pellets ik ga gebruiken weet ik nog niet. Hangt een beetje af van er in de buurt te koop is.

    Jurjen
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro vr jan 21, 2011 9:03 pm

    Hoi Brobbel en Kryss,welkom hier!
    Brobbel,dien je de kachel zelf te plaatsen?Waar heb je ze dan gekocht?
    Ivm uw pellets,het aanbod in Nederland is niet zo heel groot aan pellets en vaak worden ze dan nook nog es (veel) te duur verkocht.Goed uitkijken is dus de boodschap en eventueel pellets uit Belgie laten leveren. Smile

    Grtzzzzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr jan 21, 2011 9:14 pm

    Pedro,
    Ik ga de kachel zelf plaatsen en heb hem gekocht bij RR Trading in Norg.

    Jurjen
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro vr jan 21, 2011 9:23 pm

    Met de installatuer ga je naar alle wss heel goed mee zitten.Meerdere tevreden klanten hier op het forum!

    Hou ons op de hoogte van uw ervaringen!

    Grtzzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van turkoois vr jan 21, 2011 9:48 pm

    Hee Brobbel,

    Geweldig goede keus heb je gedaan. Ik heb nu enkele maanden dezelfde Artel 8,5,kw EVO en ben zeer tevreden over de kachel en ook over onze leverancier.
    Als je een beetje handig bent kun je deze kachel heel goed zelf plaatsen, maar praat wel de plannen van de installatie goed door met Johan. De Nederlandstalige handleiding die Johan als aanvulling op de gewone handleiding heeft gemaakt is zeer duidelijk en spreekt helemaal voor zich zelf. zo is het ook met de onderhoudshandleiding.
    wat de pellets betreft zou ik de premiumpellets van GPP uit Poperinge uit Belgie bestellen. ! pallet van 70 zakken a 15 kg laten komen op 2 november j.l. voor € 266 all-in (en niet onbelangrijk in belgie maar 6% btw. misschien betaal je een paar eurotjes meer, maar dat zal niet veel zijn. Deze pellets zijn mij zeer goed bevallen en geven veel warmte en de kachel is erg zuinig met deze pellets
    Als je tips nodig hebt inzake deze kachel kun je me altijd een PM sturen. ik zit iedere dag op het forum.

    Veel succes.


    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za jan 22, 2011 9:10 pm

    Chris,

    bedankt voor de reactie. Wat betreft de pellets: de rest van dit stookseizoen ga ik hier in de buurt kijken wat er te koop is en ga ik verschillende pellets uit proberen. Voor het volgend stookseizoen is het bestellen van pellets in Belgie zeker een optie. Al hoewel ik mij afvraag wat de verzendkosten zullen zijn naar de provincie Groningen.
    Als het een beetje meezit ga ik de kachel woensdag instaleren

    Jurjen

    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van turkoois za jan 22, 2011 11:03 pm

    @Jurjen,
    Ik ben benieuwd of je daar in de buurt pellets voor een betaalbare prijs kunt aankomen. (Als je maar geen pellets van delange pakt, want daarover hoor ik minder goede dingen.)

    Voor wat betreft de pellets van GPP: De transportkosten zijn misschien 5 euro duurder als naar Venlo, dus dat valt best mee.
    Vraag maar eens aan Johan, die heeft ze ook van GPP.
    Er zijn al meerdere mensen uit Noord Nederland die daar besteld hebben en betaalde ook hooguit een paar euro meer als mij.
    Je betaald niet de kilometers, maar de palletplaats in de vrachtauto.
    Ik denk dat ik met mijn 40 zakken die ik nog heb liggen van de hele pellet van 70 zakken de rest van het seizoen wel kan afmaken.
    Nu pas 30 zakken op in 900 uur. Gemiddeld gebruik in 900 uur (500 gram per uur)

    Veel succes woensdag met het installeren.

    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    Laatst aangepast door turkoois op zo jan 23, 2011 2:52 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 12:17 pm

    hallo allemaal,

    mijn naam is Dorette en ik woon in de buurt van Den Bosch (NL). heb recent de Cleo van Superior in werking gezien, en vind de pelletkachel een mooi concept.

    Wie heeft er ervaring met deze kachel?

    Ik lees het graag!


    Dorette
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van petrah zo jan 23, 2011 12:56 pm

    @ dorette , je moet wel even kijken wat je doel is van de kachel ,
    dus het aantal m3 die hij moet verwarmen , is het als bijverwarming of hoofdverwarming
    ik ben niet technisch , die zitten er genoeg op dit forum , maar als je toch een kachel aanschaft , niet te weinig kwh , want dan kan het zijn dat in de winterperiode hij het niet aankan
    groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 1:01 pm

    dank je voor je reactie, Petra!

    Mijn huisje is niet zo graag, en afgelopen week is er iemand bij mij thuis geweest die deze haarden verkoopt, 6 kw zou voldoende zijn.

    Het zal in de praktijk bijverwarming zijn, maar als het heel goed bevalt, kan het best zijn dat ik er meer gebruik van zal maken dan in 1e instantie gedacht.

    De dealer vertelde in het eerste gesprek dat de kachel zich in 2 jaar tijd zou terugverdienen, wat mij sterk leek. Ik betaal maar EUR 125 voor stroom en gas, en het verbruik van gas gaat niet helemaal stoppen. Toen ik mijn eindafrekening over 2010 erbij haalde, bleek de kachel pas na 6 jaar zichzelf terug te verdienen. Dat is waarom ik twijfel, en ik heb ook geen idee hoe lang pelletkachels meegaan. Heeft iemand daar meer info over?

    Groetjes,


    Dorette
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pellbox zo jan 23, 2011 1:12 pm

    Dorette,

    Behalve als er in nederland fiscaal voordeel wordt gegeven op pelletkachels wat ik sterk betwijfel, is het niet correct dat na 2 jaar de kachel is terug verdiend.

    Er wordt nogal eens snel vergeten dat de pelletkachel ook een beetje electriciteit verbruikt. Het verbruik valt wel nog mee qua electriciteit.

    Als je de kachel uitsluitend als bijverwarming wil gebruiken, dien je niet te zwaar te gaan. Kies je uiteindelijk voor hoofdverwarming, dan heb je wat meer KW nodig.

    Hoeveel vierkante meter moet er verwarmd worden en wat is de hoogte van een kamer?


    Mvg,


    Pellbox
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 1:17 pm

    Hoi Pellbox, ik weet niet precies hoe groot mijn huiskamer en keuken zijn, maar het is klein. Een dealer van Superior is hier vorige week geweest, volgens hem zou ik prima afkunnen met de kleinste Superior, Cleo (6 kw).

    Verder is mijn huis heel goed geïsoleerd en is het zo'n typische doorzonwoning. Wanneer in de winter de zon schijnt, schijnt deze de hele kamer door, totaan de onderkant van de radiator die aan de noorderkant van het huis hangt. Allemaal redenen waarom ik (denk ik) zo weinig aan Essent betaal ;-)
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van petrah zo jan 23, 2011 1:25 pm

    wij hebben een edil kamin iris , 8 kwh
    de kachel is vooral gekocht voor bijverwarming , dus in het voor en najaar alleen de kachel aan , en in de winter cv en kachel , ook voor de sfeer gekocht ( vlammetjes altijd leuk )
    in de praktijk ,en wij stoken nu voor de 4de winter , gebruiken wij toch vooral de kachel , dus nu is het bijna de hoofdverwarming , en alleen als het echt vriest de cv aan ,
    onze kachel is dus 8 kwh ruim voldoende voor de reden van aanschaf ,maar als ik nu opnieuw moest kiezen dan zou ik toch voor een wat zwaarder type kiezen , mocht je dan wat meer van je kachel vragen dan kan dat ook , wat betreft het terugverdienen in 2 jaar dat kan nooit , mijn ervaring kan ik wel vertellen
    kachel voor 2000,- aangeschaft , nog voor een 300-400 aan kachelpijpen en dakdoorvoer . per jaar aankoop van 400 tot 500 aan pellets gasverbruik van 2000m3 naar 600m3 , in feite alleen gasgebruik voor douchen en koken , dus wij hebben de aanschafprijs er nu wel uit , na 4 stookseizoenen en niet na 2 , toch is het verschil vooral de lekkere warmte van de kachel en de sfeer die voor mij de doorslag geven , en omdat mijn man zelf het onderhoud heeft gedaan zijn wij daar ook geen kosten aan kwijt ,dit komt vooral omdat wij de kachel hebben gekocht die in feite nog minder van de kachel weet dan wij intussen ( door dit forum )
    mocht je tot aanschaf overgaan , doe dat niet zonder dat je voldoende info hebt gekregen , beter alles goed overdenken en niet zomaar op een persoon zijn ervaring afgaan , alle info vergaren ,afwegen wat je wilt ,wat je eraan uit wilt geven , want als de kachel er staat is het toch voor jaren ,
    groetjes
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31540
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van erwin zo jan 23, 2011 2:45 pm

    doretteketet schreef:Hoi Pellbox, ik weet niet precies hoe groot mijn huiskamer en keuken zijn, maar het is klein. Een dealer van Superior is hier vorige week geweest, volgens hem zou ik prima afkunnen met de kleinste Superior, Cleo (6 kw).

    doretteketet
    neem zeker kontakt met verschillende dealers
    ik zou ook info navragen bij jeanhup van het forum,
    een betrouwbare installateur


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 2:58 pm

    welkom doretteket

    kijk ook naar het gewicht van de kachel ,goed materiaal heeft zijn gewicht mee en is duurzaam study
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 3:04 pm

    @petra:

    hm.... goede tip!

    het is net als met een laptop: uiteindelijk doe je er veel meer mee, dan je oorspronkelijk dacht Smile
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van turkoois zo jan 23, 2011 4:12 pm

    @ Dorette,

    Dorette, ik wil niet negatief doen, maar een pelletkachel binnen enkele jaren terugverdienen geloof ik niet echt. Je pelletkachel gebruikt namelijk ook pellets (die gemiddeld toch al gauw 25 cent per kg kosten.) en extra elektriciteit.
    Ik dacht ook dat je binnen 4 a 5 jaar de kachel kon terugverdienen, maar de werkelijkheid is anders (maar wel lekker warm kampvuur )

    Wij zijn erg zuinig met gas en hebben afgelopen jaar (ik had nog geen pelletkachel) 1400 m3 gas verbruikt. Nu hoop ik op 800 m3 uit te komen. En iets meer elektriciteit dan voorheen.
    Als voorbeeld van besparing: sinds 3 november pelletkachel: vanaf toen tot vandaag 273 m3 gas gebruikt a € 0,4686 per m3 (inclusief alle toeslagen en belastingen
    = € 127,93. Gebruikt aan pellets € 110,00.
    Bespaart op gas: 347 m3 = € 162,60 Besparing tussen 3-11-2010 en 22-1-2011:(€ 162,60 - € 110 = € 52,50 En dit terwijl ik een erg zuinige kachel heb. De Artel EVO (4,97-7,12 kw.) (Gemiddeld gebruik tot nu toe 502 gram per uur)(variërend van 330 gram tot 700 gram per uur)afhankelijk van de temperatuur.
    Ik weet dat men op een andere manier de berekening maakt met KW etc. maar ik wou het toch even op deze praktische manier duidelijk maken.

    Maar ik kan je met heel mijn hart aanbevelen om een pelletkachel te kopen, want die geeft een hele fijne warmte, die niet met een cv te vergelijken is.
    Ik wil je wel adviseren om te kijken voor een kachel die kan moduleren en die ook op een heel laag vermogen kan branden, omdat het anders heel erg warm kan worden in je kamer.
    Wil je eens kijken hoe groot je te verwarmen ruimte is? (m3 inhoud) (lengte x breedte x hoogte)
    Laat je heel goed informeren en ga niet bij de eerste de beste kachelleverancier kopen, maar zoek er een die een heel goed advies, maar ook de technische service kan en wil geven.
    Veel succes met je keuze.

    Met warme groeten Chris (turkoois)



    kampvuur


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 9:15 pm

    Hallo,

    Ik woon in Oost-Vlaanderen (B). Wij hebben in november een Edilkamin Moon (sympathy line) gekocht. Door het zoeken naar informatie over de keuze van pellets, reinigen van ruitje, ... ben ik op dit forum terechtgekomen.
    Wij branden de pellets Plospan. Hebben deze bij de leverancier van onze pelletkachel gekocht.
    We zijn tevreden met onze aankoop. Minpuntje: onze installateur had denk ik nog niet zoveel pelletkachels geïnstalleerd, want we moesten de handleiding lezen om de te weten hoe we kachel konden programmeren, reinigen, ... De installateur heeft ook niets aan de standaardinstellingen gewijzigd, hij zei dat de leverancier gezegd had dat de standaardinstellingen wel oké zijn ...

    Ik weet nog niet zo veel van pelletkachels af, dus zal ik nog heel wat tijd steken in het doorspitten van dit forum! Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31540
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van erwin zo jan 23, 2011 9:19 pm

    Alcedo schreef:Hallo,

    Ik woon in Oost-Vlaanderen (B). Wij hebben in november een Edilkamin Moon (sympathy line) gekocht. Door het zoeken naar informatie over de keuze van pellets, reinigen van ruitje, ... ben ik op dit forum terechtgekomen.
    Wij branden de pellets Plospan. Hebben deze bij de leverancier van onze pelletkachel gekocht.
    We zijn tevreden met onze aankoop. Minpuntje: onze installateur had denk ik nog niet zoveel pelletkachels geïnstalleerd, want we moesten de handleiding lezen om de te weten hoe we kachel konden programmeren, reinigen, ... De installateur heeft ook niets aan de standaardinstellingen gewijzigd, hij zei dat de leverancier gezegd had dat de standaardinstellingen wel oké zijn ...

    Ik weet nog niet zo veel van pelletkachels af, dus zal ik nog heel wat tijd steken in het doorspitten van dit forum! Smile

    alcedo
    welkom op het forum
    als de kachel goed brand heb je geluk waarschijnlijk,
    standaardinstellingen zullen meestal wel ok zijn,
    maar elke schouw is anders en dit moet toch gecheckt worden bij de installatie


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 9:24 pm

    erwin123 schreef:
    Alcedo schreef:Hallo,

    Ik woon in Oost-Vlaanderen (B). Wij hebben in november een Edilkamin Moon (sympathy line) gekocht. Door het zoeken naar informatie over de keuze van pellets, reinigen van ruitje, ... ben ik op dit forum terechtgekomen.
    Wij branden de pellets Plospan. Hebben deze bij de leverancier van onze pelletkachel gekocht.
    We zijn tevreden met onze aankoop. Minpuntje: onze installateur had denk ik nog niet zoveel pelletkachels geïnstalleerd, want we moesten de handleiding lezen om de te weten hoe we kachel konden programmeren, reinigen, ... De installateur heeft ook niets aan de standaardinstellingen gewijzigd, hij zei dat de leverancier gezegd had dat de standaardinstellingen wel oké zijn ...

    Ik weet nog niet zo veel van pelletkachels af, dus zal ik nog heel wat tijd steken in het doorspitten van dit forum! Smile

    alcedo
    welkom op het forum
    als de kachel goed brand heb je geluk waarschijnlijk,
    standaardinstellingen zullen meestal wel ok zijn,
    maar elke schouw is anders en dit moet toch gecheckt worden bij de installatie

    Erwin, de installateur is er wel bijgebleven de eerste keer dat de pelletkachel aangezet werd. Ik veronderstel dat de instellingen wel een invloed op het verbruik zullen hebben. Ik probeer eens uit te rekenen wat ons verbruik per uur is.

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 3 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 6:13 pm