Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 34 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+68
kenzo229
Daniel00
demarc
colleken
costerke
grossard.rob
bvernail
Syl79
makhila
opajust
strolisp
Bram N.
marlotje
zoom
ponneke
curleo
tabasco
Greenhorn
jbke
wakuwaku
framaro
eendracht
walter
piet
bertus
Dave G.
rloncke
Keteltje
john-159
hermanV
Fleur
sickofitall
shadow10
ben-revo
Omerta
oswald
krusty
nick1
braxx
mantas
vyncke002
marver
dxnature
karamanliali
niepoort
francky
demosthenes
peter van den Branden
atlasgust
ss
stefke
Annejanne
polle90
knoepken
theco
pellbox
petrah
turkoois
Uthrex
Geert
erwin
biker
cuypersmarc
lupus
Philip
boxke
pedro
steven
72 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 9:24 pm

    erwin123 schreef:
    Alcedo schreef:Hallo,

    Ik woon in Oost-Vlaanderen (B). Wij hebben in november een Edilkamin Moon (sympathy line) gekocht. Door het zoeken naar informatie over de keuze van pellets, reinigen van ruitje, ... ben ik op dit forum terechtgekomen.
    Wij branden de pellets Plospan. Hebben deze bij de leverancier van onze pelletkachel gekocht.
    We zijn tevreden met onze aankoop. Minpuntje: onze installateur had denk ik nog niet zoveel pelletkachels geïnstalleerd, want we moesten de handleiding lezen om de te weten hoe we kachel konden programmeren, reinigen, ... De installateur heeft ook niets aan de standaardinstellingen gewijzigd, hij zei dat de leverancier gezegd had dat de standaardinstellingen wel oké zijn ...

    Ik weet nog niet zo veel van pelletkachels af, dus zal ik nog heel wat tijd steken in het doorspitten van dit forum! Smile

    alcedo
    welkom op het forum
    als de kachel goed brand heb je geluk waarschijnlijk,
    standaardinstellingen zullen meestal wel ok zijn,
    maar elke schouw is anders en dit moet toch gecheckt worden bij de installatie

    Erwin, de installateur is er wel bijgebleven de eerste keer dat de pelletkachel aangezet werd. Ik veronderstel dat de instellingen wel een invloed op het verbruik zullen hebben. Ik probeer eens uit te rekenen wat ons verbruik per uur is.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pellbox ma jan 24, 2011 12:08 am

    Alcedo,

    Je hebt een edilkamin, dan kan je dat zien hoeveel je verbruikt. Staat normaal gezien op het scherm van de kachel
    theco
    theco
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 94
    Registration date : 31-07-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van theco ma jan 24, 2011 9:12 am

    pedro schreef:Steven,het zou mss handig zijn dat ieder nieuw lid een nieuw topic start en zodoende niet reageert op dit bericht,zal overzichtelijker zijn ook denk ik....

    Grtz,
    Pedro

    Ik ben het volledig met pedro eens. Ik vindt deze topic echt verwarrend worden. Kan je niet zorgen dat mijn op deze topic niet meer kan reageren, zodat ieder zijn eigen kennismakingstopic moet starten en zijn vragen in de juiste categorie moet starten.?

    groet van claudia


    _________________
    Edilkamin Funny -met kanalisatie-
    Thermorossi Slim
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast wo jan 26, 2011 10:11 am

    turkoois schreef:@ Dorette,

    Dorette, ik wil niet negatief doen, maar een pelletkachel binnen enkele jaren terugverdienen geloof ik niet echt. Je pelletkachel gebruikt namelijk ook pellets (die gemiddeld toch al gauw 25 cent per kg kosten.) en extra elektriciteit.
    Ik dacht ook dat je binnen 4 a 5 jaar de kachel kon terugverdienen, maar de werkelijkheid is anders (maar wel lekker warm kampvuur )

    Wij zijn erg zuinig met gas en hebben afgelopen jaar (ik had nog geen pelletkachel) 1400 m3 gas verbruikt. Nu hoop ik op 800 m3 uit te komen. En iets meer elektriciteit dan voorheen.
    Als voorbeeld van besparing: sinds 3 november pelletkachel: vanaf toen tot vandaag 273 m3 gas gebruikt a € 0,4686 per m3 (inclusief alle toeslagen en belastingen
    = € 127,93. Gebruikt aan pellets € 110,00.
    Bespaart op gas: 347 m3 = € 162,60 Besparing tussen 3-11-2010 en 22-1-2011:(€ 162,60 - € 110 = € 52,50 En dit terwijl ik een erg zuinige kachel heb. De Artel EVO (4,97-7,12 kw.) (Gemiddeld gebruik tot nu toe 502 gram per uur)(variërend van 330 gram tot 700 gram per uur)afhankelijk van de temperatuur.
    Ik weet dat men op een andere manier de berekening maakt met KW etc. maar ik wou het toch even op deze praktische manier duidelijk maken.

    Maar ik kan je met heel mijn hart aanbevelen om een pelletkachel te kopen, want die geeft een hele fijne warmte, die niet met een cv te vergelijken is.
    Ik wil je wel adviseren om te kijken voor een kachel die kan moduleren en die ook op een heel laag vermogen kan branden, omdat het anders heel erg warm kan worden in je kamer.
    Wil je eens kijken hoe groot je te verwarmen ruimte is? (m3 inhoud) (lengte x breedte x hoogte)
    Laat je heel goed informeren en ga niet bij de eerste de beste kachelleverancier kopen, maar zoek er een die een heel goed advies, maar ook de technische service kan en wil geven.
    Veel succes met je keuze.

    Met warme groeten Chris (turkoois)



    kampvuur


    Hoi Chris, dank voor je uitgebreide reactie. Aan de hand van mijn jaarrekening van Essent kwamen we op 6 jaar ipv 2, toch een heel verschil, niet?

    Mijn kamer en keuken (één ruimte) is samen grof geschat 135 m3.

    Groetjes,


    Dorette
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast wo jan 26, 2011 1:04 pm

    dorette schreef
    Mijn kamer en keuken (één ruimte) is samen grof geschat 135 m3.


    dorette
    ga je kachel niet te krap zijn met 6kw voor 135m3 .
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van erwin wo jan 26, 2011 1:10 pm

    fleur schreef:dorette schreef
    Mijn kamer en keuken (één ruimte) is samen grof geschat 135 m3.


    dorette
    ga je kachel niet te krap zijn met 6kw voor 135m3 .

    ik zou ook eerder aan een 7-8kw


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast wo jan 26, 2011 1:13 pm

    ik ben BLIJ met jullie adviezen, dank daarvoor. Er gaat niks boven ervaringen van anderen!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast wo jan 26, 2011 1:25 pm

    doretteketet schreef:ik ben BLIJ met jullie adviezen, dank daarvoor. Er gaat niks boven ervaringen van anderen!



    als jouw budget het toelaat dorette ,koop een duurzame kachel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 6:10 pm

    Google-O-matic
    Last Calor Zoe, al een paar jaar
    GreenEnergyPellets
    Tevreden, maar wel nu een probleempje dus
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 9:56 pm

    Hallo iedereen,

    Hoe kom je hier terecht? door te googlen.
    Waarom pelletkachel?Omwille van de stijgende olieprijzen en een zichtbare vlam geeft altijd een warm gevoel
    sedert een 3 tal weken een Kalor mod 85 aangekocht 7Kw ,zeer tevreden over de kachel.
    Rookkanaal zelf geplaatst in inox , enkel pijp met siliconen dichtingen , eens buiten nog een extra meter recht omhoog met een chinees afdekkapje totale lengte schouw 3,5M
    verwarmt gans de beneden verdieping in totaal 64M2 , is een oud huis met nieuwe ramen maar met volle muren ( geen isolatie) houdt in de eco stand makkelijk 22° bij buiten rond het vriespunt.
    aangekocht bij ecopel in Nederweert ( Nederland)-> correcte service
    stook met green enery pellets werden bijgeleverd bij de kachel.
    Zeer goed warmte opbrengst. ruitje blijft vrij proper na een dagje branden , enkel vormt zich een bruin laagje aan de binnenkant van de kachel maar kan zonder problemen verwijderd worden , dit komt omdat deze pellets hardere houtsoorten bevatten.

    Mvg,

    Bon_jean.

    Schouw zelf geplaatst in inox , enkel buis tot buiten met een extra meter recht omhoog met een chinees afdekkapje.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do feb 03, 2011 4:25 pm

    Hallo iedereen hier,

    Bij toeval, op zoek naar wat informatie, hier terecht gekomen.
    Wij hebben 2 pelletkachels een Cadel type Vanessa ( 3,5 tot 10,5 kw) en een Martina (sedert 2008).
    Ik ben wel tevreden van de kachels maar toch steeds op zoek naar goede pellets. En tips om zuiniger te branden.
    Ik heb heel erg moeten wennen aan het geluid dat ze maken.
    Wou er vorige week nog een verkopen en op zoek naar een geruisloos exemplaar. Dit is zeker een illusie?????
    Maar als ik hier soms al die misérie lees dan durf ik dit niet meer.
    Temeer dat ik denk dat dit aan mezelf ligt.

    groetjes,

    Veeke
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van knoepken do feb 03, 2011 4:31 pm

    Als je tevreden bent ,zo houden zulle??
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do feb 03, 2011 4:37 pm

    Dacht ik ook.
    Maar steek hem zonet aan en dat gerol kan me soms wel op de zenuwen werken.
    Dat is natuurlijk maar even, als hij goed doorbrandt is het alweer beter.
    Ik denk dan maar moet iets over hebben om gezellig warm te krijgen.
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van turkoois do feb 03, 2011 7:12 pm

    Bon_Jean schreef:Hallo iedereen,

    Hoe kom je hier terecht? door te googlen.
    Waarom pelletkachel?Omwille van de stijgende olieprijzen en een zichtbare vlam geeft altijd een warm gevoel
    sedert een 3 tal weken een Kalor mod 85 aangekocht 7Kw ,zeer tevreden over de kachel.
    Rookkanaal zelf geplaatst in inox , enkel pijp met siliconen dichtingen , eens buiten nog een extra meter recht omhoog met een chinees afdekkapje totale lengte schouw 3,5M
    verwarmt gans de beneden verdieping in totaal 64M2 , is een oud huis met nieuwe ramen maar met volle muren ( geen isolatie) houdt in de eco stand makkelijk 22° bij buiten rond het vriespunt.
    aangekocht bij ecopel in Nederweert ( Nederland)-> correcte service
    stook met green enery pellets werden bijgeleverd bij de kachel.
    Zeer goed warmte opbrengst. ruitje blijft vrij proper na een dagje branden , enkel vormt zich een bruin laagje aan de binnenkant van de kachel maar kan zonder problemen verwijderd worden , dit komt omdat deze pellets hardere houtsoorten bevatten.

    Mvg,

    Bon_jean.

    Schouw zelf geplaatst in inox , enkel buis tot buiten met een extra meter recht omhoog met een chinees afdekkapje.




    Hallo Bon_Jean,

    Welkom op dit mooie forum,

    Met de kalor 8,5 kw Chiara heb je een goede kachel gekocht.

    Je hebt de schouw zelf geplaatst. Ben je met de buis door de gevel gegaan en daarna weer naar boven of recht naar boven door het plafond en het dak?
    Heb je da kachel ook zelf geïnstalleerd?
    Heb je de gaten in de muur ook zelf geboord?
    Dit vraag ik omdat Ecopel hier op het forum heeft gezegd, dat de plaatsing bij hun altijd gratis is inclusief de gaten boren.

    Met vriendelijke groet,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van steven do feb 03, 2011 8:10 pm

    Veeke,

    er zijn ook heel stille kachels. Rika bijvoorbeeld


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do feb 03, 2011 8:44 pm

    Hallo Chris,

    In mijn geval is dat zo afgesproken , was niet éénvoudig , moest onder een hoek van 45° het gat boren omwille van het hoogteverschil tussen de living en het platte dak van de garage.
    De pijp gaat eerst recht omhoog ongeveer 2,5 meter daarna onder 45° naar buiten , eens buiten nog 1 meter pijp enkelwandig met chineesafdekkapje , Werkt perfect.
    Ben zelf technieker en voor de toekomst ga ik nog een ventilator plus sturing (zelfbouw) toevoegen aan het uiteinde van de pijp buiten.
    Dit heeft als voordeel dat je de trek van je schouw zelf kan bijregelen ,met gevolg dat je de rookgasventilator op een lager toerental kan instellen , hierdoor hoor je nog enkel het wormwiel draaien en het vallen van de pellets
    De kachel zelf werd door ecopel geleverd en in dienst gesteld.
    De kachel was al geladen met pellets , en na wat bijregelen van de parameters was de kachel na 1/2 uur operationeel
    Heb nadien nog zelf 2 x wat parameters bijgesteld vooral in de eco mode en tot op heden geen probleem
    De man van ecopel heeft mij na één week nog gemaild om te vragen of alles ok was .

    Mvg,

    Bon_jean
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van erwin do feb 03, 2011 9:20 pm

    Bon_Jean schreef:Hallo Chris,

    In mijn geval is dat zo afgesproken , was niet éénvoudig , moest onder een hoek van 45° het gat boren omwille van het hoogteverschil tussen de living en het platte dak van de garage.
    De pijp gaat eerst recht omhoog ongeveer 2,5 meter daarna onder 45° naar buiten , eens buiten nog 1 meter pijp enkelwandig met chineesafdekkapje , Werkt perfect.
    Ben zelf technieker en voor de toekomst ga ik nog een ventilator plus sturing (zelfbouw) toevoegen aan het uiteinde van de pijp buiten.
    Dit heeft als voordeel dat je de trek van je schouw zelf kan bijregelen ,met gevolg dat je de rookgasventilator op een lager toerental kan instellen , hierdoor hoor je nog enkel het wormwiel draaien en het vallen van de pellets

    De kachel zelf werd door ecopel geleverd en in dienst gesteld.
    De kachel was al geladen met pellets , en na wat bijregelen van de parameters was de kachel na 1/2 uur operationeel
    Heb nadien nog zelf 2 x wat parameters bijgesteld vooral in de eco mode en tot op heden geen probleem
    De man van ecopel heeft mij na één week nog gemaild om te vragen of alles ok was .

    Mvg,

    Bon_jean

    bonjean je verschuift dus eigelijk de extractie gedeeltelijk naar buiten, zijn daar ook nadelen aan verbonden
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do feb 03, 2011 9:54 pm

    Hallo erwin123,

    Zoals met alles heb je voor- en nadelen.

    voordelen
    1) minder lawaai
    2) de schouw kan een stuk korter zodat er geen dubbelwandige buis nodig is
    3)indien er geen schouw kan geplaatst worden een pijpje door de muur met extra ventilator plus sturing en je bent zeker van een goede trek.
    4) je kan ten alle tijden de trek zelf bijstellen in functie van je kachel
    5) je rookgas ventilator zal langer meegaan minder toeren minder slijtage

    nadelen
    1) extra sturing plus ventilator en aanpassing buizenwerk
    2) zal ook wat extra stroom verbruiken ,extra kabel tot aan einde pijp
    3) extra onderdelen in de kring kunnen extra problemen geven

    Dit systeem bestaat in de handel voor houtkachels , voor pelletkachels weet ik het niet.
    Zal dit zelf bouwen en testen de volgende weken.

    Mvg

    Bon_jean


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do feb 03, 2011 10:04 pm

    Bon_Jean schreef:Hallo erwin123,

    Zoals met alles heb je voor- en nadelen.

    voordelen
    1) minder lawaai
    2) de schouw kan een stuk korter zodat er geen dubbelwandige buis nodig is
    3)indien er geen schouw kan geplaatst worden een pijpje door de muur met extra ventilator plus sturing en je bent zeker van een goede trek.
    4) je kan ten alle tijden de trek zelf bijstellen in functie van je kachel
    5) je rookgas ventilator zal langer meegaan minder toeren minder slijtage

    nadelen
    1) extra sturing plus ventilator en aanpassing buizenwerk
    2) zal ook wat extra stroom verbruiken ,extra kabel tot aan einde pijp
    3) extra onderdelen in de kring kunnen extra problemen geven

    Dit systeem bestaat in de handel voor houtkachels , voor pelletkachels weet ik het niet.
    Zal dit zelf bouwen en testen de volgende weken.

    Mvg

    Bon_jean





    is het dan nog beter of dit systeem ?
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr feb 04, 2011 12:18 pm

    een systeem dat alles automatisch aanpast zoals wordt voorgesteld , daar geloof ik niet in en zal na verloop van tijd ook voor problemen zorgen.

    Het systeem dat ik wil bouwen wordt afgesteld per brandmode vb Eco , stand1 stand2,
    Een eenvoudige sturing met een minimum aan electronica en voelers
    eens ingesteld wordt er niets meer bijgeregeld.( zoals de parameters van de kachel)

    wanneer terug bijstellen ??
    - indien je een ander type pellets gaat stoken in functie van de rookgas temperatuur
    - na elk onderhoud van de kachel
    - na verloop der jaren zal je rookgasventilator verslijten en dus minder lucht verplaatsen

    Mvg,

    Bon_jean

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr feb 04, 2011 12:54 pm

    Bon_Jean schreef:een systeem dat alles automatisch aanpast zoals wordt voorgesteld , daar geloof ik niet in en zal na verloop van tijd ook voor problemen zorgen.

    Het systeem dat ik wil bouwen wordt afgesteld per brandmode vb Eco , stand1 stand2,
    Een eenvoudige sturing met een minimum aan electronica en voelers
    eens ingesteld wordt er niets meer bijgeregeld.( zoals de parameters van de kachel)

    wanneer terug bijstellen ??
    - indien je een ander type pellets gaat stoken in functie van de rookgas temperatuur
    - na elk onderhoud van de kachel
    - na verloop der jaren zal je rookgasventilator verslijten en dus minder lucht verplaatsen

    Mvg,

    Bon_jean



    jean

    ga jij uiteindelijk geen boordcomputer nodig hebben om uit te lezen wat er fout of goed werkt aan jou kachel als dit systeem er nog eens bovenop komt?
    k ben wel benieuwd hoe het in zijn werk zal gaan en de doelmatigheid ervan.


    gr fleur

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr feb 04, 2011 1:50 pm

    Het is de bedoeling dat het een suppelmentair systeem wordt en eenvoudig van opzet anders ga je problemen crêeren in plaats van een oplossing aan te bieden.

    Mvg,

    jean
    polle90
    polle90
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 26
    Registration date : 31-12-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van polle90 za feb 05, 2011 9:26 am

    Hallo, ik ben patrick uit Herk de stad.Ik volg het hier al een tijdje mee daar ik in de loop van het jaar mijn houtkachel ga vervangen door een pelletkachel. Vorige week was ik op bouwinovatie en heb een beetje gesproken met ecolutions uit St Truiden. Toffe mensen en goede uitleg gekregen. Grtz
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Annejanne za feb 05, 2011 3:30 pm

    polle90 schreef:Hallo, ik ben patrick uit Herk de stad.Ik volg het hier al een tijdje mee daar ik in de loop van het jaar mijn houtkachel ga vervangen door een pelletkachel. Vorige week was ik op bouwinovatie en heb een beetje gesproken met ecolutions uit St Truiden. Toffe mensen en goede uitleg gekregen. Grtz

    Mijn kachel (2009) komt ook van Ecolutions: Perfecte service en heel correct op alle gebied. Komen hun beloftes ook altijd na. Ik ben dus een meer dan tevreden klant!


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van erwin za feb 05, 2011 3:32 pm

    Annejanne schreef:
    polle90 schreef:Hallo, ik ben patrick uit Herk de stad.Ik volg het hier al een tijdje mee daar ik in de loop van het jaar mijn houtkachel ga vervangen door een pelletkachel. Vorige week was ik op bouwinovatie en heb een beetje gesproken met ecolutions uit St Truiden. Toffe mensen en goede uitleg gekregen. Grtz

    Mijn kachel (2009) komt ook van Ecolutions: Perfecte service en heel correct op alle gebied. Komen hun beloftes ook altijd na. Ik ben dus een meer dan tevreden klant!

    idem hier Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast di feb 08, 2011 11:30 pm

    Goedenavond! Mijn naam is Ron den Braber uit Soest (NL).

    Hartelijke groet,

    Ron
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 4 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 10:41 am