Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

polle90, smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+68
kenzo229
Daniel00
demarc
colleken
costerke
grossard.rob
bvernail
Syl79
makhila
opajust
strolisp
Bram N.
marlotje
zoom
ponneke
curleo
tabasco
Greenhorn
jbke
wakuwaku
framaro
eendracht
walter
piet
bertus
Dave G.
rloncke
Keteltje
john-159
hermanV
Fleur
sickofitall
shadow10
ben-revo
Omerta
oswald
krusty
nick1
braxx
mantas
vyncke002
marver
dxnature
karamanliali
niepoort
francky
demosthenes
peter van den Branden
atlasgust
ss
stefke
Annejanne
polle90
knoepken
theco
pellbox
petrah
turkoois
Uthrex
Geert
erwin
biker
cuypersmarc
lupus
Philip
boxke
pedro
steven
72 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)


    pedro
    Admin


    Aantal berichten : 4758
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro di maa 06, 2012 9:08 pm

    Welkom Jan,

    hier ga je heel wat info vinden:-)
    Hogramix is idd naast de deur,maar ook GBS(Elite) uit Zuidschote.

    Grtz uit Heuvelland
    Pedro
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do maa 15, 2012 7:36 am

    Hallo,

    Mijn vrouw en ik wonen in Menen (afkomstig
    van Ieper en Poperinge)
    Wij hebben een Teodora van Extraflame gekocht
    bij Vepa in Reningelst.
    Voorlopig heel tevreden van de service en van de aankoop.
    Normaal zal deze kachel 2 tot 3 accumulatiekachels moeten
    vervangen.

    grts.

    Walter
    eendracht
    eendracht
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 118
    Registration date : 14-03-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van eendracht do maa 15, 2012 9:42 am

    Hallo, ik ben ook nieuw hier en wil overgaan tot de aanschaf van een palletkachel in de living als bijverwarming voor een CV op mazout.Iemand tips over een verkoper/vakman met goede referenties uit de streek van Aalst-Zottegem ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za maa 17, 2012 8:27 pm

    hallo iedereen
    ik ben tony ik heb een pelletkachel gekocht een edikamin marea van 9,3kw de vraag is zijn dat goede kachel's en hoeveel pellet's zou ik nodig hebben voor een normale winter door te brengen is een oppervlakte van om en bijdoe 55 vierkante meter ik heb horen zeggen dan mandi pellet goed zijn de din plus
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van nick1 za maa 17, 2012 8:50 pm

    Welkom Tony, veel stookplezier met je Edilkamin wat overigens een goede kachel blijkt te zijn. Wat verbruik betreft, dat is echt afhankelijk van de isolatiewaarde van je huis. Mijn verbruik was in de erg koude dagen 1 zak per dag, toen het minder koud was 1 zak/twee dagen en nu doe ik 1 zak/drie dagen of in verbruikcijfers per branduur gesproken varieert mijn verbruik van 0.58kg/branduur tot 0.73kg/branduur.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    framaro
    framaro
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 60
    Registration date : 18-03-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Hallo mede pelletkachel eigenaren

    Bericht van framaro zo maa 18, 2012 1:52 pm

    Dag gebruikers,

    Ik zal mijzelf even voorstellen op dit forum.
    De naam is Frank en heb sinds oktober 2011 een pelletcv-kachel van het merk Ecoteck type Amalfi.

    De kachel staat in een aanbouw en is met een open verdeler (volgens installatie voorschrift Nordic Fire)aangesloten op het cv systeem.

    De afgelopen maanden heb ik geprobeerd het systeem zo optimaal te krijgen.
    Doordat de afstand van de kachel naar de open verdeler iets meer dan 5 meter is en de open verdeler op zolder is heb ik het idee dat de pomp van de kachel het net niet aan kan.
    Volgens de specificaties van de pomp is de max. opvoer hoogte 6 meter.

    De radiatoren op de boven verdieping werden goed warm maar beneden niet. Als eerste heb ik zo goed mogelijk de radiatoren ingeregeld om de warmte evenredig te verdelen over de radiatoren. Dit is redelijk gelukt maar ik ga dit, waarschijnlijk door een bedrijf over laten doen (cv tuning nijmegen).

    Daarnaast heb ik de aanlegthermostaat van de cv-ketel verplaatst in de aanvoer leiding van de pelletkachel zodat de extra pomp gelijk gaat mee draaien. Ik merk dat dit een beter effect heeft, uiteindelijk ging hij toch aan omdat de warmte straling uit de open verdeler op den duur toch zorgde dat de pomp ging lopen.

    Voor de rest kan de pelletkachel de woning aardig op temp houden. Met de koude dagen ging hij om 6.00 aan en om 21.00 uit. Hij heeft al ruim 1400 draaiuren.

    Ik heb nog wel wat vragen en zal deze in de komende tijd aan jullie voorleggen.

    met vriendelijke groet


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr maa 23, 2012 7:14 pm

    Hallo,
    Ik ben Marc.
    Wij zijn van plan een palletkachel aan te kopen.
    wij hebben een nieuwe woonst met een bestaande schouw (schouwpotten binnendiameter 16 cm).
    Onze keuze is gevallen op piazzetta omdat die onderaan de kachel warmelucht blaast.
    Onze voorkeur gaat uit naar p962 of p963 deze is met eco stand.
    Wij moeten een ruimte verwarmen van 170m³ (wij willen toch 23 graden)
    Zou dat haalbaar zijn met een p958 ???

    Graag wat meer info

    Mvg Marc
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast di maa 27, 2012 7:07 pm

    Hoe kom je hier terecht? => al googlend

    Waarom een pelletkachel? => bestaand huis gekocht met daarin een inbouw mazoutkachel van Flam. Evil or Very Mad Werd door vorige bewoner al niet meer gebruikt, waarschijnlijk ooit geïnstalleerd als bijverwarming. Voor het overige een mazout-CV en vloerverwarming op 2 verdiepingen. Heel open huis, vide op 2 verdiepingen dus nogal wat warmteverlies. Man droomt van warmtepomp mag dat kan voorlopig nog niet om technische redenen.
    We hopen dat we in de tussenseizoenen de CV kunnen uitzetten en enkel de kachel gebruiken.

    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? => we hadden bijna beslist voor een Harman Accentra Insert (installateur in de buurt, nl. Viséco in Visé). Lijkt krachtiger dan de doorsnee inserts op de markt. Maar we begonnen weer te twijfelen toen de schrijnwerker langs kwam ivm afwerking schouw die we willen veranderen.

    Ik zou graag eens deze kachel aan het werk zien in een huiskamer ..

    Ingrid & Mats
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast wo maa 28, 2012 6:51 pm

    Dag Allemaal,

    Wil me ook even voorstellen, mijn naam is Fried en woonachtig in Vlaams-Brabant.
    Heb deze site al vaak bezocht als gast en dankzij dit forum heb ik dan ook besloten een pelletkachel aan te schaffen -) Dank bij deze dan ook de vele voor hun fijne commentaren en/of goede raad.
    Onze voorkeur gaat uit naar de Rika-como met witte thermosteen. Zijn stille werking gaf de doorslag en zijn prettige look. Hopelijk een goede keuze (?)

    Heb ook nog een vraag over rookkanalen en mogelijke kosten, maar ik vermoed dat dit niet de juiste plaats is. Ik kijk het seffens even na!

    groeten, fried
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do maa 29, 2012 1:42 pm

    hallo,

    ik ben andele en woon in het koude friesland.

    heb een Artel pelletkachel 8.5kw sinds jan2011 en mooet zeggen gewelding.

    bij rispens gekocht goede service en advies. zit nu ook dealer in menaldum hiemstra instalatie ook goed advies 7april stookdag.

    gebruik nu elite pellets hele goede pellet.

    en goede tip blaas hem helemaal uit na 900a1000uur want het resultaat is super.
    en heeft iemand koek in het bakje eerst uitblazen alle rook kanalen.

    dan brand die weer als nieuw.

    na ja mocht iemand vragen hebben stel ze is altijd leuk

    vr gr ande
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro do maa 29, 2012 3:19 pm

    Hallo Andele ,Wolkom Smile

    ik gebruik ook de Elite pellets van GBS en ook zeer tevreden van!

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do maa 29, 2012 5:11 pm

    hallo
    ik ben bjorn
    ben van plan om volgende week een pelletkachel te kopen. twijfel tussen palazzetti slimmy bij desender desmedt. Of een snella of olivia van ravelli bij de roetvreter.

    Ik ben lid geworden omdat ik het forum al regelmatig lees en twijfel nu over de firma desender na enkele reacties hier gelezen te hebben.
    kan iemand hulp of advies geven?

    mvg
    bjorn
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro do maa 29, 2012 5:22 pm

    Mijn broer heeft idd offerte laten maken bij de roetvreter,en offerte was nogal 'goed geprijst' Smile
    Collega heeft thermorossi gekocht bij desender en geen probs gehad.
    Er zijn volgens mij genoeg verdelers in WVl die een goeie service hebben,daarbij denk ik oa aan het vuurhuisje in Westouter.Ga zeker niet over één nacht ijs,en daar de zomer en het mooie weer nu in aantocht is,heb je volgens mij rustig de tijd om goed uit te kijkn



    Grtzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do maa 29, 2012 5:29 pm

    ok danku pedro
    laat nog weten wat de beslissing is geworden

    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast vr apr 06, 2012 1:40 pm

    Hoi,wij zijn hier terecht gekomen door de aankoop van een pelletkachel.
    Wij hebben een pelletkachel aangekocht bij ECO-HEATING in Eksel omdat de prijs van de mazout de hoogte ingaat.
    Hebben een MCZ Suite air gekocht.
    Van pellets heb ik gehoord dat groene kachel in zolder niet slecht is.
    Normaal wordt deze geinstalleerd binnen een paar weken.
    Tevredenheid over deze kachel volgt nog.
    Groetjes,
    Erik

    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Annejanne za apr 07, 2012 8:52 am

    @ Erik, heb je een pm gestuurd Smile


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Fleur za apr 07, 2012 8:56 am

    wat? commercie aan t doen annejanne


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za apr 07, 2012 10:35 am

    Hello,ik ben Jommeke zoals je kan zien aan fotoke,woon in Herent en onze kachel komen ze op 12 april plaatsen.
    Heb hier al 30 jaar met houtkachel gebrand maar ben dat wat beu en de rug ook om met die blokken te sleuren,dus overschakelen op pelletkachel.
    Kachel wordt een Superior Cleo omdat we beperkt in plaats zitten wat betreft een sokkel waar kachel opkomt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast za apr 07, 2012 10:37 pm

    Veel plezier met je Superior kachel Jommeke.

    Pesno
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast zo apr 08, 2012 6:59 am

    Ben Ronny en heb een mcz musa aangekocht ook bij eco-heating uit Eksel.
    Graag had ik bevindingen gehad op de pellets van de groene kachel. Had op hun website gezien dat ze ook een pellet silo hebben, lijkt me wel handig, maar weet nog niks van prijzen ed.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast ma apr 09, 2012 10:46 pm

    Hallo, mijn naam is Theo en woon in Menaam.

    Hoe kom je hier terecht? Zoektocht naar een goede pelletkachel.
    Waarom een pelletkachel? Besparing op energiekosten en tevens verkoop hiervan.
    Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? Artel
    Welke pellets gebruik je? Elite van GBS
    Ben je tevreden van je pelletkachel? Prima produkt voor een goede prijs

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gast do apr 12, 2012 3:56 pm

    Ben vanaf vandaag nu officieel ook een pelletkachel stoker,kachel vandaag geplaatst en heb ze hier al moeten minder zetten want madam die zou mijne visbak kokend stoken.
    Nu nog wat de handleiding van buiten leren en dan even wachten op de winter.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty eindelijk is onze pelletkachel er

    Bericht van Gast vr apr 20, 2012 6:13 pm

    Na een Edil Kamin Marea te hebben besteld was er een probleem met de aansluiting bij ons thuis , we zijn dan overgeschakeld naar een Funny , ondertussen brand deze enkele uren erg goed en maakt deze weinig lawaai.
    Nu nog leren hoe het allemaal werkt.
    Hoe kom ik te weten hoeveel pellets er nog in zijn ( k'heb al aan de knop laden liggen duwen)en die geeft nu 15kg aan maar die brand toch al enkele uren , hmmm nie simpel.

    mvg skyper
    wakuwaku
    wakuwaku
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 35
    Registration date : 17-04-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van wakuwaku za apr 21, 2012 9:42 am

    Ook maar ff voorstellen.

    Mijn naam is Marcel, en ben sinds 18-04-2012 ook pelletkachelstoker. We hebben een Edilkamin Flexa grijs en daar proberen we de gehele onderverdieping mee te verwarmen.

    Ik weet totaal niets van deze kachels af maar dat zal wel veranderen, ik kan hem al automatisch laten aangaan das al heel wat.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van pedro za apr 21, 2012 3:27 pm

    Wakuwaku,welkom hier!
    Je installateur heeft je hopelijk toch enige uitleg gegeven Shocked

    Grtz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    wakuwaku
    wakuwaku
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 35
    Registration date : 17-04-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van wakuwaku zo apr 22, 2012 12:11 am

    Ik ben er zelf niet bij geweest, mijn vrouw was erbij maarja die heeft niet zo goed geluisterd denk ik. De installatuer is vrijdag nog geweest om een deur te vervangen en een brom op te sporen en toen heb ik gelukkig een aantal dingen kunnen vragen

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 21 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 9:26 am